سوم:
توجه به بخشهای مختلف اداری سازمان بهائیت و نیز ابعاد سیاسیاش نشان میدهد که سازمان بهائیت در دوران گذشته «دولتی در دولت» بوده و با تقلید از الگوی دولت خیلی از بخشهای حکومت مانند هیأت حاکم، قانون اساسی، قوانین عادی، تشکیلات اداری، دستگاه قضایی، سیستم بانکی، نهاد قانونگذاری و ایدئولوژی را برای خودش تدارک دیده بود.
سازمان بودن بهائیت فقط در «نظم اداری» بیتالعدل خلاصه نمیشود. درست است که این نهاد با داشتن هزاران کارمند در بخشهای مختلف اداری حیفا و محافل ملی و ادارههای بهایی یک ساختار اداری درست کرده است، اما این بعد کلاسیک سازمانی بهائیت است. سازمان بهائیت از ابعاد جدیدتری از سازماندهی نیروهای خود برخوردار است که در حقیقت با مدیریت کلان سازمانی خانوادههای بهایی به وجود آمده است.
رهبران بهایی سازههای این سازمان را طوری طراحی کردهاند تا هر «خانواده» بهایی جزئی از این سازمان باشد. این موضوع حتی به صورت مستند در ابلاغیههای رهبران سازمان هم آمده و از خانوادههای بهایی به عنوان کوچکترین «واحد» تشکیلات امری یاد شده است. با این طراحی، هر خانواده بهایی در حکم کوچکترین و سادهترین بخش سازمان بهائیت ایفای نقش میکند.
بنابراین، سازمان بهائیت به جز تشکیلات اداری از تعداد زیادی واحد ساده به نام «خانواده بهایی» تشکیل شده است که پیرامون ستون فقرات اداری بهائیت با همدیگر «سازمان بهائیت» را تشکیل میدهند
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
بهائیت دارای یک نمودار سازمانی است که رأس آن به تشکیلات موسوم به بیتالعدل میرسد. بیتالعدل در حقیقت شورای رهبری سازمان بهائیت است که اعضای آن ۹ نفر هستند. بیتالعدل بالاترین مقام تصمیمگیری است که شعبههای خود را در کشورهای مختلف از جمله ایران دایر کرده است. این نهاد با داشتن یک ساختمان مرکزی بزرگ و با دفتر و ادارههای متعدد در حیفای اسراییل، به اداره بهائیت در کشورهای گوناگون میپردازد.
بیتالعدل به طور مستقیم با بالاترین مرکز رهبری تشکیلات بهایی در کشورهای مختلف در ارتباط است و دستورهای خود را به آنها ابلاغ میکند. بهاییان به این مرکز بالادستی خود در هر کشور «محفل ملی» میگویند. این محفل هم شورایی ۹ نفره از بهاییان ارشد آن کشور است که به مدیریت محافل استانها و شهرستانها مشغول هستند. به عبارت دیگر، سازمان بهائیت متناسب با تقسیمات کشوری جوامع میزبان، البته بهشرط داشتن جمعیت در آن شهر و استان، به ساختار خود شکل میدهد، اما طبق تعهدات سازمانی، همه محافل مرکزی یا به زبان بهاییان «محفل ملی» مکلفند تلاش کنند در تمام استانها، شهرستانها و شهرها، محفل استانی و شهرستانی و... تأسیس کنند.
