هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
Sireye Siasi (3) - 1399-12-03.mp3
28.51M
🚨 بازنشر
🔰 سیره سیاسی حضرت زهرا سلام الله علیها (۳) - استاد هاشمی - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ( جلسه دوم - قسمت دوم )
❓یک زن انقلابی و مؤمن در چه مسائلی ورود پیدا میکند؟
❓ نحوه و کیفیت حضور یک زن انقلابی و مؤمن در مسائل چگونه است؟
❓ چرا به گریه حضرت زهرا سلام الله علیها پس از رحلت پیامبر اسلام اعتراض می شد؟
❓ یکی از عواملی که نقش فوقالعاده مهمی در جنگ نرم دارد، چیست و مبتنی بر چه باید باشد؟
❓ هیأت انقلابی تراز، چگونه هیأتی است؟
✅ توصیه میشود قبل از گوش دادن به صوت، بخش مربوط به حضرت زهرا سلام الله علیها از کتاب انسان ۲۵۰ ساله - حلقه سوم مطالعه شود. همچنین در حین گوش دادن کتاب را به همراه داشته باشید و صوت را با دقت و تمرکز گوش دهید و پس از گوش دادن ، مجدد کتاب را مطالعه نمایید و در مورد مباحث مطرح شده، تامل و تفکر نمایید.
💥 بصیر 💥
♻️ @basire_basir ♻️
هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
Sireye Siasi (4) - 1399-12-04.mp3
32.66M
🚨 بازنشر
🔰 سیره سیاسی حضرت زهرا سلام الله علیها (۴) - استاد هاشمی - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ( جلسه سوم - قسمت اول )
❓شاخصه تشخیص اهل و نااهل برای حکومت در اسلام چیست؟
❓ خائن به الله ، رسول الله و مسلمانان کیست؟
❓ قاعده مسئولیت دادن در اسلام چیست؟
❓ چه کسی حق دارد برای مسئولیتی داوطلب شود؟
✅ توصیه میشود قبل از گوش دادن به صوت، بخش مربوط به حضرت زهرا سلام الله علیها از کتاب انسان ۲۵۰ ساله - حلقه سوم مطالعه شود. همچنین در حین گوش دادن کتاب را به همراه داشته باشید و صوت را با دقت و تمرکز گوش دهید و پس از گوش دادن ، مجدد کتاب را مطالعه نمایید و در مورد مباحث مطرح شده، تامل و تفکر نمایید.
💥 بصیر 💥
♻️ @basire_basir ♻️
هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
Sireye Siasi (5) - 1399-12-04.mp3
33.71M
🚨بازنشر
🔰 سیره سیاسی حضرت زهرا سلام الله علیها (۵) - استاد هاشمی - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴ (جلسه سوم - قسمت دوم)
❓مهمترین حدیث انتخاباتی چیست؟
❓ علت صلح امام حسن مجتبی علیه السلام چیست؟
❓ چه عاملی باعث میشود که وضعیت یک امت هر روز و دائما به سوی سختی، مشکلات و سقوط بیشتر و دائم پیش برود؟
❓ چه عاملی باعث میشود که یک امت خداپرست تا مرز گوساله پرستی سقوط کند؟
❓ در چه صورتی یک امت خداپرست که دچار سقوط دائمی و همیشگی شده و تا مرز گوساله پرستی پیشرفته است، می تواند از این شرایط نجات یابد؟
❓ عدم رعایت کدام حکم اسلام باعث انحراف امت اسلامی از صدر اسلام تا کنون شده است؟
❓ ریشه اصلی مشکلات امت اسلام چیست؟
❓ تکلیف شرعی ما در انتخابات چیست؟
❓ حکم تفاضل اندک کاندیداها در انتخابات چیست؟
❓ اگر تشخیص ما در انتخابات بر خلاف همه باشد، تکلیف شرعی در این صورت چیست؟
❓ وظیفه شرعی و الهی روحانیون و خواص در انتخابات چیست؟
❓ علت رأی آوری گزینههایی که مناسب نیستند و اوضاع و شرایط نابسامان فعلی و اینکه هر روز شرایط بدتر از دیروز می شود، چیست؟
💥 بصیر 💥
♻️ @basire_basir ♻️
🚨از حسین سخن میگویند ولی هدف حسین نیست!
شهید بهشتی(رحمةالله عليه) :
🔸دین یعنی عدل، عدل یعنی دین.
هرجا دیدید میگویند دین، و اسلام هست، و عدالت اجتماعی نیست، بدانید دین اسلامش قلابی است...
اگر ما بخواهیم واقعا روی دید قرآن بایستیم، قسط و عدل و عدالت، با آن معنای گستردهاش، با دین خدا، چنان نزدیکند، که گویی دو نامند روی یک معنی...
و هر جا میگویند عدل هست، عدالت اجتماعی هست، اما خدا نیست، پیوند بشر با بینهایت و ابدیت فراموش شده است...
🔸هر جا حقایق قرآنی نباشد، عدالت نباشد، و قرآن باشد، خواننده قرآن باشد، مروج قرآن باشد، پیداست در این خواندن و ترویج، خللی هست.
این روشن است.
*آنجا که چیزی به نام «عدالت اقتصادی» و «عدالت اجتماعی» باشد، همه شکمها سیرند، شکم گرسنهای وجود ندارد. همه بیماران درمان میشوند، بیمار بدون پزشک و دارو وجود ندارد، همه انسانها مسکنی و مأوایی دارند، انسان بیمسکنی پیدا نمیشود...*
📗 سخنرانی شهید بهشتی با عنوان رمضان، عدل و قسط - کتاب منهای فقر - صفحات ۷۶-۷۵
@edaalatkhah
هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
18.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگوی وحید جلیلی با امیرحسین ثابتی...
فاجعه انحصارطلبی و منفعت طلبی مدیران صداوسیما و فرهنگی
چرا این اتفاق میافته که آدم های ناشایست در صداوسیما به کار گرفته میشن؟
وحید جلیلی :
مدیرانی هستن که شاید آدم های خوبی هم باشند اما یک رذیله اخلاقی داشته باشند همین زمینشون میزنه...
اینها میگن هیچ کس که رسانه ای باشه و از ما حزب اللهی تر باشه نباید بیاد بالا...
خوب ما اینو فهمیدیم میخوان کسی از خودشون بهتره دیده نشه، منفعت خودشون رو در نظر میگیرن چرا کار رو میدن دست کارگردان ضد انقلاب؟!
چون با کارگردان ضد انقلاب راحت تر میتونن کار کنن ازش آتو دارن... بچه حزب اللهی ها وقتی بیان میشن زبون دراز هایی مثل جهان آرا و ثریا اینا تحملشو ندارن...(بچه حزب اللهی ریشش پیش اینا گرو نیست باج بده)
پی نوشت:
متوجه شدین چرا حزب اللهی ها رو راه نمیدن تو صداو سیما اونها رو در اقلیت و محدودیت نگه میدارن به اونهایی که ثابت شده نه تنها دلشون با نظام نیست ضدش هستن میدون میدن؟ تا هم اونی حزب اللهی تر از خودشونه بهتر از خودشونه دیده نشه و شناخته نشه جای اینها تنگ نشه، هم اونی کارش دست اینا گیره(ضدانقلابه، ضد مذهبه، سکولاره و...) بهتر به حرف و خواستشون گوش میکنه... طرف میاد یه سریال میسازه فلان فیلم توقیفیش از توقیف درمیاد!!!
شما در هر حوزه ای برید این دیدگاه هست و عده ای همینطوری آدم های شایسته رو کنار میذارن. در اقتصاد،فرهنگ،سیاست! بی تقوایی باعث میشه به جای یه کار گرفتن افراد شایسته، افراد ناشایست به کار گرفته بشن چون طرف میخواد همیشه خودش شایسته ترین فرد باشه.
💥 بصیر 💥
❇️ @basire_basir ❇️
هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
41.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌این ویدئوی بسیار مهم رو ببینید... ❌
مصاحبه وحید جلیلی با امیرحسین ثابتی در مورد فاجعه مدیریت فرهنگی و مدیریت صداوسیما در کشور که چندسال قبل ضبط شده یعنی زمان ریاست قبلی صداوسیما و دولت قبل... اما این نگاه فرهنگی همچنان ادامه داره...و خیلی از این مدیران هنوزم در صداوسیما هستند!!
در جلسه یکی از مدیران صداوسیما گفت مشکل ما با شما اینه که نمی فهمید فکر می کنید صداوسیما فقط باید برای 10 درصد حزب اللهی جامعه فیلم و برنامه بسازه!؟ ولی ما هشتاد میلیون رو در نظر می گیریم!
حزب اللهی وقتی خنثی رو ساکت باشه مدیران فرهنگی مملکت اسلامی اون رو اقلیت به حساب میارن... میلیون ها عزادار امام حسین در محرم و صفر،میلیون ها زائر و جامانده اربعین...میلیون ها زائر مشهدالرضا... و میلیون ها نفر در مراسمات دینی و معنوی و راهپیمایی رو نادیده می گیرند و می گویند حزب اللهی ها فقط ده درصد هستند! بقیه مردم حزب کجان!؟آیا این نگاه رهبری است؟
و به جای اینکه مردم رو حزب اللهی تربیت کنند و این رو بفهمند که وظیفه شون تربیت دینی مردم برای رشد و تعالی است فکر میکنند باید نگاه کنن ببینن تو جامعه چه خبره طبق همون تولید محتوا کنند... یعنی مبناشون دین نیست...مبناشون اسلامیت و انقلابی گری نیست...مبناشون عرف هست... و این یعنی نگاه خطرناک و غیرتمدنی...
این نگاه غلط بسیار در بین مسئولین رواج داره... بعد کسی اومد گفت صداوسیما دست حزب اللهی ها بوده اینو بذارید جلوش!
مطالبه گر باشید❌❌
💥 بصیر 💥
❇️ @basire_basir ❇️
هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
32.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وضعیت مدیریت فرهنگی در صداوسیما
🛑گفتگوی امیرحسین ثابتی با وحید جلیلی
حکومت که جمهوری اسلامیه یعنی شما هر سال پول میدین علیه خودتون فیلم بسازن!؟
وحید جلیلی:
انگار بالای صداوسیما زدن بدون سوپیشنیه و فحاشی به انقلاب اسلامی وارد نشید
مثال میزنم
آقای کارگردانی (کیانوش عیاری) یه فیلمی میسازه تحت عنوان خانه پدری، نیرو انتظامی پولشو داده، فیلم مشخصه چیه، کاملا ضد دینی و ضد ایرانی و ضد فرهنگ، بسیار هم از نظر فنی قوی، یه روز اکران ابعاد فاجعه بارش مشخص میشه توقیف میشه... بعد از این یه فیلم دیگه میسازه به نام کاناپه که در اون فیلم خانم ها بدون روسری هستن خودش اعلام میکنه اونم توقیف میشه...
صداوسیما دعوت میکنه ازش، میگه بیا چند میلیارد بگیر خاطر مبارکتان مکدر نشه بیا برای ما سریال بساز... اسمش هم 87 متر
طرف یه فیلم ساخته به نام صد سال به این سالها(سامان مقدم)
کل فیلم فحش به انقلاب اسلامیه
وقتی تو جشنواره نشون داد اومدیم از سالن گفتم ببینید پرچم(ایران) هست هنوز!؟
باز صداوسیما این آدمی خودش فریاد زده ضد انقلابه دعوت میکنه
میگن فعلا هفت میلیارد و بگیر برو سریال بساز(دیوار به دیوار) سریال آبکی و کم مخاطبی هم میشه... اعتراضاتی ام برمی انگیزه
بعد دوباره دعوتش میکنن بیا فصل دومش و بساز!
پشت صحنه این سریال سفیر انگلیس میره و با هم به ریش جمهوری اسلامی می خندن!
طرف رو به اتهام ر توهین به امام زمان زندان کرده بودن بعد اووردنش در صداوسیما گذاشتنش در گلوگاه سیمافیلم صدها میلیارد تومان در اختیارش قرار میگیره و بهش میگن هرکاری میخوان بکن هر چی میخوای بده رفقات بسازن..
💥 بصیر 💥
❇️ @basire_basir ❇️
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔴 مگر میشود با عمقی صرفاً در حد یک جمله مسیر روند یک کشور را تعیین کرد؟
برای کار فرهنگی تمیز باید صحنه و میدان را خوب شناخت. اگر میخواهید افسر این جنگ نرم باشید باید میدان را بشناسید. کسی در این میدان پیروز است که صحنه را او تعریف کند وگرنه حرکت او منفعلانه خواهد بود. کسی موفق خواهد بود که میدان را بشناسد. هم میدان را باید شناخت، هم باید دانست طرف مقابل چگونه میخواهد صحنه را تعریف کند. برای این که در میدان بتوانید حرکت درست داشته باشید باید بتوانید از آن چه میخواهد پیش بیاید پیشی بگیرید وگرنه عقب خواهید ماند، وگرنه او خواهد آمد و صحنه را تعریف خواهد کرد. اما چه کنیم تا وقتی وارد میدان شدیم منفعل نشویم؟ چگونه میتوان میدان را شناخت؟
بعد از فتنۀ هشتاد و هشت، زیاد پرسیده میشد که فتنۀ بعد چیست؟ در جاهلیت که شریعتی نبود، حقیقتی نبود، استدلالی نبود، منطقی نبود، مبنای حکم دادن این بود که چه کسی زودتر میتوانست هجو کند، یک شعر خوب بگوید، دیگری را منکوب کند. این شکل جاهلی بود، شکل مدرن آن میشود این که در جامعۀ شما استدلال جایگاه نداشته باشد، منطق جایگاه نداشته باشد، حقیقت جایگاهی نداشته باشد، بلکه اگر کسی زودتر توانست یک توییت بزند، طرف مقابلش را هجو کند، یا توانست زودتر فالوئر جمع کند، یا اگر کسی بر این مبنا توانست بیشتر به اصطلاح لایک بگیرد، بتواند غلبه پیدا کند؛ یعنی مناسبات درون جامعۀ شما به جای آن که بر مبنای حق تعریف شود، بشود چه کسی فالوورش بیشتر شد. اگر این مناسبات غلبه پیدا کرد، میشود همان میدانی که باید شناخت.
اگر شما اینجا میدان را خوب تشخیص ندهید، آن موقع خود شما هم میگویید «او توییت زد، یکی هم من میزنم»، «او هجو کرد، یک هجو هم من میکنم»، مقهور بازی او میشوید، در حالی که تمایز شما این نیست، امتیاز شما این نیست. امتیاز شما آن حقیقت است، امتیاز شما دفاع از حق است. اینکه میگوییم میدان را باید شناخت، یکی از جنبههایش همین است. اگر شما فعال باشید، اما در یک مسیر و میدانی فعال باشید که او تعریف می کند، یعنی صبح تا شب در گوشی بنشینیم بگوییم این و آن چه گفتند، آن وقت میبینید فضای کشور میرود به سمت مسائل به اصطلاح زرد. فتنۀ زرد این است؛ یعنی در یک جامعه بهجای آن که مبنا استدلال و حقیقت باشد و عمق در مسائل خریدار داشته باشد، یک سطحی از ابتذال رونق داشته باشد؛ یک سطحی از حرفهایی که شاید ظاهر خوبی داشته باشند، اما عمق ندارند. اینجاست این اردوها اهمیت پیدا میکند تا شما آن عمق را پیدا کنید، آن مبنا را پیدا کنید تا بعد بر این مبنا بتوانید به میان میدان بیایید و امتیازتان را به رخ بکشید.
باید دید حق چیست؛ هر چقدر این مفاهیم عالی را بتوانید با جاذبههای هنری به رخ بکشید، موضع قویتری خواهید داشت. اعجاز قرآن همین بود که مفاهیم عمیق را به بهترین بلاغت، به بهترین فصاحت بیان می کرد. امروز هم اگر ما میخواهیم از اندیشۀ دینی دفاع کنیم باید مفاهیم آن را با قدرت به میان میدان بیاوریم و برای آن با بهترین شکل از ابزارهای هنری، از زبان شعر، از زبان سینما، از زبان هنر استفاده کنیم. این میشود همان حضور در میدان، ولی میدانی که به آن عمق بخشیدهاید و در سطح نماندهاید، اینجاست که تازه امتیازات خود را باید به رخ بکشید.
یکی از امتیازهای دانشجوی جوان حزباللهی متدین این است که باید مسلط باشد به حرفهای دقیق و عمیق در موضوعات مختلف. نه این که اگر کل حرفش را در مورد یک موضوع جمع کنند در حد یک توییت بماند و نتواند یک جمله بیشتر حرف داشته باشد. اخیراً فردی صحبت میکرد، تا یک جمله بیشتر از او سوال میکردند میگفت «آن را دیگر من نمیدانم، دیگر بلد نیستم!». مگر میشود با عمقی صرفاً در حد یک جمله مسیر روند یک کشور را تعیین کرد؟ این اردو یک آمادگی است برای عمق بخشیدن به موضوعات تا موقع حضور در صحنۀ دانشگاه و جامعه معلوم شود این دانشجو در اینگونه مباحث حرف جدی دارد، برنامه دارد، هدفمند کار میکند، امتیازات خودش را میشناسد، تمایزات خودش را میشناسد.
🚩 «بخش ۱ از ۳» سخنرانی سعید جلیلی در طرح ولایت دانشگاه شهید بهشتی ۲۳مرداد۱۴۰۲
بیشتر بخوانید/ فتنۀ زرد و انزوای اصلحها
#فتنه_زرد
@saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔴 ثبات و آزادی امتیاز مردمسالاری دینی است که طراحی طرف مقابل را به چالش کشیده است
یکی از آن صحنهها همین عرصۀ انتخابات است. برای درک این موضوع یک مثال تاریخی را باز میکنم.
از زمان مشروطه هر موقع حرکت آزادیخواهانهای شکل گرفت، ناملایمتهایی را بر کشور تحمیل کردند و به دنبالش استبدادی روی کار آمد. مثلاً زمان استبداد قاجار که آدمهای ضعیف و سستعنصری حاکم بودند امتیازهایی که خواستند را، امتیاز تنباکو، امتیاز رویتر، گرفتند؛ سپس که مشروطه رخ میدهد و این نظم بهم میخورد، از این هرج و مرج استفاده میکنند و در این فاصلهٔ مشروطه شروع میکنند امتیازات دیگر را هم میگیرند؛ ۱۹۰۷ شمال و جنوب ایران را تقسیم میکنند و قرار داد ۱۹۱۹ را تحمیل میکنند تا اینکه دوباره استبداد رضاخانی سر کار میآید و بیست سالی باز به شکلی دیگر منافع خودشان را میبرند. بعد از رضاخان تا ۱۳۳۲ مقداری آزادی است دوباره به شکلی منافع خودش را دنبال میکند، با کودتای ۲۸ مرداد برای آن که طور دیگر منافع خود را ببرند دوباره استبداد را حاکم میکنند تا سال ۱۳۵۷. خواستند یک فرمولی تعریف کنند بین ثبات سیاسی و آزادی که بگویند اگر آزادی میخواهی دیگر ثبات نیست و بههم ریختگی است و اگر ثبات میخواهی دیگر آزادی نیست. همین امروز هم میبینید برخی متحدین اینها مستبدترینها هستند چون طرف مقابل منافعش را این طور میخواهد دنبال کند.
یکی از امتیازات این است که یک اندیشۀ دینی در شکل این نظام ظهور یافته و با مردم سالاری دینی یک الگوی جدید ارائه میدهد که این الگو میتواند تمام الگوهای طرف مقابل را به چالش بکشاند. یک اندیشهای پیدا شده است که در عین اینکه شعار آزادی میدهد و رفتار آزادیخواهانه دارد و یک الگویی از مردمسالاری دینی نشان میدهد، اما نظمش را هم دارد، ثباتش را هم دارد، اجازه نمی دهد یک وجب از خاک کشور گرفته بشود، اجازه نمی دهد حتی یک نفر در موضوع استقلال او بخواهد حرف بزند، در عین حال ظرف چهل و چند سال، چهل انتخابات برگزار میکند. این میشود یکی از آن تمایزات و امتیازات که برخلاف آن فرمول دو طرفهای که طرف مقابل برای کشور شما و برای منطقۀ شما همیشه تعریف میکرد تا در هر دو صورت بتواند منافع خودش را ببرد، اکنون میبیند الگویی پیدا شده است که در عین رقابت، مشارکت دارد.
خود آنها اذعان دارند در انتخاباتهای ایران مشارکت و رقابت با هم هست. سال ۱۳۷۶ همهٔ اینها میگفتند انتظار داشتیم فرد دیگری انتخاب شود ولی دیگری انتخاب شد. سال ۱۳۸۴ هم دوباره همین طور؛ بعد از آن انتخابات، من معاون اروپا آمریکا بودم، با تقریباً اکثر سفرای اروپایی که ملاقات میکردم، اولین سوالم این بود میپرسیدم شما روز جمعه که انتخابات بود، تا روز چهارشنبهاش میتوانستید پیشبینی کنید برنده انتخابات کیست؟ همهٔ آنها میگفتند نه؛ پس نشان میدهد یک مشارکت و رقابت واقعی وجود دارد. سال ۱۳۸۸ بالاترین مشارکت شکل میگیرد و خود آنها اذعان کردند که رقابت در این انتخابات بینظیر است. طرف مقابل میفهمد یک الگو دارد شکل میگیرد برای همین است که فتنه برپا میکند چون میبیند یک الگویی دارد خودش را نشان میدهد. انتخابات سال ۱۳۹۲ نیز دوباره میبیند کسی با یک نگاه دیگر رأی میآورد و سال ۱۴۰۰ هم دوباره همین طور.
این امتیازات و تمایزات را باید شناخت چون نقاط قوت شماست که او میخواهد این را به نقطۀ ضعف تبدیل کند. اینجاست که این میدان تعریف میشود، اینجاست که برای شما صحنه تعریف میشود که نقطۀ قوت خودتان را بشناسید و از آن دفاع کنید و روی آن کار کنید، هنر دانشگاه به ویژه دانشجوی ما و همینطور اساتید محترم ما باید این باشد. فرمایشی که شهید بزرگوار شهید بهشتی داشت که دانشجو موذن جامعه است، اینجا باید نقش ایفا کند، یکی از موارد آن همین صحنۀ انتخابات است.
🚩 «بخش ۲ از ۳» از سخنرانی سعید جلیلی در طرح ولایت دانشگاه شهید بهشتی ۲۳مرداد۱۴۰۲
بیشتر بخوانید/ فتنۀ زرد و انزوای اصلحها
#تمایز_پرامتیاز
@saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔴 مشارکت زیر سایۀ رقابت سالم بالا میرود، اما رقابت سالم با مباحث زرد شکل نمیگیرد
انتخابات وقتی طبق الگوی اندیشۀ دینی است که رقابت و مشارکت خوب باشد اما در یک فضای واقعی، در یک فضایی که بحث ها، بحث های حقیقی باشد، فضایی که دنبال این است که در هر موضوعی ببیند حقیقت چیست؟ نه در فضایی که هر کسی که بهتر بتواند هجو کند یا بهتر بتواند هو کند بگوید من موفق شدم. دانشجو اینجا میتواند شاخص باشد، داور باشد، حرکت موثر داشته باشد تا به جامعه معرفی کند چه چیزی حق است، چه چیزی غلط است؟ با این عرصه هاست که میشود میدان را تعریف کرد و در آن برای خودمان عملیات تعریف کرد، عملیات فرهنگی تمیز، کار صحیح. کار جهادی، کار تبیینی و کار موثر این است هر کسی باید وظیفۀ خود را به بهترین شکل انجام دهد.
مجلس وقتی نقش خود را میتواند ایفا کند که افراد اصلح وارد آن شوند. یعنی اگر ده نفر در عرصه ای وارد می شوند، انصافاً آن کسی انتخاب شود که نسبت به دیگران اصلح است. نقش دانشگاه و دانشجو اینجا خیلی مهم است که این اصلح را بشناسد، این اصلح را معرفی کند و نگذارد این اصلح منزوی شود؛ دانشگاه اینجا باید در سطح محیط و شهر و استان، در هر سطحی که وسع شماست، خیلی نقش ایفا کند.
در عرصه انتخابات بعضی اوقات موضوعات را خلط میکنند، میگویند رقابت و تکثر باشد یا نه؟ رقابت و تکثر حتماً باید باشد، اما رقابت با چه؟ دو نگاه وجود دارد. یکی میگوید به نظر من اینطوری بهتر و سریعتر میشود رسید، دیگری نگاه دیگری دارد، این میشود یک رقابت. مثلاً خانه میسازید، یکی میگوید اتاقش اینور باشد، دیگری میگوید آن ور باشد، یکی میگوید دکورش را اینطوری بچینیم، دیگری میگوید طور دیگر بچینیم. ایراد اما آن جاست که یکی بیاید بگوید بزنیم همۀ این خانه را خراب کنیم؛ تو این را تازه ساختی، میخواهی دکورش را بچینی، باز دوباره همۀ اینها را میخواهی بریزی به هم؟ یکی از اشکالات این است که در این عرصه کسی بخواهد آن چه ساخته شده را خراب کند! برخی بهجای یک رقابت مثبت سازندۀ روبهجلو برای سرعت دادن به پیشرفت و موفقیت، تلاش در جهت تخریب این موفقیت ها دارند.
حتماً مشارکت در انتخابات باید بالا باشد چون قدرت نظام ما حضور مردم است. این مشارکت طبیعتاً در سایۀ رقابت بالا میرود. اما رقابت سالم نیز وقتی شکل میگیرد که از سطح مباحث زرد برویم به سمت نیازهای واقعی جامعه. دانشگاه اینجا میتواند نقش ایفا کند که بیاید داوری کند این کسانی که بهعنوان رقابت وارد شدهاند و دارند بحث می کنند، کدام یک حرف دقیقتری دارد؟ کدام حرف عمیقتری دارد؟ کدام حرف مفیدتری دارد؟ کدام یک نمیآید یک حرف سست بزند فقط برای این که چند صباحی یکی خوشش بیاد؟ اتفاقا اینجاست که به نظر من دانشگاه، به ویژه دانشجو، میتوانند نقش مهمی را ایفا کنند.
🚩 «بخش ۳ از ۳» از سخنرانی سعید جلیلی در طرح ولایت دانشگاه شهید بهشتی ۲۳مرداد۱۴۰۲
بیشتر بخوانید/ فتنۀ زرد و انزوای اصلحها
#وظیفه_سیاسی
@saeedjalily
هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
🔻 دیروز حضرت آقا یک حرف #بسیار_ویژه دیگه هم زدند که نباید به سادگی از کنارش عبور کنیم. ایشون فرمودند: "خب، سؤال بعدی این است که حاکمیّت سیاسی اسلام مگر چه خصوصیّتی دارد که آنها را حسّاس میکند، آنها را وادار به عکسالعمل و واکنش میکند؛ این چیست؟ این مهم است؛ باید روی این تعمّق کنیم؛ اینجا است که هر چه فهم ما از انقلاب اسلامی عمیقتر باشد، دقیقتر باشد، روشنتر باشد، همّتمان برای پاسداری بیشتر خواهد شد."
1️⃣ حاکمیّت سیاسی اسلام مگر چه خصوصیّتی دارد که آنها را حسّاس میکند
2️⃣هر چه فهم ما از انقلاب اسلامی عمیقتر باشد، دقیقتر باشد، روشنتر باشد، همّتمان برای پاسداری بیشتر خواهد شد.
🔹فهم عمیق تر از انقلاب مساوی با پاسداری بیشتر از انقلاب👌 یعنی هر کسی انقلاب اسلامی رو عمیق تر، دقیق تر، روشن تر بشناسه، همتش در پاسداری از انقلاب بیشتره...
👈 سعی کنیم انقلاب اسلامی رو عمیق تر، دقیق تر و روشن تر بشناسیم
🔻 به نظرتون راه رسیدن به فهم عمیق از انقلاب اسلامی چیه؟؟!!!
💥 بصیر 💥
❇️ @basire_basir ❇️
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 محمد صادق شهبازی :
🔹 وقتی مردم در صحنه نباشند مجلس قوی شکل نمی گیرد، نتیجه چنین امری می شود تصمیم عجیب و غریب گران کردن بنزین و خندیدن به روی مردم که ما خودمان هم صبح جمعه فهمیدیم. وقتی مجلس قوی شکل بگیرد که از حق خود استفاده کند ما شاهد این تصمیمات نخواهیم بود.
#انتخابات
#مشارکت_حداکثری
💯 #انتخاب_اصلح
💯 @entekhab_basir