📚معرفی کتاب:
✔️کتاب تبهکاران اقتصادی(Economic Gangsters) کتابی با محتوای اقتصاد توسعه و توجه به ریشه های فرهنگی عقب ماندگی است.
♦️دو مقوله فساد و خشونت و راه های مبارزه با آنها محتوای اصلی کتاب را تشکیل می دهد. فساد را می توان مهم ترین عامل عقب ماندگی در کشورهایی دانست که دچار عقب ماندگی شده اند. ♦️نکته مهم آن است که فساد منتهی به عقب ماندگی و عقب ماندگی نیز خود یکی از زمینه های بی عدالتی می باشد.
♦️کشورهایی که نابرابری های گسترده را در سطح جهانی از طریق استثمار و استعمار کشورهای توسعه یافته تجربه کرده اند با تحقق عنصر فساد و عقب ماندن از پیشرفت دچار بازتولید نابرابری در سطحی بین المللی و اشکال تازه ای از نابرابری می گردند. ♦️این کتاب با ترجمه روان فرخ قبادی به زبان فارسی برگردان شده است و نشر نگاه معاصر آن را منتشر کرده است.
@edalateejtemaei
12.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عدالت_شهید_مطهری ⏪شهید مطهری معتقد است راه آینده ما تنها یک راه است و آن تحقق عدالت اجتماعی در سایه اسلام است.
⏪ اسلام دینی است که در مقام انتقام و کیفر نیز عدالت را رعایت میکند.
⏪شهید مطهری در این سخنرانی #عدالت_کیفری را یکی از مهم ترین ارکان عدالت می داند و از #حقوق_مجرمین بر اساس تعالیم اسلامی سخن می گوید.
✅اینجا چراغی روشن است...
@edalateejtemaei
مسائل راهبردی برابری.pdf
حجم:
249.5K
📙مسائل راهبردی برابری مطالعه ای راهبردی در خصوص برابری و مسائل گوناگون آن است.
◀️ این اثر مبتنی بر مسائل برابری در دنیای مدرن طراحی شده و به عموم مسائل میدانی برابری توجه کرده است. این اثر یک اثر قدیمی در این حوزه محسوب می گردد (2005) و به همت انجمن بین المللی اقتصاد و جامعه ایرلند تدوین شده است.
◀️ این اثر به مهم ترین زوایای میدانی موضوع برابری پرداخته است و می توان آن را درآمدی بر برابری اجتماعی به شکل کاربردی دانست. پژوهش در مسائل مطرح در این متن می تواند زوایای موضوع برابری را روشن تر سازد. علاوه بر آنکه این پژوهش ها بر مبنای یک نگرش واقع بینانه به فضای جامعه مدرن شکل می گیرد. در عین حال توجه به این نکته مهم است که این گزارش با توجه به اقتضای جامعه مدرن و غربی نگارش یافته و تحلیل و بومی سازی آن برای جامعه ایرانی نیازمند پژوهشی دیگر است.
✅ اینجا چراغی روشن است...
@edalateejtemaei
#معرفی_انتشارات_عدالت
⏪ انتشارات قانون و عدالت(law and justice publishing co) انتشاراتی آسیایی و واقع در دهلی است این انتشارات از سال 1954 فعالیت خود را با انتشار کتاب های حقوقی آغاز کرده است.
⏪ دو واژگان قانون و عدالت ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و بی توجهی به یک مفهوم منجر به بدفهمی دیگری می گردد. این انتشارات با تمرکز بر کتاب هایی با موضوع قانون، فلسفه قانون و عدالت سعی بر پرداختن به تبیین این دو مفهوم در میان جامعه علمی می پرپازد.
کتاب#تاریخچه_مختصر_عدالت_اجتماعی نوشته #دیوید_جانسون و نیز کتاب نظریه عدالت اجتماعی از جمله کتاب هایی است که این انتشارات به نشر آن اقدام نموده است.
✅ اینجا چراغی روشن است...
@edalateejtemaei
15.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_آموزشی_عدالت ✅ در این کلیپ به بررسی این پرسش پرداخته می شود که عدالت اجتماعی چیست؟ در ادبیات مدرن دو رویکرد نسبت به عدالت اجتماعی وجود دارد رویکرد نخست پذیرش مفهوم عدالت اجتماعی و تلاش برای تحقق آن به عنوان یک ارزش اجتماعی است و رویکرد دوم #نفی_عدالت_اجتماعی به مثابه یک ارزش و اعتقاد به تحقق عدالت در صورت اصلاح بنیان های اجتماعی و اقتصادی است که #فردریش_هایک را می توان پیشرو این نظریه دانست.
✅ این ویدئو به تبیین این دوگانه می پردازد و رویکرد نفی به عدالت اجتماعی برای تحقق جامعه آزاد را تبیین می کند.
✅ اینجا چراغی روشن است...
@edalateejtemaei
the-rich-get-richer-and-the-poor-get-prison-2008.pdf
حجم:
32.4K
◀️ #یادداشت، ثروتمندان ثروتمندتر می شوند و فقیران زندانی، با موضوع #عدالت_کیفری که در فصلنامه علوم سیاسی منتشر شده است.
◀️در این یادداشت استدلال می شود که چگونه میان مجازات در خصوص فقرا و ثروتمندان #تبعیض وجود دارد به گونه ای که حتی با وجود انجام جرم مشابه باز هم مجازات ثروتمندان به مراتب کمتر است. این امر سبب می شود که عدالت کیفری میان مجرمان یقه سفید و مجرمان فقیر مراعات نشده و عدالت اجتماعی در حوزه قضائی نقض گردد.
✅ اینجا چراغی روشن است...
@edalateejtemaei
2.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عدالت_رهبری
🔷 آنچه در عدالت اجتماعی مهم است لزوم توجه به سیر رسیدن به عدالت اجتماعی از یک نقطه به نقطه دیگر است.
🔷مقام معظم رهبری، با اذعان به عقب ماندگی کشور در موضوع عدالت گام های مثبتی را که در این راه برداشته شده یادآور می گردد و عدالت را به مثابه یک فرآیند که یک حرکت رو به رشد و زمان بر است معرفی می کند.
✅ اینجا چراغی روشن است...
@edalateejtemaei
977.9K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تعارض_منافع #عدالت_میدانی
◀️ تعارض منافع یکی از اصلی ترین موانع تحقق عدالت و سبب اتخاذ تصمیم های #جانبدارانه و نقض #بیطرفی است.
◀️ در کشور ما در سطوح مختلف مدیریتی تعارض منافع سبب شده است که مدیران با ترجیح #منافع_شخصی بر #منافع_عامه موجبات بی عدالتی گسترده ای فراهم می گردد.
◀️ حوزه های مختلف مدیریتی از جمله حوزه #اموزش، #بهداشت، #صنعت، #نظام_پولی و... متأثر از تعارض منافع است.
◀️ واقعیت آن است که برای تحقق عدالت لازم است دو حوزه تصمیم گیری و #مدیریت_خصوصی از یکدیگر تفکیک شده تا با نفی تعارض منافع و تصمیم گیری بدون در نظر گرفتن منافع شخصی زمینه تحقق عدالت فراهم گردد.
✅ اینجا چراغی روشن است...
@edalateejtemaei
@edalateejtemaei.mp3
زمان:
حجم:
3.14M
#عدالت_نهج_البلاغه
#کلیپ_صوتی
⏪ دکتر #عماد_افروغ در خصوص جایگاه عدالت در #نهج_البلاغه به مفهوم مهم حق و تاثیر مبانی الهیاتی، انسان شناسی، جامعه شناسی و ... در تلقی مفهومی و نظری از عدالت اجتماعی می پردازد.
⏪ حق از نگاه #امام_علی یک مفهوم چند وجهی و دارای ابعاد گوناگون است که بدون توجه به آن نمی توان تلقی صحیحی از عدالت اجتماعی داشت.
✅ به کانال مطالعات عدالت اجتماعی بپیوندید...
@edalateejtemaei
#مصاحبه
"چالشهای عدالت جنسیتی را باید از مسیر فرهنگ حل کنیم"
🎤مصاحبه شونده: احمد اولیایی
📠خبرگزاری مهر
لینک مصاحبه: https://mehrnews.com/xYjD8
@edalateejtemaei
#یادداشت
"#سقط_جنین و مسأله عدالت"
🎤مصاحبه شونده: مهدی کریمی
📠خبرگزاری مهر
لینک مصاحبه: mehrnews.com/xXYm9
@edalateejtemaei
مقاله #علمی_پژوهشی جدید
فلسفههای حجاب و عدالت جنسیتی
🔹 نویسندگان در توجیه حجاب بر نکاتی تأکید میکنند: حفظ آرامش روانی، سلامت خانواده و سلامت جامعه.
🔸 این امور در حقیقت فلسفه عفت به معنای «کنترل تمایلات جنسی» هستند نه لزوماً فلسفه «حجاب فقهی».
🔹 ممکن است شخصی به هر دلیلی حجاب فقهی را رعایت کند، اما عفت لازم را نداشته باشد؛ چنانچه ممکن است فردی اهل حجاب فقهی ـ مثلاً پوشش بخشی از موی سر ـ نباشد اما معتقد به مرزهای عفتورزی باشد و روابط آزاد جنسی را مجاز نداند.
🔸 به نظر میرسد با فلسفههای رایج، حجاب فقهی توجیه کاملی نخواهد داشت. «عدالت جنسیتی» خصوصاً در سطح ادراکی با این فلسفهها به سامان نمیرسد.
🔹 حجاب مقولهای تعبدی، درون دینی و شرعی است؛ نباید آن را برابر با عفاف شمرد.
مهدی شجریان
✅ لینک مقاله:
https://jiss.isca.ac.ir/article_72724.html
@edalateejtemaei