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
در مقایسه با سازمانهایی چون مجاهدین خلق و چریکهای فدایی خلق، شیوه مدیریت سازمان بهائیت از این نظر پیشرفتهتر و حرفهایتر است. اگر در آن دو «سازمان چپ»، «خانههای تیمی» بهعنوان هستههای کوچک سازمانی فعالیت داشتند، در این «سازمان سیاسی راستِ» وابسته به غرب هسته، «خانواده» بود. اینکه هر خانواده بهایی بهعنوان واحدی از «سازمان» بکار گرفته شود، پوشش هوشمندانهای برای فعالیتهای سازمان سیاسی بهائیت بود، بدون آنکه حساسیتی از این منظر در ناظران سیاسی و امنیتی پهلوی ایجاد کند. چنان که در بالا گفته شد، از مهمترین وظایف اعضای عادی بهایی تبلیغ است که فرایند جذب آنها بهوسیله تشکیلات اداری انجام میشود. با این توضیح که بخش مهمی از تبلیغات هم به صورت خانوادگی و از طریق دستورهای ابلاغی سازمان از جمله در «بیوت تبلیغ خانوادگی» صورت میگیرد.
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
🌐 بهائیت و سازمان ملل
✍️ بهائیت چندین سال پیش از تأسیس سازمان_ملل، دفتر بینالمللی بهائی را در شهر ژنو تأسیس کرده بود.
همزمان با تشکیل سازمان ملل، بهائیت با اینکه هیچ کشوری از آن خود ندارد و فقط فرقهای تشکیلاتی است، اقدام به ورود به این سازمان تشکیلاتی نمود. بعد از سه سال نفوذ و شرکت در انواع نشستهای بینالمللی، جامعه بینالمللی بهائی، تحت عنوان سازمانی مردمنهاد در سازمان ملل،ثبت و دارای نماینده ارشد میشود.
🔺 پس از آن، بهائیان با پذیرفتن نقشهای متعدد جهانی و نفوذ به زیرمجموعههای مختلف سازمان ملل همچون سازمان بهداشت_جهانی، سازمان محیط_زیست ملل متحد، یونیسف و...، توانستند نمایندگان خود را در نشستهای مختلف بینالمللی به مأموریت بفرستند. ضمن اینکه، طرف مشورت بخشهای مختلف این سازمان واقع شده و به بهانه فعالیتهای بینالمللی، به تبلیغ و گسترش بهائیت در کشورها و مناطق مختلف جهان میپردازند.
🔊 اینجاست که میدانی وسیع و اثرگذار روبروی تشکیلات بهائیت گسترده میشود تا بتوانند به قول خودشان، نفوذ معنوی خویش را در حیات جامعه انسانی به کار برند.
⚠️ با وجود اهمیت و تأثیر قابل توجه سازمان ملل متحد در امور بینالمللی و نفوذ بالای تشکیلات بهائی در سازمان ملل، بهائیان همواره سعی در سنگاندازی در مسائل ایران در امور بینالمللی دارند.
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
🔰 کلاسهای زبان، پوشش فعالیت تبلیغی بهائیت
🔹سایت «سرویس خبری جامعه جهانب بهائی» از برگزاری پروژه کلاسهای زبان موسوم به «کافه زبان» توسط بهائیان در «وین» اتریش خبر داد.
🔸به گزارش سایت مذکور کلاسهای زبان آلمانی که به صورت هفتگی توسط گروهی از جوانان بهائی برای والدین و همسایگان تازه وارد به اتریش برگزار میشده، با تبدیلشدن به پروژه بزرگتر در پوشش آموزش مهارتهای زبانی، ایجاد توانمندی و پیوندهای محکم دوستی، به تبلیغ فرقه بهائیت در میان آنان خواهند پرداخت.
🔹«پوریا محلی» از بهائیان این کشور نیز مدّعی است که این کلاسها باعث رفع اختلافات مذهبی شرکتکنندگان شده است.
🔸بهائیت همواره از کلاسهای آموزشی مختلف اینچنینی، بسته به مکان و افراد جامعه هدف خود به عنوان پوششی جهت تبلیغ فرقه استفاده میکند.
🔹در ایران نیز از کلاسهایی نظیر آموزش زبانهای خارجه، موسیقی، هنرهای تجسمی، ایروبیک، یوگا، آموزش کودکان در مهدکودکها، و ... برای این مقصود بهره فراوان می برد که هوشیاری و آگاهی مردم برای مقابله با خطرات این فرقه را میطلبد.
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
رهبران بهائیت
رهبران بهائیت، هم هر دو مؤلفه «سازمان» و «سیاسی» بودن را پذیرفته و همواره بر اهداف سیاسی و کسب قدرت تأکید داشتهاند و حتی شوقی، رهبر سوم بهاییان، به صراحت از کسب حکومت در ایران سخن گفته است. با وجود این قابل درک است که بهاییان که «سازمان بهائیت» را یک سازمان دینی و مذهبی معرفی کردهاند، در مواردی نیز مخصوصاً در فضای تبلیغی عمومی، خود را تشکیلاتی غیرسیاسی معرفی کنند. در حالی که مطابق شواهد فراوان، چهره دینی این سازمان پوششی برای اهداف سیاسی است.
اگر سیاست را روشهای کسب، حفظ و بسط قدرت بدانیم و اجزا و منابع قدرت را شامل قدرت اقتصادی، نظامی، اطلاعاتی، ایدئولوژیکی، رسانه، اداری و سازماندهی نیرو بدانیم، در این صورت بهائیت به یقین سازمانی سیاسی بوده که در ادوار مختلف برنامههای متفاوتی را برای رسیدن به اهداف خود متناسب با سه متغیر شرایط درونسازمانی، شرایط سیاسی کشور و اوضاع بینالمللی به اجرا گذاشته است.
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
«سازمان سیاسی بهائیت»
سازمان سیاسیاقسام مختلفی دارد، ابتدا آنها را به دولتی و غیردولتی و سپس سازمانهای سیاسی غیردولتی را به حزب و سازمانهای سیاسی ذینفوذ تقسیمبندی میکنند.
«حزب» چون رسماً هدف خود را قدرت اعلام میکند و از ابزارهای رسمی مانند شرکت علنی در انتخابات بهره میبرد تفاوت روشنی با سازمانهای سیاسی ذینفوذ دارد.
سازمانهای سیاسی ذینفوذ از ابزارهای قدرت متفاوتی استفاده میکنند: از قدرت نظامی - اطلاعاتی تا قدرت اقتصادی و ایدئولوژیک.
با این توصیف، سازمان بهائیت یک «سازمان سیاسی غیردولتی پنهانروش وابسته بزرگ ذینفوذ» است.
ایدئولوژی بهائیت خارج از ایدئولوژیهای مرسوم حزبی و در قالب ادبیات بهظاهر دینی ساخته و پرداخته شده است، اما اگر مانند موریس دوورژه گروههای مسلکی (ایدئولوژیکی) را جزو احزاب سیاسی بهشمار آوریم، تشکیلات بهائیت را میتوان یک «حزب سیاسی» نامید.
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
🔴تشریح نقشه بهائیت برای ایران توسط رسانه رسمی فرقه
🔻کانال تلگرامی «وب سایت گفتمان ایران» (سایت رسمی تشکیلات بهائیت)، 26 دی ماه طرحی را جهت تقویت توانمندی بهائیان و دستیابی به اهداف این فرقه در کشور منتشر کرد.
🔸این طرح الگویی ارائه میدهد که بهائیان ابتدا با نفوذ در میان مردم مسلمان ایران به چند توانمندی دست پیدا کنند.
🔹«دستیابی به توافق جمعی در امور و ارزشهای مشترک»، «دستیابی به بینش مشترک (میان مسلمانان و بهائیان) درباره آینده و پیگیری آن از طریق اقدامات جمعی»، «گذر از تفاوت عقیده و بهره گرفتن از تجربههای مختلف»، «پروش حسّ مالکیت جمعی در روشها و پیشرفتهای جامعه»، توانمندیهای مدّ نظر این طرح هستند.
