✅تعاونیهای تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
✳️بدون شک تعاونیها یکی از الگوهای مطلوب رشد تولید با مشارکت مردم هستند. با ایجاد هماهنگی در فرایندهای تولید و توزیع، تعاونیها میتوانند به بهرهوری بیشتری در استفاده از منابع و کاهش هزینهها کمک کنند.
📊از نظر تعداد تعاونیها، پنج کشور نخست به ترتیب عبارتند از: ایران، آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلستان. مطابق آمارها ۱۲درصد کل جمعیت جهان دستکم در یکی از سه میلیون تعاونی ثبت شده در جهان عضو هستند. این سه میلیون تعاونی، برای ۱۰ درصد از جمعیت شاغلان جهان، فرصت شغلی ایجاد کردهاند.
♻️مبتنی بر آمار ارائه شده، ۱۹۸ هزار تعاونی در کشور ثبت شده که ۴۳ درصد آنها غیرفعال و راکد هستند. این آمار حاکی از آن است که مزیتهای اقتصادی و اجتماعی تعاونیها به درستی شناخته نشده و روند توسعهی آنها با برخی چالشها مواجه است. مشکلات و آسیبهای بخش تعاون اعم از مسائل حقوقی و قضایی، مسائل روابط انسانی، بودجه، کمرنگ شدن روح تعاون و حضور افراد غیرتعاونگر در لوای تعاونی، همگی برخاسته از دو محور کلی شامل مسائل قانونی و باورهای ذهنی نامولد درباره تعاونیها است.
http://khl.ink/f/56233
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🔰 همایش نظام پولی تمدن اسلامی
🔹 با حضور اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی
❇️ محورهای همایش :
🔸تاریخچه و ماهیت پول
🔹مبانی فقهی نظام پولی اسلام
🔸مبانی فلسفی نظام پولی تمدن اسلامی
🔹جایگاه پول در نظام اقتصادی اسلام
🔸حکمرانی پول در حکومت اسلامی
🔹پول حقیقی پول اعتباری
🕰 زمان :
۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
از ساعت ۸ صبح الی ۵ بعد از ظهر
📍 مکان :
شهر مقدس قم، بولوار محمد امین، نبش خیابان جمهوری، حوزه علمیه معصومیه
جهت ثبت نام و حضور در همایش وارد گروه زیر شوید
https://eitaa.com/joinchat/1169097493C9090c2f6a1
🆔 @emh_ismc_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
📊8 درصد ارز کشور به صنعت خودرو و 67 درصد ارز خودرو به مونتاژکاران تخصیص داده می شود
📮با انتشار فهرست 100واردکننده برتر کشور در سال گذشته مشخص شد که شرکتهای خودروسازی که محصولات خود را بهصورت مونتاژی تولید میکنند ارزهای هنگفتی دریافت کردهاند که رقمی حدود 3.1میلیارد دلار را شامل میشود؛ این میزان 67درصد از کل ارز تخصیصیافته به صنعت خودروسازی است. ضمن اینکه صنعت خودروسازی بهتنهایی 8درصد از ارز کشور را مصرف میکند؛ چیزی نزدیک به 6میلیارد یورو! در سال گذشته جمع کل واردات ایران رقمی بالغ بر 66.2 میلیارددلاربوده که 5 میلیارد و 378میلیون دلار آن به صنعت خودروسازی اختصاص یافته.
🔸طبق لیست منتشره، در جمع ۱۰واردکننده برتر کشور طی سال گذشته، نام 3شرکت فعال در خودروسازی که عمدتا مشغول مونتاژ خودرو هستند به چشم میآید. در این بین، صنایع خودروسازی مدیران با سهم یکمیلیارد دلاری، ارزبرترین شرکت در صنعت خودروی کشور طی سال گذشته بوده است؛ این در حالی است که محصولات این شرکت نیز به قیمتی بالاتر از بازارهای جهانی فروخته میشوند.
#صنعت_خودرو
#مونتاژ_خودرو
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
«مریض و کجفهم از نگاه رهبری»!
شهرداری تهران در ادامه توجیه حماقت خود در انجام یک حرام شرعی و قانونی با واردات اتوبوس شهری که مشابه داخلی دارد، شهر را بنرباران نموده که منتقدین یا ضدانقلاب و اصلاحاتی هستند و یا پول گرفتند و هدف انتخاباتی دارند و از پیشرفت پایتخت «خشمگین و عصبی» میشوند.
خوب است عناوینی که رهبر حکیم انقلاب اسلامی درباره این اقدام شهردار تهران، بارها خطاب به مسئولین بیان داشتند را مرور کنیم.
مقام معظم رهبری:
۱-«واردات کالاهایی که در داخل بهقدر کافی تولید میشود، بایستی بهصورت یک حرام شرعی و قانونی شناخته بشود.»
۲-«جنسی که مشابه داخلی دارد، مطلقاً از خارج وارد نشود.»
۳-«اینکه [بگوییم] ما فنّاوری عقبافتاده داریم، بهانهای برای واردات نمیشود.»
۴- «خیلی از مواقع هم این مشتری خود دولت است- در این هنگام میبینند که همین کالا از یک طریقی از خارج وارد میشود! حالا ممکن است با امکانات بهتری، مثلاً با قیمت ارزانتری، امّا موجب ورشکستگی این تولید میشود. این واردات بیرویّه چیز خیلی خطرناک و مهمّی است.»
۵- «چرا بایستی یک عدّهای اصرار داشته باشند که حتماً بروند جنس خارجی و فلان مارک خارجی را مصرف کنند؟ این چه مرضی است؟ این چه بدفهمی و کجفهمی است که بعضی دارند؟
کالای ایرانی مصرف کنیم. تصمیم بگیریم؛ مؤسّسات بزرگ، خود دولت، دیگران، همه تصمیم بگیرند که از کالای ایرانی حمایت کنند»
چرا حرف رهبری مهم نیست؟!
✍️سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلار زدایی چطور ممکنه؟
💲چطور وابستگی اقتصاد به دلار را کاهش دهیم❓
◽️اولین گام، تکنرخی شدن دلار است.
◽️در حال حاضر نظام تامین و تخصیص ارز به گونهایست که ایجاد رانت میکند.
🗣دکتر #حسین_صمصامی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نوبت وعده صادق اقتصادی...
#نهاد_پشتیبان
#ائمه_جمعه
#تهران_پردیس #پردیس
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🚨در لباس پیامبر، اما مجری دستورات نهاد صهیونیستی صندوق بین المللی پول؟
🔹صندوق بین المللی پول برای ضربه زدن به ایران از مجرای اقتصاد، سالهای متمادی است که برنامه ریزی میکند.
🔹محور برنامهریزی، اقناع مقامات داخلی برای اجرای سیاستهای خانمان سوز است و حتی نیت خیر مسئولان، از آسیب آن سیاستها نمیکاهد.
🔹از جدیدترین مصادیق این موضوع، بحث استقلال و خصوصیسازی بانک مرکزی ایران است که حداقل از سال ۱۳۸۲ تاکنون در دستور کار صندوق بینالمللی پول بوده است.
🔹بررسیها نشان میدهد تلاشهای صندوق سرانجام در طرح بانکداری با مدیریت آقای بحرینی ثمر داد که استقلال بانک مرکزی، یکی از محورهای اساسی آن بود.
🔹مسئولان مراقب باشند که در پازل چه کسانی بازی میکنند. مردم هم هوشیار باشند که به چه کسی رای میدهند.
🔹برخی افراد باید در مورد تشابه کارهایشان با تجویزهای صندوق بینالمللی پول، توضیح دهند؛ نه اینکه با تبلیغات نمایشی، خود را طور دیگری نشان دهند.
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
🎙بخشی از صوت شور دوم مجلس در مورد طرح بانکداری در روز سه شنبه اول شهریور ۱۴۰۱ پیشنهاد حجه الاسلام نقدعلی و مخالفت حجت الاسلام بحرینی
🎙هشدار نسبت به تصویب طرح بانکداری؛ نگذارید مشکلات ادامه یابد + صوت
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
📊ملاحظاتی بر اطلاعات آماری فهرست 100 واردکننده برتر کشور
🔰گمرک ایران در هفتههای اخیر دادههای مربوط به 100 واردکننده برتر کشور را اعلام کرد. نگاهی به این دادهها چندین مورد اطلاعات قابل تامل را نشان میدهد:
🔸 اولین دادهها، سهم بالای تمرکز واردات در شرکتهای واردکننده اقلام اساسی و کشاورزی است. پس از این گروه، بخش قابلتوجهی از واردات کشور در دست خودروسازان و قطعهسازان بوده است. مورد جالب توجه دیگر، سهم 100 شرکت برتر اول کشور از کل واردات است. دادههای گمرک نشان میدهد در حالی 100 شرکت اول کشور حدود 56 درصد از وزن و 36 درصد از ارزش کالاهای وارداتی را در دست دارند که بهلحاظ تعدادی، سهم این شرکتها از 22 هزار و 834 شخص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه واردات کالا، کمتر از نیم درصد (دقیقا 0.44 درصد) است.
http://fdn.ir/page/251578/
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🔸از منظر فقهی شرکت تعاونی از قبیل شرکت عقدی عنان (اموال) است
❇️ اقتصاد تعاونی در قالب شرکت های تعاونی، محقق و اجرا می شود. از منظر فقهی شرکت تعاونی از قبیل شرکت عقدی عنان (اموال) است. اگر اموری از قبیل بلوغ، عقل، اختیار و... که در عقود مالی اعتبار دارد، در شرکت های تعاونی رعایت شوند، شرکت تعاونی از منظر اسلام صحیح خواهد بود. در شرکت های تعاونی اگر مشارکین شرطی کنند که خلاف مقتضای عقد و نیز ناسازگار با موازین شرعی نباشد، آن عقد صحیح است.
🌿فقهاء انواع شرکت های صحیح و باطل را در مباحث فقهی مورد بررسی قرار داده اند. یکی از انواع شرکت ها، شرکت عقدی در اموال بین دو نفر یا بیشتر است؛ شرکت عقدی خود بر چهار نوع است: شرکت عنان (اموال)، شرکت ابدان (اعمال)، شرکت مفاوضه و شرکت وجوه. از منظر فقهی تنها شرکت عنان (اموال) صحیح است و سه نوع شرکت دیگر باطل است.
متن کامل
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
🔸از منظر فقهی شرکت تعاونی از قبیل شرکت عقدی عنان (اموال) است ❇️ اقتصاد تعاونی در قالب شرکت های تعاو
❇️ اقتصاد تعاونی در قالب شرکت های تعاونی، محقق و اجرا می شود. از منظر فقهی شرکت تعاونی از قبیل شرکت عقدی عنان (اموال) است. اگر اموری از قبیل بلوغ، عقل، اختیار و... که در عقود مالی اعتبار دارد، در شرکت های تعاونی رعایت شوند، شرکت تعاونی از منظر اسلام صحیح خواهد بود. در شرکت های تعاونی اگر مشارکین شرطی کنند که خلاف مقتضای عقد و نیز ناسازگار با موازین شرعی نباشد، آن عقد صحیح است.
🔴 در منابع فقهی انواع شرکت های صحیح و باطل به وسیله فقهای اسلام مورد بررسی فقهی قرار گرفته است. شرکت ها به دو دسته تقسیم می شوند: یکی شرکت قهری و دیگری شرکت اختیاری. شرکت قهری، شرکتی است که از امتزاج یا ترکیب غیر اختیاری اموال دو یا چند نفر یا جمع شدن حقوق آنان در چیزی، به جهت سببی مانند ارث به وجود می آید. شرکت اختیاری، شرکتی است که با اختیار مالک ها، امتزاج یا مخلوط شدن اموال اتفاق می افتد. یکی از انواع شرکت های اختیاری، شرکت عقدی در اموال بین دو نفر یا بیشتر است. شرکت های عقدی بر چهار نوع است که عبارتند از:
1️⃣ شرکت عنان (اموال):
🍀در این نوع شرکت دو یا چند نفر با هم قرارداد می بندند که با اموال مشترک خودشان فعالیت اقتصادی انجام دهند. شرکت عقدی تنها در اموال صحیح است و سه نوع دیگر شرکت که در ادامه توضیح داده می شوند، از نظر شرعی غیر صحیح و باطل است.
