😊😊😊
⛔️⚠ خیلی جالبه اونهایی که در انتخابات قبل تبلیغ میکردند همه شرکت کنند در انتخابات که رقیب روحانی رای نیاره، الان که میبینن رای رقیب روحانی بالا است میگن کسی شرکت نکنه تو انتخابات تا باز هم رقیب روحانی رای نیاره ‼
🙈😂😂
#لو_رفتید
#رأی_میدهیم
﷽
وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ
و عاقبت همه کارها فقط
در اختیار خداست 😔💞
#سوره_حج_آیه41
معبودم عاقبتم رو بهت میسپارم
🔴🔴🔴
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
👇🌷
https://instagram.com/eehyakalam
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
👇🌷
https://instagram.com/eehyakalam
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
👇🌷
https://instagram.com/eehyakalam
✍ شور انتخابات
مشاوره افزون بر عقلانی بودن به تایید دین نیز رسیده و نخستین حکومت اسلامی حکومت پیامبر اسلام(ص) در مدینه بر پایه شُور و مشورت پایه گذاری و تدبیر شده است.
در مشاوره بهره گیری از تجربه و عقل دیگران باعث پیشگیری از خطا و نیل به حقیقت می گردد.
انتخابات نوعی مشاوره اما در سطحی گسترده است که عقول و تجارب آحاد جامعه بر نتیجه آن نقش ایفا می کند.
امید است همه مردم با بینش اجتماعی و تجارب ارزنده ای که دارند در پای صندوق های رآی حضور حداکثری داشته باشند و با انتخاب درست دولتی توانمند و مقتدر را به ریاست جمهوری اسلامی برگزینند.
#انتخابات
#مشارکت_حداکثری
#موسسه_کلامی_احیاء_همدان
شاید آنوقت که سهراب نوشت: "تا شقایق هست،زندگی باید کرد"...
خبری از دل پردرد گل یاس نداشت...
باید اینگونه نوشت: هرچه گل هم باشد...چه شقایق چه گل پیچک ویاس...
تا نیاید گلِ نرگس زندگی دشوار است...
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
👇🌷
https://instagram.com/eehyakalam
⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️
❓آیا این سخن خداى متعال که مى فرماید: «بسیارى از جن و انس را براى دوزخ آفریدیم»، با اختیار منافات دارد؟
📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌📌
◀️خداى متعال در آیه ۱۷۹ سوره «اعراف» مى فرماید: (ما بسیارى از جنّ و انس را براى دوزخ آفریدیم)؛ «وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ کَثیراً مِنَ الْجِنِّ وَ الإِنْسِ».
«ذَرَأْنا» از ماده «ذَرْء» (بر وزن زرع) در اصل، به معنى خلقت، آفرینش، ایجاد و اظهار است، ولى ماده «ذرْو» (با واو) به معنى پراکنده ساختن است. چنان که در قرآن مى خوانیم: «تَذْرُوهُ الرِّیاحَ»؛ (بادها آن را پراکنده مى کنند). (۱)
و این دو ماده را نباید با هم اشتباه گرفت و آنچه در اینجا آمده، از ماده اول است.
در هر حال، اشکال مهمى که در اینجا پیش مى آید این است: چگونه خداوند مى فرماید: «ما بسیارى از جنّ و انس را براى دوزخ آفریدیم؟»
مگر نه این است که: در جاى دیگر مى خوانیم: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الإِنْسَ إِلاّ لِیَعْبُدُونِ»، (۲) که مطابق آن همه جنّ و انس تنها براى پرستش خدا و ترقى و تکامل و سعادت آفریده شده اند.
به علاوه، این تعبیر بوى جبر در آفرینش و خلقت مى دهد و به همین جهت بعضى از طرفداران مکتب جبر، همچون «فخر رازى» براى اثبات مذهب خود با آن استدلال کرده اند.
ولى اگر آیات قرآن را کنار هم قرار داده مورد بررسى قرار دهیم و گرفتار استنباط هاى سطحى و زودگذر نشویم، پاسخ این سؤال، هم در خود آیه نهفته شده و هم در آیات دیگر به وضوح دیده مى شود به طورى که محلى براى سوء استفاده افراد باقى نمى گذارد؛ زیرا:
◀️این تعبیر درست به آن مى ماند که شخص نجارى بگوید: قسمت زیادى از این چوب هائى را که فراهم ساخته ام براى تهیه درهاى زیبا است و قسمت زیاد دیگرى براى سوزاندن و افروختن آتش، چوب هائى که صاف و محکم و سالمند در قسمت اول مصرف مى کنم، و چوب هاى ناصاف و بد قواره و سست و تکه پاره را در قسمت دوم.
در حقیقت نجار دو گونه هدف دارد، یکى هدف اصلى و دیگرى هدف تبعى.
📌هدف اصلى او ساختن در و پیکر و ابزار خوب است و تمام کوشش و تلاش او در همین راه مصرف مى شود، ولى هنگامى که ببیند چوبى به درد این کار نمى خورد، ناچار آن را براى سوزاندن کنار مى گذارد، این هدف تبعى است نه اصلى (دقت کنید).
📌تنها تفاوتى که این مثال با مورد بحث ما دارد این است که: تفاوت چوب ها با یکدیگر اختیارى نیست، ولى تفاوت انسان ها بستگى به اعمال خودشان دارد و در اختیار خود آنها است.
👌بهترین گواه براى این سخن، صفاتى است که براى گروه جهنمیان و بهشتیان در آیات قرآن مى خوانیم که نشان مى دهد اعمال خودشان سرچشمه این گروه بندى مى باشد.
و به تعبیر دیگر خداوند طبق صریح آیات مختلف قرآن، همه را پاک آفریده و اسباب سعادت و تکامل را در اختیار همگى گذاشته است.
📌ولى گروهى با اعمال خویش خود را نامزد دوزخ مى کنند و سرانجامشان شوم و تاریک است، و گروهى با اعمال خود، خود را نامزد بهشت مى سازند و عاقبت کارشان خوشبختى و سعادت است.
(۱). سوره کهف، آیه ۴۵.
(۲). سوره ذاریات، آیه ۵۶.
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
👇🌷
https://instagram.com/eehyakalam
عدالت خداوند چگونه سازگار است با اين که مردم در يک زمان از حضور چند معصوم بهره مند شوند و در زمان ما امام غائب باشد و از حضور امام بي بهره باشيم؟.mp3
10.09M
⁉️ عدالت خداوند چگونه سازگار است با اين که مردم در يک زمان از حضور چند معصوم بهره مند شوند و در زمان ما امام غائب باشد و از حضور امام بي بهره باشيم؟
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
👇🌷
https://instagram.com/eehyakalam