🤔چرا قدیم بچه ها رو قنداق میکردن؟؟
واقعا عادت بوده، یا پشتش دلیل داشته؟
https://eitaa.com/madarokoodakeiran
قنداق یعنی: محدود کردن حرکت دست و پای نوزاد با پارچه برای شبیه سازی فضای امن رحم مادر💚
https://eitaa.com/madarokoodakeiran
نوزاد تازه متولد شده، به محیط بیرون عادت نداره
حرکت های ناگهانی دست و پا،باعث ترس و بیدار شدن میشه
https://eitaa.com/madarokoodakeiran
قنداق باعث میشد:
✅نوزاد ارام تر بخوابه
✅کمتر از خواب بپره
✅حس امنیت بیشتری داشته باشه
https://eitaa.com/madarokoodakeiran
قدیمی ها میگفتن قنداق خوبه چون:
بدن بچه محکم میشه
پاها صاف رشد میکنه
بچه اروم تره
بعضی این باور ها علمی نبودن ولی نیت مراقبتی بود
https://eitaa.com/madarokoodakeiran
علم امروز چی میگه؟؟
قنداق اگه درست و موقت انجام بشه، میتونه خواب و آرامش نوزاد را بهتر کنه..
https://eitaa.com/madarokoodakeiran
قنداق پا میتونه مشکل ساز باشه و تدریجا باعث در رفتگی مفصل ران(محل اتصال ران به لگن) بشه
https://eitaa.com/madarokoodakeiran
قنداق باید شل باشه خصوصاً در ناحیه پا
و کوتاه مدت باشه 👌
و تا وقتی که بچه غلت نمیزنه ❤️
https://eitaa.com/madarokoodakeiran
حالا تو چی؟؟؟ بچتو قنداق میکنی؟؟؟ ☺️😉
https://eitaa.com/madarokoodakeiran
اگه تو هم مامان یه نوزاد👼 کوچولویی پس سوالات مامانا رو ببین.. چون شاید سوال خودتم باشه👌
https://eitaa.com/madarokoodakeiran
#سولات_شما
چجوری بفهمم بچه به اندازه کافی شیر میخوره؟
https://eitaa.com/madarokoodakeiran
2.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سوالات_شما
بچم فقط تو بغلم آرومه؟میزارم زمین گریه میکنه،طبیعیه؟
https://eitaa.com/madarokoodakeiran