eitaa logo
معارف اعتقادی
2.8هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.7هزار ویدیو
454 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
با سلام و احترام زن و مرد هر دو آفریده و مخلوق خداوند هستند، چطور ممکن است خداوند مهربان زن یا مرد یا انواع دیگر از موجودات را دشمن خود بداند؟ زن مخلوق درجه دوم نیست بلکه زن و مرد مثل تار و پود هایی هستند که جامعه ی بشری را می سازند و هر کدام کارکرد خاصی دارند همانطور که اعضای بدن ما مثل قلب و مغز و دست و پا وظایفی دارند. زن ناقص العقل نیست بلکه زن سرشار از عواطف انسانی است و این گاهی اوقات باعث می شود محاسبات ریاضی‌وار را کنار بگذارد و طبق احساسات عمل کند. زن در اسلام زیر دست هیچکس نیست، زن استقلال و شخصیت دارد و کسی نمی تواند برای سرنوشت او تصمیم بگیرد، عقل و درک و شعور زن مثل مرد به رسمیت شناخته شده است. مرد مسئولیت دارد به زن خدمت کند و مثل پروانه دور او بگردد و او را از محبت لبریز کند و از خطرات دور نگهدارد. زن و مرد در کارهای خود باید با یکدیگر مشورت کنند و ایثار و گذشت داشته باشند، اما در جایی که اختلاف داشتند اسلام توصیه دارد که زن تابع مرد باشد و مرد در اینجا بر زن ولایت دارد. ولایت مرد بر زن به این معنا نیست که مرد می تواند به زن زورگویی کند و یا بی احترامی کند، نه. زن و مرد هرکدام در قبال دیگری مسئولیت هایی دارند و باید نیازهای هم را برطرف کنند، البته طرف مقابل هم باید ملاحظه کند و اهل درک باشد. نیاز جنسی در خانواده خیلی مهمه، اگر این نیاز در خانواده برطرف نشده این خطر هست که در بیرون از خانه انجام بشه و کار به خیانت و با مفاسد دیگه کشیده بشه. زن باید با لطافت های زنانه و با صبوری و با صحبت، مرد رو راه ببره و اون رو مطلع کنه. مرد هم باید زنش رو درک کنه و بهش محبت کنه، واقعا این یه چیز دوطرفه هست. در کل در خانواده باید اصل سازش و محبت و احترام حاکم باشد. زن باید اقتدار مرد را حفظ کند و مرد هم باید محبت زن را تامین کند. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼 ✍ قال امیرالمومنین (علیه‌السلام): حیا نهایت بزرگواری و برترین خوی وعادت است. 📚تصنیف غرر / ۵۴۳۷ 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
در روايتي امام باقرعلیه‌السلام مي‌فرمايد:"كسي كه چيزي را لعنت مي‌كند اگر آن شي مستحق نباشد لعنت به خود گوينده بر مي‌گردد. پس از لعن مؤمن بپرهيزيد تا مبادا خود گرفتار شويد. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🔸مصاحبه حجت الاسلام مرادی؛ پژوهشگر در خصوص "چرا نام امام زمان (عج) در قرآن نیامده است" با خبرگزاری ایکنا: http://iqna.ir/fa/news/4235050
. ♻️ گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟ ✅ از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود. ✅ جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود. ❇️ خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند. ❇️ مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند. کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند. ✅ بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند. ✅ اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد. ✍️ عبدالله محمدی (عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران)
◽️ رهبر انبساطی در زمانه ما ✍️ نوشتاری از عضو هیأت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه؛ 🔹 آیت‌الله خامنه‌ایِ نظام جمهوری اسلامی، همان حجت‌الاسلام خامنه‌ایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حال‌وهوای او دگرگون نشده است. ➕ منطق او، تحکّم و فرمان و امر و تحمیل نیست، بلکه همراه‌سازی و استدلال‌پردازی و اقناع و مباحثه است. آن‌گاه که با دانشجویان دیدار می‌کند، به‌واقع می‌شنود و خود را در جایگاه مخاطب مستقیم می‌نشاند. به دانشجو حقّ می‌دهد که صریح بگوید و شفاف بخواهد و انتقاد کند؛ چه از او و چه از دفترش و چه از نهادهای منصوبش.... 🔍 ادامه را اینجا بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/rahbar 🆔 @iictchannel
💠 تاثیر شیطان بر مجاری ادراکی انسان 🔸 مهم ‌ترین شیطان, مجاری ادراكی انسان است یعنی شیطان در مجرای اندیشه اثر می ‌گذارد، وقتی در اثر گذاشت، انسان باور می‌كند و وقتی باور كرد، مطابق باورش كار می‌كند (این برای یك گروه)؛ گروه دیگر كسانی‌اند كه شیطان در آنها _ نه اندیشه_ اثر می ‌كند، وقتی اینها به چیزی انگیزه ‌مند شدند همان راه را ادامه می ‌دهند (این دو گروه)؛ گروه سوم كسانی ‌اند كه شیطان هم در بخش اندیشه آنها اثر می‌ گذارد هم در بخش انگیزه آنها. 🔸 كسانی كه مشكل علمی ندارند، شیطان در انگیزه آنها وسوسه می ‌كند یعنی آنها را تحریك می ‌كند, آنها را تحریك می ‌كند كه اینها می ‌شوند عالِم بی‌ عمل؛ آنها كه مشكل علمی دارند و این معارف را فرا نگرفتند، شیطان با و امثال خرافات در بخش اندیشه آنها اثر می ‌گذارد و آنها را به امور باطلی باورمند می ‌كند و گروهی كه از هر دو فضیلت محروم ‌اند، شیطان هم در بخش اندیشه آ‌نها, آنها را خرافات ‌زده می ‌كند و هم در بخش انگیزه آنها, آنها را با شهوت و غضب انگیزه‌مند می ‌كند. 🔸 عده ‌ای گرفتار جهل علمی ‌اند و شیطان از راه شبهات علمیه كه ﴿إِنَّ الشَّیاطِینَ لَیوحُونَ إِلَی أَوْلِیائِهِمْ لِیجَادِلُوكُمْ﴾، مغالطات را در قلب اینها القا می ‌كند، آن گاه اینها به جای اینكه برهانی فكر كنند مغالطی فكر می ‌كنند و این مغالطاتی كه در اثر ﴿إِنَّ الشَّیاطِینَ لَیوحُونَ إِلَی أَوْلِیائِهِمْ﴾ در قلب اینها القا شد را باور می‌ كنند و به خرافاتی دل می ‌سپارند. آنها كه مشكل علمی ندارند، شهوت و غضبِ اینها را بر عقل عملی اینها پیروز و چیره می ‌كند، آن گاه اینها یا به سمت شهوت حركت می ‌كنند یا به سمت غضب. 🔸 گروهی كه گرفتار هر دو نقص‌اند، شیطان گاهی در بخش و گاهی در بخش ، آنها را به دام می ‌اندازد. 📚 سوره مبارکه سبأ ـ جلسه 8 تاریخ: 1392/07/07 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
وقتی جمهوری اسلامی، میوه های راهبری "رهبر علم دوستش" را می چیند؛ 📸 افتخار ستودنی نابغه های ایرانی؛ ایران در جایگاه سوم رتبه‌بندی مدالی المپیادهای جهانی ۲۰۲۴ ▫️با پایان المپیادهای علمی۲۰۲۴، در ۵ المپیاد با بیشترین کشور شرکت‌کننده (۱ز ۵۳ تا ۱۱۰ کشور) جمهوری اسلامی ایران بعد از کشورهای آمریکا و چین با کسب مجموعا ۱۰ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۲ برنز در جایگاه سوم دنیا قرار گرفت. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼 ✍امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام: سه خصلت موجب جلب محبّت مى‌شود: خوش‌خويى، ملايمت و فروتنى. 📚 غررالحكم، حدیث ۴۶۸۴ 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ 📚 📎 اعتقاد منابع زرتشتی بر این است که مرگ جنین در اثر تجاوز و حلول دیو در وجود مادر است. لذا چنین زنی ناپاک و نجس به شمار می رود. پس باید تطهیر شود. چون در اندرونش نسا (دیو مردار) بوده و بدین جهت خود و لباس و هر آنچه با وی در تماس بوده نجس است. چون بچه مرده زاده شد، باید سگی بیاورند و زن از خانه بیرون رفته و قرنطینه شود. باید تا سه شبانه روز آب نخورد و ادرار گاو و خاکستر بخورد و با ادرار گاو، خود را بشوید. باید چهل و یک شبانه روز جدای از دیگران بماند. 📓 درسنامه انتقادی آشنایی با زرتشت و باستان گرایی 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
💢 چرا به قهرمانان دست و بازو بیش از قهرمانان فکر و اندیشه بهاء می دهیم؟! ✍️ استاد پیشکسوت معارف اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی نصیری گیلانی چند ماه اخیر در کنار انتخابات، فضای رسانه ای و خبری کشور به شدت تحت تاثیر برگزاری المپیک و پارا المپیک بوده و هست. البته به سهم خود باید از همه عزیزانی که در عرصه ها و میدان های مختلف ورزشی عزت و شوکت برای کشور فراهم کرده و باعث مسرت و شادمانی شمار زیادی از مردم شدند، تقدیر و تشکر کرد. در برابر این رخداد ورزشی پیوسته اخبار کسب مدال های زرین و غیر زرین برای جوانان و نوجوانان این کشور در عرصه علم و فن آوری در المپیادهای جهانی به گوش می رسد؛ چنان که گزارش برترین های کنکور نیز تا حدودی گوش نواز بوده است. اما با دو تفاوت تلخ و شگفت آور: 1️⃣ به عکس بازتاب گسترده اخبار مدال آوران عرصه ورزش، اخبار مدال آوران عرصه دانش و فن آوری به صورت بسیار کم رنگ تر و کم رونق تر در رسانه ها و حتی رسانه ملی بارتاب می یابد! 2️⃣ بنا به گفته جناب آقای دبیر رئیس فدراسیون کشتی، برای مدال آوران عرصه ورزشِ المپیگ گاه تا پنجاه میلیارد تومان هدایای مختلف از طرف دولتمردان و سایر حامیان پرداخت می شود؛ شورای شهرها و حتی امامان محترم جمعه دست به کار شده و آپارتمان هایی به نام آنان به ثبت می رسانند! اما برای مدال آوران عرصه علم و فن آوری جز چند امتیاز معنوی همچون عبور از سد کنکور، هیچ گزارشی از تشویق های مادی و هدایای کذایی و ... به گوش نمی رسد! گاهی گله آنان به گوش می رسد که فلان مسؤول تنها با یک تابلوی ناقابل به دیدار آنان رفته است!! ⭐️راستی، برای کشوری مثل ایران با تاریخ پر رنگ و رونق آن که از علم و فرهنگ و فن آوری آکنده و آمیخته است، سزاوار است که در آن این چنین دست و بازو بر فکر و اندیشه برتری داده شود؟! با کدام معیار و میزان، زور بازو و قدرت کمر و پا بر تراوش فکر، طراوت اندیشه و قدرت خلاقیت انسان برتری داده می شود؟! آیا همه کشورهای متمدن و رشد یافته دنیا هزینه های بسیار گزاف از بیت المال برای مراحل مختلف حضور و برگزاری ورزش در عرصه جهانی و دادن هدایا و مبالغ هنگفت برای مدال آوران خود را در نظر می گیرند؟! ابداً چنین نیست!.... چنین رفتار و رویه ای نه مورد پسند اولیای دین است و نه قابل دفاع از سوی خیرخواهان کشور! کسی این رنجنامه را به حساب بی ارزش شمردن ورزش و ورزش‌کاران نگذارد! صبح صادق روز یکشنبه هیجدهم شهریور ماه 1403 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فيلترينگ؛ پرسش‌ها و پاسخ‌ها.pdf
1.06M
💥انتشار برای اولین بار💥 📚 نسخه PDF ⁉️ پاسخ به شبهات داغ فيلترنگ ✍کتاب الکترونیک | به قلم کارشناسان فضای مجازی ✔️ پاسخ مستند به سوالات جنجالی فیلترینگ (اينستاگرام و واتساپ) 🔻 1⃣ آیا واقعا فيلترينگ، روشي نادرست، ناکارآمد و منسوخ است یا در کشورهای مهم دنیا جریان دارد؟ 2⃣ آیا مفاسد گوناگون فضاي مجازي صرفاً با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مهار می‌شود یا نیاز به فيلترينگ هم دارد؟ 3⃣ آیا فيلتر کردن، در تضاد با آزادي خدادادي و دين‌داري آگاهانه است یا خیر؟ 4⃣ آیا واقعا فيلترينگ، موجب عقب‌ماندگي کشور و محروميت از فوايد بي‌شمار فضاي مجازي مي‌شود؟ 6⃣ با وجود رشد تکنولوژي و ساخت فیلترشکن‌ها، فيلترينگ چگونه امکان‌پذير است؟ 7⃣ آیا فيلترينگ، عملا موجب استفاده از فيلترشکن است و مفاسد بیشتر می‌شود یا خیر؟ 8⃣ آیا مخالفت با فضای مجازی با مخالفت با آزادي ماهواره در ايران قابل مقایسه است یا خیر؟ 9⃣ چگونه فیلترینگ با کسب و کار ميليون‌ها نفر قابل جمع است؟ 👈 و پاسخ سوالات مهم دیگر را در این کتاب الکترونیک بخوانید. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🍃 همچون یک شهروند عادی 🔺او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، یک رأی به صندوق انداخته و سپس نظاره‌گر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است. 📨 او رأی مردم را محترم دانسته است و در منطق حکمرانی، دخالت مستقیم و جدّی داده است. ➕ حتّی آنگاه که گزینه‌های زاویه‌دار با او به قدرت رسیده‌اند، منطق مردم‌سالاری را کنار ننهاده و انتخابات را ابطال نکرده است. ◽️ او در برابر این گزینه‌ها، کارشکنی و سنگ‌اندازی نکرده و جهت‌گیری‌های شخصی‌اش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس اخلاق و در چهارچوب قانون بوده است. 🎙 📖 برای مطالعه متن کامل کلیک کنید... 🆔 @iictchannel
✍️کلاس: دوره علمی آموزش کلام اسلامی 🔸مدرس: استاد علی اصغر مظاهری 🗓 پنج شنبه ها ⏱ساعت: 8:30 الی 10صبح 🏢مکان: میدان پروانه ها، مجتمع آدینه، طبقه دوم، موسسه کلامی احیاء 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🖼 خودکشی را حتی در ذهنتان هم توجیه نکنید 🗓امروز روز جهانی پیشگیری از خودکشی است. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b