زیارت امام زمان علیهالسلام در روز جمعه.mp3
1.91M
🕌 زیارت امام زمان علیهالسلام در روز جمعه
💠 اداره منزل
🔸 امام صادق(علیه السلام):
مرد جهت اداره منزل و خانواده خود به سه خصلت نیاز دارد که اگر در طبیعت او نباشد باید آنرا کسب کند:
1️⃣ خوشرفتاری،
2️⃣ گشاده دستی سنجیده،
3️⃣ غیرت.
✨ إنَّ المَرءَ یَحتاجُ فى مَنزِلِهِ و َعِیالِهِ إِلى ثَلاثِ خِصال یَتَکَلَّفُها و َإن لَم یَکُن فى طَبعِهِ ذلِکَ: مُعاشَرَةٌ جَمیلَةٌ و َسَعَةٌ بِتَقدیرٍ و َغَیرَةٌ بِتَحَصُّنٍ
📚 تحف العقول/ص322
✍🏼 این سه خصلت، برای داشتن یک زندگی موفق و سالم، ضروری است و باعث دلگرمی همسر و فرزندان به خانه و مشارکت آنان در پیشرفت خانواده می شود.
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
بیا نگار آشنا شب غمم سحر نما...🤲
مرا به یک نگاه خود شها تو مفتخر نما
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
29.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓ای شیعیان امامتان کجاست ؟
همو که وارث غربت و مظلومیت انبیا و اولیا و امام پیش از خود هست✨
🔆اللهم عجل لولیک الفرج
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*لذت فرزند اوری *
این تصاویر را از دست ندهید خانمها نوبت جهاد شماست💐
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🟢آیا پیامبر اکرم(ص) از پایانیافتن ماه صفر خوشحال بود؟
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يکي از دانشهای ناظر به «فقه الحديث»، دانش «اسباب ورود حديث» است. اين دانش به منزلة دانش «شأن نزول» در تفسير قرآن است. هدف اصلی از دانش اسباب ورود حديث، شناخت شأن صدور روايات و فهم قرائن موجود به هنگام صدور روايات است. توضیح آنکه به صرف فهم معنای لغوی و اصطلاحی الفاظ و ترکيبهای به کار رفته در احاديث نمیتوان مدعی «فهم درست» آنها شد. در برخی از موارد برای فهم درست معنای احاديث، بايد اسباب ورود حديث را دانست. يعنی علت و زمينه و بافت صدور آن سخن از معصوم را بايد فهميد. چرا که «شرايط زمينهای» در فهم مراد معصومان حتماً نقشآفرين است. به تعبير ديگر، بايد قراين مقامی (شرايط اجتماعی و تاريخی و فرهنگی و حالات مخاطب و گوينده و ... ) را در نظر گرفت.
متأسفانه بسياری از ناقلان اوليه احاديث و جامعان کتابهای حديثی، از نقشآفرينی قراين مقامی در فهم مراد معصومان غافل بودند و اهتمامی به ذکر آنها نداشتهاند. به همين دليل، برای فهم مراد واقعی معصومان، يک حديثشناس محقق بايد تلاش بيشتری کند و حتیالامکان قرائن را در منابع موجود به دست آورد. مراجعه به منابع حديثی ساير فرق و مذاهب اسلامی يا مراجعه به منابع تاريخی و فهم درست تاريخ صدر اسلام و اوضاع فرهنگی و اجتماعی حاکم بر قبايل و اقوام آن زمان و امثال آن میتواند پارهای از گرهها را بگشايد.
به عنوان مثال، در پارهای از منابع اهل سنت حديثی از #پیامبر_اکرم(ص) نقل کردهاند که فرموده باشد: «مَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ؛ هر کس مرا به پایان یافتن آذار بشارت دهد، من او را به بهشت بشارت میدهم.»
آذار از ماههای رومی است؛ مصادف با خرداد شمسی است؛ برخی آن را به معنای #ماه_صفر دانستهاند و از این حدیث نحسی ماه صفر! و سعدی ماه ربیع الاول را نتیجه گرفتهاند!
