eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
467 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
📌رجز خوانی حضرت علی اکبر علیه السلام که نشان از شجاعت ایشان است، که در مواجهه با دشمن آن‌را ایراد کرده: «أنا علیّ بن حسین بن علی نحن و ربّ البیت اولى بالنّبی‏ تاللّه لا یحکم فینا ابن الدّعی».[1]‏ من علی بن حسین بن علی هستم. قسم به پروردگار کعبه که ما به پیامبر شایسته‌تر هستیم. به خدا قسم که اجازه نمی‌دهیم که یک زنازاده بین ما حکم کند. 📍منبع: [1]. ابو مخنف کوفى، لوط بن علی علیه یحیى‏، وقعة الطف، محقق: یوسفى غروى، محمد هادى، ص 241، ‏دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ سوم، 1417ق. 🌐https://eitaa.com/joinchat/476774485Cbca8965924
✅ آیا چهارشنبه سوری، جشنی عربی است؟ یا زرتشتی؟ 👈🏻 بخش 1 در گاهشماری‌های بومی ايرانی، هفته وجود داشت، اما در تقويم مذهبیِ زرتشتی، هفته وجود نداشته و ندارد و اگر بخواهيم دقيق‌تر بنگريم، ورود «هفته» به تقويم‌های ايرانی در اثر نفوذ فرهنگ سامی (عربی-عبرانی) به فرهنگ ايران بود.[1] 🔹یعنی در آيين زرتشتی، اصلاً چيزی به نام چهارشنبه وجود ندارد، و تبعاً چهارشنبه سوری نيز در اين دین وجود ندارد. خانم دکتر کتایون مزداپور از محققان صاحب‌نام زرتشتی می‌نويسند: «خیلی از آنها (جشن‌ها و آیین‌ها) هرگز زرتشتی نبوده اند، مثل چهارشنبه سوری.»[2] 🔸کوروش نیکنام، موبد زرتشتی و پژوهشگر در اینباره می‌گوید: «ما زرتشتیان در کوچه‌ها آتش روشن نمی‌کنیم و پریدن از روی آتش را زشت می‌دانیم. 📚 سند: [1]. مری بويس، زرتشتيان، باورها و آداب دينی آنها، ترجمه ع.بهرامی، تهران: نشر ققنوس، 1391، ص 99 [2]. مجله‌ی هفت آسمان، بهار ۱۳۸۴، شماره ۲۵، صفحه ۱۸. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معارف اعتقادی
📚 کتاب درسنامه مهدویت👆 روند مسابقه👇 🔹 ۸ اسفند دانلود کتاب مسابقه از کانال https://eitaa.com/ehyak
📚👆 كتاب فوق را دانلود و تنها ۵ درس ١ ، ٢ ، ٣ ، ٧ ، ١١ را خوانده و در مسابقه شركت فرماييد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢چند سوال؟؟؟ 💯آیا خدا وجود دارد؟🤔 💯این عالم،با همه موجودات ،تصادفی به وجود آمده؟🤔 جهانی از هیچ؟؟؟😳 💯آیا جهان ما از هیچ به وجود آمده و نه ماده و نه خالق؟🧐 💫پاسخ به این سوالات آتئیستی و بیشتر از آن در ویس چت امشب گروه تلگرامی پرسمان،توسط پژوهشگر موسسه کلامی احیاء، جناب استاد محمد رضا ترک 👇👇👇👇 منتظر حضور سبزتان هستیم 🌺 https://t.me/porseman20 سوالات خود را در این زمینه به این آیدی ارسال کنید. @Abolhosein_hamdani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث مهدویت : ⬅️ ▪️حجت الاسلام جواهری ▪️موضوع: ایجاد رابطه عاطفی بین فرزندان و امام زمان عج . (((((بنیادفرهنگی حضرت مهدی موعود عج استان همدان )))) @bonyadmahdaviiat99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1634739363-9850-1400-64.pdf
372.6K
✅ "بررسی و تبیین نقش نزول عیسی علیه السلام در دوران پس از ظهور امام زمان ع" ✅نگارنده سعید بخشی ✅چاپ شده در مجله مشرق موعود ✅چکیده عیسی بن مریم از جمله پیامبرانی است که زندگانی او به طور عام و نقش او در آخرالزمان به طور خاص مورد توجّه منابع دینی اسلام قرار گرفته. در میان آیات قرآن، اشاره به سخن سرنوشت ساز مسیح در آخر الزمان، ایمان اهل کتاب به امام زمان در پرتو راهنمایی عیسی ع و برتری تابعان عیسی برمخالفان او تا روز قیامت از جمله اموری است که نقش معرفتی نزول عیسی را به صورت پرنگ ترسیم نموده. همچنین در روایات متعددی در جریان اقتدای مسیح به نماز امام زمان ع می توان به نقش معرفتی آن پی برد. در برخی از روایات دیگر سخن از نصرت مسیح ع به میان آمده که تکمیل کننده نقش عیسی ع در آخرالزمان است. ما در این تحقیق کوشیده ایم با تبیین داده های اطلاعاتی به کارکردهای نزول عیسی ع بپردازیم و در فرایند تحقیق به این نتیجه رسیده ایم که عیسی ع نقش بسیار مهمی در معرفت بخشی به مسیحیان و ایمان اهل کتاب به امام زمان ع دارد. واژگان کلیدی: عصر ظهور، امام مهدی، نزول عیسی، أهل کتاب، معرفت بخشی، نصرت. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 بفرمایید شرکت در آزمون مسابقه @ehyakalam ☝️☝️☝️ سؤالات مسابقه ،پست بعدی در کانال.
سوالات مسابقه.docx
19.7K
👆👆👆 سوالات مسابقه کتاب‌خوانی به مناسبت نیمه شعبان نحوه شرکت در آزمون 👇🌷 💠ضمن تبریک به شما شرکت کنندگان در مسابقه که توفیق مطالعه کتاب در مورد امام عصر عجل‌الله فرجه نصیب‌تان شد. 🔹ساعت ۸ صبح امروز ۲۵ اسفند ۱۵ سوال چهارگزینه‌ای در این کانال بارگزاری شد که تا ساعت ۱۸ عصر امروز فرصت پاسخ به آن را دارید. 🔹پاسخ‌ها را بصورت پشت سر هم از راست به چپ تایپ کرده و به آیدی @sadmoradi در ایتا ارسال فرمایید. (مثلا ج الف د ب ج د الف ب ....) که حرف اول پاسخ سوال اول، حرف دوم پاسخ سوال دوم الی آخر است. 🔹۳۰ امتیاز برتر مسابقه برندگان ما هستند که اسامی آنان در روز نیمه شعبان در کانال https://eitaa.com/ehyakalam اعلام‌ خواهد شد تا شماره کارت بانکی بفرستند و جوایز نقدی _ به‌مبلغ صد هزار تومان _ به حساب‌شان منتقل شود. 🔹پاسخ‌های غلط نمره‌ منفی ندارند. در صورت تساوی امتیازات قرعه‌کشی خواهد شد. 🔹منبع مسابقه در کانال https://eitaa.com/ehyakalam 🔹شرکت برای عموم از هرجای میهن اسلامی آزاد است. 💢 این‌مسابقه به همت و برگزار می‌گردد.
❓❓❓شبهه اگر پیامبران معصوم بوده اند، مقصود از گناه و نافرمانى هایى که به آنان نسبت داده شده پس چیست؟ پاسخ: ◀️در پاسخ به این سؤال لازم است به اختصار گونه هاى احکام الهى و واژه هایى چون «ذنب» در زبان عربى و «گناه» در فارسى را بررسى کنیم، تا در پرتو آن بتوان به تحلیل درستى از کنش هاى انبیا و آنچه به ایشان نسبت داده شده پرداخت. گونه شناسى احکام: 📌دستورات یا اوامر و نواهى الهى بر دو قسم است: مولوى و ارشادى. الف. احکام «مولوى» یا قانونى، دستوراتى الزامى، تکلیف آور است. این گونه دستورات را خداوند به طور جدّى خواستار پیروى و رعایتش مى باشد و براى انجام و تبعیّت از آنها پاداش و براى سرپیچى از آنها، کیفر قانونى در این جهان و یا عذاب در آخرت قرار داده است. در رابطه با احکام ترجیحى نیز شایان ذکر است که رعایت آنها پاداش آور است؛ ولى مخالفتشان عقوبتى در پى ندارد. ب. اوامر و نواهى «ارشادى» دستوراتى است که از نظر شرعى غیرالزامى است و چه بسا در دایره مستحبّات و مکروهات شرعى هم قرار نگیرند. احکام ارشادى نیز بر دو قسم اند: 📌۱. ارشادکننده به احکام لازم و ضرورى عقلى؛ مانند اطاعت از خالق و مالک بر مخلوق و مملوک که از نظر عقلى لازم است. 📌۲. ارشاد کننده به احکام ترجیحى و غیر ضرورى در نظر عقل، یعنى امورى که رعایت آنها بهتر و پسندیده تر است. سرپیچى از این گونه فرامین، که اصطلاحا ترک اولى نامیده شود، منافى با عصمت پیامبران نیست. در مجموع فرامین ارشادى الهى صرفا نقش روشنگرى و ارشاد به حکم عقل دارند. مانند طبیبى که به مریض دستور مى دهد فلان غذا را نخور. این دستور یک تکلیف قانونى نیست که اگر خلاف کند او را به مجازات رسانند؛ بلکه به این معنا است که تخلّف از آن با بهبودى او ناسازگار است و زیان هایى براى شخص در پى دارد. اما این که رعایت این دستور در نظر عقل ضرورى است یا غیر ضرورى، وابسته به میزان و چگونگى تأثیر آن در سلامت و بهبود شخص و عدم آن است. معناشناسى «ذنب» : «ذَنَب» (بر وزن قَلَم) به معنى دُم حیوان و غیرحیوان است؛ و ذَنْب (بر وزن عقل) در اصل به معنى گرفتن دُم حیوان و غیرحیوان است. هر فعلى که عاقبتش وخیم و ناگوار است آن را ذنب گویند زیرا که عاقبت وخیم آن مانند دُم حیوان در آخر است. گناهان را تبعات هم گویند؛ چرا که جزایش در آخر و تابع آن است.[۱] واژه ذَنْب به نحو استعاره در هر کارى که عاقبتش ناروا و ناگوار است به کار رفته است؛ از این رو «ذنب» به اعتبار نتیجه اى که از گناه حاصل مى شود، بدفرجامى و تنبیه نامیده شده است.[۲] کلمه «ذنب» در قرآن مجید نیز کاربردهاى گوناگونى دارد.[۳] با توجّه به این که لغت شناسان معناى اصلى «ذنب» را گناه شرعى ندانسته اند، نمى توان همه استعمالات کلمه ذنب در قرآن و روایات را به معنى گناه گرفت و از ظاهر آنها گناهکار بودن کسى را اثبات نمود؛ به ویژه در مورد انبیا (علیهم السلام)  که دلایل متعدّد عقلى و نقلى بر عصمت آنها وجود دارد. واژه «گناه» کاربردهاى مختلفى دارد از جمله: ◀️الف. گناه فقهى؛ گناه در اصطلاح فقهى به معناى سرپیچى و تمرّد از فرامین الزامى خداوند، یعنى ترک واجب و ارتکاب محرّمات است. پیامبران خدا براساس دلیل هاى عقلى و نقلى از آلودگى به این امور پاک بوده اند و قرآن کریم چنین گناهى را به آنان نسبت نداده است. ◀️ب. گناه شأنى؛ مراد از گناه شأنى، ترک واجب یا ارتکاب حرام نیست، بلکه عبارت از ترک اولى و انجام کارى است که مناسب شأن فاعل آن نمى باشد. ارتکاب چنین امورى در موارد محدودى از پیامبران صادر شده و آنچه در قرآن به آنان نسبت داده شده حداکثر از این سنخ است. به بیان دیگر از هر کسى به مقدار درک و بینش، دانش، ایمان، اعتقاد، قدرت و توانایى او مى توان انتظار داشت. بعضى از انبیاى الهى گاهى بر اثر یک غفلت کوچک و کم توجّهى به مقام شامخ ربوبیت، کارهایى که مناسب با مقام معرفت آنها نبوده انجام داده و از این رو مورد اعتراض خداى بزرگ قرار گرفته اند. در حقیقت آن کار، نافرمانى از دستور الزامى خدا نبوده، اما چون با مقام پیامبرى و اوج بندگى و عبودیّت مطلق آنان تناسب نداشته، گناه خوانده شده است، لیکن چنین مواردى فراتر از حدّ عصمت لازم براى نبوّت است و با آن تعارض ندارد. [۱]. ر.ک: قاموس قرآن، سید على اکبر قرشى. [۲]. ر.ک: مفردات، راغب، کلمه ذنب. [۳]. جهت آگاهى بیشتر بنگرید: التحقیق فى کلمات القرآن الکریم، حسن مصطفوى، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب، چاپ اول، ۱۳۶۰، ج ۳، ص ۳۳۳ ـ ۳۳۷. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
💠 مصاحبه با روزنامه هگمتانه همدان در خصوص اهداف و فعالیت‌های 👇🌷 http://www.hegmataneh-news.ir/sl/35053
✅ از غروب امروز (چهارشنبه ۲۵ اسفند) تا غروب پنج شنبه ۲۶ اسفند، جشن یهودیان است‌. 👈🏻 طبق تورات، کتابِ اِستِر، در زمان خشایارشاهِ هخامنشی، یهودیان با همدستی دربارِ هخامنشی(اِستِر همسر خشایارشاه و مُرد خای عموی اِستِر) ، حدود ۸۰ هزار ایرانی را قتل عام کردند. 👈🏻 یهودیان از آن روز تاکنون، هر سال، یادِ روز پوریم و کشتار ایرانیان را جشن می‌گیرند. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞| نماهنگ بسیار زیبا ⚜بی هَمگان به سر شود، بی تو به سر نمی‌شود... 🌀همخوانی موزیکال و شاد ویژه نیمه شعبان 🌼به مناسبت ولادت باسعادت منجی عالم بشریت، حضرت امام زمان(عج) 🔅جدیدترین اثر: 💠گروه تواشیح بین المللی تسنیم💠 📺مشاهده و دریافت نسخه باکیفیت: 🌐 aparat.com/v/MLXG9 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا