🔴 ضربه نرم باتوم رسانه و مطبوعات بر سر حجاب
سال ۱۳۱۰ زنانی که مایل بودند میتوانستند چادر از سرشان بردارند و شهربانی از آنها حمایت میکرد به این ترتیب از یک سو، فشار محافل و مجامع بینالمللی که در جهت سیاستهای هماهنگسازی فرهنگ ملتها و به نفع جهان سرمایهداری عمل میکردند و از سوی دیگر، سیاستهای تجددگرایانه و وابسته به حکومت در مقابل تفکر مذهبی و ملی ایرانیان قرار گرفت حکومت با بهرهگیری از تمامی امکانات و روشهای گوناگون، تبلیغاتی جامعه را به شکل بطئی و کند به سمت فرهنگ غربی سوق میداد اگرچه حکومت تمایل زیادی به تسریع در اجرای منویات خود در این جریان داشت ولی سقوط امان الله خان پادشاه افغانستان به دلیل برنامههای تجددگرایی نشان داد که در جوامع مذهبی، به ویژه جامعهای مانند ایران میبایست بسیار آهسته و محتاط عمل کرد به همین دلیل حکومت ایران با برنامه های تدوین شده در مرحله اول از نیروهای موجود در جامعه یاری گرفت؛ نیروهایی که خود چندان اعتقادی به مبانی اسلامی نداشتند مدتها قبل از کشف حجاب، روزنامه ها و مجلات از آزادی زن ،غربی مدلهای لباس و نوع
زندگی غربی سخن میگفتند در بسیاری از روزنامه ها مردان صاحب، منصب، سیاسیون یا نویسندگان و فرهنگیان تجددخواه مقالههایی علیه حجاب مینوشتند(۱).
⏪با این همه مستندات 👇از زبان خودشان ما همچنان متهم به توهم توطئه هستیم.
منبع:
۱_ال پی الول ساتن. رضاشاه کبیر یا ایران نو. ترجمهی عبدالعظیم صبوری. بیجا.۱۳۲۵.ص ۳۳۴
۲_کافه تاریخ
https://eitaa.com/efafhej
🔴زنان نهضت جنگل را فراموش نکنیم
🔹روایت فداکاری و جانفشانی زنان نهضت جنگل بسیار ضعیف و فراموش شده است اما زنان حضور جدی داشته و به فراخور توانایی و نسبتشان با نهضت نقشافرین بودهاند.
زنانی که همسرشان در این نهضت مشارکت داشته و سختی زندگی با مردان مجاهد را متحمل شدهاند یا زنانی که درمداوای زخمیها، تهیه خوراک، دوخت البسه و پوشاک تلاش کردهاند. زنان خیر که کمک های مالی خود را به مجاهدین میرساندند. یا زنانی که مسلحانه به میدان نبرد میآمدند و فتوحات بزرگی نیز داشته اند. گاها همین زنهای ساده روستایی محاصره را شکسته و میرزا و یارانش را نجات داده بودند و خود نیز شهید شده بودند. بعضی زنان درمسیر راه برای تشویق و تشکر از نهضت شعار سرمیدادهاند. خانه کربلایی خانم خواهر میرزا کوچکخان محل اختفا و برگزاری جلسات مهم بوده و عظمت خانم زن قدرتمند و رئیس مقتدر ایل فولادلو به همراه برادران و خانوادهاش به صورت مسلح در خدمت نهضت بودهاند.
هیبت بانو و شاه طلا بانو زنان عاشق که دوشادوش همسران در جنگلهای شمال به مبارزه میپرداختند و گاها هم زنانی جسور چون بلور خانم و بتول خانم راهزنی مهمات و آذوقه انگلیسی ها را میکردند و در اختیار مردان نهضت قرار میدادند.
⏪از همه این مجاهدتها میتوان فهمید زن متدین ایرانی در تاریخ معاصر، استعمار و دسیسههایش را شناخته و در زمان لازم نقش تمدنساز خود را جهت مراقبت از این کشور وتمدن ایفا کرده است.
منبع:
۱_فارس
۲_کافه تاریخ
https://eitaa.com/efafhej
8.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ایمان تحقیقی به جای ایمان تقلیدی نیاز مبرم امروزه مسلمان هاست.
#طلوع خورشید اسلام از غرب.
https://eitaa.com/efafhej
🌱🌱🌱
📎خداونداز آنجایی که به گمان ما نمی رسد مراقب دین خودش هست!
ما باید مراقب خودمون باشیم نلغزیم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صبح سه شنبه تون
پر خیر و برکت با
ذکر شریف صلوات
🌸 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ
🌸 وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسین جان 🌹
آورده صبا ازگذرٺ عطرخدا را
تاروزے مانیز ڪند ڪربوبلارا
انگارڪه فهمیده نسیمسحرے باز
صبحاسٺ ودلم لڪ زده ایوانطلا را
صبحم بنام شما🌤
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏞 #آرامش_باقــرآن
این تلاوت رو در یک جای ساکت و با حضور قلب و با توجه به معنی آنقدر گوش کنیم تا قلبمان💗 تکان بخورد؛ و شاید اشکی جاری...
پیامبر اکرم(ص): کسی که سوره تکویر را بخواند خداوند او را از رسوایی در آن هنگام که نامههای عمل گشوده میشود حفظ میکند.
#هرروز_قرآن_بخوانیم
🔴خودباختگی هویتی دختر ایرانی
🔻به این تصاویر خوب بنگرید، دست پخت فمینیستهای وطنی است. آنها قوی بودن را مساوی رفتار مردانه میدانند و این دقیقا خبر از خود فراموشی عمیق از جنس زن در این مکتب میدهد.
آنها نمیدانند لطافت که مظهر زنانگی است همان قدرت نرم است که منجر به مقاومت و تابآوری بالای زنانه میشود.
دردها و تابآوری فیزیکی و روانی که یکزن در دوران بارداری تحمل میکند، عجیبترین جلوه قدرت متناسب با جنسیت زن است.
🔻اینکه چه شده است زن سرمایههای اصیل خود را فراموش کرده و در ژستهای مردانه دنبال قدرتنمایی است یک طرف تلخ ماجراست، اما سوی تلخترش فضای مجازی رها شده است که این چنین دخترانی هنجارهای فرهنگی جامعه را شکسته و در آن تاخت و تاز میکنند.
انتشار و الگوسازی از این زنان مشتی بر پیکره خانواده و جایگاه معنوی زن دردل این خانواده است که زن را از هویت اصیل خود جدا کرده و او را در زمختترین فضاهای اختصاصی مردانه اجتماع به حال خود رها میکند.
https://eitaa.com/efafhej