💌ما تعدادی از این جمله های امام زمانمان را جمع آوری کردیم ودر ۱۰پاکت نامه گذاشتیم
📨بین شماره ۱تا ۱۰،یک شماره را انتخاب کنید
📧لینک آن شماره را بزنید و تمبر روی نامه رو فشار دهید ، تا نامه برایتان باز شود
ببینید حضرت مهدی علیه السلام چی به شما فرمودند 🌹🌹
جملتان رو بخوانید و چند دقیقه در سکوت به آن فکر کنید
✉و بعد یک کاغذ بردارید
جمله امام خوبی ها،حضرت مهدی علیه السلام رو روی آن بنویسید و پایین آن حس خوبتان رو بنویسید
✅و یک قول به ایشان دهید (میتواند انجام یک کار خوب یا تصمیم به ترک یک کار بد باشد)
چون هر نامه ای یک جوابی دارد
💌✉نامه ارزشمندتان را همیشه نگه دارید و هر از گاهی به آن سر بزنید 💌✉
https://digipostal.ir/cjxbm54 نامه اول
https://digipostal.ir/ctnn8a2 نامه دوم
https://digipostal.ir/cv8z56j نامه سوم
https://digipostal.ir/creb7fy نامه چهارم
https://digipostal.ir/cma9l8w نامه پنجم
https://digipostal.ir/ca5dd4w نامه ششم
https://digipostal.ir/czciwwq نامه هفتم
https://digipostal.ir/chhyk3h نامه هشتم
https://digipostal.ir/ctb73p9 نامه نهم
https://digipostal.ir/c2errs1 نامه دهم
🇮🇷@dyosofezahra
🌹🕊🌹🕊
🕊🌹🕊
🌹🕊
﷽
#علائم_آخر_الزمان_در_نهج_البلاغه
در خطبه ۱۵۶ آن حضرت از قول پیامبر خدا (ص) چنین می فرمایند:
🌴 پیامبر خدا (ص) فرمود:
« ای علی! همانا این مردم به زودی با اموالشان دچار فتنه و آزمایش می شوند
و در دینداری بر خدا منت می گذارند، با این حال انتظار رحمت او را دارند، و از قدرت و خشم خدا خود را ایمن می پندارند.
💥حرام خدا را با شبهات دروغین و هوسهای غفلت زا، حلال می کنند
💥 «شراب» را به بهانه اینکه «آب انگور» است
💥 و رشوه را که «هدیه» است و ربا را که «نوعی معامله» است حلال می شمارند.
🕊✨اللهم عجل لولیک الفرج✨🕊
@dyosofezahra
💠تربیت دینی فرزند💠
1⃣💠تعلیم عبارت است از :
علم یا هنری را به کسی یاد دادن، کسی را چیزی آموختن
💠تربيت عبارت است از فراهم آوردن زمينه ها و عوامل به فعليت رساندن يا شكوفا ساختن شخص در جهت رشد و تكامل اختياري او به سوي هدف هاي مطلوب و بر اساس برنامه اي سنجيده شده
⚜تفاوت تعلیم با تربیت:
1- در تربیت هدف رشد دادن و شکوفایی همه قابلیتها و تواناییهایی بالقوه انسان است، ولی در آموزش هدف اصلی در آن انتقال معلومات است.
2- در تعلیم بیشتر با یک بعد از ابعاد وجودی انسان، یعنی بعد شناختی و عقلانی او سروکار داریم، اما تربیت فراگیر و همهجانبه است.
3- تعلیم معمولاً بیشتر به وسیله معلم و در جای معینی، همچون مدرسه و کلاس درس صورت میگیرد، ولی در تربیت، همه عوامل موجود در محیط به نحوی بر فرد تأثیر میگذارند.
4- آموزش به معنای انتقال دانش است و پرورش به معنای انتقال ارزشها
5- آموزش به فعالیتهای ذهنی و علمی در داخل کلاس درس مربوط میشود، اما پرورش به فعالیتهای عملی اطلاق میشود که در خارج از ساعات درسی انجام میگیرد
6- پرورش آن دسته از آموزهها، پیامها و الگوهایی است که جنبة دینی، اخلاقی و انقلابی دارد، ولی آموزش آن دسته آموزههایی است که جنبه شناختی و علمی داشته و در قالب کتابهای درسی و به صورت رسمی تدریس میشود
7- آموزش جنبه رسمی، عمدی، برنامهریزی شده، قصد شده و آشکار دارد، اما تربیت فرآیندی غیررسمی، غیرعمدی و درونی است.
"ابراهیم فتاحی بافقی "
✔️مطالب مهارتهای دینی را دنبال کنید،،،
@dyosofezahra
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
شماره کارت رسالت جهت واریز شهریه به شماره زیر است.
۵۰۴۱ ۷۲۱۰ ۶۵۸۷ ۷۱۲۹
خدیجه سلطانی گردفرامرزی
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴روزه داری باکرونا مفید یا مضر؟
✅ پاسخ را از زبان آقای دکتر باقری لنکرانی وزیر اسبق بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بشنوید.
@dyosofezahra
2⃣💠 تربیت دینی فرزند💠
مفهوم تربیت از منظر اسلام
انسان موجودی است مشحون(پر شده ، انباشته شده ، آکنده )
از قابلیت ها و توانایی های نهفته درونی که باید در جریان تربیت آشکار گشته و به ظهور برسد. از سوی دیگر بسیاری از خلقیات و صفات نیکو باید از طرق مختلف در وجود وی ایجاد شده و به کمالش برساند.
به فرموده شهید مطهری: تربیت عبارت است از پرورش دادن؛ یعنی استعدادهای درونی را که بالقوه در یک شی ء موجود است به فعلیت در آوردن و پروردن و لهذا تربیت فقط در مورد جاندارها یعنی گیاه، حیوان و انسان صادق است و اگر در مورد غیر جاندار این کلمه را به کار ببریم مجازا به کار برده ایم نه این که به مفهوم واقعی آن شی ء را پرورش داده ایم...
این پرورش دادن ها به معنی شکوفا کردن استعدادهای درونی آن موجودهاست و از همین جا معلوم می شود که تربیت باید تابع و پیرو فطرت باشد؛ یعنی تابع و پیرو طبیعت و سرشت شی ء باشد. اگر بنا باشد یک شی ء شکوفا بشود باید کوشش کرد همان استعدادی که در آن هست بروز و ظهور کند، اما اگر استعدادی در یک شی ء نیست، بدیهی است چیزی که نیست و وجود ندارد نمی شود آن را پرورش داد. مثلاً استعداد درس خواندن در یک حیوان وجود ندارد به همین جهت ما نمی توانیم به یک حیوان مثلاً ریاضیات یاد بدهیم که مسائل حساب و هندسه را حل کند؛ زیرا استعدادی که در او وجود ندارد نمی شود پرورش داد.
"ابراهیم فتاحی بافقی"
@dyosofezahra
🔸❇️ضرورت شناخت حافظه❇️🔸
☑️یک اصل مهم در حفظ قرآن این است که؛
1⃣اول اصول حفظ را بدانیم.
2⃣بعد بخوانیم.
اصول حفظ را به خوبی بفهمیم و درک کنیم بعد شروع به خواندن کنیم. یکی از این اصول، شناخت 👈انواع حافظه👉 است.
✍یعنی اینکه ما حافظه کوتاه مدت و بلند مدت خود را به خوبی بشناسیم.
بعضیها به خاطر ندانستن همین نکته به راحتی به برنامههای خود ضربه وارد میکنند، خصوصا کسانی که در ابتدای مسیر هستند.
به مثال زیر دقت کنید؛⬇️
⬅️بعد از حفظ ۱۵ الی ۲۰ صفحه میگویند چند صفحه اخیر به خوبی حفظ نشده و چند روز، حفظ جدید را متوقف میکنند، در صورتی که صفحاتی که در حافظه کوتاه مدت قرار دارند نمیتوانیم کاری کنیم که با یکی دو روز مثل محفوظات قبل بشود.❌
❇️حفظیات قبل بیشتر در ذهن مانده و تمرین شده، حتی اگه تکرار هم داشته باشید گذر زمان را نمیشود کاری کرد.
✅پس باید بدانیم که همیشه چند صفحه اخیر ⬅️سختتر➡️ از صفحات قبلتر است.
🔷برای کسی که ۱۵ صفحه حفظ کرده
🔺صفحات ۱ تا ۱۱ ممکن است آسانتر باشد،
🔻و صفحات ۱۲ تا ۱۵ سختتر،
🔷وقتی به صفحه ۲۰ رسید،
🔻صفحات ۱ تا ۱۵ آسان میشود،
🔻و صفحات ۱۶ تا ۲۰ سخت تر
محفوظات در ذهن به تدریج رشد میکنند و به عمق حافظه منتقل میشوند.
✅✳️پس با شناخت حافظهها بدون توقف، حفظ و مرورهای خود را پیش ببرید.✳️✅
@dyosofezahra
۲.قال النبی ص : حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا....
رسول خدا ص فرمودند قبل از آنکه شما را به پای حساب بکشند شما خود را حساب بکشید و قبل از آنکه اعمال شما را ( با حق) موازنه کنند شما آن را توزین کنید و برای عرض اکبر مهیا باشید. محاسبه نفس سید بن طاووس ص ۱۳
@dyosofezahra