eitaa logo
دکتر طاهر حبیب زاده 🌱 پژوهشگر حقوق
2.3هزار دنبال‌کننده
578 عکس
134 ویدیو
48 فایل
📗مدارک LLM و PhD حقوق، انگلستان؛ 📗عضو علمی سابق دانشگاه شریف، فعلی امام صادق (ع) 📗لیست دوره های آموزشی: schooloflaw.ir 📗ارتباط / ثبت نام دوره بنیادین: ایتا 09373710114 🌱کانال زبان تخصصی حقوق: @zabanbonyadin 💥 آیدی تلگرام و اینستاگرام👇
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️یکی از روش های استدلال در نوشته های حقوق، توسل به اصل استقراء است. اما این اصل چه می گوید؟ اصل استقراء چنین حکم می کند: اگر تعداد زیادی الف تحت شرایط بسیار متفاوتی مشاهده شوند و اگر تمام الف های مشاهده شده بدون استثنا خاصیت ب را داشته باشند، آنگاه تمام الف ها خاصیت ب را دارا هستند. از نظر استقراگرایان، علم بر این اصل بنا شده است. این در حالی است که علم، متشکل از داده هایی است که دارای قطعیت است؛ از آنجا که استقرا نمی تواند لزوما منجر به قطعیت شود، لذا نمی تواند به عنوان مبنای مسلم علم یابی تلقی گردد. به عنوان مثال، اگر کسی صدها کلاغ را در زمان و مکان های مختلف مورد بررسی قرار دهد و همه آنها را سیاه بیابد، به استقرا نتیجه می گیرد: «همه کلاغ ها سیاه اند». اما آیا می توان این نتیجه را به قطع قبول کرد؟ از کجا معلوم در جایی و زمانی کلاغی باشد که سیاه نیست و پژوهشگر آن کلاغ را ندیده است؟ لذا استقرا با اینکه از مقدمات صادق و صحیح بهره می برد، نمی تواند لزوما به یک نتیجه مسلم و قطعی منتهی شود. در اینجا نکته دیگری نیز قابل استفاده است: مقدمات صحیح ممکن است به نتیجه غیرصحیح منتهی شود! ✍ یک اثر خارجی که در این زمینه ترجمه شده و مفهوم اصل استقرا از آن بازنشر شده است، عبارت است از کتاب: 👇 چالمرز، آلن (ترجمه: سعید زیباکلام)، چیستی علم: درآمدی بر مکاتب علم شناسی فلسفی، چاپ هفدهم، پاییز ۱۳۹۶، ص ۲۵. https://eitaa.com/drtaherhabibzadeh
دوره برای غالب مخاطبان نامی آشناست. دوره ای جامع در زبان عمومی و تخصصی حقوق؛ هر دو باهم؛ برگرفته از بیش از سی منبع معتبر اصیل در زبان عمومی و تخصصی حقوق. حاوی صد در صد و ساختار عمیق، نکات ظریف زبانی و ترکیبات رایج، تحلیل بیش از چهارده هزار (در هیچ مجموعه ای این حجم واژگان تحلیل نمی شود، حتی مجموعه های دانشگاه های و ! )،‌ تکیه بر هر چهار نوشتن، خواندن، صحبت کردن، شنیدن؛ ارتقای زبان عمومی و ای و زبان تخصصی حقوقی هم زمان تا سطح ؛‌ و با پیشتیبانی شخص مبتکر، مولف و مدون دوره؛ ✍️ برای ثبت نام در پیام رسان و یا به شماره 09373710114 پیام دهید. 🍀دوره با کمترین ممکن برگزار می شود، در حکم رایگان، چرا که رسالت آن ارتقا جامعه حقوقی است نه ، و هر ساعت دوره 4500 تومان (زیر 5 هزار) می باشد. 🍀 🎪 ترجیح ما پیام رسان ایتا می باشد به جهت سرعت و سهولت در پاسخگویی و فیلترینگ واتساپ؛ به جهت اینکه شماری از علاقمندان به دوره پیام داده اند نمی توانند ایتا را نصب کنند، اگر واقعا نمی توانید از طریق ایتا در ارتباط باشید،‌ در واتساپ پیام دهید. 💥💥💥توجه: عزیزانی که تا امروز در دوره بودند و کار می کنند، طبق روال ادامه دهند و نیازی به ثبت نام جدید نیست.💥💥💥 آرزوی توفیقات الهی 🎪🎪🎪🎪 https://eitaa.com/zabanbonyadin
👈 باید شخصا دست به کار شد... اینکه ما منتظر بمانیم تا نظام آموزشی رایج همه مایحتاج علمی ما را تامین کند، انتظار عبثی است. نظام آموزشی در بهترین حالت، ریل گذاری صحیح و زیرساخت سازی می کند تا بتوانیم ادامه مسیر را خودمان برویم. بخش مهمی از دانش لازم را بایست با مطالعات و تاملات و پژوهش های شخصی به دست آوریم. اگر کسی هم توفیقی حاصل کرده است، محصول سال ها زحمت و ممارست است. برای اینکه خودتان را محک بزنید و قدری رنج علمی بر دوش کشید، به عنوان مثال در مفهوم و تفاوت این واژگان قدری تامل و پژوهش کنید: مبانی حقوق، منابع حقوق، مبادی حقوق.
بسمه تعالی ☀️ برخی عزیزان از هزینه دوره بنیادین سوال می کنند: ☂ ۱.این دوره «رسالت» محور است نه «تجارت» محور، یعنی هدف اصلی ارتقا دانش زبانی و حقوقی جامعه حقوقی کشور است، نه کسب و کار. ☂ ۲. از جلسه ۱ تا جلسه ۱۵، هر ساعت محتوی آموزش ۴۶۰۰ تومان و از جلسه ۱۶ تا جلسه ۲۰ هر ساعت ۲۵۰۰ تومان (چرا کاهش هزینه در ۵ جلسه آخر؟! چون محتوی جلسات پایانی زیاد می شود و برای اینکه زبان آموز کمتر هزینه کند، با نظر استاد هزینه تقلیل داده شده است. ☀️ اگر به دیده انصاف و با توجه به وضعیت قیمت دوره های آموزشی موسسات و خاصه دوره های خصوصی که بنیادین در حکم دوره خصوصی است، نگریسته شود، دوره بنیادین، با ۵۰۰ ساعت آموزش تخصصی خالص با پشتیبانی شخصی استاد از تکالیف و سوالات، حقا در حکم رایگان است. 🍃🍃🌱 این افتخار ماست که بتوانیم از این طریق خدمتی به جامعه حقوقی کشور کنیم. 🌺 ✍ثبت نام در ایتا به شماره 09373710114 https://eitaa.com/zabanbonyadin
167404262150398700.pdf
1.98M
👈 مصوبه شورای عالی فضای مجازی: پیشگیری از قمار در فضای مجازی این مصوبه می تواند موضوع یک کار پژوهشی باشد با نقد آن و مطالعه تطبیقی. از جمله نقدهای ابتدایی: قمار با شرط بندی متفاوت است. اما در این مصوبه یکی انگاشته شده است. @drtaherhabibzadeh
🍃 سحرخیز باشید، حداقل 5 صبح زود بخوابید، نهایتا 10 شب 🌱
80092928_-295731028.pdf
836.3K
اگر در مورد سلسله مراتب بین اسناد قانونی سوالی یا ابهامی دارید، یکی از کارهای خوب همین کار است👆. چنین کارهایی را هر دانشجو و پژوهشگر حقوق می بایست بخواند.
شخصیت شناسی در حقوق تجارت ایران؛ دکتر طاهر حبیب زاده لینک فیلم👇👇 https://www.aparat.com/v/tpk0Z 🍃شخصیت شناسی در حقوق تجارت ایران؛ به معرفی پیشکسوتان حقوق تجارت در ایران از حدود یک صد سال پیش تا امروز می پردازد. @drtaherhabibzadeh
در ابتدای چاپ جدید کتاب سه دقیقه در قیامت، این متن را نوشته اند..👆👆👆 @drtaherhabibzadeh
کتاب تقاص اثر جدیدی از انتشارات شهید ابراهیم هادی پیرامون موضوع بازگشت از مرگ و حق‌الناس است.. ۲۴ تجربه نزدیک به مرگ که هر کدام دربردارنده موضوعی از حق الناس می‌باشد، مواردی که بسیاری از انسان ها به آنها توجهی ندارند‌. مانند خودکشی، سقط جنین، دشنام، بد اخلاقی و ده ها نمونه دیگر که مصادیق حق الناس هستند. در بخشی از کتاب تقاص می‌خوانیم 👇👇
سر چهارراه منتظر تاکسی بودم، یکی از دوستان قدیمی مسجدی را دیدم که با ماشین شخصی در حال عبور بود، توقف کرد و مرا سوار نمود‌. نمی دانستم کجاست و چه میکند اما متوجه شدم روی صندلی های عقب بسته های مشروب قرار دارد!! از این ماجرا چند وقتی گذشت. یکی از بزرگترهای مسجد مرا صدا زد و در مورد همان دوست راننده از من سوالاتی پرسید. گفتم: چرا از من سوال می کنید؟ گفت: ایشان از دختر من خواستگاری کرده و… من یاد بسته های مشروب افتادم و گفتم: من چیزی از او دیدم که باورم نمیشد، اما برو از کسی دیگه تحقیق کن. همین حرف من کافی بود تا آن ازدواج سر نگیرد. حالا در آن سوی هستی و در بررسی اعمالم، همان روز را با جزئیات می دیدم. این دوست من در اطلاعات نیروی انتظامی مشغول شده بود و آن روز بسته های مشروب را از متهم گرفته بود و به پاسگاه می رفت اما من ندانسته قضاوت کردم. او خیلی علاقه داشت که با آن دختر ازدواج کند و زمانی که جواب منفی شنید زندگی اش دچار مشکل شد…
وارد جلسه مهمانی شدم. تمام دوستان هم نشسته بودند.می گفتند و می خندیدند. یک میز بزرگ وسط سالن بود و همه میوه و شیرینی از آنجا بر می داشتند و می خوردند. چند دقیقه بعد مجلس به سمت غیبت رفت. به دوستانم گفتم: بیایید از خودمان بگوییم از کسی که بین ما نیست حرفی نزنیم. اما قبول نکردند. وقتی نصیحتم بی فایده بود از آنجا خارج شدم و به داخل حیاط رفتم… حالا در آنسوی دنیا همین لحظات را می‌دیدم. اما آنچه تفاوت داشت این بود که به جای میوه و شیرینی، لاشه یک مردار انسان روی میز بود و آن ها که غیبت می کردند و می شنیدند، تکه تکه از بدن آن مردار می کندند و می خوردند!!
یکبار به دوستم گفتم: موبایلت رو بده که یک‌دقیقه با منزل تماس بگیرم. اوایل آمدن موبایل بود و هزینه تماس بالا بود. من به جای یک دقیقه، چهار دقیقه با منزل صحبت کردم! به من گفتند: چرا به دوستت نگفتی که بیش از یک دقیقه صحبت کردی؟! باید رضایت او را به دست می آوردی. و هزاران مورد اینگونه دیگر…
ارائه شیوه حمایت حقوقی از دارایی ها و دانش های فکری و دیجیتالی صنایع بر عهده اینجانب است. 🌾🌾🌾🌾🌾
🌺صلوات خاصه امام جواد علیه السلام اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَىٰ عَلَمِ التُّقىٰ، وَنُورِ الْهُدَىٰ، وَمَعْدِنِ الْوَفاءِ، وَفَرْعِ الْأَزْكِياءِ، وَخَلِيفَةِ الْأَوْصِياءِ، وَأَمِينِكَ عَلَىٰ وَحْيِكَ . اللّٰهُمَّ فَكَما هَدَيْتَ بِهِ مِنَ الضَّلالَةِ، وَاسْتَنْقَذْتَ بِهِ مِنَ الْحَيْرَةِ، وَأَرْشَدْتَ بِهِ مَنِ اهْتَدىٰ، وَزَكَّيْتَ بِهِ مَنْ تَزَكَّىٰ، فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيائِكَ، وَبَقِيَّةِ أَوْصِيائِكَ، إِنَّكَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ. 🌺خدایا درود فرست بر محمّد بن علی بن موسی، نشانه تقوا و نور هدایت و معدن وفا و نژاد پاکان و جانشین اوصیا و امین تو بر وحی. خدایا چنان‌که به وسیله او مردم را از گمراهی به عرصه هدایت آوردی و از سرگردانی رهایی بخشیدی و به وجود او راهنمایی کردی هرکه را که هدایت یافت و تربیت نمودی هرکه را که تربیت شد، پس بر او درود فرست، برترین درودی که بر یکی از اولیایت و باقیمانده اوصیایت فرستادی، به درستی که تو توانمند و فرزانه‌ای. 🌺
فرهیخته گرامی با سلام «جشنواره ملی آثار و تألیفات حقوقی بین‌المللی» با تأکید بر مسائل ایران، پذیرای آثار پژوهشی در قالب‌های کتاب، پایان‌نامه، رساله و طرح‌های پژوهشی می‌باشد. مهلت ارسال آثار تا 30 بهمن 1401 خواهد بود و به سه اثر در هرکدام از قالب‌های مذکور جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت و چند اثر نیز به عنوان اثر شایسته انتخاب می‌گردد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جشنواره و شیوه ارسال، به آدرس www.cilaresearch.ir مراجعه فرمایید. تلفن: 88825071ـ021 داخلی 157
حديث قدسی قَالَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَأُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً. امام باقر عليه السلام فرمود: خداي تبارك و تعالي فرموده است: هر آينه عذاب ميكنم هر رعيتي را كه در اسلام با پيروي از امام ستمگري كه از جانب خدا نيست دينداري كند، اگر چه آن رعيت نسبت باعمال خود نيكوكار و پرهيزگار باشد و هر آينه در ميگذرم از هر رعيتي كه در اسلام با پيروي از امام عادل از جانب خدا دينداري كند، اگر چه آن رعيت نسبت بخود ستمگر و بدكردار باشد.
🔻دسترسی به تصویر نسخه های ابلاغ و انتشار قوانین و مقررات؛ 🔻امکان بررسی روند تاریخی یک قانون یا مقرره؛ 🔻ملاحظه ‌اطلاعـات ‌شناسـنامــه‌ای ‌قانــون ‌و ‌مقـرره ‌بـا پــای‌بـنــدی كـامل ‌به ‌سند ‌انتشار (روزنامه‌ رسمی ‌و ‌نسخه ‌ابلاغی)؛ 🔻تفكيک ‌موضوعی ‌(كدگذاری) قوانين‌ و مقررات؛ 🔻تفكيک ‌قــوانين‌ و ‌مقـررات ‌‌بر اساس‌ وضعـيت‌ اعتبار ‌آنها؛ 🔻جستجوی پیشرفته با داشتن متغیرهای متنوع؛ 🔰 بهره‌مندی از امکانات این سامانه، بدون عضویت و صرف هزینه میسر می‌باشد: 🔗 www.qavanin.ir
🌷اجتهاد در برابر نص نص یعنی دلالت یک عبارت بر یک معنا به صورت صریح و روشن. از این رو، باید توجه نمود که عبارت «نص صریح» ترکیب نادرستی است، چرا که نص غیرصریح نداریم. ممکن است نص روشن قانون حکمی کند که نتیجه آن را عقلا نپسندند؛ اما دیوار نص روشن، ‌آنچنان بلند است که نمی توان از آن بالا رفت. در پرونده ای نسبت به یک معامله ملکی اقامه دعوی شده است. بعد از حدود ۴۰ سال از وقوع معامله، وراث مالک اول مدعی شده اند که بایع حین العقد مجنون بوده است و این ادعا را با سند و مدرک ثابت کرده اند. در این مدت حدود ۴۰ سال، ملک بارها مورد نقل و انتقال واقع شده است. دادگاه با استناد به مواد ۱۲۱۱ و ۱۲۱۳ قانون مدنی حکم به بطلان بیع اول داده است. با این حکم سرنوشت تعداد کثیری از تعاقب ایادی در خصوص مالکیت ملک و منافع آن چه می شود؟‌ شاید نتیجه این حکم منطقی به نظر نمی رسد، اما در مقابل نص چه می توان کرد؟ 👈حال نویسنده ای نوشته است این معامله نباید باطل اعلام شود: هرچند که معاملات مجانین باطل است، اما بر اساس اصل حسن نیت و ارج نهادن به آن، عدم اطلاع خریدار را باید حسن نیت دانسته و از ورود ضرر به وی جلوگیری کرد و لذا در چنین شرایطی، معامله را حداقل باطل مطلق ندانست. https://eitaa.com/drtaherhabibzadeh
📗📗📗📗📗 پیشنهاد موضوع پژوهشی: تقابل نئولیبرالیسم با حقوق عمومی: چالش ها و راه کارها 📙📙📙📙📙
شما هم فعال کرار باشید... 🌴
☀️ وقتی صحبت از اعتبار عرف و تاثیر آن در تصمیمات حقوقی می شود به سه نکته باید توجه نمود: 👈 ۱. عرف وقتی حجیت قانونی دارد که خود قانون راهی برای ورود عرف باز کرده باشد و الا ملاک نص قانون است. 👈۲. عرفی حجت است که دقیق و قطعی باشد و لذا عرفی متزلزل و اختلافی ملاک نیست. 👈 ۳. عرفی حجت است که مربوط به خود موضوع در منطقه مراودات باشد. به بیان دیگر، اگر اختلاف در موضوع در یک منطقه باشد، عرف همان منطقه در آن موضوع ملاک است نه عرف مناطق دیگر. https://eitaa.com/drtaherhabibzadeh