eitaa logo
مطالب تحلیلی و مبنایی بصیر
83 دنبال‌کننده
682 عکس
350 ویدیو
11 فایل
این کانال توسط گروه تحلیلی سیاسی بصیر اداره میشود. @sarbaz_emam_khameneii ادمین 💥کانال سیاسی بصیر 💥 به ما بپیوندید 👇👇👇 ♻️ @basire_basir ♻️
مشاهده در ایتا
دانلود
ان شاء الله مراسم بزرگداشت رهبران شهید مقاومت، یکشنبه ۵ اسفند از نماز مغرب و عشاء در مصلی تهران برگزار می شود. حال و هوای مساجد، کوچه ها و خیابان های شهر چگونه باید باشد؟! آیا همینکه فقط در نقطه خاصی از شهر عده ای جمع شوند، کافی است؟! چگونه باید لزوم همبستگی محور مقاومت برای عموم مردم تبیین شود؟ بزرگداشت این شهدای گرانقدر را چطور عمومی کنیم؟! ◽️◽️◽️ 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir
وفاقیون چه می‌دانند گفتمان چیست بعد از این سخنان ، جریان وفاق احساس خطر کرده و در رسانه‌هایشان به خودشان لرزیده‌اند که ای وای وارد عرصه انتخابات شورای شهر شد. کاش اگر تا قبل از ۱۴۰۳، را دنبال نمیکردید، لااقل این کلیپ را کامل می‌دیدید. دکتر جلیلی در نقد لیست‌بندی‌های سیاسی صحبت می‌کند و گفتمان انقلاب را در این باب برای مردم روشن می‌کند. دکتر جلیلی می‌گوید که فهرست‌های انتخاباتی باید براساس «وحدت در اولویت‌ برنامه‌های کاندیدا» بسته شود، نه بخاطر جناح سیاسی و معروفیت‌های سیاسی. در واقع او درحال ترویج فرهنگ سیاسی صحیح «وحدت» و «وفاق» است، که این موضوع باید بر مبنای منافع ملت تعیین شود نه بر اساس منافع اشخاص و جریان‌ها. و اگر جریان وفاق سیر تبیینی جلیلی را در انتخابات‌های دیگر مثل انتخابات مجلس ۱۴۰۲ دنبال می‌کردند، متوجه می‌شدند که سعید جلیلی خیلی بیشتر از کاندیدا در انتخابات فعال بود، اما نه برای منافع شخصی و تبلیغ فهرست‌ها بلکه برای ترویج «فرهنگ سیاسی درست» ✍ | سید محمدامین طاهری 🆔 @monshaat75 ✅انتخاب بصیر 🆔 @entekhab_basir3
هدایت شده از علی جعفری
دولتمردان ترک زبان دولت آقای پزشکیان گمان می کنند تنها دولتمردان ترک تاریخ ایران بوده‌اند و رسالت تاریخی دارند که زبان ترکی را تقویت کنند. اما اگر کمی تاریخ و ادبیات مطالعه می‌کردند، می‌فهمیدند که تمام حکومتهای ترک تبار تاریخ ایران از غزنویان و خوارزمشاهیان و سلجوقیان تا صفویه و قاجاریه، همگی پاسدار زبان فارسی بوده‌اند. ‏شاهنامه باشکوه‌ترین اثر حماسی فارسی در زمان غزنویان ترک زبان نوشته شد. در پناه حمایت حکومت ترک تبار آل اینجو و دربار شاه ابواسحق نابغه شعر فارسی حافظ شیرازی ظهور کرد. سعدی بوستان و گلستان شعر فارسی را در دوران حکومت اتابکان ترک زبان نوشت. مولانا با اینکه در بلخ که آن زمان جزو ایران بود به دنیا آمد اما مثنوی معنوی بزرگ‌ترین حماسهٔ روحانی فارسی را در ترکیه امروزی و‌ در پناه یک حکومت ترک خلق کرد. ‏تاریخ را مطالعه کنید و جنبه حکومتداری داشته باشید تا در تاریخ ایران به نیکی از شما یاد شود. @alijafari_57
🧲کاسبان دوقطبی و من یعرفهم؟! قسمت سوم ⚠️یکی از آفت های اصلی دینداری و ارزش مداری، تعصب جاهلانه و گرفتار شدن به سطحی نگری و مقدس مآبی است. 🗿فرد مقدس مآب، آموزه هایی از دین فرا می گیرد و نسبت به آنها تعصب می ورزد و چون نسبت به روح و باطن بلند دین جاهل است، به قشری گری مبتلا می شود و آنچه از اطرافیان و جامعه، به عنوان ضد دین تشخیص می دهد را با روش های سطحی و متعصبانه و سخت، سرکوب و منکوب می کند. ⛔️این رفتار علاوه بر معرفی دین به عنوان یک امر صرفا قشری، و ایجاد دافعه نسبت به دین و دینداری، سبب می شود خود این افراد و نیز بازتاب رفتارهایشان، مورد سوء استفاده متجددین و کاسبان دوقطبی قرار گیرند. 🔄گاهی همین قطب های مقابل، نفوذیهایی درون گروه های مقدس مآب دارند و گاه با تحریک احساسات این قشر، رفتارهایی توسط آنان رقم می زنند و صحنه هایی خلق می کنند که نتیجه نهایی آن، ایجاد دوقطبی کاذب و تخریب چهره تدین و انقلابیگری است. 💣نمونه این تحریکات را علاوه بر رفتارهای لباس شخصی ها در دهه هفتاد، در حمله به سفارت عربستان، فحاشی نسبت به بعضی مسئولین کشور و برخی شعارهای نادرست در راهپیمایی ها و تجمعات مشاهده کرده ایم. 📱طبیعتا در فضای مجازی هم که نفاقش پیچیده تر و شفافیتش حداقلی است، کاسبان دوقطبی با سوء استفاده از احساسات دینی، تعصبات و جهل برخی متدینین و انقلابی ها، اهداف خود را در ایجاد و تعمیق شکاف و تفرقه دنبال می کنند. 📛از برخی کانالهای سیاسی مدعی انقلابیگری گرفته تا بعضی مدعیان طب سنتی و اسلامی یا اقتصاد اسلامی و... که با ادعاهای بی پایه و غیر متقن، هم تصویری جاهلانه از خود و دنبال کنندگان خود ارائه می دهند ❌و هم باعث می شوند حرفهای جریان زلال و بصیر انقلابی درست شنیده نشود و با چوب همین سطحی نگرها زده شوند. 👈در چنین فضایی تهمت زدن به چهره های مطرح انقلابی از طرف رقبای سیاسی و بدخواهانشان بسیار آسان می شود و این طیف، بیشترین منتفعان وجود قشری نگرها می شوند! ⛔️رفتارهای حقیقی یا مجازی جاهلانه و متعصبانه که قهرا نسنجیده هستند، همواره طعمه جریان های مقابل بوده و از آنها برای ضربه زدن به دین و انقلاب و به محاق بردن نقدها و حرفهای اصولی و عالمانه نهایت سوء استفاده می شود! 📢وجود تریبون های مختلف به اسم دین و انقلاب در جامعه، و خصوصا در فضای مجازی، که در بخشی از نقد و تحلیل خود، دغدغه های اسلام و انقلاب را مطرح می کنند، لزوما به معنی صحت همه کنش ها و ادعاهای ایشان نیست! 💣همرنگی جمود و تدین، سیاسی کاریها، جهالت ها و وجود شیطنت ها، لزوم دقت نظر در هدایت های چنین تریبون هایی را بیش از پیش مطرح می کند. 👈چرا که دغدغه دلسوزان انقلاب و مردم متدین است که ضامن بقای اسلام و انقلاب اسلامی بوده و هست و بدیهی است که انحراف این دغدغه ها و حساسیت ها، موجب تضعیف پشتوانه بصیر و فهیم انقلاب اسلامی خواهد شد و راه را برای ضربه پذیری انقلاب هموار خواهد کرد! ⚠️وجود چنین تجربه هایی، باید سبب هوشیاری جریان انقلابی شود که لزوما هر کس بیشتر با استکبار جهانی ابراز مخالفت کرد، یا به جریان روشنفکری و اصلاح طلبی داخلی تاخت، یا الفاظ تندتری را نسبت به وزارت بهداشت و جامعه پزشکی به کار گرفت، یا نسبت به رعایت نشدن ظواهر دین در سطح جامعه حساسیت نشان داد، یا خیلی از رهبری معظم در ارائه مطالبش وام گرفت، لزوما انقلابی بصیرتری نیست. 💥انقلابی بصیر را باید از روی محتوای منطبق بر اسلام امامین انقلاب شناخت تا روزی که عمل درست و بصیرانه دارد. ❌متاسفانه وجود طیف های سطحی نگر و رفتارهای نادرست ایشان و زودباوریها، بازنشرها و تکرارهای نادرست خود متدینین، باعث تهمت های ناروا و تخریب ناجوانمردانه انقلابی ها توسط رقبای سیاسی و اعتقادی شده است! ‼️شاید عطش دیده شدن و جذب مخاطب یا بازاریابی، یا نوعی از مقدس مآبی جاهلانه، اهداف سیاسی، یا دست های بیگانه پشت این تهمت ها و جملات تند و تیز پنهان شده باشد! ‼️شاید احساسات و دغدغه های گوینده یا نویسنده، غفلتاََ بازیچه تحریکات وسواسان و خناسان قرار گرفته باشد... @hafezaat
هدایت شده از منشآت
چند جمله‌ای انتقاد به خودم و برخی دوستانم... چون فردا روز اول ماه مبارک است، خواستم توی این شب عزیز انتقاداتی هم نسبت به خودم و برخی دوستان هم‌فکر و همراه داشته باشم. دوستان! توی بحث کردن‌ها و مطلب نوشتن‌ها حتماً سعی کنیم یه سری نکات رو رعایت کنیم: اول اینکه به هیچ عنوان توهین نکنیم، شاید رقبای ما بعضاً توهین کنند یا برچسب‌هایی به ما بزنند اما تمایز ما دقیقا اینجا شکل میگیره که ما مدعی اندیشه دینی هستیم و اندیشه دینی چنین اجازه‌ای به ما نمیده که به دیگران توهین کنیم. دوم اینکه به هیچ عنوان مباحثه را تبدیل به مجادله نکنیم. اگر بنا باشد که قبل از گفتگو بدانیم که بحث نتیجه ندارد و صرفاً جدل هست، این گفتگو وقت تلف کردن و ظلم به خودمونه چون ما مباحثه میکنیم که یا ما یا طرف مقابل به حق دست پیدا کنیم. سوم اینکه ما مدعی گفتمان استدلال و برنامه هستیم. پس اگر مدعی موضوعاتی هستیم، خیلی منطقی و آروم با طرف مقابل بحث کنیم که چرا میگیم این موضوع مسیر درسته و حرف یا کار شما غلطه چهارم اینکه هیچوقت با تعصب وارد مباحثه نشیم. ما بخاطر دلایل متعدد و منطقی به یک موضوعی رسیدیم اما حرف هیچکس وحی منزل نیست ممکن است در مواردی ما اشتباه کنیم و دلایلی مطرح شود که این موضوع را ثابت کند. پس اگر تعصب باشد فقط باعث گمراهی می‌شود. حواسمان باشد که مبادا بخاطر نقد مخالفینمون اشتباهی موضوعی رو مطرح کنیم که آبروی شخصی بره یا به ناموس کسی توهین بشه. اگر مخالفین ما همچین اخلاقی دارن این برای ما مجوزی نیست که ما هم مثل اون ها برخورد کنیم. روی گفتگوهای خصوصی با منتقدین و مخالفین بشدت کار کنیم و توی این موضوع ادب و احترام رو سرلوحه قرار بدیم و فقط استدلال‌های منطقی به کار بگیریم و حواسمون باشه ما برای گفتمانمان و اندیشه‌مان نیاز به جذب داریم و هدف گفتگو تحقق این اصله نه ضایع کردن منتقدین و مخالفین. حواسمون باشه که اگر شخصی در مسئله تشخیص اصلح با ما اختلاف نظر دارد، این دلیل نمی‌شود که وجه اشتراک‌هامون رو هم نادیده بگیریم و این اختلاف باعث دشمنی بشه. حواسمون باشه توی بحث دفاع از انقلاب، توی بحث دفاع از امنیت، توی بحث دفاع از حرم و خیلی اشتراکات این مدلی به ما نمیگن توی‌ انتخابات طرفدار فلانی بودی یا فلانی. بخاطر اختلافات، اشتراکات رو هم قربانی نکنیم. نکته دیگری که باید بدونیم اینه که گاهی افراد بخاطر نگاه اشتباه هست که با ما اختلاف دارند و من خودم به عینه دیدم که اشخاصی بخاطر برداشت شخصی غلط و جو رسانه‌ای دروغ با نگاه ما اختلاف دارند اما وقتی گفتگو شکل میگیره متوجه میشه که بخاطر عدم شناخت تا حالا از ما دور بود و بعضاً ممکنه در آینده به صف مبلغین گفتمان ما هم اضافه شوند. خلاصه که به خود ما هم انتقاداتی وارده که شاید خیلی بیشتر از این‌ها باشه، شاید هم برخی دوستان توی این مواضع با من هم نظر نباشند که نظر دوستان کاملاً محترم است اما من این انتقادات رو لااقل به شخص خودم وارد میدونم و معتقدم وقتی وارد فضایی میشم که به راحتی دیگران رو نقد میکنم باید آماده باشم تا خودم هم نقد شوم. انتقاد بد نیست، هیچکدام از ما نه معصوم هستیم و نه حق مطلقیم. ✍ | سید محمدامین طاهری 🆔 @monshaat75