2️⃣شرکت ابدان (اعمال): در این نوع شرکت دو نفر یا بیشتر از دو نفر با هم قرارداد می بندند که هر چیزی را که با کار کردن به عنوان مزد یا اجرت به دست می آورند، با هم شریک باشند. در این نوع شرکت فرقی ندارد که عمل آنان یک نوع باشد؛ همانند اینکه دو نفر با هم خیاطی کنند یا عمل آنان تفاوت داشته باشد؛ همانند اینکه یک نفر بافتن پارچه را و دیگری خیاطی آن را عهده دار شود. این نوع شرکت از منظر فقهی باطل و غیر صحیح است.
3️⃣شرکت وجوه: این نوع شرکت بین دو نفر یا بیشتر از دو نفر که در میان مردم صاحب اعتبار و آبرو هستند، ولی مالی برای فعالیت اقتصادی و تجارت ندارند، اتفاق می افتد. به این ترتیب که با هم قرار می گذارند تا اموالی را به حسب اعتبار خود به صورت نسیه خریداری کنند و سپس در فرصت مناسبی آن را بفروشند و در سود و زیان حاصل شریک باشند. روشن است که در این نوع شرکت، تنها اعتبار و آبروی آنان، عنصر اصلی تحقق شرکت است. این نوع شرکت نیز از منظر فقهی غیر صحیح و باطل است.
4️⃣ شرکت مفاوضه: در این نوع شرکت دو نفر یا بیشتر از دو نفر با هم قرارداد می بندند که هر چیزی را که از راه سود تجارت، زراعت، ارث، وصیت و امثال اینها تحصیل می کنند با هم شریک باشند. همچنین، هر نوع زیان و خسارت وارد بر آنان، بر عهده همه آنان باشد. این نوع شرکت نیز باطل است.
✳️ شرکت تعاونی مانند شرکت عقدی عنان (اموال) محسوب می شود. اگر اموری مانند بلوغ، عقل، اختیار و ... که در عقدهای مالی اعتبار دارد، در شرکت های تعاونی رعایت شوند، شرکت تعاونی از منظر اسلام صحیح خواهد بود. در شرکت های تعاونی اگر مشارکین شرطی کنند که خلاف مقتضای عقد و نیز ناسازگار با موازین شرعی نباشد، آن عقد صحیح است.
🌿 به عنوان نمونه ای از الگوهای عملیاتی، در مرحله تأسیس شرکت تعاونی تلفیقی (اجمالی از دو نوع ساختار تعاونی را اینجا ببینید) ، هر یک از افرادی که خواستار عضویت در شرکت تعاونی هستند، حداقل به اندازه مبلغ یک سهم از سهام شرکت تعاونی را پرداخت می کنند و به این وسیله، عضو شرکت تعاونی محسوب می گردند و به میزان سهم خود، به صورت مشاع، مالک دارایی شرکت تعاونی می شوند و در اداره شرکت نقش خود را ایفا می کنند.
🌿اعضای شرکت تعاونی با آزادی کامل به عضویت تعاونی در می آیند و بر پایه قاعده «الناس مسلّطون علی اموالهم» حق دارند از دارایی خود برای سرمایه گذاری بهره مند شوند. از آنجایی که چنین قراردادی، ضرری، غرری، ربوی، اکل مال به باطل نیست، براساس قواعد «احل الله البیع» و «اوفوا بالعقود» مورد تأیید و امضای شارع می باشد. بنابراین، شرکت های تعاونی تلفیقی که به این صورت تأسیس می شوند، مشروع هستند.
📚نظام اقتصاد مقاومتی، ذیل بخش سوم: هدف های اقتصادی و طراحی ساختار(بخش های) نظام اقتصادی| اقتصاد تعاونی از منظر اسلام، ذیل فصل دهم: بررسی اصول اقتصاد تعاونی و تحلیل آنها از منظر اسلام.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅روایتی از یک مصوبه تحول آفرین| طراح مصوبه "اضافه شدن حداقل دو دهم درصد از مساحت کشور (معادل ۳۳۰ هزار هکتار) به ظرفیت سکونتگاهی کشور" را بشناسیم
🔹مقصودی، مجری - کارشناس برنامه ثریا:
این یک مصوبه انقلابی و تحول آفرین در حوزه شهرسازی و تأمین مسکن مردم است.
حدود ۳۰ نماینده داریم که مؤلف بوده و عملکرد آنها مسئله محور و مؤثر در روند حرکت مجلس است.
🔹دکتر جهانبخش، کارشناس و استاد دانشگاه:
یک نماینده پای این موضوع ایستاد و دیگران را اقناع کرد تا این پیشنهاد تبدیل به قانون بشود.
#مهدی_عسگری🇮🇷
نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس
و رئیس کمیته بهرهبرداری عادلانه از اراضی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
📚 «روایت تولید
سیرهی اقتصادی ائمهی معصومین(ع) در اندیشهی حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای مدّظلّهالعالی»
♨️ #به_زودی در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
💠چاپ اول
۲۹۶ صفحه - رقعی
نویسنده: حجتالاسلام حمید سبحانی صدر
📝 مرور بیانات حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی) از ابتدای دوران مسئولیّت چه در جایگاه ریاست جمهوری و چه در جایگاه رهبری و علیالخصوص در پانزده سال اخیر نشانگر تأکید و توجّه ویژهی معظّملّه بر تصحیح و توسعهی اقتصاد و راهبردهای حلّ چالشهای آن بوده است. اقتصادی که مبتنی بر اصولی اسلامی و عدالتمحور بنیان شده باشد، یعنی همان که در اندیشه و سیرهی معصومین(سلاماللهعلیهماجمعین) از آن سخن به میان آمده است.
🔹ایشان معتقدند که اسلام فقط سبک زندگی شخصی و طریقهی ارتباط با پروردگار را برای بشریّت ترسیم نمیکند بلکه برای همهی ابعاد زندگی انسان همانند مسئلهی معیشت و اقتصاد نیز برنامهای بخصوص دارد.
♻️کتاب «روایت تولید» به بیان نمونههایی از این راهبردها و خطوط اقتصاد اسلامیِ مطرح شده در کلام رهبری میپردازد؛ راهبردها و چهارچوبهایی که با واکاوی تاریخ اسلام و دوران شکلگیری انقلاب اسلامی نبوی و سیرهی معصومین(علیهمالسّلام) نشانههایی از آنها را در بیان و شیوهی زندگی پیامبر اکرم و اهلبیت(علیهمالسّلام) میبینیم.
این کتاب در ۶ فصل تهیّه و تنظیم گردیده است.
#معرفی_کتاب
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
♻️ساختار مردم بنیاد مالیات های حمایتی در فرهنگ شیعی|بخش دوم |بخش اول
❇️قوانین زمانی راحت تر اجرا میشود که افراد آن را به عنوان یک هنجار بپذیرند، به عنوان مثال در بحث مقررات راهنمایی و رانندگی، قوانین زمانی به خوبی اجرا میشوند که به شکل یک فرهنگ در زندگی نهادینه شوند. در فرهنگ شیعه هم ساختاری که برای خمس و زکات وجود داشته بیشتر مردم بنیاد بوده تا یک ساختار دولتی. این نشان میدهد که خود این سیستم و نهاد مالیات رسانی اسلامی، یک رویکرد نهادی جدید است که میشود به آن توجه کرد.
🔹الزاماً اینکه کسی خمس و زکات پرداخت میکند به این معنی نیست که از مالیات متعارف معاف باشد، چراکه دو مقوله متفاوتند با موارد مصرف متفاوت. در نظام مالیاتی کنونی، برای اینکه حکومت یا دولت بتواند آبادانی ایجاد کند، جاده بسازد، امنیت بیافریند، هزینه اش را تحت عنوان مالیات از جامعه میگیرد.اما در بحث خمس و زکات، بخش عمده مبالغ برای بحث فقر زدایی و عدالت صرف میشود.
