1_1125895174.pdf
حجم:
243.8K
🚨 حتماً این ۱۰ صفحه از کتاب #دکل را بخوانید!👆
🚨 آموزش و پرورشیها، معلمین، مربیان پرورشی، مدیران مدارس و مبلغین وظیفهی سنگینی برای باز کردن گرههای ذهنی و سیاسی #دانشآموزان دارند.
⭕️ از کتاب دکل اصلاً غافل نشید👌
کتابیه که با زبان ساده و قلم روان و ادبیات جوان پسند، شبهات جوونها رو در قالب یکداستان جذاب و هیجانی پاسخ میده و مبانی اونا رو مستحکم میکنه!
@ghotbnama
👇👇🌷
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
✅پرسش:عصمت پیامبران نسبت به عصمت چهارده معصوم (علیهم السلام ) در چه جایگاهی قرار دارد..!؟
✍️پاسخ: تمام انبیا(ع) دارای عصمتند، ولی همه آنها به لحاظ عصمت در یک مرتبه نیستند. انبیاءاولوالعزم که در نبوت و رسالت درجه کامل تری دارند، در عصمت هم از سایر انبیا برترند.
🔹خاتم انبیاء که در همه کمالات وجودی از همه پیامبران برتر است، در عصمت نیز از همه کامل تر و دارای عصمت مطلقه است .
🔸ائمه(ع) به دلیل آن که طینت شان برگرفته از طینت خاتم انبیا و پرتوی از نور وجود او است، مثل پیامبر دارای عصمت مطلقه هستند، به همین جهت پیامبر اسلام نه تنها از گناه معصوم است ، بلکه از آنچه اصطلاحاً «ترک اولى» نام دارد ، معصوم اند، در حالی که انبیای دیگر از گناه معصوم هستند، ولی از «ترک اولى» معصوم نیستند.
🔹ائمه اطهار (ع) مثل حضرت ختمی مرتبت نه تنها از هر گونه لغزشی علمی و عملی منزه اند، بلکه ازترک اولى نیز معصومند، یعنی آنها نه تنها واجبی را ترک نمی کنند و حرامی را انجام نمی دهند. بلکه مستحبات را نیز ترک نکرده و مکروهات را انجام نمی دهند و این همان چیزی است که از آن به عصمت مطلقه یاد می شود و ائمه(ع) از چنین عصمت برخوردار هستند.
#اعتقادی
#عصمت
#موسسه_احیاء_همدان 👇🌷
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
13.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نقد_مسیحیت_تبشیری(24)
تاثیر کلام خدا!
✍ استاد محسنمنصوری
پژوهشگر #موسسه_کلامی_احیاء_همدان
#اعتقادی
#مسیحیت
#موسسه_احیاء_همدان 👇🌷
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
⁉️⁉️⁉️
مگر همه انسانها از نسل حضرت آدم(علیه السلام) نیستند پس چرا بعضی سادات و بعضی عام هستند دلیلش چیست؟
✍️پاسخ:
سید در لغت به معنای سرور و مهتر است و سادات در واقع به فرزندان و نوادگان هاشم جد اعلای پیامبر گفته می شود.
🔹در تعبیر عرفی امروز به فرزندان نسل حضرت زهرا سلام الله علیها می گویند. در حالی که طبق تعریفی که در عروه الوثقی به آن اشاره کردیم، به فرزندان ابوطالب، ابولهب، حمزه و عباس نیز سید گفته می شود. زمان دقیق کاربرد واژه سید بر نوادگان پیامبر مشخص نیست، اما اسنادی موجود است که در قرن ششم قمری رواج کامل داشته است. در این عصر قبل از نام علمایی که از اولاد پیامبر بودند، کلمه سید آورده می شد. اما شیخ طوسی و نجاشی همه جا از کلمه شریف استفاده کرده اند و اگر در جایی از آنها لفظ سید دیده شده، به تنهایی ذکر نشده بلکه به صورت السید الشریف میباشد.
🔸در حجاز نیز اهل سنت به کسانی که نسبشان به پیامبر اکرم می رسید، شریف(جمع: شرفا) می گفته اند. مستنداتی وجود دارد که نشان می دهد این واژه از قرن چهارم برای فرزندان پیامبر به کار رفته است.
🔹در واقع جهت شناختن فرزندان پیامبر و احترام به ایشان به واسطه نسبشان، آنان با لقب «سید» از سایر افراد جدا شدند. بنابراین حرمت این اسم به خاطر انتساب به خاندان بنی هاشم است. نه نسلهای قبل از آن که بگوییم همه به حضرت آدم ختم می شویم.
#معارف
#اعتقادی
#سؤال
#سادات
👇🌺👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
15.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نقد_مسیحیت_تبشیری(25)
راهکارهای تبشیری
✍ استاد محسنمنصوری
پژوهشگر #موسسه_کلامی_احیاء_همدان
👇🌺👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
1401-08-16-OstadJafari.mp3
زمان:
حجم:
2.31M
💡 پاسخ به شبهات اعتقادی
💠 بررسی شبهات حجاب
✅ آيا آيه «لا اكراه فی الدين» با حجاب اجباری منافات ندارد؟
✅ چرا شما فقط به يك بخش از دين مثل حجاب توجه میكنيد ولی به بخشهای ديگر مثل ربا و ديگر منكرات اجتماعی توجه نمیكنيد؟
👤 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محمد جعفری، عضو هیئت علمی گروه کلام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🗓 دوشنبه 1401/8/16
👇🌺👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
✅پرسش: به چه دلیل ما انسان هایی که قرن ها بعد از آدم و حوا به وجود آمدیم، به خاطر یک اشتباه از آنها از زندگی در بهشت محروم شدیم؟
✍️پاسخ: اثر وضعی کار آدم و حوا این بود که بدلیل خوردن از میوه ممنوعه از بهشت اخراج شوند، طبیعی است که نسل های بعدی او نه بخاطر عمل کرد آدم و حوا، بلکه بدلیل اقتضای طبیعی محل زندگی آنها در غیر بهشت بدنیا آمده و در آن زندگی کنند.
🔵 مثلا اگر کسی از یک کشور به کشور دیگر منتقل شود، طبیعی است که بچه های او در کشور دوم بدنیا آمده ودر آن زندگی خواهند کرد. با توجه به این که آدم براى زندگى در روى زمین آفریده شده بود و بهشت نیز منطقهی سرسبز و پر نعمتى از همین جهان بود.
📌 هبوط و نزول آدم در این جا به معناى نزول مقامى است نه مکانى؛ یعنى خداوند مقام او را به جهت ترک اولى تنزل داد و از آن همه نعمت هاى بهشتى محروم ساخت و گرفتار رنج هاى این جهان کرد.
#سؤال
#اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b