eitaa logo
کلاس سوم شهید جهانی
54 دنبال‌کننده
995 عکس
144 ویدیو
19 فایل
مدیریت : ✅ @khodaye_aziz معاونت آموزشی و فرهنگی: ✅ @masoudhajian معاونت اداری: ✅ @Seyedshademan خانم سکاکی: ✅ @Sakaki313
مشاهده در ایتا
دانلود
سه شنبه ۱۴۰۱/۷/۱۲ بانام و یادخدا کلاس آغاز شد و دعای سلامتی امام زمان عجل االله را خواندیم. سپس کلاس قرآن باحضور معلم مهربان قرآن( آقای زنگنه) شروع شد ساعت دوم و سوم دو ساعت پیاپی به مرور بقیه ی فصل های کتاب ریاضی پرداختیم. 🌺🌺🌺 @Sakaki313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای کودکان : بازی ها ارتباط زیادی با رشد شناختی واجتماعی کودک دارند.در جریان بازی های تخیلی کودکان یاد می گیرند که چگونه تکانه‌ها و هیجانات خود را کنترل کنند! چگونه لذت بردن های خود را به تعویق بیندازند و چگونه به صورت نمادین فکر کنند و امور را از زاویه های دیگران نگاه کنند . این بازی ها به کودکان خود این فرصت را می‌دهد که به ترس های خود غلبه و برای رسیدن به خواسته ی خود تلاش کند . مسئله این است که کودک آن گونه که ما به این بازی ها نگاه می کنیم نگاه نمی کند. این بازی معمولاً برای نجات دادن افراد است. بازی های جنگی معمولاً کودکان را در موقعیت قهرمان بودن و امدادگری افراد قرار می دهد کودکان در این گونه بازی هایشان فریاد می زنند که من نجاتت میدهم و در این گونه بازی ها همیشه نقش قهرمان داستان را بازی می کنند. کودکان در این بازی ها همدلی کردن با دیگران را آموزش می بینند بخش مهمی از یادگیری همدلی کردن با دیگران است که فرد بتواند مسائل را از دریچه دید فرد دیگری نگاه کند. وقتی کودک شما خود را در نقش یک شخصیت دیگر قرار می دهد در واقع دارد نقش های مختلفی را تمرین می کند این تمرین نقش مختلف برای رشد همدلی در کودکان و دیدن امور از دیدگاه دیگر بسیار موثر است. به و درک زحمات این عزیزان ،به همراه سربازان گمنام کوچک امام زمان (عجل الله) به حیاط رفتیم و با دشمنان (فرضی)کشورمان جنگیدیم و از طعم این اقتدار و پیروزی کلی لذّت بردیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام کاربرگ نقاشی در ارتباط با این روز در اختیار عزیزانم قرار دادم و در زمانی که رنگ آمیزی می کردند زندگینامه ی امام را به صورت داستان تعریف کردم و به سوالات دلبندانم پاسخ دادم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸🔸🔸 نکات آموزشی: اولیای گرامی برای پیشرفت دلبندان، همکاری و همفکری شما عزیزان کمک شایانی به اینجانب خواهد بود، لذا تقاضا دارم حداکثر تلاش خود را برای بهبود پیشرفت تحصیلی عزیزان داشته باشید. 🔸هدف اصلی از تدریس دروس یادگیری مفهومی است و اگر دانش آموزان مفهوم درس را برسانند کافی است . 🔸تدریس (غیر از ریاضی) متناسب با مناسبت ها می باشد و امکان جابه جایی در ترتیب دروس وجود دارد. 🔸تدریس درس ها به صورت بارش فکری، روش تدریس معکوس ،تماتیک و... که برای افزایش انگیزه و خلاقیت ، بازی، بحث گروهی، معلم بازی، استفاده از ابزار صوتی و تصویری و ... انجام می شود. 🔸بازی های کلاسی، اردو در کلاس، اردو در مدرسه و ... به غیر از سرگرمی و تفریح با اهداف آموزشی و تربیتی برگزار می شود. 🔸آزمایش های علوم در کلاس انجام می شودولی برای انجام بعضی از آزمایش ها به کمک شما عزیزان در خانه نیاز است. 🔸در تدریس هدیه ها و مطالعات اجتماعی از اجرای نمایش کمک گرفته می شود که ممکن است نیاز به لوازم ساده‌ای باشد. 🔸در موارد متعددی به عزیزان تحقیق داده می شود که در انجام این تحقیق ها نظارت شما مامان های عزیز لازم و ضروری است. 🔸املاء به روش های مختلفی گفته می شود از جمله : بازی، املاء مناسبتی، فرا کتاب و ... که هدف از این کار : ✅تقویت حافظه دیداری ✅تقویت حافظه شنیداری ✅تقویت حافظه کوتاه مدت ✅آشنایی با مناسبت های مختلف به زبان ساده ✅افزایش دایره لغات ✅ تقویت درک مطلب ✅تأثیر ناخودآگاه متن ها بر ذهن عزیزان می باشد که برای پیشرفت هر چه بیشتر پسرهای گل انجام این روش ها در منزل هم لازم است. @sakaki313
مهربونها حالا که کتابهای درسی تان رادریافت کرده اید لطفا از شنبه طبق برنامه ای که روز قبل داخل کانال قرار میدهم کتاب و دفتر مربوطه را به همراه داشته باشید . شنبه ۷/۱۶ قرآن ریاضی ریاضی فارسی(خوانداری) نگارش(نوشتاری) لطفا توجه کنید چینه ، چوب خط ، مداد رنگی و لوازم التحریر مورد نیاز +کتاب و دفتر مطابق با برنامه (همراه با برچسب نام ) لوازمی است که هر روز باید هنگام ورود به کلاس به همراه دانش آموز باشد . سپاس از همراهی شما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ریاضی امروز فصل اول کتاب ریاضی مبحث الگوها تدریس شد . درقالب داستان مهمانی ارزش و کاربرد الگوها در زندگی بیان شد . تصویر ابتدای فصل توضیح داده شدو با نگاه به اطراف و بدنمان پی به نظم و هماهنگی آفرینش و وجود خالق دانا بردیم . صفحه ۷ و۸ و۹ تدریس و در کلاس با همکاری عزیزانم کامل شد . فارسی شعر ستایش تدریس و روخوانی شد . هر کدام از بچه ها تک خوانی کردند و دسته جمعه همراه با هم خواندیم و کلمات هم معنی علامت زده و از قسمت واژه ها معانی آنها نوشته شد . زنگ آخر به مناسبت زعامت امام زمان عجل الله نقاشی داشتیم و در این مورد با هم صحبت کردیم .
یک شنبه ۷/۱۷ هنر علوم فارسی اجتماعی املا گل پسرای خوشگل به مناسبت روز کودک امروز تکلیف ندارید اما از روی شعر ستایش زیبا و بدون اشتباه بخوانید و صوت خودتان را برای من ارسال کنید. لطفا فردا صبحانه مقوی همراه گل پسرهامون بگذارید.🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک شنبه ۷/۱۷ پسر گلم فارسی: از روی متن درس محّله ی ما یک بار با دقّت بخوان. از شعر خداوند رنگین کمان یک بار خوش خط و تمیز بنویس. از درس محلّه ی ما کلماتی که ۴ و ۵ نقطه دارند را پیدا کن ودر دفتر مشق بنویس و با مداد رنگی بین آنها فاصله بگذار. ریاضی: از عدد۵۰ ،۲تا ۲تا به عقب بشمار و به عددبنویس از عدد ۵۰۰شروع کن و تا ۷۰۰ ده تا ده تا بشمار و به عدد بنویس.
یکشنبه۱۷/۷ 🔸قرآن 🔹علوم درس اول تدریس شد 🔸فارسی درس محله ی ما تدریس شد .ابتدا کلیپ انگیزشی مربوط به محله پخش کردیم و در مورد هر آنچه در محله وجود دارد با هم گفتگو کردیم. از روی درس خوانده شد و کلمات سخت و هم معنی مشخص شد . 🔹اجتماعی درس اول من به دنیا آمدم تدریس شد در ابتدا در مورد مراحل رشد انسان صحبت کردیم عزیزانم از خاطرات خواهر و برادرهای کوچکترشان گفتند و از روی درس خواندیم و قرار شد جدول آخر درس ۱ را با توجه به شناسنامه در منزل کامل کنند . 🔸ساعت آخر املا و کاردستی مناسبتی روز پست را انجام دادیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در ابتدا جهت ایجاد انگیزه با سینی صبحانه مقوی وارد کلاس شدم. برای همه عزیزانم سوال پیش آمد که در این سینی چیست و چرا به کلاس آورده شده ؟ خواستم کمی صبر کنند اگر پاسخ خود را در بین تدریس یا تا آخر ساعت نیافتند برای آنان توضیح می دهم. ابتدا از خوراکی هایی که داشتیم شروع کردیم و سپس خوشمزه های دوست داشتنی مان را روی تخته نوشتیم. از فواید خوراکی های مفید و مضرات خوراکی هایی که برای بدن ضرر دارند صحبت کردیم و با هم شروع به دسته بندی آن چه که روی تخته نوشته بودیم کردیم و جالب این بود که بچه ها به خوبی می دانستند کدام خوراکی مفید و کدام خوراکی ویتامین مورد نیاز بدن را ندارد . درس اول تدریس شد و پرسشگران کوچک من پاسخ سوال خود را دریافت کردند .حالا نوبت دانشمندان کوچک بود تا با توجه به مراحل کاری بیان شده ابتدا طرح پرسش کنند و بعد از طریق دوستانشان اطلاعات جمع آوری کرده و در جدول ابتدایی درس بنویسند حالا این اطلاعات را جدول دوم دسته بندی کردند .
خلاصه و نکات مهم راههای جمع آوری اطلاعات را بیان کنید: مشاهده 🔎 مصاحبه 👥🎤🗣 پرسشنامه 🧾 مشاهده : یعنی استفاده از حواس پنج گانه(خوب دیدن👀 ،خوب شنیدن 👂، خوب بوییدن👃، خوب چشیدن👅، خوب لمس کردن🖐) مراحل کار یک پژوهشگررا بیان کنید 👩‍🔬👨‍🔬 طرح پرسش ،جمع آوری اطلاعات ،مرتب کردن اطلاعات،تهیه گزارش و نتیجه گیری. اولین قدم در انجام یک تحقیق علمی چیست: طرح پرسش در زمان تحقیق چرا باید اطلاعات را یادداشت کنیم ؟تا چیزی از یاد نبریم و آن هارو مرتب و در جدول قرار بدهیم . چه کسانی در مورد تغذیه اطلاعات کافی دارند: پزشک 🧑‍⚕ ‍،مربی بهداشت، متخصص تغذیه،و بزرگترها از چه منابعی برای جمع آوری اطلاعات میتوانیم استفاده کنیم ؟کتاب ها و مجلات📚 سایت های اینترنتی💻 و.... مراجعه کنیم .