💢چگونه میتوانیم یک نظام مالیاتی براساس مالیات اسلامی داشته باشیم و از اصول حاکم بر آن بهره بگیریم. به عنوان مثال، در مالیات اسلامی، بحث مالیات بر مصرف وجود ندارد بلکه مالیات بر درآمد مطرح است، یعنی مازاد بر مؤونه باید به عنوان مالیات پرداخت شود. باید سیستم متوازنی طراحی کنیم که با اهداف ما سازگار باشد از جمله فقرزدایی و تولید کالای عمومی.
mehrnews.com/x34MF5
مقاله: تمایز مالیاتهای حمایتی و خدماتی در نظام مالیاتی اسلام
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
🌐 @eghtesad_mardomi
🔸۸۰ درصد طلافروشها ماهانه ۱.۵ میلیون مالیات میدهند
📊 دادههای مالیاتی نشان میدهد که در سال ۱۴۰۲ درمجموع حدود ۸۸۳ هزار تومان مالیات توسط اصناف پرداخت شده است. طبق این آمارها، در سال ۱۴۰۲ مالیات پرداختی حدود ۲۵.۷ درصد از طلافروشان صفر بوده است.
📮 مالیات ۲۳.۱ درصد از طلافروشان برای کل سال ۲.۳ میلیون تومان (ماهانه ۱۹۰ هزار تومان)، مالیات ۱۴.۳ درصد از طلافروشان ۷.۴ میلیون تومان (ماهانه ۶۱۶ هزار تومان)، مالیات ۹.۵ درصد از طلافروشان ۱۲.۴ میلیون تومان (یک میلیون و ۳۴ هزار تومان)، مالیات ۸.۲ درصد از طلافروشان ۱۷.۴ میلیون تومان (ماهانه معادل ۱.۴ میلیون تومان)، مالیات ۵.۹ درصد حدود ۲۲.۵ میلیون تومان (معادل ۱.۹ میلیون تومان ماهانه)، مالیات ۵.۱ درصد حدود ۲۷.۵ میلیون تومان (معادل ماهانه ۲.۳ میلیون تومان)، مالیات ۸.۳ درصد از طلافروشان نیز ۴۸ میلیون تومان (ماهانه ۴ میلیون تومان) بوده است.
📮درمجموع مالیات کل طلافروشان ۹.۹ میلیون تومان یا به عبارتی ماهانه ۸۲۴ هزار تومان بوده است. این رقم درحالی است که گفته میشود کارمندان در سال گذشته به طور میانگین بین یک تا ۲ میلیون تومان مالیات دادهاند.
http://fdn.ir/page/251682/
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️به مناسبت نکوداشت 19 اردیبهشت؛ سالروز ارتحال آیت الله سیدعبدالحسین لاری | استفتایی در مورد مصرف کالاهای خارجی از آیت الله عبدالحسین لاری
✅ آیتالله سیدعبدالحسین لاری یکی از علمای مجاهد و مبارز علیه حکومت قاجار و همچنین استعمار انگلیس و روس بوده است. ایشان تلاش بسیاری برای احیای آموزههای اسلامی میکند تا جایی که موفق به تشکیل حکومت اسلامی در جنوب فارس میشود.
