#قسمت_سی_وپنجم
شهادت اصغر وصالی
📜 راوی: علي مقدم
محرم ســال 1359 اتفــاق مهمــي رخ داد. اصغر وصالي و علــي قرباني با
نيروهايشان از سرپل ذهاب به گيلانغرب آمدند.
قرار شد بعد از شناسايي مواضع دشمن، از سمت شمال شهر، عملياتي آغاز
شود.
آن ايام روزهاي اول تشــكيل گروه اندرزگو بود. قسمتي از مواضع دشمن
شناسايي شده بود.
شــب عاشــورا همه بچهها در مقر سپاه جمع شــدند. عزاداراي با شكوهي
برگزار شد.
مداحي ابراهيم در آن جلســه را بســياري از بچهها به ياد دارند. او با شور و
حال عجيبي ميخواند و اصغر وصالي مياندار عزادارها بود.
روز عاشــورا اصغر به همراه چند نفر از بچهها براي شناســايي راهي منطقه
(برآفتاب) شد.
حوالي ظهر خبر رسيد آنها با نيروهاي كمين عراقي درگير شده اند. بچهها
خودشان را رساندند، نيروهاي دشمن هم سريع عقب رفتند اما...
علي قرباني به شــهادت رسيد. به خاطر شدت جراحات، اميدي هم به زنده
ماندن اصغر نبود.
اصغر وصالي را سريع به عقب انتقال داديم ولي او هم به خيل شهدا پيوست.بعــد از شــهادت اصغر، ابراهيــم را ديدم كه با صداي بلنــد گريه ميكرد.
ميگفت: هيچكس نميداند كه چه فرمانده اي را از دست دادهايم، انقلاب ما
به امثال اصغر خيلي احتياج داشت.
اصغر در حالي كه هنوز چهلم بردار شهيدش نشده بود توفيق شهادت را در
ظهر عاشورا به دست آورد.
ابراهيم براي تشييع به تهران آمد و اتومبيل پيكان اصغر را كه در گيلانغرب
بــه جا مانده بود به تهــران آورد. در حالي كه به خاطر اصابت تركش، تقريبًا
هيچ جاي سالم در بدنه ماشين نبود!
پس از تشييع پيكر شهيد وصالي سريع به منطقه بازگشتيم. ابراهيم ميگفت:
اصغر چند شب قبل از شهادت، برادرش را در خواب ديد.
برادرش گفته بود: اصغر، تو روز عاشورا در گيلان غرب شهيد خواهي شد.
روز بعد بچه هاي گروه، براي اصغر مجلس ختم وعزاداري برپا كردند. بعد
بچه ها به هم قول دادند كه تا آخرين قطره خون در جبهه بمانند و انتقام خون اصغر را بگيرند.
جواد افراســيابي و چند نفر از بچهها گفتند: مثل آدمهاي عزادار محاســن
خودمان را كوتاه نميكنيم تا صدام را به سزاي اعمالش برسانيم.
#داستان
#سلام_بر_ابراهیم
💞@dyosofezahra💞
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
اِلهی
یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد
یا عالی بِحَقِّ علی
یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه
یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن
یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن
عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ http://eitaa.com/joinchat/217776134C8d89e92271
@dyosofezahra
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
┅═✧❁﷽❁✧═┅
💕#سلام_امام_زمانم💕
👌کاش
به جای سالِ نو،
تو را
هر روز
تحویل می گرفتم...
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ http://eitaa.com/joinchat/217776134C8d89e92271
@dyosofezahra
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
┅═✧❁﷽❁✧═┅
✨ حضرت محمد صلىاللّٰهعليهوآلهوسلم فرمودند:
اگر مى توانيد هر روز را نوروز كنيد، يعنى در راه خدا به يكديگر هديه بدهيد و با هم پيوند داشته باشيد.✨
#حدیث_روز
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ http://eitaa.com/joinchat/217776134C8d89e92271
@dyosofezahra
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
السلام علیک یا ربیع الانام.mp3
4.37M
🌼سال جدید ؛ برنامهی جدید
🌸سال جدید ؛ نقشهی راه جدید
🌼سال جدید ؛ سبک زندگی جدید
✅اگر برای اتفاقی بزرگ، و جهشی فراتر از باورتان در سال جدید، دغدغه دارید؛
به سراغ ریشه بروید و آنرا اصلاح کنید.
ـ ریشه ؟ ـ کدام ریشه ؟
🔸️استاد شجاعی 🎤
#پیشنهاد_دانلود👌
#تلنگر
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ http://eitaa.com/joinchat/217776134C8d89e92271
@dyosofezahra
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
┅═✧❁﷽❁✧═┅
📛اسراف زیادهروی و تجاوز از حدّ اعتدال است.
اسراف، حرام است.برخی حرمت آن را از ضروریات دین دانسته، و برخی دیگر در ردیف گناهان کبیره شمردهاند.
✳معنای اسراف
اسراف به تجاوز از حد در هر کاری گفته می شود. دين اسلام بهرهبرداری مشروع از نعمت هاي الهی و زيبايی های زندگی را مباح و زيادهروی را حرام و ناروا میداند.
⭕باید دانست که سه قسم اسراف است که در همه و در جمیع حالات حرام و اختصاص به شخص یا زمان یا جایی ندارد.
قسم اول
ضایع کردن مال و بیفایده کردن آن هر چند آن مال کم باشد مانند بقیه ظرف آب را ریختن در جایی که آب نایاب باشد و به مقدار رفع نیازمندی میگردد. یا لباسی که قابل استفاده خود یا دیگری است پاره کردن و یا دور انداختن. یا خوراکی را نگه داشتن و به دیگری ندادن تا اینکه ضایع شود مانند روشن کردن چراغ در روشنایی آفتاب و مانند دادن مال به دست سفیه یا صغیری که قدر آن را نمیداند و آن را تلف میکند و نظایر اینها.
حضرت صادق (علیهالسّلام) میوه نیم خوردهای را دیدند که از منزل ایشان بیرون انداخته شده بود (مانند اناری که تمام دانههایش را نخورند و دور اندازند یا خربزه و هندوانه را که مقداری از مغزش باقیست دور اندازند). پس آن حضرت خشمناک شد و فرمود: این چه کاری است که کردید اگر شما سیر شدید، بسیاری از مردم هستند که سیر نشدند پس به آنهایی که نیازمندند بدهید.»
قسم دوم
صرف کردن مال است در آنچه به بدن ضرر برساند، از خوردنی و آشامیدنی و غیر آنها. مانند خوردن چیزی پس از سیری هرگاه مضر باشد. چنانچه صرف مال در آنچه که برای بدن نافع و صلاح آن است اسراف نیست.
قسم سوم
صرف کردن مال در مصرفهایی که شرعاً حرام است مانند خریدن شراب و آلات قمار و اجرت فاحشه و خواننده و رشوه دادن به حکام و صرف نمودن مال در چیزی که ظلمی دربردارد، یا ستمی به مسلمانی میزند و نظیر اینها. و در چنین مواردی از دو جهت مخالفت امر خدا و معصیت است: یکی گناه بودن اصل عمل و دیگر اسراف بودن صرف مال در آنها. در تفسیر عیاشی از عبدالرحمن بن حجاج روایت کرده که از حضرت صادق (علیهالسّلام) معنی آیه «لاتبذر تبذیرا» را پرسید. فرمود: کسی که در غیر طاعت خدا خرج میکند مبذر است و کسی که در راه خدا صرف میکند میانهرو است.
🔻🔺️پس اسراف یکی از گناهان کبیره است که باید از انجام آن خودداری کرد و تا جایی که میتوان باید یکدیگر را به میانه روی توصیه کنیم.
#گناهان_کبیره
#چله
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ http://eitaa.com/joinchat/217776134C8d89e92271
@dyosofezahra
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━