این حدیث، به خودی خود و بدون آگاهی از بافت و زمینههای بیان آن، از نظر مضمونی آنقدر عجیب هست که حتی پارهای از اهل حديث و ظاهرگرايانی مثل احمدبن حنبل نتوانستهاند با مضمون آن کنار بيايند و آن را تأييد کنند؛ به همين دليل گفتهاند که اين حديث اصل و اساسی ندارد! اما اگر احمدبن حنبل قرائن مقامی صدور چنين سخنی را میدانست، چنين حکم قاطعی را صادر نمیکرد. #شيخ_صدوق از #ابنعباس علت صدور چنين سخنی را به اين صورت نقل میکند که:
«روزی پيامبر خدا(ص) با اصحاب خود در مسجد قبا نشسته بود و به آنان گفت: نخستين فردی که اکنون بر شما وارد میشود از بهشتيان است. برخی از اين افراد چون اين سخن را شنيدند بيرون رفتند تا شتابان باز گردند و به سبب اين خبر از بهشتيان شوند! پيامبر اين را فهميد و به آنان که مانده بودند فرمود: اکنون چند نفر بر شما وارد میشوند که هر يک از ديگری سبقت میجويد؛ از ميان آنان هر کس به من بشارت دهد که ماه آذار تمام میشود اهل بهشت است. پس آن گروه بازگشتند و وارد شدند و #ابوذر نيز با آنان بود. پيامبر خدا(ص) به آنان فرمود: ما در کدام ماه رومی هستيم؟ ابوذر پاسخ داد: «ای پيامبر خدا آذار تمام شد.» پيامبر گفت: «ای ابوذر اين را میدانستم اما دوست داشتم که امت من بدانند تو بهشتی هستی.»
به هر حال این حدیث هیچ ربطی به سعدی و نحسی ماههای صفر و ربیع الاول ندارد! اصل داستان چیز دیگری بوده است که در تحلیل مرحوم شیخ صدوق کاملاً واضح است.
#نحس
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
⁉️ شبهه
این که میگن خداوند ضد زن است وزن را از باقیمانده گل مرد درست کرده
یا اینکه زن در عالم خلقت مخلوق درجه ۲ هست ،زن ناقص العقل است
زن باید مطیع شوهرش باشد
زن باید به شوهر سجده کند
زن نباید قبل از راضی کردن شوهر بخواب برود
زن درخانه پدر باید زیر دست پدر ودر خانه شوهر زیر دست شوهر باشد
و خیلیییییی دیگه از این حرفهایی که علیه زن زده میشود... پاسخش چیست ⁉️
#پاسخ در پست بعدی 👇🌸
#پاسخ
با سلام و احترام
زن و مرد هر دو آفریده و مخلوق خداوند هستند، چطور ممکن است خداوند مهربان زن یا مرد یا انواع دیگر از موجودات را دشمن خود بداند؟
زن مخلوق درجه دوم نیست بلکه زن و مرد مثل تار و پود هایی هستند که جامعه ی بشری را می سازند و هر کدام کارکرد خاصی دارند همانطور که اعضای بدن ما مثل قلب و مغز و دست و پا وظایفی دارند.
زن ناقص العقل نیست بلکه زن سرشار از عواطف انسانی است و این گاهی اوقات باعث می شود محاسبات ریاضیوار را کنار بگذارد و طبق احساسات عمل کند.
زن در اسلام زیر دست هیچکس نیست، زن استقلال و شخصیت دارد و کسی نمی تواند برای سرنوشت او تصمیم بگیرد، عقل و درک و شعور زن مثل مرد به رسمیت شناخته شده است.
مرد مسئولیت دارد به زن خدمت کند و مثل پروانه دور او بگردد و او را از محبت لبریز کند و از خطرات دور نگهدارد.
زن و مرد در کارهای خود باید با یکدیگر مشورت کنند و ایثار و گذشت داشته باشند، اما در جایی که اختلاف داشتند اسلام توصیه دارد که زن تابع مرد باشد و مرد در اینجا بر زن ولایت دارد.
ولایت مرد بر زن به این معنا نیست که مرد می تواند به زن زورگویی کند و یا بی احترامی کند، نه.
زن و مرد هرکدام در قبال دیگری مسئولیت هایی دارند و باید نیازهای هم را برطرف کنند، البته طرف مقابل هم باید ملاحظه کند و اهل درک باشد.
نیاز جنسی در خانواده خیلی مهمه، اگر این نیاز در خانواده برطرف نشده این خطر هست که در بیرون از خانه انجام بشه و کار به خیانت و با مفاسد دیگه کشیده بشه.
زن باید با لطافت های زنانه و با صبوری و با صحبت، مرد رو راه ببره و اون رو مطلع کنه. مرد هم باید زنش رو درک کنه و بهش محبت کنه، واقعا این یه چیز دوطرفه هست.
در کل در خانواده باید اصل سازش و محبت و احترام حاکم باشد. زن باید اقتدار مرد را حفظ کند و مرد هم باید محبت زن را تامین کند.
🌐#معارف_اعتقادی 🔻
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼
✍ قال امیرالمومنین (علیهالسلام): حیا نهایت بزرگواری و برترین خوی وعادت است.
📚تصنیف غرر / ۵۴۳۷
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
#تلنگر
در روايتي امام باقرعلیهالسلام ميفرمايد:"كسي كه چيزي را لعنت ميكند اگر آن شي مستحق نباشد لعنت به خود گوينده بر ميگردد. پس از لعن مؤمن بپرهيزيد تا مبادا خود گرفتار شويد.
🌐#معارف_اعتقادی 🔻
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🔸مصاحبه حجت الاسلام مرادی؛ پژوهشگر
#موسسه_کلامی_احیاء_همدان در خصوص "چرا نام امام زمان (عج) در قرآن نیامده است" با خبرگزاری ایکنا:
http://iqna.ir/fa/news/4235050
.
♻️ گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟
✅ از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود.
✅ جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود.
❇️ خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند.
❇️ مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند.
کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند.
✅ بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند.
✅ اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد.
✍️ عبدالله محمدی (عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔ طوفانیترین مناظره شیعه و سنی
🌐#معارف_اعتقادی 🔻
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
◽️ رهبر انبساطی در زمانه ما
✍️ نوشتاری از #مهدی_جمشیدی عضو هیأت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه؛
🔹 آیتالله خامنهایِ نظام جمهوری اسلامی، همان حجتالاسلام خامنهایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حالوهوای او دگرگون نشده است.
➕ منطق او، تحکّم و فرمان و امر و تحمیل نیست، بلکه همراهسازی و استدلالپردازی و اقناع و مباحثه است. آنگاه که با دانشجویان دیدار میکند، بهواقع میشنود و خود را در جایگاه مخاطب مستقیم مینشاند. به دانشجو حقّ میدهد که صریح بگوید و شفاف بخواهد و انتقاد کند؛ چه از او و چه از دفترش و چه از نهادهای منصوبش....
🔍 ادامه را اینجا بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/rahbar
#یادداشت
#رهبری
🆔 @iictchannel
💠 تاثیر شیطان بر مجاری ادراکی انسان
🔸 مهم ترین #راه_نفوذ شیطان, مجاری ادراكی انسان است یعنی شیطان در مجرای اندیشه اثر می گذارد، وقتی در #مجرای_اندیشه اثر گذاشت، انسان باور میكند و وقتی باور كرد، مطابق باورش كار میكند (این برای یك گروه)؛ گروه دیگر كسانیاند كه شیطان در #مجاری_انگیزه آنها _ نه اندیشه_ اثر می كند، وقتی اینها به چیزی انگیزه مند شدند همان راه را ادامه می دهند (این دو گروه)؛ گروه سوم كسانی اند كه شیطان هم در بخش اندیشه آنها اثر می گذارد هم در بخش انگیزه آنها.
🔸 كسانی كه مشكل علمی ندارند، شیطان در انگیزه آنها وسوسه می كند یعنی #شهوت آنها را تحریك می كند, #غضب آنها را تحریك می كند كه اینها می شوند عالِم بی عمل؛ آنها كه مشكل علمی دارند و این معارف را فرا نگرفتند، شیطان با #خرافات و امثال خرافات در بخش اندیشه آنها اثر می گذارد و آنها را به امور باطلی باورمند می كند و گروهی كه از هر دو فضیلت محروم اند، شیطان هم در بخش اندیشه آنها, آنها را خرافات زده می كند و هم در بخش انگیزه آنها, آنها را با شهوت و غضب انگیزهمند می كند.