🔰ایشان تجارت استعمارگران روس و انگلیس را به زیان امت اسلامی میدانست؛ ازاینرو استعمال چای، قند، ادویه، خوراک و پوشاک خارجی را تحریم کرد. از ایشان استفتایی در مورد مصرف کالاهای خارجی شده است. استفتا و جواب آن در ادامه آمده است:
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
❇️به مناسبت نکوداشت 19 اردیبهشت؛ سالروز ارتحال آیت الله سیدعبدالحسین لاری | استفتایی در مورد مصرف ک
💠 به مناسبت نکوداشت صدمین سالروز ارتحال آیت الله سید عبدالحسین لاری
⁉️ سؤال: استعمال مطعومات و مشروبات و ملبوسات و مصنوعات مجلوبه از بلاد كفره كه جميع يا اغلب اهالى آنها كفارند و منتشر در بلاد اسلاميه شده چه صورت دارد؟
❇️جواب: «علاوه بر صريح کریمه «إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ» و اجماع «كلّ سؤر طاهر إلَّا سؤر الكلب و الخنزير و الكافر» و مفهوم «ما غلب عليه المسلمون فلا بأس» و علاوه بر نهى صريح «لا تَعاوَنُوا عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوانِ» امروز آنچه پول از بلاد اسلاميه به بلاد خارجه میرود اعانت به اعداء دين و استعداد كفار است براى ريختن خون [از] اسلام و مسلمين [و] حرام است استعمال آنها سياسةً و ديانةً حفظا للإسلام و المسلمين مگر در صورت اضطرار و عدم وجود اشياء وطنى اسلامى به هیچ وجه من الوجوه آن هم پس از عدم علم به نجاست كه با علم به نجاست چنانچه الان علم عادى موجود است، واجب است اجتناب و احتراز از [آن] اكلاً و شرباً و لبساً فى الصّلاة و الطَّواف خصوص جلود و لحوم و شحوم كه اصل در اينها عدم تزكيه است و پس از حصول علم عادى چشم بر هم گذاردن، قاطع عذر و رافع تكليف نيست و اصالت طهارت در مورد شك است نه علم، و عسر و حرج اگر در بعضى از آنها فرض شود رافع تكليف است نه نجاست، با اینکه عسر و حرج در مواردش از باب رخصت است نه عزيمت و اعتبار يد و سوق منوط به غلبه صحت و اسلاميت است نه غلبه فساد و كفر؛ پس حرام است استعمال آنها و واجب بر جميع مسلمانان استعمال مطعومات و ملبوسات و مصنوعات بلاد اسلاميه و قطع علائق احتياج از كفره خارجه و فراهمنمودن وسايل قطع روابط احتياجات از كفار ... ».
✅ پاسخ آیتالله لاری حاوی نکات مهمی است. از نظر ایشان پولی که به واسطه خرید کالاهای خارجی توسط مسلمین از کشور اسلامی خارج میشود، کمک است به دشمنان دین در جهت ریختن خون مسلمانان؛ بنابراین از لحاظ سیاسی و دینی و برای حفظ اسلام و مسلمین، استفاده از کالاهای خارجی حرام است و در مقابل استفاده از کالاهای ساخت داخل واجب است.
📚درسنامه اقتصاد مقاومتی، فصل چهارم: نقش علمای گذشته در مقاوم سازی اقتصاد ایران؛ درس دوم: بیانیه ها و نامه های علما در حمایت از اقتصاد ایران، ص 179-177.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
❇️ائتلاف محققان اقتصاد اسلامی
🔰حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
دکتر #حسین_صمصامی
دکتر #مهدی_عسگری
🔰حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو
حجت الاسلام استاد #جواد_عبادی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
💠باید به سمتی برویم که اصلا نیاز شخصی به قرض الحسنه وجود نداشته باشد
❇️آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار رئیس بانک قرض الحسنه مهر ایران: انسان ها دارای سه حیات مختلف هستند، برخی از آنها حیات گیاهی دارند، یعنی تنها به فکر تغذیه، نموّ و تولید مثل هستند، برخی از آنها حیات حیوانی هم دارند، یعنی علاوه بر این سه مورد به فکر مقام و قدرت نمایی و توسعه قلمرو و حفظ آن هستند، مانند کسانی که همین جریان غزه را درست کرده اند، کسانی که خیال می کنند چون دارای بمب اتم هستند و بمب بیشتری دارند، پس برتر هم هستند؛ و بخش کمی از افراد بشر، حیات انسانی دارند، انسان کسی است که نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد. |نباید این اختلاس ها و نجومی ها هر روز در کشور اتفاق بیافتد، این کسانی که اختلاس می کنند، از انسانیت فاصله گرفته اند.
📮ربا جنگ با خداست، «ربوه»، یعنی برجستگی، این منشأ برکت نیست، شاید انسان در ربا، ورم کند و بالا بیاید، اما این ورم است نه نموّ، این جاهلیت است که بین ورم و نموّ فرقی نمی گذارد، ما در کشور باید به سمتی حرکت کنیم که نه کسی ربا بگیرد و نه کسی ربا بدهد، کشور باید به سمتی برود که کسی اصلا نیاز شخصی به قرض الحسنه نداشته باشد، اما اگر کسی خواست تولیدی بکند، نیاز به سرمایه ای داشت، باید بانکی باشد که شرافتمندانه بتواند این سرمایه را در اختیار قرار دهد و کمک به تولید و اقتصاد کشور کند.
https://news.esra.ir/fa/w/2630420
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
🌐 @eghtesad_mardomi
❇️🌺میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر مبارک باد.
💠پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم):
رحمت خدا بر پدری که دارای دخترانی است! دختران، دارای برکت و دوست داشتنی اند و پسران، بشارت آورند. دختران، باقیات الصالحات (بازماندگان شایسته)اند.
رَحِمَ اللّهُ أبَا البَناتِ، البَناتُ مُبارَکاتٌ مُحَبَّباتٌ، وَالبَنونَ مُبَشِّراتٌ، وهُنَّ الباقِیاتُ الصّالِحاتُ.
📚مستدرک الوسائل، ج ۱۵، ص ۱۱۵
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
✅اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی سازی اقتصاد» باشد
🔰دکتر #روح_الله_ایزدخواه: اگر دولت تصور میکند که میتواند مشکلات خودش را جداگانه حل کند، قطعاً نتیجه نمیگیرد. احیای منابع مردمی، گسترش شبکههای تولید مردمی، صادرات مردمی و مواردی از این دست راهکارهایی است که در چارچوب اقتصاد مردمی میتوانیم دنبال کنیم. دستورکار اصلی مجلس دوازدهم در یک کلمه باید ایجاد تغییرات اساسی در نظامهای اقتصاد کلان کشور به سمت «مردمیسازی اقتصاد» باشد.
🔹در حوزه احیای منابع برای رشد تولید یک راهکار مهم آن است که منابع موجود در کشورمان از جمله ذخایر معدنی، منابع طبیعی، زمین و اراضی، منابع دریایی و سایر منابع کشور باید در قالب مایملک عمومی آزادسازی شود، نه آنکه خصوصی سازی صورت گیرد.
https://baharestanpress.ir/?p=24740
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🔰 کرسی ترویجی «نقد کتاب درآمدی بر فلسفه اقتصاد اسلامی»
❇️ارائهدهنده: محمدجواد توکلی؛
(دانشیار گروه اقتصاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)
❇️ناقد: حجةالاسلام و المسلمین سیدحسین میرمعزی
(دانشیار گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی)
👤دبیر نشست: حجةالاسلام دکتر مهدی عبداللهی
(دانشیار گروه فلسفه علوم انسانی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران)
⏰زمان: دوشنبه 24 اردیبهشتماه 1403، ساعت 19:30
💠به صورت حضوری و مجازی
📍مکان: قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان حضرت ابوالفضل (ع)، خ دانش، کوچه دانش ۳، پلاک ۷۱، موسسه حکمت و فلسفه
🌏 پیوند مجازی:
http://irip.ac.ir/u/136
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🎙صوت نشست نقد کتاب #درآمدی_بر_فلسفه_اقتصاد_اسلامی: بررسی هویت دانش اقتصاد اسلامی
🔰انجمن حکمت و فلسفه ایران شعبه قم
🔺 ۲۴-۲-۱۴۰۳
🎙 ارائه دکتر #محمدجواد_توکلی 👇
https://ble.ir/mjtvyadeq/-9130695302328569383/1715647336253
🔖 پاورپوینت ارائه👇
https://ble.ir/mjtvyadeq/-4363276759766933716/1715652390988
🎙نقد کتاب توسط حجت الاسلام والمسلمین #سیدحسین_میرمعزی
https://ble.ir/mjtvyadeq/6859922062158999758/1715647624119
🎙توضیح در مورد نکات نقد توسط دکتر توکلی 👇
https://ble.ir/mjtvyadeq/5368775147694090475/1715647814581
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi