eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
473 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 آیا دفن در حرم های مطهر، سودی به حال افراد دارد؟ 📌 توضیح سوال: وقتی بدن انسان در قبر دفن شد، این بدن مورد عذاب یا نعمت قرار نمی‌گیرد. از سوی دیگر، روح انسان نیز که دارای مکان مادی نیست و در قبر حضور ندارد. در این صورت، چه فرقی می‌کند که بدن انسان در چه مکانی دفن شود؟ ✍پاسخ 1⃣رحمت الهی در مکان‌ها و زمان‌ها یکسان نیست. برای نمونه شب‌های قدر یا در مساجد و حرم‌ها بیشتر از زمان‌ها یا مکان‌های دیگر است. 2⃣انسان در زمان حیات خود در این دنیا، هر چند وقتی در خانه‌اش نیز حضور دارد، می‌تواند با امام معصوم ارتباط روحی و معنوی بگیرد، ولی وقتی به زیارت آن امام می‌رود، در حقیقت بدن خود را به حرم برده، و به دلیل ارتباط روح با بدن، ارتباط معنوی انسان نیز قوی‌تر می‌شود. 3⃣در عین حال، حتی اگر هیچ ارتباط روحی با امام هم پیدا نکند، همین که حضور فیزیکی با بدن در حرم داشته، استحقاق دریافت نعمت و رحمت الهی برای روح پیدا می‌شود. به همین جهت نشستن در حرم یا مسجد با نشستن در بازار و ... متفاوت است. به دیگر سخن، روح به سبب آوردن جسم در حرم یا مسجد، استحقاق دریافت رحمت الهی را پیدا می‌کند. 4⃣اینک اگر، همین کار پس از وفات نیز انجام شود. یعنی بدن انسان در حرم یا مسجد دفن شود، به ویژه وقتی انسان، وصیت به دفن بدنش در این اماکن داشته باشد، چنین کاری از سوی روح(وصیت به دفن) موجب می‌شود که روح استحقاق دریافت رحمت الهی را پیدا کند. 5⃣روشن است که چنین رحمتی وقتی شامل حال انسان می‌شود که مقدمات اولیه مانند ایمان و ... به وسیله‌ی انسان فراهم شده باشد. ✍فاریاب 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
13.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ فرد مذهبی‌ هستم اما تو زندگی بد بیاری میارم، علت چیست؟ 🔺️ توضیحات حجت‌الاسلام رضا محمدی 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🔻تجلّیِ هویّتِ ملّی در یک تشییع تاریخی: سیاست‌مدارِ دلربا 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. برخی در سال‌های اخیر، همواره اصرار داشته‌اند که تعلّقات ملّی در جامعه، تقلیل یافته و جامعه دچار گسستگی شده و حتّی امور اجماع‌ساز نیز تهی از معنا شده‌اند. اینان معتقدند که هویّت ملّی، به‌شدّت گزند دیده و قوام و شیرازه‌اش از هم پاشیده و ازاین‌رو، سرمایۀ اجتماعی در وضع فروبستگی و انسداد قرار گرفته است. دیگر هیچ امری نمی‌تواند عواطف ملّی را برانگیزاند و مردم را در یک جهت، به حرکت درآورد. مقوّمات حیات جمعی تا آنجا دچار پریشانی شده که باید از فروپاشی اجتماعی سخن گفت و جامعه را ازدست‌رفته و یا در معرض انهدام کامل انگاشت. اینان در مقام تعلیل، جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند ‌که سیاست‌ها و کارنامه‌اش، جامعه را تکه‌تکه کرده و میان حاکمیّت و مردم، تضاد و اصطکاک افکنده است. در همین امتداد، در مواجهه با درگذشت شهادت‌گونۀ رئیس‌جمهور نیز تصریح کردند که جامعه نسبت به این اتّفاق، هیچ حسی ندارد و گویا حادثه‌ای در ابعاد ملّی رخ نداده است؛ بلکه حتی فراتر از این، بخش‌هایی از جامعه، چنان طرد و گریزان شده‌اند که از درگذشت رئیس‌جمهور، خشنود هستند و خودِ این امر نشان می‌دهد که نفرت سیاسی در جامعه پدید آمده و تعلّقات ملّی، مضمحل شده‌اند. [دوّم]. اما این قضاوت بددلانه و عجولانه، ناگهان با استقبال گسترده و عمیق مردم از پیکر رئیس‌جمهور در مراسم تشییع، مواجه و ابطال گردید. این مواجهۀ شورانگیز و معنویِ مردم با رئیس‌جمهور نشان داد که حتی سیاسی‌ترین امر هم می‌تواند به مایۀ وفاق و همگرایی تبدیل شود؛ با وجود اینکه سیاست، زمخت و مناقشه‌برانگیز و اختلافی است. در این مراسم، برای چندین بار در تاریخ حیات فرهنگیِ انقلاب، مشاهده شد که «سیاستِ انقلابی»، حامل چنین امکان و استعدادی است و برخلاف منطقِ مناسبات سیاسی در نظام لیبرال‌-دموکراسی، سیاستِ انقلابی می‌تواند مردم را در جهت غایات قدسی و الهی برانگیزاند و وجود و روح آنها را با خود همراه و هم‌داستان سازد. حس مثبتِ جمعی نسبت به یک رئیس‌جمهور، همه را کنار یکدیگر قرار داد و عطری از همبستگی و همگرایی در جامعه افکند. او به گونه‌ای عمل کرد که هم حس قدرشناسی جامعه، برانگیخته شد و هم محبّت و صمیمیّت ایمانی میان او و مردم پدید آمد. این نسبتِ برآمده از مودّت مؤمنانه و عمیق، به نظریۀ «مردم‌سالاری دینی» اختصاص دارد که در تجربۀ انقلاب اسلامی، ده‌ها مصداق و نمونه یافته است. برخی گمان می‌کردند که این تجربه در «دهۀ شصت»، متوقف گردیده، اما تشییع اخیر، نشان داد که جامعه، همچنان به ارزش‌های انقلابی، وفادار است و هویّتش را ذیل عالَم انقلابی، تعریف می‌کند. [سوّم]. جامعه را باید در این «لحظه‌های تاریخی» شناخت؛ این لحظه‌ها، آنچنان بزرگ و فاخر هستند که می‌توانند «عمق» و «باطن» یک جامعه را نشان بدهند و اسرار درونی‌اش را آشکار سازند. در این لحظه‌هاست که جامعه، تعلّقاتش را نشان می‌دهد. و چنین نیز شد؛ این اشتراک همدلانه و وفاق مؤمنانه و هم‌نظری شورانگیز، به‌راستی حاکی از آن است که جامعه، هم‌بسته و هم‌دل است و دغدغه‌های ملّی و ایمانی، زنده هستند. این هم‌دلی‌ها و وفاق‌ها، «واقعی» هستند و گسل‌ها و گسست‌ها، «مجازی». ذهنیّت‌های روایت‌زده که از «واقعیّت» و «میدان» به «مجاز» و «خیال» عبور کرده‌اند، دچار خطای تحلیلی می‌شوند و جمهوری اسلامی را یک نظام سیاسیِ بیگانه با مردم و دور‌افتاده از واقعیّت اجتماعی، ترسیم می‌کنند؛ حال‌‌آن‌که این حکم، تحمیل و القای کج‌روایت‌های سوگیرانه است. باید به «صدای واقعیّت»، گوش داد. در فضای مجازیِ غربی، صدای واقعیّت نمی‌پیچد، بلکه اندکی، فریاد می‌زنند تا خود را اکثریّت نشان بدهند. ایران، مساوی با فضای آلودۀ اینستاگرام نیست و هرچه که در آنجا می‌گذرد، برآیند جامعۀ ایران نیست. بدنۀ اجتماعیِ نیروهای تجدّدی، هرچه داشتند در اغتشاش سال ۱۴۰۱ به میدان آوردند، اما مشاهده کردیم که داشته‌ها و اندوخته‌های اجتماعی‌شان، بسیار ناچیز است. نباید اسیر «نعره‌های مجازی» شد؛ نتیجۀ معادله در میدان و واقعیّت، مشخص می‌شود که دربرگیرندۀ «سیل انبوهِ مردم» است. جامعۀ ایران از لحاظ فرهنگی، آنچنان غنی و قویم است که جشن برهنگی به راه نمی‌اندازد و تن‌نماییِ سیاسی را فضیلت نمی‌شمارد. آدم‌های فروپاشیده و استحاله‌شده، برآیند و نمایندۀ جامعۀ ایران نیستند. ازاین‌رو، نباید مرعوب شد و این «ظهورات مبتذل» را تعمیم داد. نبض هویّتیِ جامعه را باید زیر تابوت‌های هفتۀ گذشته گرفت و حال باطنیِ جامعه را در اینجا فهمید. جامعه در این لحظه‌ها و برهه‌ها، سخن جمعی می‌گوید و صدای نهفته‌اش، طنین‌انداز می‌شود. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹️السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ🔹️ 🔸️پویش نذر غدير🔸️ طرح جمع آوری کمک های مردمی جهت اطعام و افطار عید غدیر و نصب پرچم بر سر در منازل و مغازه ها و برگزاری جشن ها و مراسمات 🔸️کمک های نقدی خود را به شماره کارت زیر واریز کنید ۵۰۲۲۲۹۱۳۳۱۴۸۷۴۵۲ به نام ستاد مردمی غدیر استان همدان لطفا بعد از پرداخت کمک های نقدی مبلغ واریزی خود را به این شماره پیامک فرمایید. 🔸️۰۹۹۰۸۱۱۹۵۱۱🔸️ ستاد مردمی غدير استان همدان @satadgader https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
20.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌🎙 _کوتاه_ تصویری. 🎥موضوع: چرا دشمن از شهادت آیت الله رئیسی خوشحال شد؟ ✅ دشمنی جبهه باطل با ما،توهم یا واقعیت؟ 🎞سخنران:حجة الاسلام محمد رضا https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
پارادوکس فیلم های یهودی.mp3
2.98M
🎧 |پارادوکس فیلم‌های یهودی محمدحسین فرج‌نژاد 💠در فیلم‌های یهودی نوعی پارادوکس وجود دارد. در این فیلم‌‌ها یهودیان از طرفی بر قوم و نژاد خود تأکید می‌کنند و شیطان را به شدت قدرتمند به تصویر می‌کشند؛ از طرف دیگر نمی‌توانند اعتقاد به خدای قادر خود را انکار نمایند. 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
@tahlilgar_siasi ~©.mp3
18.45M
⚜چرا ایرانیان اسلام را پذیرفتند؟ دوگانه ایرانیت و اسلامیت 🎙محمد ندیمی و علی پیروز 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b