🔆 آیا شیعیان امام علی علیه السلام بدون حساب و کتاب وارد بهشت می شوند؟
🕌 در برخی اخبار آمده است که شیعیان اهل بیت(علیه السلام) محاسبه می شوند،
🔷 ولی کسانی که مسئولیت حسابرسی آنان را بر عهده دارند ائمه اطهار علیه السلام هستند که برای آنان تقاضای بخشش کرده و وارد بهشتشان می کنند.
🌹 امام رضا علیه السلام:
♻️ اگر روز قیامت حسابرسی شیعیان را به ما محول کردند هر کس دادخواهی اش بین او و خدایش بود در امر او داوری می کنیم و خدا هم خواسته ی ما را اجابت می کند.
♻️هر که دادخواهی اش با مردم بود برای وی تقاضای بخشش می کنیم و مردم هم او را به ما می بخشند
♻️ و هر که دادخواهی اش بین او و ما بود، ما از هر کس دیگری به بخشش شایسته تریم و از او در می گذریم...
🍃راوی می گوید به امام صادق ـ علیه السلام ـ گفتم: شنیدم که فرمودی همه شیعیان به رغم گناهانی که دارند در بهشت جای دارند.
🌸 فرمود: به تو راست گفتم. بخدا سوگند که همه آنها در بهشت جای دارند.
💠گفتم: فدایت شوم گناهان، بسیارند و بزرگ!
🌸 فرمود: اما در قیامت همگی شما با شفاعت پیامبر که خواسته اش برآورده می شود و یا جانشینش، در بهشت خواهید بود.
امّا بخداوند سوگند که من از برزخ بر شما می ترسم...(چون در برزخ شفاعت نیست)
~~~~~~~~~~~~
⁉️اما آیا ما جزء شیعیان حضرت علی علیه السلام هستیم؟
🌹امام محمد باقر علیه السلام به جابر فرمود: اى جابر آیا براى تشیّع همین بس است که کسى ادعا کند محبت ما اهلبیت را؟!
🌷سوگند به خدا که شیعیان ما نیستند مگر افرادى که:
🕊تقواى خدا پیشه گیرند و او را اطاعت کنند.
شیعیان ما شناخته نمیشوند مگر به تواضع و خشوع دل، و نگاهدارى امانت، به زیاد روزه گرفتن، نماز خواندن، احسان به پدر و مادر، مراعات فقراى همسایگان، از حال آنها با خبر بودن، از حال مسکینان و قرض داران و یتیمان با اطلاع بودن، و به آنها رسیدگى کردن، و در گفتار از راستى تجاوز نکردن، و تلاوت قرآن کردن و ...
📙 فروع کافی، کلینی، ص 242، کتاب الخبائز، ح 3، دارالکتب الاسلامیه، 1367 هـ ش.
📘اصول کافى جلد ۳ صفحه ۱۱۸
ایتا
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
https://instagram.com/eehyakalam
6.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆 اینجا مدرسه ای در اسرائیل است
👈 ببینید چگونه بر روی اعتقادات خود پایبند هستند
📡 چرا رسانه های غربی و عربی روی اینچنین مسائلی در اسرائیل سکوت کرده اند؟ و فقط مسائل ایران را بزرگنمایی میکنند؟ اندکی تفکر برای عقلاء 🤔
👈 اینگونه اعتقاد سازی میکنند ...
ایتا
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
https://instagram.com/eehyakalam
خواستم نزدیکتر باشم به آقایم نشد
تا بگیرم دامن لطف تو مولایم نشد
+++
خواستم از معصیت دوری کنم، آدم شوم
بندها را وا کنم از دست و پاهایم نشد
+++
ندبههای جمعه را هی خواب میمانم ببخش
سر به زیرم که میان روضه پیدایم نشد
+++
ظاهراً ذکر تو را میگویم اما باطناً
در میان عاشقانت باز هم جایم نشد
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔴🔴🔴🔴
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
👇🌷
https://instagram.com/eehyakalam
گفتوگوی آقایان علوی بروجردی و خسروپناه.docx
650.3K
گفتوگوی آقایان #علوی_بروجردی و #خسروپناه
📄 متن گفتوگو
#فلسفه_دین #فلسفه_دین_اسلامی #کلام_جدید #قلمرو_دین #گستره_شریعت #انتظار_بشر_از_دین _ #اقتصاد #اقتصاد_اسلامی
ایتا
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
https://instagram.com/eehyakalam
درآمدی+به+مغالطات+روزمره.pdf
359.3K
درآمدی زیبا و کاربردی بر مغالطات👆
#شناخت_مغالطات_لازمه_پاسخ_بشبهات
ایتا
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
https://instagram.com/eehyakalam
❓❓❓❓❓❓
چرا پیامبر(صلى الله علیه وآله) مودّت ذى القربى را به عنوان اجر رسالت معرّفى کرد؟
👇👇👇👇👇👇
📌در بسیارى از آیات قرآن مى خوانیم: پیامبران الهى با صراحت این حقیقت را بیان مى کردند که: ما هیچ اجر و پاداشى از هیچ کس نمى طلبیم، بلکه اجر ما تنها بر خداوند بزرگ است.
📌آیات ۱۰۹ و ۱۲۷ و ۱۴۵ و ۱۶۴ و ۱۸۰ سوره «شعراء»، همچنین آیات ۲۹ و ۵۱ سوره «هود»، و آیه ۷۲ سوره «یونس»، و ۴۷ «سبأ»، بر این معنى دلالت دارد. بدون شک این عدم مطالبه اجر، هرگونه اتهامى را از پیامبران راستین دفع مى کند.
◀️به علاوه مى توانند: با آزادى کامل به کار خود ادامه دهند، و قفل و بندهائى که بر اثر رابطه مادى ممکن است بر زبان آنها گذاشته شود، از بین مى رود.
◀️اما جالب این که: در مورد پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) سه تعبیر مختلف دیده مى شود:
📌۱ ـ تعبیرى که در ۵۷ سوره «فرقان» آمده که، مى گوید: «إِلاّ مَنْ شاءَ أَنْ یَتَّخِذَ إِلى رَبِّهِ سَبِیلاً»؛ (تنها اجرى که من مى خواهم این است که: مردم بخواهند راهى به سوى پروردگارشان برگزینند).
یعنى تنها اجر و پاداش من هدایت شما است، آن هم از روى اراده و اختیار نه اکراه و اجبار، و این تعبیر جالبى است که نهایت لطف و محبت پیامبر(صلى الله علیه وآله) را نسبت به پیروانش مى رساند؛ چرا که اجر و مزد خود را سعادت و خوشبختى آنان مى شمرد.
📌۲ ـ تعبیرى که در آیه ۲۳ سوره «شورى» آمده است: «قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى»؛ (من از شما پاداشى نمى طلبم جز دوستى بستگانم!)
📌۳ ـ تعبیرى که در آیه ۴۷ سوره «سبأ» آمده است: «قُلْ ما سَأَلْتُکُمْ مِنْ أَجْر فَهُوَ لَکُمْ إِنْ أَجْرِیَ إِلاّ عَلَى اللّهِ»؛ (بگو: پاداشى را که از شما خواستم تنها به سود شما است، اجر و پاداش من تنها بر خداوند مى باشد).
از ضمیمه کردن این سه تعبیر به هم، چنین نتیجه مى گیریم: اگر در مورد پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) اجر رسالت، مودت ذى القربى شمرده شده است، این مودت از یکسو، به سود خود مؤمنان است، نه به سود پیامبر(صلى الله علیه وآله)، و از سوى دیگر، این محبت وسیله اى است براى هدایت یافتن به راه خدا.
◀️بنابراین مجموع این آیات، نشان مى دهد: مودت ذى القرباى رسول خدا(صلى الله علیه وآله) تداوم برنامه رسالت و رهبرى آن پیامبر است.
و به تعبیر دیگر، براى ادامه راه پیامبر(صلى الله علیه وآله) و هدایت و رهبرى او، باید دست به دامن ذوى القربى زد، و از رهبرى آنها استمداد جست، این همان چیزى است که شیعه در مسأله امامت از آن جانبدارى مى کند و معتقد است رشته رهبرى بعد از پیامبر، نه در شکل نبوت که در شکل امامت، براى همیشه ادامه خواهد داشت.
◀️توجه به این نکته نیز لازم است که: محبت، عامل مؤثرى است براى پیروى کردن، همان گونه که در سوره «آل عمران» آیه ۳۱ مى خوانیم: «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِی»؛ (بگو: اگر خدا را دوست مى دارید از من پیروى کنید) چرا که من مبلغ فرمان او هستم.
اصولاً، پیوند محبت با کسى، انسان را به سوى محبوب و خواسته هاى او مى کشاند و هر چه رشته محبت قوى تر باشد، این جاذبه قوى تر است، مخصوصاً محبتى که انگیزه آن کمال «محبوب» است، احساس این کمال، سبب مى شود: انسان سعى کند خود را به آن مبدأ کمال و اجراى خواسته هاى او، نزدیک تر گرداند.(۱).
(۱). براى توضیح بیشتر در این زمینه، به جلد دوم تفسیر «نمونه»، صفحه ۳۸۴ (۵۱۲ تجدید نظر) ذیل آیه ۳۱ سوره «آل عمران» مراجعه فرمائید.
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
👇🌷
https://instagram.com/eehyakalam
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
👇🌷
https://instagram.com/eehyakalam