eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
462 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼 ✍ امام على عليه السلام: هر كه تلخى دوا را تحمل نكند، درد و بيمارى اش ادامه يابد 📚غررالحكم حدیث 9209 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
تقدیم شما خوبان جهت مشاهده لینک بزنید 🌸👇 https://digipostal.ir/c4s0aqy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرزندم شفا گرفت خادم امام رضا‌(ع) شدم. زیباست.. توصیه می‌کنم ببینید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌انقلاب پوشش در آمریکا ✍نفوذ نرم از پوشش و مشروب تا کتاب و فیلم، بلایی که سر آمریکا و غرب آمد، در حال تکرار در جمهوری اسلامی است و اگر جلوی آن را نگیریم، ما هم شاید تا چند سال دیگه باید با همجنس گرایی کنار بیاییم⚠️ 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔ هراس از ایران، رشته جدید «مطالعات ایران» را به مدارس و دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی اضافه کرد! 🔹️ مقامات رژیم صیهونیستی با همکاری دو سازمان جاسوسی شاباک و موساد رشته جدیدی با عنوان «مطالعات ایران» که شامل سپاه، سیاست‌های آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین روابط بین شیعه و سنی است را در سرزمین‌های اشغالی اجرایی و در این زمینه جاسوس تربیت می‌کنند! 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ چرا کسی که تارک نماز شده کافر است؟ ❓طرف مرتکب فحشا شده شراب خورده نمیگیم کافره ولی تارک نماز رو کافر حساب میکنیم؟ 🎤استاد رفیعی 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بحثی در تطبیق تاریخی مرجئه (جذب حداکثری) و خوارج (دفع حداکثری) از استاد رحیم پور ازغدی؛ 📽 همه خوبند، دوقطبی نکنید! / این خطی است که مرجئه و معاویه ترویج می‌کردند! 🔹عده ای در حال برگرداندن روح ایمان بدون عمل به جامعه هستند! 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
. هجر تو کرده قامت اسلام را کمان عجّل علی ظهورک یا صاحب‌الزمان 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
. ♻️ قانون کبوتربازها کبوتر بازها وقتی کبوتری را از بازار می‌خرند، چند روزی بال و پرش را می‌بندند و روی پشت بام خانه آب و دانه می‌دهند، بعد از چند روز بال و پرش را باز می‌کنند و پروازش می‌دهند. اگر آن کبوتر رفت و مجدداً برگشت روی همان پشت بام نشست، می‌گویند هنر داره و رگه داره ، اما اگه برنگشت و رفت روی پشت بام کس دیگری نشست، میگن بی‌هنر و بی‌رگ بود! در این دو ماه امام حسین(علیه السلام) ما را خرید، بال و پرمان را بست و پیش خودش نگه داشت. در این دو ماه میهمان امام حسین(علیه السلام) بودیم. هر جا دعوتمان کردند به احترام امام حسین(علیه السلام) بودیم و در واقع از آب و نان امام حسین(علیه السلام) خوردیم، حالا بعد از دو ماه بال و پرمان را باز کرده که پرواز کنیم. می‌توانیم‌ بی هنر و بی رگ باشیم و روی بام هر کس بشینیم، می‌توانیم روی بام همین خانه بمانیم... 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
زیارت امام زمان علیه‌السلام در روز جمعه.mp3
1.91M
🕌 زیارت امام زمان علیه‌السلام در روز جمعه
💠 اداره منزل 🔸 امام صادق(علیه السلام): مرد جهت اداره منزل و خانواده خود به سه خصلت نیاز دارد که اگر در طبیعت او نباشد باید آنرا کسب کند: 1️⃣ خوشرفتاری، 2️⃣ گشاده دستی سنجیده، 3️⃣ غیرت. ✨ إنَّ المَرءَ یَحتاجُ فى مَنزِلِهِ و َعِیالِهِ إِلى ثَلاثِ خِصال یَتَکَلَّفُها و َإن لَم یَکُن فى طَبعِهِ ذلِکَ: مُعاشَرَةٌ جَمیلَةٌ و َسَعَةٌ بِتَقدیرٍ و َغَیرَةٌ بِتَحَصُّنٍ 📚 تحف العقول/ص322 ✍🏼 این سه خصلت، برای داشتن یک زندگی موفق و سالم، ضروری است و باعث دلگرمی همسر و فرزندان به خانه و مشارکت آنان در پیشرفت خانواده می شود.
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 بیا نگار آشنا شب غمم سحر نما...🤲 مرا به یک نگاه خود شها تو مفتخر نما 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
29.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓ای شیعیان امامتان کجاست ؟ همو که وارث غربت و مظلومیت انبیا و اولیا و امام پیش از خود هست✨ 🔆اللهم عجل لولیک الفرج 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*لذت فرزند اوری * این تصاویر را از دست ندهید خانم‌ها نوبت جهاد شماست💐 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🟢آیا پیامبر اکرم(ص) از پایان‌یافتن ماه صفر خوشحال بود؟ 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ يکي از دانش‌های ناظر به «فقه الحديث»، دانش «اسباب ورود حديث» است. اين دانش به منزلة دانش «شأن نزول» در تفسير قرآن است. هدف اصلی از دانش اسباب ورود حديث، شناخت شأن صدور روايات و فهم قرائن موجود به هنگام صدور روايات است. توضیح آنکه به صرف فهم معنای لغوی و اصطلاحی الفاظ و ترکيب‌های به کار رفته در احاديث نمی‌توان مدعی «فهم درست» آنها شد. در برخی از موارد برای فهم درست معنای احاديث، بايد اسباب ورود حديث را دانست. يعنی علت و زمينه‌ و بافت صدور آن سخن از معصوم را بايد فهميد. چرا که «شرايط زمينه‌ای» در فهم مراد معصومان حتماً نقش‌آفرين است. به تعبير ديگر، بايد قراين مقامی (شرايط اجتماعی و تاريخی و فرهنگی و حالات مخاطب و گوينده و ... ) را در نظر گرفت. متأسفانه بسياری از ناقلان اوليه احاديث و جامعان کتاب‌های حديثی، از نقش‌آفرينی قراين مقامی در فهم مراد معصومان غافل بودند و اهتمامی به ذکر آنها نداشته‌اند. به همين دليل، برای فهم مراد واقعی معصومان، يک حديث‌شناس محقق بايد تلاش بيشتری کند و حتی‌الامکان قرائن را در منابع موجود به دست آورد. مراجعه به منابع حديثی ساير فرق و مذاهب اسلامی يا مراجعه به منابع تاريخی و فهم درست تاريخ صدر اسلام و اوضاع فرهنگی‌ و اجتماعی حاکم بر قبايل و اقوام آن زمان و امثال آن می‌تواند پاره‌ای از گره‌ها را بگشايد. به عنوان مثال، در پاره‌ای از منابع اهل سنت حديثی از (ص) نقل کرده‌اند که فرموده باشد: «مَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ؛ هر کس مرا به پایان یافتن آذار بشارت دهد، من او را به بهشت بشارت می‌دهم.» آذار از ماه‌های رومی است؛ مصادف با خرداد شمسی است؛ برخی آن را به معنای دانسته‌اند و از این حدیث نحسی ماه صفر! و سعدی ماه ربیع الاول را نتیجه گرفته‌اند! این حدیث، به خودی خود و بدون آگاهی از بافت و زمینه‌های بیان آن، از نظر مضمونی آنقدر عجیب هست که حتی پاره‌ای از اهل حديث و ظاهرگرايانی مثل احمدبن حنبل نتوانسته‌اند با مضمون آن کنار بيايند و آن را تأييد کنند؛ به همين دليل گفته‌اند که اين حديث اصل و اساسی ندارد! اما اگر احمدبن حنبل قرائن مقامی صدور چنين سخنی را می‌دانست، چنين حکم قاطعی را صادر نمی‌کرد. از علت صدور چنين سخنی را به اين صورت نقل می‌کند که: «روزی پيامبر خدا(ص) با اصحاب خود در مسجد قبا نشسته بود و به آنان گفت: نخستين فردی که اکنون بر شما وارد می‌شود از بهشتيان است. برخی‌ از اين افراد چون اين سخن را شنيدند بيرون رفتند تا شتابان باز گردند و به سبب اين خبر از بهشتيان شوند! پيامبر اين را فهميد و به آنان که مانده بودند فرمود: اکنون چند نفر بر شما وارد می‌شوند که هر يک از ديگری سبقت می‌جويد؛ از ميان آنان هر کس به من بشارت دهد که ماه آذار تمام می‌شود اهل بهشت است. پس آن گروه بازگشتند و وارد شدند و نيز با آنان بود. پيامبر خدا(ص) به آنان فرمود: ما در کدام ماه رومی هستيم؟ ابوذر پاسخ داد: «ای پيامبر خدا آذار تمام شد.» پيامبر گفت: «ای ابوذر اين را می‌دانستم اما دوست داشتم که امت من بدانند تو بهشتی هستی.» به هر حال این حدیث هیچ ربطی به سعدی و نحسی ماه‌های صفر و ربیع الاول ندارد! اصل داستان چیز دیگری بوده است که در تحلیل مرحوم شیخ صدوق کاملاً واضح است. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ شبهه این که میگن خداوند ضد زن است وزن را از باقیمانده گل مرد درست کرده یا اینکه زن در عالم خلقت مخلوق درجه ۲ هست ،زن ناقص العقل است زن باید مطیع شوهرش باشد زن باید به شوهر سجده کند زن نباید قبل از راضی کردن شوهر بخواب برود زن درخانه پدر باید زیر دست پدر ودر خانه شوهر زیر دست شوهر باشد و خیلیییییی دیگه از این حرفهایی که علیه زن زده میشود... پاسخش چیست ⁉️ در پست بعدی 👇🌸
با سلام و احترام زن و مرد هر دو آفریده و مخلوق خداوند هستند، چطور ممکن است خداوند مهربان زن یا مرد یا انواع دیگر از موجودات را دشمن خود بداند؟ زن مخلوق درجه دوم نیست بلکه زن و مرد مثل تار و پود هایی هستند که جامعه ی بشری را می سازند و هر کدام کارکرد خاصی دارند همانطور که اعضای بدن ما مثل قلب و مغز و دست و پا وظایفی دارند. زن ناقص العقل نیست بلکه زن سرشار از عواطف انسانی است و این گاهی اوقات باعث می شود محاسبات ریاضی‌وار را کنار بگذارد و طبق احساسات عمل کند. زن در اسلام زیر دست هیچکس نیست، زن استقلال و شخصیت دارد و کسی نمی تواند برای سرنوشت او تصمیم بگیرد، عقل و درک و شعور زن مثل مرد به رسمیت شناخته شده است. مرد مسئولیت دارد به زن خدمت کند و مثل پروانه دور او بگردد و او را از محبت لبریز کند و از خطرات دور نگهدارد. زن و مرد در کارهای خود باید با یکدیگر مشورت کنند و ایثار و گذشت داشته باشند، اما در جایی که اختلاف داشتند اسلام توصیه دارد که زن تابع مرد باشد و مرد در اینجا بر زن ولایت دارد. ولایت مرد بر زن به این معنا نیست که مرد می تواند به زن زورگویی کند و یا بی احترامی کند، نه. زن و مرد هرکدام در قبال دیگری مسئولیت هایی دارند و باید نیازهای هم را برطرف کنند، البته طرف مقابل هم باید ملاحظه کند و اهل درک باشد. نیاز جنسی در خانواده خیلی مهمه، اگر این نیاز در خانواده برطرف نشده این خطر هست که در بیرون از خانه انجام بشه و کار به خیانت و با مفاسد دیگه کشیده بشه. زن باید با لطافت های زنانه و با صبوری و با صحبت، مرد رو راه ببره و اون رو مطلع کنه. مرد هم باید زنش رو درک کنه و بهش محبت کنه، واقعا این یه چیز دوطرفه هست. در کل در خانواده باید اصل سازش و محبت و احترام حاکم باشد. زن باید اقتدار مرد را حفظ کند و مرد هم باید محبت زن را تامین کند. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼 ✍ قال امیرالمومنین (علیه‌السلام): حیا نهایت بزرگواری و برترین خوی وعادت است. 📚تصنیف غرر / ۵۴۳۷ 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
در روايتي امام باقرعلیه‌السلام مي‌فرمايد:"كسي كه چيزي را لعنت مي‌كند اگر آن شي مستحق نباشد لعنت به خود گوينده بر مي‌گردد. پس از لعن مؤمن بپرهيزيد تا مبادا خود گرفتار شويد. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🔸مصاحبه حجت الاسلام مرادی؛ پژوهشگر در خصوص "چرا نام امام زمان (عج) در قرآن نیامده است" با خبرگزاری ایکنا: http://iqna.ir/fa/news/4235050
. ♻️ گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟ ✅ از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود. ✅ جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود. ❇️ خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند. ❇️ مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند. کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند. ✅ بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند. ✅ اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد. ✍️ عبدالله محمدی (عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران)