هدایت شده از بیداری ملت
#نهبهمحصولاتحامیاسرائیل
#تحریماسرائیل
#دشمندرخانهاست
#دشمنرابشناسیم♨️
تکانه 313 | هوش مصنوعی
https://eitaa.com/takane_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️صحبتهای مهم حاج آقا‼️ #محسن_عباسی_ولدی
📣 فراخوان حضور در خط مقدم مبارزه با اسرائیل غاصب
#سید_حسن_نصرالله
#وعده_صادق
انتشار حداکثری
@abbasivaladi
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(59) درسنامه عفاف، ص174
♦️درس یکم: عفت بينايي
بخشي از محركهايي كه سبب تحريك غريزه جنسي ميشوند گيرندههاي حسّي هستند كه شامل گيرندههاي حسّ بينايي، شنوايي، لامسه و بويايي ميباشند، و در اين ميان حسّ بينايي در تحريك شهوت از ويژگي خاص برخوردار است. و بيشك كنترل آن در غير از نگاه به همسر، واجب است رعايت شود. و مراد ما از عفت بينايي در اين بحث عبارتند از:
1ـ پرهيز از نگاه دقیق و غیرضروری به نامحرمان؛
2ـ پرهيز از نگاه به هر چیزِ حرام و تحريك كننده.
🔹قرآنكريم در يك دستورالعمل كلي به پيامبر گرامي اسلام (ص) سفارش ميكند كه به مؤمنان بگو: چشمهاي خود را [از نگاه به نامحرم و هرآنچه نگاه به آن حرام و تحريككننده است] فروگيرند. قُلْ لِلْمُؤمِنين يَغُضُّوا مِنْ اَبْصارِهِمْ ...
🔸سبب نزول آيه قُلْ لِلْمُؤمِنين يَغُضُّوا مِنْ اَبْصارِهِمْ
در باره سبب نزول اين آيه، چنين نقل شده است كه جواني از انصار، در مسير راه خود، با زني روبهرو شد و به او چشم دوخت. وقتي زن از او گذشت، آن جوان برگشت و از پشت سر به نگاه خود ادامه داد و در حالي كه حواسش پرت بود وارد كوچهاي شد. ناگهان صورتش به ديوار خورد و شكاف برداشت! پس از اينكه زن از او دور شد، لحظهاي به خود آمد! ديد خون به لباسش ميريزد! سخت ناراحت شد و با همين حال، نزد رسولخدا (ص) رفت و ماجرا را بازگو کرد؛ در اين هنگام بود كه جبرئيل (ع) اين آيه را فرود آورد.
#عفافگرایی
#کانون_فرهنگی_تبلیغی_امین
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
#بیانیه_گام_دوم_توصیه۷_سبک_زندگی
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(60) درسنامه عفاف، ص175
♦️قرآن و چشمچراني زنان
مشهور آن است كه بيماري چشمچراني اختصاص به مردان دارد و از چشمچراني زنان كمتر سخن بهميان ميآيد و حال آنكه از اين جهت تفاوتی زياد، ميان مردان و زنان وجود ندارد و بيگمان اين بيماري در بين زنان هم رواج دارد، البته در مرتبهاي پايينتر از مردان. چنانكه قرآنكريم نخست به مردان فرمان ميدهد كه چشمهاي خود را فرو افكنند و سپس به زنان: قُل لِلْمؤمِنينَ يَغُضّوا مِنْ اَبْصارِهِمْ … وَ قُلْ لِلمُؤمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ اَبصارِهِنَّ
اي پيامبر به مردان با ايمان بگو: چشمان خود را [از نگاه به نامحرم و هر آنچه نظر افكندن به آن حرام است] فروگيرند… و به زنان با ايمان بگو: چشمان خود را [از نگاه به نامحرم و هر آنچه نظر افكندن به آن حرام است] فرو نهند.
🔹قرآن كريم در داستان يوسف ع بيان ميدارد كه زليخا، زنان اشراف مصر را به يك مجلس ميهماني دعوت كرد و بساط پُرتجمّلي براي آنان آراست و آنها را به تناول میوه تعارف نمود؛ میهمانان در حال پوست کندن میوه با کارد بودند که زلیخا به يوسف ع دستور داد كه به آن مجلس گام نهد. زنان مصر وقتي يوسف ع را ديدند چنان مجذوب او شدند و از خود غافل گشتند كه بهجاي ميوه دستهايشان را بريدند!
فلمّا رأيْنهُ اَكبَرْنَهُ وقَطَّعْنَ ايديهُنَّ
هنگامي كه او را ديدند با عظمتش شمردند و دستهايشان را بريدند!
سپس مكّارانه، باب مراوده و ارتباط با او را گشودند و چنان خطرساز شدند كه يوسف ع بهدرگاه پروردگار روي آورد و براي رهايي از شرّ آنان دعا کرد.
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در کانال👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(61) درسنامه عفاف، ص178
♦️فايدههاي عفت بینایی(۱)
امام صادق علیهالسلام در حدیثی میفرماید: مَا اغتَنَمَ اَحَدٌ بِمِثلِ مَا اغتَنَمَ بِغَضِّ البَصَرِ
هیچکس غنیمتی پُرسودتر از رعایت عفت بینایی به چنگ نیاورده است.
چرا که رعايت عفتچشم و فرو گرفتن آن از حرامها و تحريككنندهها، فايدههاي فراوان در پي دارد كه ابتدا فهرست و سپس توضیح مختصر آن تقدیم میگردد:
1ـ ايمن ماندن از انحرافات شديد
2 ـ آرامش رواني
3 ـ رشد اخلاقي
4 ـ كشف حقايق ملكوتي
5 ـ چشيدن لذت عبادت و ايمان
6ـ همراهی با فرشتگان
7ـ ايمن ماندن خانواده و بستگان
1ـ ايمن ماندن از انحرافات شديد
هر انحراف بزرگي كه رخ ميدهد مقدماتي دارد، يكي از مقدمات انحرافات شديدِ اخلاقي، همان نگاهكردن است. ليكن كسي كه عفت ديدگان خود را پاس بدارد از آن انحرافات در امان ميماند.
اميرمؤمنان ع در این باره ميفرمايد:
لَيسَ يَزنِي فَرجُكَ إن غَضَضتَ طَرفَكَ
اگر چشمانت را [از نامحرم و محركهاي جنسي] فرو گيري، دامنت هرگز آلوده به زنا نميشود.
امامسجاد ع نيز در رساله گرانسنگ حقوق ميفرمايد:
وَ اَمّا حَقُّ فَرْجُكَ فَحِفْظُهُ مَمّا لايَحِلُّ لَكَ وَ الْإسْتعانَةُ عَلَيْهِ بِغَضِّ الْبَصَرْ فَإنَّهُ مِنْ أعْوَنِ الْأعوان.
«حقّ دامنت» آن است كه از آنچه برايت حلال نيست حفظش كني و ياري بجويي بر حفظ دامن، به فرو گرفتن چشم؛ چراكه فرو گرفتن چشم، از بهترين ياريكنندگان براي حفظ دامن است.
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(62) درسنامه عفاف، ص180
♦️فايدههاي عفت بینایی(۲)
2 ـ آرامش رواني
يكي از خواستههاي هميشگي انسان، دست يافتن به آرامش رواني است كه عوامل گوناگون سبب برهمزدن آن ميشود. يكي از آن عوامل، نگاه حرام است كه غريزة جنسي را تحريك ميكند و روان آدمي را توفاني ميگرداند و آرامش و قرارش را ميربايد. ليكن كسي كه عفت ديدگانش را پاس بدارد از اينگونه آشفتگيها در امان ميماند. چنانكه اميرمؤمنان ع ميفرمايد:
مَنْ غَضَّ طَرْفَهُ قَلَّ أسَفهُ وَ أمِنَ تَلَفهُ .
هركه چشم خود را فرو گیرد و پايين اندازد، تأسف كمتر خورد و از نابودي در امان ماند.
و در حديثي ديگر ميفرمايد:
مَنْ غَضَّ طَرْفَهُ أراحَ قَلْبَهُ
كسي كه چشم خود را فروگيرد، دلش را آسوده گرداند.
زدست ديده و دل، هر دو فرياد
بسازم خنجري نيشش زفولاد
هر آنچه ديده بيند دل كند ياد
زَنَم بر ديده تا دل گردد آزاد
3 ـ رشد اخلاقي
براي پرورشِ اخلاق پسنديده، دستورهاي فراواني وجود دارد يكي از آن دستورها، فروگرفتن چشم از حرام است. چنانكه اميرمؤمنان ع ميفرمايد: مَنْ عَفَّت أطرافُهُ حَسُنَتْ أوصافُهُ
هر كه نگاههايش پاك و عفيفانه باشد، اوصاف و اخلاقش نيكو شود.
توضيح مطلب اينكه هر صفت نيكويي كه در وجود انسان ثابت و پابرجا شود، خود منشأ صفات عالي ديگر ميشود؛ چرا كه صفات و ويژگيهاي اخلاقي بهمانند پلكان به يكديگر پيوسته هستند و هر يك سبب رشد صفت ديگر ميشود.
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(63) درسنامه عفاف، ص180
♦️فايدههاي عفت بینایی(۳)
4 ـ كشف حقايق ملكوتي
اهل معرفت بر اين باورند كه در برابر هر يك از حواس ظاهري و جسمي، يك حسّ باطني و روحي وجود دارد كه با رعايت دستورات دینی، روح انسانِ متقی، پاك و طاهر ميشود و اگر مصلحت باشد ممكن است گاهي پردهاي كنار رود و حقايق و عجايبي از عالم مُلك و ملكوت را ببيند، يا بشنود، يا لمس كند، يا بچشد و يا ببويد. چنانكه حضرت يعقوب علیهالسلام كه در كنعان اقامت داشت بوي پيراهن يوسف علیهالسلام را كه در مصر بود استشمام کرد: إنّي لَأجِدُ ِريحَ يوسُف لَولا أن تُفَنِّدُون
اينك يكي از آن دستورهاي ديني كه ميتواند آدمي را در اين راستا ياري رساند همان فروگرفتن چشم از حرام است. چنانكه رسولخدا ص ميفرمايد:
غَضُّوا أبْصارَكُمْ تَرَونَ العَجائِبَ
چشمان خود را [از حرام] فروگيريد تا عجايب و شگفتيها بينيد!
5 ـ چشيدن لذت عبادت و ايمان
«ابنسينا» معتقد است سرور و شادماني عقلي، عاليترين شادمانيها است كه ويژه انسان بوده و حيوانات را از آن بهرهاي نميباشد و تنها راه رسيدن به آن، عبادت و بندگي خدا و پيروي از دستورهاي ديني است.
يكي از دستورهايي كه بستر چنين شادمانيها را فراهم ميكند فروگرفتن چشم از حرام میباشد. چنانكه رسولخدا ص میفرماید:
هيچ مرد مسلماني نيست كه نگاهش به زني بيفتد و چشم خود را پايين اندازد مگر اينكه خداي تعالي به او توفيق عبادتي دهد كه شيريني آنرا در دل خويش بيابد.
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(64) درسنامه عفاف، ص181
♦️فايدههاي عفت بینایی(4)
6ـ همراهی با فرشتگان
رعایت تقوای اِلاهی و دستورات دینی، فواید فراوان در پی دارد؛ از جمله اینکه روح انسان را متعالی میکند و او را همردیف و همراه فرشتگان میگرداند. و بیشک رعایت عفت بینایی یکی از همان دستورات است. چنانکه امام صادق میفرماید:
مَن نَظَرَ إلي إمرَأةٍ فَرَفَعَ بِصَرَهُ إلي السَّماء أو غَمَّضَ بَصَرَهُ لَم يَرتَدَّ إلَيهِ بَصَرُهُ، حَتّي يُزَوِّجَهُ اللهُ مِن الحُورِ العِينِ.
هركه نگاهش به زني بيفتد و چشم خود را به طرف آسمان كند يا آن را برهم نهد، هنوز چشم برهم نزده، خداوند از حُور العين به ازدواج او درآورد.
آري از ديدگاه مكتب روانشناسي اسلام، آدمي با چشمپوشي از يك نگاه حرام، به اندازهاي روحش اوج ميگيرد كه شايستگي مصاحبت و همراهي با فرشتگان را مييابد.
7ـ ايمن ماندن خانواده و بستگان
هركه عفت ديدگانش را پاس بدارد خانواده و بستگانش نيز از نگاههاي آلوده ديگران در امان ميمانند. چرا كه از هر دست بدهي، با همان دست پس ميگيري. «إن تَدِينُ تُدان».
و بيشك هر كسی پژواك رفتارهاي خود را دريافت ميدارد.
اين جهان كوه است و فعل ما ندا
سوي ما آيد نداها را صدا
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(65) درسنامه عفاف، ص184
♦️زیانهای چشمچرانی(1)
چشمچراني و نگاههاي حرام و تحريككننده، زيانهاي فراواني در پي دارد كه به برخي از آنها اشاره ميشود و سپس توضیح مختصر آن تقدیم میگردد:
1ـ آشفتگي رواني و افسردگی
2ـ زمينهساز عشقهاي شيطاني
3ـ قتل و خودكشي
4ـ تير و دام شيطان گشتن
5ـ ايمن نماندن خانواده و بستگان
6ـ پُر شدن چشمها از آتش
7ـ به خطر افتادن سلامت نسل
8ـ بيميلي به همسر، نزاع، طلاق و جدايي
9ـ عدم قبولی روزه
10ـ از دست دادن ايمان
1ـ آشفتگي رواني و افسردگی
نگاه به نامحرم و نگاه به هر آنچه كه غريزه جنسي را تحريك كند، يكي از عوامل آشفتگي رواني است كه آسايش و آرامش را ميربايد و آدمي را گرفتار اندوه و افسوس ميكند. چنانکه اميرمؤمنان علیهالسلام در اين باره ميفرمايد:
مَنْ تَتابَعَتْ لَحَظاتُهُ دامَتْ حَسَراتُهُ
كسي كه نگاههايش پياپي باشد حسرتهايش بپايد.
و در حديثي ديگر ميفرمايد:
مَنْ أطْلَقَ طَرْفَهُ كَثُرَ أسَفُهُ
هر كه عنان چشم خود را رها كند، اندوهش بسيار شود.
امام صادق علیهالسلام نيز ميفرمايد:
كَمْ مِنْ نَظْرَةٍ أورَثَت حَسْرَةً طَوِيلَةً
اي بسا نگاهي كه حسرتي طولاني بهبار آورده است.
افزایش حسرتها نیز ممکن است اندک اندک فرد را گرفتار بیماری افسردگی کند و افسردگی نوعی اختلال روانی است که فرد را از هر اقدام و تصمیم باز میدارد و نسبت به همه چیز بیتفاوت میکند. چنین فردی از چیزهایی رنج میبرد که نمیتواند منشأ آن را بشناسد.
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(66) درسنامه عفاف، ص185
♦️زیانهای چشمچرانی(2)
2 ـ زمينهساز عشقهاي شيطاني
عشقهاي شيطاني يكي از زيانبارترين حالتهاي رواني است كه برخي گرفتار آن ميشوند. وقتي سفره اين عشقها پهن شود، آه و اندوه و حسرت آنچنان عاشق بيچاره را در خود فرو ميبرد كه ممكن است سر از جنون و ديوانگي درآورد.
بررسيها نشان ميدهد كه نخستين جرقه عشقهاي شيطاني اغلب از يك نگاه ايجاد شده است. چنانكه اميرمؤمنان علیهالسلام ميفرمايد:
كَمْ مِنْ صَبابَةٍ اُكْتُسِبَتْ مِنْ لَحْظَةٍ
چه بسيار عشقهاي سوزاني كه از يك نگاه پديد آمده است.
3 ـ قتل و خودكشي
همانگونه كه اشاره شد برخي از نگاهها ممكن است جرقه آتش عشقِ شيطاني را در دل انسان بزند، بهگونهاي كه اگر در همان آغاز توبه نكند و آن جرقه را خاموش ننمايد ممكن است آتش عشق شعلهور شود و سرانجام او را به خودكشي يا ديگركشي بكشاند. چنانكه بررسي در صفحه حوادث روزنامهها و ريشهيابي برخي از قتلها و خودكشيها به خوبي اين مطلب را تأييد ميكند.
اميرمؤمنان علیهالسلام در گفتاري از اين واقعيت خبر داده و فرموده:
منْ أطْلَقَ طَرْفَهُ جَلَبَ حَتْفَهُ
هر كه چشم خود را رها كند، مرگ خود را فرا خواند.
البته اين مرگ ممكن است يا از طريق خودكشي گريبانگير عاشق شود و يا از طريق قتل و ديگركشي -كه منجر به قصاص او ميشود- به سراغش آيد.
اين همه آفات كه به تن ميرسد
از نظر تو به شكن ميرسد
ديده فروپوش چو دُرّ در صدف
تا نشوي تير بلا را هدف
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(67) درسنامه عفاف، ص186
♦️زیانهای چشمچرانی(3)
4ـ تير و دام شيطان گشتن
يكي از دشمنان سرسخت و قسمخورده انسان، شيطان است كه براي هلاكت و نابودي آدمي از سلاحها و جنگافزارهاي گوناگون استفاده ميكند. يكي از آن سلاحها، همان نگاه به تحريككنندهها است كه در روايات اسلامي از آن، تعبير به دام شيطان و تير زهرآگين شده است. چنانكه رسول خدا (ص) ميفرمايد:
النَّظَرُ سَهْمٌ مِنْ سِهامِ إبليس
نگاه كردن يكي از تيرهاي زهرآگين ابليس است
اميرمؤمنان (ع) نيز ميفرمايد:
العُيونُ مَصائدُ الشَّيطانِ
چشمها دامهاي شيطانند.
5 ـ ايمن نماندن خانواده و بستگان
مسئله مكافات اعمال يكي از واقعيتهاي بديهي و انكار ناپذير اين جهان است كه بسياري از انسانها آنرا بارها و بارها تجربه كردهاند و ضربالمثل معروف «از هر دست بدهي، به همان دست پس ميگيري» نيز ناظر به همين معناست.
بيشك يكي از اعمال و رفتارهاي ناپسندي كه مكافات آن در همين دنيا گريبانگير انسان ميشود، بيعفتي و نگاه به نامحرم است. كسي كه از نگاه به نامحرم ابا ندارد بايد بداند كه خانواده و ناموس او نيز از سوي ديگران در معرض اين خطر قرار خواهند گرفت. چنانكه امام صادق (ع) ميفرمايد:
اَما يَخْشيَ الّذينَ يَنْظُرون في اَدبارِ النِّساءِ أن يَبْتَلُو بِذلِكَ مِنْ نِسائِهِم.
آيا كساني كه به پشت زنان نگاه ميكنند [و چشمان خويش را در پي زنان مردم مياندازند] نميترسند كه زنانشان نيز به مانند چنين رفتاري گرفتار شوند؟!
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(68) درسنامه عفاف، ص187
♦️زیانهای چشمچرانی(4)
6 ـ پُر شدن چشمها از آتش
بسياري از عالمان ربّاني بر اين باورند كه همين رفتارهاي زشت و ناپسند انسان است كه در جهان آخرت تبديل به انواع عذابها ميشود. اينک يكي از آن رفتارها همان نگاه به حرامها است كه سبب ميشود تا در آن جهان، ديدگان چشمچران پُر از آتش گردد. چنانكه رسول خدا (ص) ميفرمايد:
مَنْ مَلَأ عَيْنَهُ مِنْ حرامٍ مَلَأَ اللهُ عَيْنَهُ يَوْمَ القِيامَةِ مِنَ النّار إلّا أن يتُوبَ ويَرْجِعَ.
هر كه چشم خود را از حرام پُركند، خداوند در روز قيامت چشم او را از آتش پُر گرداند. مگر اينكه توبه كند و از عمل خود دست بردارد.
و در حدیثی دیگر میفرماید:
مَن مَلَأَ مِنِ امرأةٍ حراماً حَشاهُمَا اللهُ عزّوجلّ یَومَ القیامَةِ بِمَسامِیرَ مِن نارٍ وَ حَشاهُمَا ناراً حَتّی یَقضِیَ بَینَ النّاسِ ثُمَّ یُؤمَرُ بِهِ إلَی النّارِ .
كسی كه چشمان خود را از نگاه حرام به زنی، پُر كند، خدای بزرگ و بلند مرتبه در روز قیامت چشمان او را با میخ های آتشین پُر كرده و از آتش انباشته میسازد تا حساب مردم بهپایان رسد، آنگاه فرمان میدهد كه او را به آتش افکنند.
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(69) درسنامه عفاف، ص188
♦️زیانهای چشمچرانی(5)
7ـ به خطر افتادن سلامت نسل
آن دسته از محركهاي جنسي كه از طريق چشم به مغز ارسال ميشود بر غده هيپوفيز اثر ميگذارد. قسمت جلويي اين غده، شش هورمون توليد ميكند كه سه هورمون آن، محرك غدد جنسي است كه بر روي سيستم توليد نسل تأثير دارد.
هم اكنون برخي از پژوهشگران به اين نتيجه رسيدهاند كه نگاه به محركهاي نامشروع، سبب اختلالات ژنيتيكي و وراثتي ميشود و اثرات منفي جسمي و رواني بر روي فرزندان ميگذارد.
رسولخدا (ص) در این باره فرموده است:
لاتُجامِعْ إمْرأتَكَ بِشَهْوَةِ إمْرأةِ غَيرِكَ، فَإنّي أخشي أن قَضي بينكما وَلَدٌ أن يكونَ مُخَنَّثاً مُخْبِلاً
در حالي كه به زني ديگر، ميل داري [و تصوير ذهنيِ محرّك او در خاطرت مجسّم است] با همسرت آميزش مكن؛ زيرا اگر فرزندي ميان شما تقدير شود بيم دارم زننما گردد، يا در عقل و اعضايش نقص و كاستي پديد آيد [معلول ذهنی و یا معلول جسمی گردد].
بيگمان يكي از مهمترين عوامل تمايل به نامحرمان، همان نگاههاي حرام است؛ نگاه حرام تصویر ذهنی نامحرم را در ذهن ماندگار میکند و ممکن است در هنگام آمیزش به خاطر آید و پیآمدهای نامطلوبی همانند معلولیّت فرزند را بهبار آورد!
ابن سینا نیز معتقد است كه نوعِ تصويرِ خيالي و ذهني بههنگام آميزش، در شكل و شمايل جنين مؤثر است.
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(70) درسنامه عفاف، ص190
♦️زیانهای چشمچرانی(6)
8 ـ بيميلي به همسر، نزاع، طلاق و جدايي
چشمچراني و نگاه به نامحرمان سبب ميشود تا آدم چشمچران به همسر خود قانع و راضي نشود؛ چرا كه همواره در فكر و خيالش، افراد زيباتر از همسرش جلوهگري ميكنند و همين موجب سردي روابط بين زن و شوهر ميگردد، بهطوري كه با كمترين بهانه با يكديگر به نزاع ميپردازند و ادامه اين درگيري ممكن است به طلاق و جدايي بیانجامد.
توضیح مطلب اینکه فرد چشمچران، پس از آنکه به خانه باز میگردد مجموعهای از ویژگیهای نامحرمان را در ذهنش مجسم میکند سپس در مقام مقایسه آنها با همسرش برآمده، و به او بیرغبت میشود. زیرا اُنس و مصاحبت دائمی با همسر، زیبایی و جاذبه و امتیازاتش را عادی جلوه میدهد و [از باب مرغ همسایه غاز است] امتیازات عادی دیگران را نزدش چشمگیرتر و مهمتر میسازد و پس از مدتی چشمچرانِ تنوعطلب را به خردهگیری از همسر وا میدارد. و همسر نیز ناخواسته از زندگی با او دلسرد میشود و متقابلاً در وظایف خود نسبت به او کوتاهی میکند و همین مسأله مشکل آنان را پیچیدهتر مینماید. اگر زندگی آنان به جدایی نیانجامد کمترین حاصل آن این است که همسرش را زود رنج و شکننده میکند و رفتارش را تنشآور و بهانهجو میگرداند اگرچه گاهی حتی علت بهانهگیریِ خود را هم نمیداند. گویا هر دم آماده ستیز است. رفته رفته به لجبازی رو میکند و حتی بچهها را هم بیسبب میرنجاند و بدین ترتیب محیط خانه هم متشنج میشود.
امیرمؤمنان (ع) ...
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(71) درسنامه عفاف، ص191
♦️زیانهای چشمچرانی(7)
9ـ عدم قبولی روزه
در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده:
مَن تَأمَّلَ خَلفَ اِمرَأةٍ حَتّى يَتَبَيَّنَ لَهُ حَجمَ عِظامها مِن وَراءِ ثِيابِها وَ هُو صائِمٌ فَقَد أَفطَرَ
هرگاه روزهدار به پشتِ زنی نگاه کند بهگونهای که برآمدگی اعضای او را از روی لباسش ببیند، بهراستی افطار کرده [و از حالت روزه حقیقی خارج شده] است.
10ـ از دست دادن ايمان
سخن در باره زيانهاي چشمچراني و نگاههاي آلوده بهاندازهاي زياد است كه در اين باره ميتوان كتابها نوشت و سرگذشت برخي از شخصيتهاي لشكري و كشوري را آورد كه با يك نگاه لغزيدهاند و به فتنههاي عجيبي گرفتار گشتهاند و آبرو و موقعيت خويش را از دست دادهاند.
برخي از افراد در اثر پيآمدهاي يك نگاه به قتل روي آورده و یا در اين راه كشته شدهاند و برخي ديگر ايمان خود را از دست داده و به كفر گراييدهاند.
ابنملجم مرادي كه شمشير زهرآلودش را در محراب عبادت، بر فرقِ اميرمؤمنان (ع) فرود آورد از يك نگاه حرام به آنجا رسيد!
بدينصورت كه او يك روز چشمش به دختري به نام «قُطّام» افتاد و عاشقش شد، ليكن قُطام كه با علي (ع) دشمني داشت، شرط وصالش را به شهادت رساندن اميرمؤمنان قرار داد و ابنملجم نيز اين شرط را پذيرفت!!
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(72) درسنامه عفاف، ص192
♦️زیانهای چشمچرانی(8)
شاعري آگاه در سرودهاي زيبا در باره زيانهاي نگاهِ حرام گفته است:
كــُلُّ الحوادثِ مَبْدَأُها مِـن النَّظَرِ
وَ مُعْظَمُ الـنّارِ مِــن مُسْـتَصغَرِ الشَّرَرِ
مبدأ و سرآغاز همه حوادث از نگاه است؛ چنانكه منشا آتش بزرگ، از يك جرقه كوچك است!
کَم نَظْرَةٍ فَعَلَتْ فِي قَلْـبِ فاعِلِها
فِعْل السَّهامِ بـــِلا قـَـوسٍ وَ لا وَتـَرٍ
بسا نگاهي كه اثرش در قلب چشمچران، بهمانند تير است، ليكن تيري بدون زه و كمان!
وَ الْمَرْءُ مادامَ ذاعَيْنٍ يُـقـَلِّبُـهـا
فـِي أعـْيُنِ العَيْنِ مَوقُوفٌ عَلَي الخَطَرِ
مادامي كه آدمي چشمچراني ميكند، از ديدگاه انسانهاي عاقل و بصیر، بر لبه پرتگاه ايستاده است!
يَسُـرُّ ناظِرُهُ مــا ضَـرَّ خـاطِـرُهُ
لا مَـرحباً بِـسُرورٍ عــادَ بِــالضـَّرَرِ
چيزي كه به قلب و روح چشمچران آسيب ميرساند گرچه سبب سرور ديدگانش ميشود، ليكن خوشآمد مباد به سروري كه به ضرر و زيان ختم شود!
(تفسير مراغي ج18 ص98).
#زیست_عفیفانه_پیشران_تمدن_نوین_اسلامی
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(73) درسنامه عفاف، ص193
♦️نگاه از ديدگاه فقيهان
عالمان بزرگوار دين اسلام كه در واقع متخصّصان و كارشناسان احكام شريعت اسلام هستند، با استناد به آيات و روايات، مسائلي را در بارة احكام نگاه بيان كردهاند که لازم است هركس به رساله و استفتائات مرجع خودش مراجعه كند و به آن¬ها عمل نماید. برخی از این مسائل عبارتند از:
1- نگاهكردن مرد به بدن زنان نامحرم و همچنين نگاهكردن به موي آنان، چه با شهوت باشد چه بدون آن، چه با ترس از وقوع در حرام چه بدون آن، حرام است. و نگاهكردن به صورت آنان و دستهايشان تا مچ، اگر با شهوت يا با ترس از وقوع در حرام باشد، حرام است. بلكه احتياط مستحب آن است كه بدون شهوت و ترس از وقوع در حرام هم به آنها نگاه نكند. و نيز نگاه كردنِ زن، به بدنِ مرد نامحرم با شهوت و ترس از وقوع در حرام، حرام ميباشد. بلكه بنابر احتياط واجب، بدون آن نيز نبايد نگاه كند مگر به جاهائي از بدن كه معمولاً مردها نميپوشانند مثل سر و دستها و ساق پاها كه نگاهكردن زن به اين جاها اگر بدون شهوت و خوف وقوع در حرام باشد، اشكال ندارد.
2- مرد نبايد با قصد لذّت به بدن مرد ديگر نگاه كند و نگاه كردن زن هم به بدن زن ديگر با قصد لذّت حرام است. و همچنين است در هر دو مورد اگر خوف وقوع در حرام باشد.
3- نگاه كردن به عورت ديگري حرام است هرچند در آئينه يا آب صاف و مانند آن باشد، خواه محرم باشد يا نامحرم، مرد باشد يا زن، و احتياط واجب آن است كه به عورت بچه مميّز نیز نگاه نکند.
#زیست_عفیفانه
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت(74) درسنامه عفاف، ص193
♦️پرسش و پاسخ فقهي
سؤال) نظركردن خانمها به فيلمهاي ورزشي كه از سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش ميشود بهويژه در ورزش كشتي و شنا كه اكثر بدن مردان نمايان است چگونه است؟
آيةالله خامنهاي: نظر به فيلم و عكساگر بدون ريبه و فساد باشد مانع ندارد.
آيةالله بهجت: اگر مفسده دارد يا مستلزم ريبه است بايد اجتناب شود.
آيةالله صافي گلپايگاني: جايز نيست.
آيةالله فاضل لنكراني: بهتر آن است كه در صورت نداشتن قصد ريبه و شهوت نيز اجتناب نمايد.
آيةالله مكارم شيرازي: چنانچه موجب فساد و انحراف باشد جايز نيست.
استثناها در احكام نگاه
از آنجا كه براي هر دستور و قانون، در شرايط گوناگون و اضطراري، انعطافها، استثناها و تبصرههايي در نظر گرفته شده تا مردم در تنگنا و دشواري فراوان قرار نگيرند و ادارة امور ضروري جامعه فلج نگردد، شبيه به آن براي مسئله «حرمت نگاه به نامحرم» نيز استثناهايي در نظر گرفته شده است كه به برخي از آنها اشاره ميشود:
1- نگاه به نامحرم براي شناختن او به منظور شهادت در دادگاه.
2- نگاه كردن بدون قصد لذّت در خواستگاري.
3- نگاه به جاهايي از بدن و موي پيرزناني كه بهطورمعمول آنجاها را نميپوشانند آن¬هم نگاه بدون قصد لذت و در صورت ايمن بودن از تحريك شهوت.
4- نگاه به جاهايي از بدن و موي زنان كافر كه بهطور معمول آن جاها را نميپوشانند ...
5- نگاه به ...
6- نگاه به ...
#زیست_عفیفانه
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور
قسمت (۷۵) درسنامه عفاف، ص195
♦️مقدار نگاه به نامحرم
اينكه اشاره شد نگاه به نامحرم در حدّ حدود شرعي (گردي صورت و دستها تا مچ) جايز است، منظور اين نيست كه در كوچه و بازار و محلِكار، ميتوان به دست و صورت همة نامحرمان نگريست چرا كه اين در واقع همان چشمچراني ميباشد. بلكه منظور اين است كه در معاملات، روابط اجتماعي و سياسي، كارهاي اداري، تعليم، تعلّم و مانند اينها، در صورت لزوم ميتوان نگاهي سطحي نمود، آن¬هم بدون قصد لذت و در صورت ايمن بودن از تحريك شهوت؛ وگرنه در غير اين¬صورت ممكن است نگاههاي عميق و پياپي، بسيار زيانآور باشد.
امام صادق در باره نگاه، به ¬لحاظ کمیت ميفرمايد:
أوّلُ النَّظْرَة لَكَ، و الثّانيَةُ عَلَيْك و لا لَكَ، الثّالِثَةُ فِيها الهَلاكُ.
نگاه اول از آن توست، نگاه دوم به زيان توست نه به سود تو، و نگاه سوم مايه هلاكت است.
و نيز ميفرمايد:
النَّظْرَةُ بَعْدَ النَّظْرَةِ تَزْرَعُ في الْقَلْبِ الشَّهوَةَ، وَ كَفي بِها لِصاحِبِها فِتْنَةً.
نگاه بعد از نگاه، بذر شهوت در دل ميكارد و اين خود براي به فتنه كشاندن صاحبش كافي است.
امام خميني(ره) در رسالهاش آورده است:
احتياط واجب آن است كه بدون قصد لذت هم، به صورت و دستهاي نامحرم نگاه نكند.
#زیست_عفیفانه
فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇
@efaf_amin
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویری از یکمغز کوچک کرم زده‼️
انتشار حداکثری با شما ✅
🇮🇷 اتحادیه عماریون
🔺همدلی
🔻انقلابی گری
@khakestary_amar
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کپشنو بخونید
جنگ چیز خوبیه؟
خیر
من موافق جنگم؟
خیر
اما اگر جنگی دربگیره چی میشه؟
قراره چه چیزایی از ما گرفته بشه؟
ما خیلی وقته تو جنگیم
انتشار حداکثری با شما ✅
🇮🇷 اتحادیه عماریون
🔺همدلی
🔻انقلابی گری
@khakestary_amar
هدایت شده از جبهه جهانی شبابالمقاومة 🇵🇸
🔴با ارسال حکم جهاد امام خامنهای در نماز جمعه پیرامون ضربه زدن به رژیم صهیونیستی به زبان عربی و انگلیسی به دوستانمون در کشورهای مختلف جهان خودمان را جزء نابودگران اسرائیل قرار دهیم.
🔹 امام خامنهای: هر ضربه که هر شخصی و هر مجموعهای به رژیم صهیونیستی وارد کند خدمت به کل منطقه و کل انسانیت است.
____________________
🔴 الفتوى الصريحة للإمام خامنئي بشأن ضرب المصالح الصهيونية في جميع أنحاء العالم
🔹الإمام خامنئي: أي ضربة يوجهها أي شخص أو أي جهة إلى الكيان الصهيوني هي خدمة للمنطقة بأسرها وللإنسانية جمعاء.
__________________
🔴 The clear fatwa of Imam Khamenei for striking the interests of the Zionist regime across the world
🔹Imam Khamenei: Any blow that any person or group deals to the Zionist regime is a service to the entire region and all of humanity.
_______________________
۱۴۰۳/۰۷/۱۳
🔸 الجبهة العالمية لشباب المقاومة
https://eitaa.com/joinchat/3545694224Ccf85b685fb
قلب هاى واژگونه!
#نهج_البلاغه
▫️وَ عَنْ أَبِي جُحَيْفَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ (عليه السلام) يَقُولُ:
أَوَّلُ مَا تُغْلَبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْجِهَادِ، الْجِهَادُ بِأَيْدِيكُمْ، ثُمَّ بِأَلْسِنَتِكُمْ، ثُمَّ بِقُلُوبِكُمْ
🟠از ابى جحيفه نقل شد، گفت از امير مؤمنان شنيدم كه فرمود اوّلين مرحله از جهاد كه در آن باز مى مانيد، جهاد با دستانتان، سپس جهاد با زبان، و آنگاه جهاد با قلب هايتان مى باشد،
✍روشن است كه ظالمان و دشمنان اسلام نخست تلاش مى كنند چراغ پرفروغ امر به معروف و نهى از منكر عملى را از مسلمانان بگيرند و اجازه ندهند كسى عملاً امر به معروف يا نهى از منكر كند مبادا موقعيت آن ها به خطر بيفتد.هنگامى كه جهاد عملى را خاموش كردند به سراغ جهاد زبانى مى روند و اجازه نمى دهند كسى بر فراز منابر يا در مجامع ديگر امر به معروف و نهى از منكر كند و كسانى را كه اقدام به اين كار كنند تحت تعقيب قرار مى دهند و حتى در تاريخ مى خوانيم كه گاه زبان بعضى از آن ها را قطع مى كردند تا نتوانند امر به معروف و نهى از منكر كنند و بساط ظالمان را متزلزل سازند.و هنگامى كه اين مرحله از جهاد را گرفتند تبليغات منفى را آغاز مى كنند به گونه اى كه آن حالت تنفر قلبى را به تدريج از مردم بگيرند تا شعله جهاد با قلب نيز خاموش شود و يا اين كه وقتى جهاد عملى و جهاد با زبان گرفته شد و مدتى گذشت به تدريج انسان ها زشتى منكرات را فراموش مى كنند همان گونه كه انسان ماهر در انجام يك كار اگر مدتى آن را ترك كند مهارت خود را به كلى از دست خواهد داد.
📘#حکمت_375
@nahjol_balagheh