فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صبح شنبه تون بخیر 🌸
شبهه.وهابیت.pdf
142K
💠 پاسخ شبهه👆🌷
اشکال وهابیون:⁉️⁉️⁉️
شما شيعيان دشمنان آل البيت را لعن مى كنيد، حتى موقع نوشيدن آب بر «يزيد» لعن مى فرستيد، در حالى كه امام على (ع) ياران خود را از سب باز مى دارد و در خطبه 206 مى گويد:
«إِنِّي أَكْرَهُ لَكُمْ أَنْ تَكُونُوا سَبَّابِينَ، وَلكِنَّكُمْ لَوْ وَصَفْتُمْ أَعْمَالَهُمْ، وَذَكَرْتُمْ حَالَهُمْ، كَانَ أَصْوَبَ فِي الْقَوْلِ، وَأَبْلَغَ فِي الْعُذْرِ».
«من خوش ندارم كه شما دشنام دهنده باشيد، امّا اگر كردارشان را يادآور مى شديد و گمراهى ها و كارهاى ناشايسته آنان را برمى شمرديد به راست نزديكتر بود».
بنابراين بايد از هر نوع لعن بر يزيد و امثال او بايد خوددارى كرد زيرا لعن نوعى دشنام است!!
#شبهه
#وهابیت
#معارف_اعتقادی👇🌹
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
9.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فطرت_علیه_همجنسبازی
🔸"فطرت" پویشی در مخالفت با عادیسازی همجنسبازیه. پویشی که پرچمش به دو رنگ صورتی و آبیه؛ یعنی فقط دو جنسیت وجود داره و از مصر راه افتاده...
برخورد سردمداران فضای مجازی با این پویش را ببین و خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!!
#معارف_اعتقادی👇🌹
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
👇👇👇
خدای متعال یگانه است، ولى آوردن ضمیر جمع در آیات قرآن ممکن است به چند جهت باشد:
✍1_گاهى آوردن ضمیر جمع به جهت اهمیت دادن به موضوع مهمى بوده که باید به آن اهمیّت ویژه اى داده مىشد، مانند حفظ و نگه دارى قرآن از تحریف. خداوند مى فرماید: «انّا نحن نزّلنا الذّکر و انّا له لحافظون؛ما قرآن را نازل کردیم و خود آن را حفظ مى کنیم».
این تعبیر پر از اعجاز و در بردارنده پنج ضمیر جمع به جهت اهمیت دادن به قرآن است.
بنابراین جمع آوردن ضمیر گاهى به جهت اهمیت موضوع است.
✍2_ برخى از کارهاى الهى به واسطه ملائکه که جنود و کارگزاران الهى هستند انجام مى شود. این معنا اشاره به اسباب و مسبباتی است که خداوند در عالم قرار داده است. در عین حال که همه به خداوند بازمی گردند، مانند: «إنّا کلّ شى خلقناه بقدر؛ ما هر چیزى را به اندازه خلق کردیم».
✍3_ گاهى جمع آوردن ضمیر فقط براى گرامیداشت و تعظیم است، مانند: «انّا هدیناه السبیل؛ما راه را به شما نشان دادیم». گاه ضمیر متکلم وحده بیان مى شود که عنایت خاص به چیزى و به خلق بلاواسطه چیزى معلوم شود . احتمال دخالت غیر و واسطه ها دفع شود، مثل: «یا موسى انّنى أنا الله» در این مورد آوردن ضمیر جمع منافى با مقصود است.
مرحوم آیت الله طالقانى در تفسیر پرتوی از قرآن فرمود: در آیه«انّا انزلناه فى لیلة القدر» ضمیر جمع به کار برده با آن که خدا یکتا و یگانه است، تا بر عظمت نازل کننده (خدا) دلالت کند. بدیهى است آن چه را که بخشنده اى بزرگ مىبخشد و مى فرستد، قطعاً با اهمیّت و عظیم است و نظیرش را در لفظ «الم نشرح لک صدرک» مى توان یافت.
با سلام
برای تبادل با کانال #معارف_اعتقادی_احیاء به آیدی زیر پیام دهید:
💠 شرایط
🔹مطابقت فعالیت کانال با قانون و شرع
🔹اعضاء بالای 2k(ساعتی/ از ساعت ۲۲ تا ۹صبح)
@Haghgoo_110313
May 11
✅ قرآن درمان تمام درد ها
🔶استاد علی صفایی حائری:
قرآن كتابى است كه براى هر درد، درمانى دارد. و كتابى است كه براى هركس هدايتى دارد و شفايى مىآورد.
براى يك بيمار، گاهى بيش از يك آيه لازم نيست. اگر تمام قرآن را بررسى كند و اين آيه را كنار بگذارد، درمان نخواهد شد و شفايى نخواهد گرفت و اگر فقط همين يك آيه را ببيند و همان آيه برايش تلاوت شود و در آن تدبر كند، از آن بهره خواهد گرفت و راهش را خواهد يافت.
آنچه در قرآن از آن ياد شده، تلاوت آيههاست. و آنچه مانع گمراهى است،به شهادت قرآن دو چيز است:
وَ كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللّهِ وَ أَنْتُمْ تُتْلى عَلَيْكُم آياتُ اللّه وَ فيكُم رَسُولُه. ١چگونه كفر مىورزيد در هنگامى كه آيهها بر شما تلاوت مىشود و رسول در ميان شما هست. مانع از كفر ورزيدن و گمراهى همين تلاوت آيهها و وجود رسول است و همين است كه پس از رسول،بايد رسول، جانشينى بيابد كه همراه قرآن و تلاوت آيهها باشد و از گمراهى جلوگيرى نمايد.
📚 روش برداشت از قرآن، صفحه 24
#معارف_اعتقادی👇🌹
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b