eitaa logo
جنبش مردمی احیای زکات
275 دنبال‌کننده
197 عکس
32 ویدیو
5 فایل
﴿﷽﴾|این جنبش مصمم است با روحیه جهادی در چارچوب حرکت کلان انقلاب اسلامی، زکات را احیا کند و بدین وسیله بستر ساختن «جامعه طراز» و «تمدن نوین اسلامی» را فراهم آورد. سایت: E-zakat.ir ارتباطات: @Zakat_info رابط گروه بحث(عمومی): @ZakatGroup
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻خلاصه دیدگاه این افراد: ایده آل: ارائه خدمات به زوار باید پولی شود. عرضه و تقاضا خارج از چارچوب بازار، ناکارآمدی به دنبال دارد. در نتیجه 👈 موکبها و ایستگاه های صلواتی باید تعطیل شوند! 📡 @e_zakat
🗓 🖊 🔆 ۱ آبان؛ مصادف با روز آمار و برنامه ریزی 📸 yon.ir/BdLhd 🔘اصولاً در هر امری برای رسیدن به مطلوب‌های کیفی نیاز به پژوهش‌های کمیّتی است. در واقع، اهمیت آمار و برآوردهای جامعه‌ی آماری نسبت به یک موضوع یا سیستم، زمانی مشخص می‌شود که فاصله‌ی تصورات با واقعیت را کم می‌کند و در نهایت، میزان عدم اطمینان و عدم اعتماد به سیستم کاهش می‌یابد. 🔘 از لوازم حکمرانی اسلامی، دسترسی حاکم به آمار و داده‌های مربوط به زکات می‌باشد. برای مثال، برای شناسایی جمعیت فقراء و تفکیک آنها از اغنیاء بر اساس سنجه اسلامی، باید آمارهای دقیقی به دست آورد. همچنین میتوان در خصوص میزان فراگیری انواع زکات‌ها، شاخص‌سازی نمود و آمارهای متناسب با آن را در جهت برنامه‌ریزی، جمع آوری کرد. مثلا عاملین زکات، به عنوان یک تشکیلات اگر وجود داشت می‌توانستیم از ظرفیت آنها برای جمع‌آوری آمارها و اطلاعات متنوع هم استفاده کنیم. 🔘لزومِ نیاز به پژوهش‌ها و بررسی‌های آماری از چند جهت حائز اهمیت است: 1⃣ ارزیابی کلی جهتِ بهبود روند کار و طرح‌ریزی برای پوشش حداکثری و شناخت بایدها و نبایدهای کار. 2⃣ شفاف‌سازی فعالیت‌ها و همکاری‌ها و آثار حاصله در نگاه مردم با استفاده از قالب برآوردهای آماری_گرافیکی 3⃣ تشکیل یک بانک اطلاعاتی آماریِ جامع، جهت الگو سازی فرهنگِ قرآنی زکات در سطح شهری و کشوری و حتی بین المللی. 4⃣ همچنین تبدیل بررسی‌های آماری به مشاهدات عینیِ قابل دسترسِ عموم مردم، باعث افزایش اعتقاد و باور به سنجه های قرآنیست. 🖇متن فوق توسط یکی از کارشناسان جنبش تدوین شده است: ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
بروشور اربعین.pdf
2.36M
🌷طرح بروشور| مخصوص اربعین حسینی 🖨 نسخه ی قابل چاپ (سیاه و سفید) ➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🌷طرح بروشور| مخصوص اربعین حسینی 🔻... حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به دست اهالی شهری شهید شد که نه کافر بودند و نه مانند مردم عوام شام او را نمی‌شناختند ... ➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🌷طرح بروشور| مخصوص اربعین حسینی 🔻... دوران اقتصاد فعلی به سرآمده! این نظم فکری که الگوی معیشت غربی را یک سازوکار نهایی تلقی می‌کند در حال فروپاشی است ... ➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
در برنامه اربعین امسال، از نجف تا کربلا 2500 عدد بروشور توزیع شد. ➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
بنر 💠 دوران اقتصاد فعلی به سرآمده ... عصر الاقتصاد الحالی قد انتهی ... — ✊️جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
باسلام خدمت اعضای محترم كانال 💠همان طور که مستحضر هستید، عده ای از مسئولین بر این باورند که «اقتصادصلواتی» ناکارآمد است و زائرین اربعین باید از «اقتصاد بازار» برای تامین معاش استفاده کنند. به عقیده این افراد، مکانسیم بازار اگر کار کند رفاه بیشتری را برای زوار فراهم خواهد کرد. ❓به نظر شما آیا در اربعین امسال بخش «بازاری و پولی»، کارآمدتر بود یا بخش «اقتصادصلواتی»؟ 🔻نقطه نظراتتان را بنویسید✍ و برای ما بفرستید. 🆔@aboo_jafar ➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🗓 🖊 🔆۱۳ آبان؛ مصادف با روز استکبارستیزی 📸 http://yon.ir/b44rp ▪️استکبار در واقع به نوعی سلطه‌گری و سلطه‌جویی اطلاق می‌شود که به خاطر خودبرتر‌اندیشی، در برابر حق خداوند و حق مردم متواضع نیست. لذا به وسیله‌ی استعمار و بهره کشی‌های سیاسی_فرهنگی_اقتصادی همواره منفعت‌طلبی را دنبال می‌کند البته منفعت‌طلبی‌ای که توام با جهان‌خواری و تصاحب منابع و ذخایر سایرین است و با عقب نگه‌داشتن آن‌ها، سعی می‌کند ظلم را بر مردمِ مستضعف تحمیل کند. همچنین استکبار با بهره‌برداری از نقاط ضعف دیگر ملت‌ها و تحمیل سیاست‌های گام به گامش با سلبِ روحیه‌ی جمعی و الهی از یک جامعه به حقوقشان تجاوز کرده و از این راه تلاش دارد تا بقایش را تضمین نماید. ▪️بدون تردید حل مشکلات اقتصادی مهمترین راه، برای مبارزه با استکبار است. اگر جامعه‌ای به دنبال حفظ استقلال خود باشد، بی‌شک پیشرفت اقتصادی یکی از مهمترین ابزارها قلمداد می‌شود. اقتصادی که محوریتش زکات باشد؛ زکاتی که در استعمالات قرآنی مطلق انفاقات را دربرمیگیرد، یک مبارزه‌ی حرفه‌ای در برابر استکبار به شمار می‌رود. بر خلاف مکتب استکباری سرمایه‌سالاری معاصر (که در آن اصل سودگرایی برای عده ای قلیل در مقابل اکثریت حکم است)، ریشه‌های عمیق آن بر پایه‌ی ارزشمداری، انسانیت و عدالت اجتماعی و صلح و حمایت از حقوق همه مسلمانان و آزادی ملت‌های ستم‌دیده بنا شده است. ▪️وظیفه‌ی ما در مقابل استکبار جهانی: امروز جنگ میان حق و باطل، فقر و غنا، استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه ها و مرفهین بی درد است و سلامت و صلح جهانی به انقراضِ مستکبرین بسته است تا این سلطه طلبانِ بی فرهنگ در زمین هستند مستضعفین به ارثِ خود که خدای تعالی به آن ها عنایت فرموده نمی‌رسند.(موسوی خمینی، 1361: ج20، 234) از این رو، حال که تمام مکاتبِ اقتصادی سودگرا و سلطه‌جو در دنیا به شکست محکوم هستند؛ این وظیفه‌ی ماست تا با احیاء و ترویج زکات در راه اجرای یک اقتصادِ عدالت محور بر پایه‌ی مفاهیم قرآنی بکوشیم‌. 🖇متن فوق توسط یکی از کارشناسان جنبش تدوین شده است: ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🗓 🖊 🔆 ۱۵ آبان؛ مصادف با روز وقف 📸 http://yon.ir/yQV3G ▪️«وقف» در کلمه به معنی امتناع از حرکت و در اصطلاح شرعی نوعی بخشش است که لازمه‌ی آن حبسِ عین مال و رها و آزاد بودنِ منفعت آن است؛ در واقع این منافع بدون دریافت عوض عرضه و بایستی همان و یا قیمتش، صرف مواردی شود که واقف تعیین کرده. این نهاد پراهمیت، روشنترین مصداق احسان برای تمام بشریت به حساب می‌آید. همچنین به‌واسطه‌ مستمر بودن منافع آن، «صدقه جاریه» نیز نام می‌گیرد. ▪️ یک فرهنگ صحیح در مقابل فرهنگ غلط تکاثر به شمار می‌آید که به وسیله‌ی انسان دوستی و رضایت‌مندی کامل، با به جریان انداختن ثروت، مانع از انباشتگی غیرمعقولِ ثروت‌ها می‌گردد. در نتیجه تعدیل و توزیع عادلانه ثروت و منابع مالی در جامعه تاثیر بسزایی دارد. ▪️توجه داشته باشیم که وقف با مفهوم «زکات» ارتباط تنگاتنگی دارد. از این لحاظ که زکاتِ مال مطلق انفاقات را دربرمیگیرد، میتوانیم ادعا کنیم: «واقف در حقیقت با وقف مالش، از این بستر کمک گرفته تا زکات بپردازد.» بنابراین فراگیری وقف به صورت مستقیم موجب ترویج و نهادینه‌سازی زکات در جامعه خواهد شد. 🖇متن فوق توسط یکی از کارشناسان جنبش تدوین شده است: ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
🔻«انفاق به چه معناست؟» 🔹 ارتباط بین زکات و انفاق: 🔸معنای لغوی: دادن داشته‌ها به دیگران. همانند آموختن علم، هزینه کردن یا پرداخت کردن مال. 🔸معنای اصطلاحی: بخشیدن مال برای جلب رضایت خداوند، که در آن اجری از غیر او درخواست نمی‌شود. برای درک گستردگی معنای لغوی انفاق، ما به تعدادی از آیات قرآن اشاره می‌کنیم تا بدانیم این واژه در استعمالات قرآنی چه معنایی دارد؛ چه مصادیقی را شامل می‌شود: سرمایه‌گذاری کردن در باغ(کهف/42) خرج کردن کافران برای بازداشتن(مردم) از راه خدا(انفال/36) خرج کردن اموال توسط مردان به عنوان سرپرست برای زنانشان(نساء/34) خرج کردن مال بابت هزینه شیردادن مادر به فرزند(طلاق/7-6) خرج کردن در راه جهاد(حرب و قتال) فی سبیل الله (توبه/91)(توبه/121)(بقره/273)(انفال/60) بخشیدن مال به والدین، نزدیکان، یتیمان، مسکینان، درراه ماندگان فی سبیل الله(بقره/215) دادن قرض‌الحسنه به خدا (تغابن/17-16)(حدید/11-10) دادن صدقه(منافقون/10)(بقره/264-262) دادن زکات طلا و نقره و جائز نبون کنز کردن آن ها(توبه/34) دادن مهریه مرد به همسر خود(ممتحنه/11-10) ▪️سه نکته مهم در مورد گستره معنای لغوی انفاق: اولا: انفاق صرفا به بخشیدن اطلاق نمی شود. بلکه، خرج کردن، سرمایه‌گذاری کردن و قرض دادن هم انواع دیگر انفاق هستند. ثانیا: در عبارت «مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ» کاملا واضح است، که تنها مال انفاق نمی‌شود، بلکه رزق‌هایی که مال نیستند هم از قاعده انفاق خارج نیستند. مثلا از امام صادق(ع) نقل شده است که مراد از «مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ»، « مِمَّا عَلِمْنَا یَبُثُّونْ» می‌باشد؛ یعنی از آنچه به ایشان یاد دادیم به دیگران یاد می‌دهند.(عبد علی بن جمعه عروسی حویزی، نورالثقلین، ج1، قم، مطبعه العلمیه، چاپ دوم، بی تا، ص23.) ثالثا: انفاق همیشه لزوما فی سبیل الله صورت نمی‌گیرد. همان طور که قرآن بیان کرده، کفار و منافقین هم انفاق می‌کنند.(انفال/36)(توبه/54-53) و انفاق مقارن با عناوینی همچون اذیت و منت و ریا، فی سبیل الله نیست.(بقره/264) ▪️علم انفاق شناسی: خدا به ما روزی می‌دهد(یرزق) به گونه ی دیگر آن را به ما انفاق می کند و در این راستا بسط ید دارد. به عبارت دیگر تمام رزق ها نفقه‌اند، چرا که یقینا خدا آن‌ها را انفاق نموده است. (تعریف نفقه: رزق انفاق شده) خداوند انفاق کننده برتر است و چون رزق‌هایی که انفاق نموده همچنان متعلق به اوست، انسان را به انفاق قسمتی از رزق‌هایی که به او داده، سفارش می کند. و او را در این رابطه خلیفه(نماینده) خود قرار می دهد. پس انسان به عنوان نماینده خدا، وسیله ای برای روزی رساندن و انفاق کردن به سایر بندگان اوست. خلافت انسان نشان از مکلف بودن او می‌باشد و خداوند بیش از ظرفیت او، تکلیفی از او نمی‌خواهد.(متن پاراگراف: برداشت نگارنده از آیه 64 سوره مائده، آیه 7 سوره الحدید، آیه 39 سوره نساء) ▪️زکات مال، بخشش می‌باشد. کاملا روشن است که بخشش قسمتی از مال، نوعی هزینه کردن به شمار می‌آید. از این رو انفاق شامل «پرداخت زکات»(و نه تک واژه زکات) هم می‌شود. 🔺این متن بر روی وب‌سایت جنبش مردمی احیاء زکات نیز به آدرس زیر قابل دسترسی می‌باشد: http://e-zakat.ir/انفاق-به-چه-معناست؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat