با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی
با توجه با اینکه در این چند روز کتابها به دست عزیزان می رسد انشاالله از شنبه تدریس شروع می شود .فلذا از والدین گرامی که قرار بوده جهت اخذ کتاب به مدرسه ی قبلی فرزندشان مراجعه کنند خواهش میکنم حتما فردا پیگیر باشند 🌺
شنبه حتما عزیزان با توجه به برنامه ای که داخل کانال قرار می دهم کتاب به همراه داشته باشند .
عزیزان لطفا لوازم مورد نیازی که پست آن را ابتدای کانال قرار داده ام را حداکثر تا شنبه تهیه و همراه با برچسب نام ، همراه گل پسرها به کلاس آورده شود.
🌺🌺🌺
سه شنبه ۱۴۰۱/۷/۱۲
#قرآن
#ریاضی_مرور
#عددنویسی
#ساعتها
#سکه
#اشکال_هندسی
#بازی_هیجان_نشاط
#نقاشی
بانام و یادخدا کلاس آغاز شد و دعای سلامتی امام زمان عجل االله را خواندیم.
سپس کلاس قرآن باحضور معلم مهربان قرآن( آقای زنگنه) شروع شد ساعت دوم و سوم دو ساعت پیاپی به مرور بقیه ی فصل های کتاب ریاضی پرداختیم.
🌺🌺🌺
@Sakaki313
#مناسبتی
#روز_نیروی_انتظامی
#اهداف_بازی
برای کودکان :
#رشد_شناختی_و_اجتماعی
#کنترل_هیجان
#غلبه_بر_ترس
#قهرمان_بودن
#همدلی
بازی ها ارتباط زیادی با رشد شناختی واجتماعی کودک دارند.در جریان بازی های تخیلی کودکان یاد می گیرند که چگونه تکانهها و هیجانات خود را کنترل کنند!
چگونه لذت بردن های خود را به تعویق بیندازند و چگونه به صورت نمادین فکر کنند و امور را از زاویه های دیگران نگاه کنند .
این بازی ها به کودکان خود این فرصت را میدهد که به ترس های خود غلبه و برای رسیدن به خواسته ی خود تلاش کند .
مسئله این است که کودک آن گونه که ما به این بازی ها نگاه می کنیم نگاه نمی کند.
این بازی معمولاً برای نجات دادن افراد است.
بازی های جنگی معمولاً کودکان را در موقعیت قهرمان بودن و امدادگری افراد قرار می دهد کودکان در این گونه بازی هایشان فریاد می زنند که من نجاتت میدهم و در این گونه بازی ها همیشه نقش قهرمان داستان را بازی می کنند.
کودکان در این بازی ها همدلی کردن با دیگران را آموزش می بینند بخش مهمی از یادگیری همدلی کردن با دیگران است که فرد بتواند مسائل را از دریچه دید فرد دیگری نگاه کند. وقتی کودک شما خود را در نقش یک شخصیت دیگر قرار می دهد در واقع دارد نقش های مختلفی را تمرین می کند این تمرین نقش مختلف برای رشد همدلی در کودکان و دیدن امور از دیدگاه دیگر بسیار موثر است.
به #مناسبت #روز_نیروی_انتظامی و درک زحمات این عزیزان ،به همراه سربازان گمنام کوچک امام زمان (عجل الله) به حیاط رفتیم و با دشمنان (فرضی)کشورمان جنگیدیم و از طعم این اقتدار و پیروزی کلی لذّت بردیم.
#مناسبتی
#شهادت_امام_حسن_عسکری_علیه_السلام
#شناخت_امام
#داستان
#رنگ_آمیزی
به مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام کاربرگ نقاشی در ارتباط با این روز در اختیار عزیزانم قرار دادم و در زمانی که رنگ آمیزی می کردند زندگینامه ی امام را به صورت داستان تعریف کردم و به سوالات دلبندانم پاسخ دادم.
🔸🔸🔸 نکات آموزشی:
اولیای گرامی برای پیشرفت دلبندان، همکاری و همفکری شما عزیزان کمک شایانی به اینجانب خواهد بود، لذا تقاضا دارم حداکثر تلاش خود را برای بهبود پیشرفت تحصیلی عزیزان داشته باشید.
🔸هدف اصلی از تدریس دروس یادگیری مفهومی است و اگر دانش آموزان مفهوم درس را برسانند کافی است .
🔸تدریس (غیر از ریاضی) متناسب با مناسبت ها می باشد و امکان جابه جایی در ترتیب دروس وجود دارد.
🔸تدریس درس ها به صورت بارش فکری، روش تدریس معکوس ،تماتیک و... که برای افزایش انگیزه و خلاقیت ، بازی، بحث گروهی، معلم بازی، استفاده از ابزار صوتی و تصویری و ... انجام می شود.
🔸بازی های کلاسی، اردو در کلاس، اردو در مدرسه و ... به غیر از سرگرمی و تفریح با اهداف آموزشی و تربیتی برگزار می شود.
🔸آزمایش های علوم در کلاس انجام می شودولی برای انجام بعضی از آزمایش ها به کمک شما عزیزان در خانه نیاز است.
🔸در تدریس هدیه ها و مطالعات اجتماعی از اجرای نمایش کمک گرفته می شود که ممکن است نیاز به لوازم سادهای باشد.
🔸در موارد متعددی به عزیزان تحقیق داده می شود که در انجام این تحقیق ها نظارت شما مامان های عزیز لازم و ضروری است.
🔸املاء به روش های مختلفی گفته می شود از جمله : بازی، املاء مناسبتی، فرا کتاب و ... که هدف از این کار :
✅تقویت حافظه دیداری
✅تقویت حافظه شنیداری
✅تقویت حافظه کوتاه مدت
✅آشنایی با مناسبت های مختلف به زبان ساده
✅افزایش دایره لغات
✅ تقویت درک مطلب
✅تأثیر ناخودآگاه متن ها بر ذهن عزیزان
می باشد که برای پیشرفت هر چه بیشتر پسرهای گل انجام این روش ها در منزل هم لازم است.
@sakaki313
مهربونها حالا که کتابهای درسی تان رادریافت کرده اید لطفا از شنبه طبق برنامه ای که روز قبل داخل کانال قرار میدهم کتاب و دفتر مربوطه را به همراه داشته باشید .
شنبه ۷/۱۶
قرآن
ریاضی
ریاضی
فارسی(خوانداری)
نگارش(نوشتاری)
لطفا توجه کنید
چینه ، چوب خط ، مداد رنگی و لوازم التحریر مورد نیاز +کتاب و دفتر مطابق با برنامه (همراه با برچسب نام ) لوازمی است که هر روز باید هنگام ورود به کلاس به همراه دانش آموز باشد .
سپاس از همراهی شما
ریاضی
#الگو_یابی
#عددی
#هندسی
#تقارن
#داستان_مهمانی
#ایجاد_انگیزه
امروز فصل اول کتاب ریاضی مبحث الگوها تدریس شد .
درقالب داستان مهمانی ارزش و کاربرد الگوها در زندگی بیان شد .
تصویر ابتدای فصل توضیح داده شدو با نگاه به اطراف و بدنمان پی به نظم و هماهنگی آفرینش و وجود خالق دانا بردیم .
صفحه ۷ و۸ و۹ تدریس و در کلاس با همکاری عزیزانم کامل شد .
فارسی
#ستایش
شعر ستایش تدریس و روخوانی شد .
هر کدام از بچه ها تک خوانی کردند و دسته جمعه همراه با هم خواندیم و کلمات هم معنی علامت زده و از قسمت واژه ها معانی آنها نوشته شد .
زنگ آخر به مناسبت زعامت امام زمان عجل الله نقاشی داشتیم و در این مورد با هم صحبت کردیم .
یک شنبه ۷/۱۷
پسر گلم
فارسی:
از روی متن درس محّله ی ما یک بار با دقّت بخوان.
از شعر خداوند رنگین کمان یک بار خوش خط و تمیز بنویس.
از درس محلّه ی ما کلماتی که ۴ و ۵ نقطه دارند را پیدا کن ودر دفتر مشق بنویس و با مداد رنگی بین آنها فاصله بگذار.
ریاضی:
از عدد۵۰ ،۲تا ۲تا به عقب بشمار و به عددبنویس
از عدد ۵۰۰شروع کن و تا ۷۰۰ ده تا ده تا بشمار و به عدد بنویس.
یکشنبه۱۷/۷
🔸قرآن
🔹علوم درس اول تدریس شد
🔸فارسی درس محله ی ما تدریس شد .ابتدا کلیپ انگیزشی مربوط به محله پخش کردیم و در مورد هر آنچه در محله وجود دارد با هم گفتگو کردیم.
از روی درس خوانده شد و کلمات سخت و هم معنی مشخص شد .
🔹اجتماعی درس اول من به دنیا آمدم تدریس شد
در ابتدا در مورد مراحل رشد انسان صحبت کردیم عزیزانم از خاطرات خواهر و برادرهای کوچکترشان گفتند و از روی درس خواندیم و قرار شد جدول آخر درس ۱ را با توجه به شناسنامه در منزل کامل کنند .
🔸ساعت آخر املا و کاردستی مناسبتی روز پست را انجام دادیم
#زنگ_علوم
#انگیزشی
#روش_های_جمع_آوری_اطلاعات
#مراحل_کار_دانشمندان
#طرح_پرسش
#بارش_فکری
#خوردنی_های_مفید
#خوراکی_های_مضر
در ابتدا جهت ایجاد انگیزه با سینی صبحانه مقوی وارد کلاس شدم. برای همه عزیزانم سوال پیش آمد که در این سینی چیست و چرا به کلاس آورده شده ؟
خواستم کمی صبر کنند اگر پاسخ خود را در بین تدریس یا تا آخر ساعت نیافتند برای آنان توضیح می دهم.
ابتدا از خوراکی هایی که داشتیم شروع کردیم و سپس خوشمزه های دوست داشتنی مان را روی تخته نوشتیم.
از فواید خوراکی های مفید و مضرات خوراکی هایی که برای بدن ضرر دارند صحبت کردیم و با هم شروع به دسته بندی آن چه که روی تخته نوشته بودیم کردیم و جالب این بود که بچه ها به خوبی می دانستند کدام خوراکی مفید و کدام خوراکی ویتامین مورد نیاز بدن را ندارد .
درس اول تدریس شد و پرسشگران کوچک من پاسخ سوال خود را دریافت کردند .حالا نوبت دانشمندان کوچک بود تا با توجه به مراحل کاری بیان شده ابتدا طرح پرسش کنند و بعد از طریق دوستانشان اطلاعات جمع آوری کرده و در جدول ابتدایی درس بنویسند حالا این اطلاعات را جدول دوم دسته بندی کردند .