25.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شريعت، چه رابطه ای با انسانيت، اخلاق و معنويت دارد؟
1⃣ چه ديدگاههايي در اين موضوع مطرح است؟
2⃣ چه اشكالي دارد بگوييم: دین یا شريعت فقط براي امور معنوي است اما براي اخلاق و انسانيت، عقل كافي است.
🎥 لینکهای فایل تصویری👇
http://file.dpfqom.iki.ac.ir/files/140211081830m_1.mp4
https://www.aparat.com/v/BHmkI
https://wisgoon.com/pin/61316127/
🎧 لینک فایل صوتی👇
http://file.dpfqom.iki.ac.ir/files/140211081830s.mp3
لينک گزارش متني 👇
http://dpfqom.iki.ac.ir/node/1555
#معارف_اعتقادی👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710095185855750965
🗒 بخشی از مسئولان مؤثر، معتقد به «نظام» هستند نه «نظام انقلابی». ازاینرو، حساسیت و اهتمامی نسبت به مواجهه با مسألهی کشف حجاب و برهنگی ندارند. بیگانه با «غیرت اسلامی» هستند و در بند «تساهل لیبرالی». مؤمنان را در جامعه، ذلیل کردهاند و مفسدان را جسور. جام زهر فرهنگی را در برابر انقلابیها نهادهاند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
✔️ دعای منقول برای شبِ آخر ماه شعبان
🔹 روایت شده است که حضرت امام صادق علیه السلام در #شب_آخر_ماه_شعبان و #شب_اول_ماه_مبارک_رمضان، این دعا را میخواندند:
اَللّـهُمَّ اِنَّ هذَا الشَّهْرَ الْمُبارَكَ الَّذي اُنْزِلَ فيهِ الْقُرآنُ وَ جُعِلَ هُدىً لِلنّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدَى وَ الْفُرْقانِ قَدْ حَضَرَ فَسَلِّمْنا فيهِ وَ سَلَّمْهُ لَنا وَ تَسَلَّمْهُ مِنّا في يُسْرٍ مِنْكَ وَ عافِيَةٍ يا مَنْ اَخَذَ الْقَليلَ وَ شَكَرَ الْكَثيرَ اِقْبَلْ مِنِّى الْيَسيرَ
اَللّـهُمَّ اِنّي اَسألُكَ اَنْ تَجْعَلَ لي اِلى كُلِّ خَيْر سَبيلاً وَ مِنْ كُلِّ ما لا تُحِبُّ مانِعاً يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ يا مَنْ عَفا عَنّي وَ عَمّا خَلَوْتُ بِهِ مِنَ السَّيِّئاتِ يا مَنْ لَمْ يُؤاخِذْني بِارْتِكابِ الْمَعاصي عَفْوَكَ عَفْوَكَ عَفْوَكَ يا كَريمُ
اِلـهي وَعَظتَني فَلَمْ اَتَّعِظْ وَ زَجَرْتَني عَنْ مَحارِمِكَ فلَمْ اَنْزَجِرْ فَما عُذْري فَاعْفُ عَنّي يا كَريمُ عَفْوَكَ عَفْوَكَ
اَللّـهُمَّ اِنّي اَسألُكَ الرّاحَةَ عًنْدَ الْمَوْتِ وَ الْعَفْوَ عِنْدَ الْحِسابِ عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبدِكَ فَلْيَحْسُنِ التَّجاوُزُ مِنْ عِنْدِكَ يا اَهْلَ التَّقْوى وَ يا اَهْلَ الْمَغْفِرَةِ عَفْوَكَ عَفْوَكَ
اَللّـهُمَّ اِنّي عَبْدُكَ ابْنُ عَبْدِكَ وَ ابْنُ اَمَتِكَ ضَعيْفٌ فَقيرٌ اِلى رَحْمَتِكَ وَ اَنْتَ مُنْزِلُ الْغِنَى و الْبَرَكَةِ عَلَى الْعِبادِ قاهِرٌ مُقْتَدِرٌ اَحْصَيْتَ اَعمالَهُمْ وَ قَسَمْتَ اَرْزاقَهُمْ وَ جَعَلْتَهُمْ مُخْتَلِفَةً اَلْسِنَتُهُمْ وَ اَلْوانُهُمْ خَلْقاً مِنْ بَعْدِ خَلْقٍ وَ لايَعْلَمُ الْعِبادُ عِلْمَكَ وَ لا يَقْدِرُ الْعِبادُ قَدْرَكَ وَ كُلُّنا فَقيرٌ اِلى رَحْمَتِكَ فَلا تَصْرِفْ عَنّي وَجْهَكَ وَ اجْعَلْني مِنْ صالِحِي خَلْقِكَ الْعَمَلِ وَ الأَمَلِ وَ الْقَضاءِ وَ الْقَدَرِ
اَللّـهُمَّ اَبْقِني خَيْرَ الْبَقاءِ وَ اَفْنِنِي خَيْرَ الْفَناءِ عَلى مُوالاةِ اَوْلِيائِكَ وَ مُعاداةِ اَعْدائِكَ وَ الرَّغْبَةِ اِلَيْكَ وَ الرَّهْبَةِ مِنْكَ وَ الْخُشُوعِ وَ الْوَفاءِ وَ التَّسْليمِ لَكَ وَ التَّصْديقِ بِكِتابِكَ وَ اتِّباعِ سُنَّةِ رَسُولِكَ
اَللّـهُمَّ ما كانَ فِي قَلْبي مِنْ شَكٍّ اَوْ رَيْبَةٍ اَوْ جُحُودٍ اَوْ قُنُوطٍ اَوْ فَرَحٍ اَوْ بَذَخٍ اَوْ بَطَرٍ اَوْ خُيَلاءَ اَوْ رِياءٍ اَوْ سُمْعَةٍ اَوْ شِقاقٍ اَوْ نِفاقٍ اَوْ كُفْرٍ اَوْ فُسُوقٍ اَوْ عِصْيانٍ اَوْ عَظَمَةٍ اَوْ شَيءٍ لا تُحِبُّ فَأسْأَلُكَ يا رَبِّ أنْ تُبَدِّلَني مَكانَهُ ايماناً بِوَعْدِكَ وَ وَفاءً بِعَهْدِكَ وَ رِضاً بِقَضائِكَ وَ زُهْداً فِي الدُّنْيا وَ رَغْبَةً فيما عِنْدَكَ وَ اَثَرَةً وَ طُمَأنينَةً وَ تَوْبَةً نَصُوحاً اَسألُكَ ذلِكَ يا رَبَّ الْعالَمينَ
اِلـهي اَنْتَ مِنْ حِلْمِكَ تُعْصَى وَ مِنْ كَرَمِكَ وَ جُودِكَ تُطاعُ فَكَأنَّكَ لَمْ تُعْصَ وَ اَنَا وَ مَنْ لَمْ يَعْصِكَ سُكّانُ اَرْضِكَ فَكُنْ عَلَيْنا بِالْفَضْلِ جَواداً وَ بِالْخَيْرِ عَوّاداً يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ وَ صَلَّى اللهُ عَلى مُحَمَّد وَ آلِهِ صَلاةً دائِمَةً لا تُحْصَى وَ لا تُعَدُّ وَ لا يَقْدِرُ قَدْرَها غَيْرُكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ
📚 مصباح المتهجد، صص ۸۵۰ تا ۸۵۲
📚 المزار الکبیر، صص ۴۱۲ تا ۴۱۴
📚 إقبال الاعمال، ج ۱، صص ۹ و ۱۰
📚 البلد الامین، صص ۱۹۲ و ۱۹۳
📚 زاد المعاد، صص ۶۵ و ۶۶
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
جهت ثبتنام خادم افتخاری کربلا کلیک نمایید. 👇🌸
https://atabat.org/
فرم مستقیم👇🌹
https://atabat.org/fa/forms/2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الهی بالحسین آماده کن این قلب 💔ما را
دل پر معصیت آمادهی مهمانیت نیست..
#ماه_رمضان
#رمضان
#معارف_اعتقادی👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
بابا داشت روزنامه میخوند
بچه گفت: بابا بیا بازی!
بابا که حوصله بازی نداشت
ی تیکه از روزنامه رو ک نقشه دنیا بود
رو تیکه تیکه کرد و گفت:
فرض کن این پازله...! درستش کن!
چند دقیقه بعد بچه درستش کرد
بابا، باتعجب پرسید:
توکه نقشه دنیا رو بلد نیستی چطور درستش کردی؟!
بچه گفت: ادمای پشت روزنامه رو درست کردم…
دنیا خودش درست شد
آدمای دنیا که درست بشه
دنیا هم درست میشه
برآیند همه ادیان و آموزههای قرآن ساختن انسان است.
#معارف_اعتقادی 👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
⁉️عدالت خدا پس کجاست!!!
🔹چرا فلانی پولدار است و من فقیر؟ یا فردی با دیدن زیبایی دیگران و سنجیدن زیبایی خودش، شکوه میکند که چرا من همانند او زیبا نیستم و...
🔰 این پرسشها از شناخت نادرست معنای عدالت خداوند، ناشی میشود.
🔸 توجه به چند نکته زیر در حل این مساله کافی است:
1️⃣ عدالت به معنای تساوی نیست. نمره 20 معلم به تمام دانش آموزان، عدالت نیست، بلکه معلم عادل کسی است که هرکدام از شاگردان را به اندازه استحقاقشان ستایش یا نکوهش کند. پس عدالت را باید به معنای هر چیزی را بهجای خود نهادن، یا هر کاری را به وجه شایسته انجام دادن دانست.[1]
2️⃣ عدالت این نیست که خداوند همه مخلوقات را یکسان بیافریند و مثلاً به انسان هم شاخ، یال، بال و... بدهد یا همه را سفید یا سیاهرنگ بیافریند، بلکه اقتضای حکمت و عدالت آفریدگار این است که جهان را بهگونهای بیافریند که بیشترین خیر و کمال بر آن مترتب شود و موجودات مختلف را بهگونهای بیافریند که متناسب با آن هدف نهایی باشد.[2]
3️⃣ از طرفی ملاک و معیار بندگی، عبودیت خداست. پولدار و بیپول، سیاهوسفید و... ملاک برتری نیست و این تفاوتها نیز لازمه نظام خلقت و بر اثر علل و عوامل متناسب با خودش پدید آمده که ما نسبت به بسیاری از آنها آگاهی دقیقی نداریم.
🔹 ضمنا خداوند هیچ وقت نخواسته است که بندگانش فقیر، ناقصالخلقه و... باشند بلکه این علل و عواملی داشته است که گاهی خود فرد آن را ایجاد کرده است و گاهی دیگران باعث آن شده اند لذا خداوند به آنان وعده عذاب داده است.
📗پینوشت:
[1]. آموزش عقاید، علامه مصباح یزدی، ص 195.
[2]. همان، ص 196.
#معارف_اعتقادی 👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b