🔸این برنامه نشان میهد که بهائیت پس از مرحله «آشکارسازی» و «عادیانگاری» این فرقه در کشور، درصدد ایجاد پیوند میان بهائیان و مسلمانان غیر حسّاس به بهائیت است، از این رو برنامه مذکور را طراحی و اعلام کرده است.
🇮🇷 «دکتر محمد سجاد شیرودی» 🇮🇷
🌎 با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
🎯دام بهائیت برای کودکان و نوجوانان در مهدهای کودک
🔴در ایران اگرچه ظاهراً موسسات آموزش بهایی پایگاه مشخصی ندارند، اما در مهدهای کودک خانگی و بدون مجوز خانوادههایی را که از ماهیت اصلی این فرقه یا بهایی بودن کادر آموزشی بیخبرند، به دام انداخته و اهداف خود را پیشمیبرند.
✍️مجله روشنا در شماره ۹۳ و ۹۴ خود مینویسد: نفوذ فرهنگی یکی از جنبههای مهمی است که نفوذکنندگان ضمن آن در مبانی ارزشی، اعتقادی و هویتی رخنه و اختلال ایجاد میکنند؛ تا جایی که بتوانند مراکز تصمیمگیری و تصمیمسازی را با خود همراه سازند. درباره اهمیت این نفوذ مقام معظم رهبری چنین تصریح کردهاند: «پیچیدهترین نوع نفوذ را میتوان نفوذ فرهنگی دانست. نفوذ_فرهنگی مجموعه اقدامات برنامهریزی شده است که دشمنان انقلاب_اسلامی با اهداف دگرگونی هویت فرهنگی، تغییر اراده و باورها و تبدیل ارزشها و الگوهای رفتاری به وجود میآورند./
🇮🇷 «دکتر محمد سجاد شیرودی» 🇮🇷
🌎 با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
🔰نتایج حضور پررنگ بهائیان در مدیریت کشور در زمان پهلوی
در دوره پهلوی خصوصاً پهلوی دوم، بهائیان به صورت گسترده در ارکانهای مدیریتی کشور حضور داشتند. یکی از مهمترین مشخصات رژیم پهلوی، نفوذ بهائیان در بدنه و ساختار حکومت و اشغال حساسترین پستهای اقتصادی، نظامی و فرهنگی از سوی آنهاست.
در واقع بر خلاف تصویرسازی سازمان بهائیت، حکومت پهلوی فصل رشد و قدرتافزایی بیحد و حصر بهائیت در ایران بوده است. از اینرو از دوران نخست وزیری هویدای بهائی، میتوان به دوران اوج اقتدار بهائیت در رشد و استفاده از رانتهای حکومتی، برای مکیدن خون ملّت مسلمان ایران تعبیر کرد.
🇮🇷 «دکتر محمد سجاد شیرودی» 🇮🇷
🌎 با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
هر معلم بهائی یک مبلغ بهائی
👤یکی از ادعاهای بهائیت اهمیت به آموزش و تعلیم حتی برای اجتماعات کمبرخوردار و دورافتاده است.
در ایران هم گروههای بهائی به بهانه آموزش کودکان یا حتی افراد مسن، به روستاها رفته و وقتی به دلیل پیادهسازی نقشههای تشکیلاتی برخوردی با آنها صورت میگیرد، مظلومنمایی میکنند که صرفاً به آموزشهایی مربوط به مهارتهایی علمی یا هنری میپرداختند و برخوردها از سر کینه و بیدلیل است.
⚠️شواهد بسیاری در مورد محتوای فرقهای بهائیت وجود دارد اما در پیام جدید مرکز فرقه با دیگر تشکیلات اعتراف میکند هدف اصلی تمام آموزشهای بهائیت در اقصی نقاط جهان نه ارتقای سطح علمی یا فرهنگی اجتماع مورد هدف، بلکه فقط و فقط القای تعالیم ساختگی بهائی و در نهایت تبلیغ و جذب به بهائیت است.
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
🌎 با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df