🔸 عده ای گرفتار جهل علمی اند و شیطان از راه شبهات علمیه كه ﴿إِنَّ الشَّیاطِینَ لَیوحُونَ إِلَی أَوْلِیائِهِمْ لِیجَادِلُوكُمْ﴾، مغالطات را در قلب اینها القا می كند، آن گاه اینها به جای اینكه برهانی فكر كنند مغالطی فكر می كنند و این مغالطاتی كه در اثر ﴿إِنَّ الشَّیاطِینَ لَیوحُونَ إِلَی أَوْلِیائِهِمْ﴾ در قلب اینها القا شد را باور می كنند و به خرافاتی دل می سپارند. آنها كه مشكل علمی ندارند، شهوت و غضبِ اینها را بر عقل عملی اینها پیروز و چیره می كند، آن گاه اینها یا به سمت شهوت حركت می كنند یا به سمت غضب.
🔸 گروهی كه گرفتار هر دو نقصاند، شیطان گاهی در بخش #اندیشه_و_علم و گاهی در بخش #انگیزه_و_عمل، آنها را به دام می اندازد.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سوره مبارکه سبأ ـ جلسه 8
تاریخ: 1392/07/07
🌐#معارف_اعتقادی 🔻
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
وقتی جمهوری اسلامی، میوه های راهبری "رهبر علم دوستش" را می چیند؛
📸 افتخار ستودنی نابغه های ایرانی؛ ایران در جایگاه سوم رتبهبندی مدالی المپیادهای جهانی ۲۰۲۴
▫️با پایان المپیادهای علمی۲۰۲۴، در ۵ المپیاد با بیشترین کشور شرکتکننده (۱ز ۵۳ تا ۱۱۰ کشور) جمهوری اسلامی ایران بعد از کشورهای آمریکا و چین با کسب مجموعا ۱۰ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۲ برنز در جایگاه سوم دنیا قرار گرفت.
🌐#معارف_اعتقادی 🔻
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼
✍امیرالمؤمنین امام علی علیهالسلام: سه خصلت موجب جلب محبّت مىشود: خوشخويى، ملايمت و فروتنى.
📚 غررالحكم، حدیث ۴۶۸۴
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 #يک_دقيقه_مطالعه
📎 اعتقاد منابع زرتشتی بر این است که مرگ جنین در اثر تجاوز و حلول دیو در وجود مادر است. لذا چنین زنی ناپاک و نجس به شمار می رود. پس باید تطهیر شود. چون در اندرونش نسا (دیو مردار) بوده و بدین جهت خود و لباس و هر آنچه با وی در تماس بوده نجس است. چون بچه مرده زاده شد، باید سگی بیاورند و زن از خانه بیرون رفته و قرنطینه شود. باید تا سه شبانه روز آب نخورد و ادرار گاو و خاکستر بخورد و با ادرار گاو، خود
را بشوید. باید چهل و یک شبانه روز جدای از دیگران بماند.
📓 درسنامه انتقادی آشنایی با زرتشت و باستان گرایی
#زرتشت
#باستان_گرایی
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
💢 چرا به قهرمانان دست و بازو بیش از قهرمانان فکر و اندیشه بهاء می دهیم؟!
✍️ استاد پیشکسوت معارف اسلامی حجتالاسلام والمسلمین دکتر علی نصیری گیلانی
چند ماه اخیر در کنار انتخابات، فضای رسانه ای و خبری کشور به شدت تحت تاثیر برگزاری المپیک و پارا المپیک بوده و هست.
البته به سهم خود باید از همه عزیزانی که در عرصه ها و میدان های مختلف ورزشی عزت و شوکت برای کشور فراهم کرده و باعث مسرت و شادمانی شمار زیادی از مردم شدند، تقدیر و تشکر کرد.
در برابر این رخداد ورزشی پیوسته اخبار کسب مدال های زرین و غیر زرین برای جوانان و نوجوانان این کشور در عرصه علم و فن آوری در المپیادهای جهانی به گوش می رسد؛ چنان که گزارش برترین های کنکور نیز تا حدودی گوش نواز بوده است.
اما با دو تفاوت تلخ و شگفت آور:
1️⃣ به عکس بازتاب گسترده اخبار مدال آوران عرصه ورزش، اخبار مدال آوران عرصه دانش و فن آوری به صورت بسیار کم رنگ تر و کم رونق تر در رسانه ها و حتی رسانه ملی بارتاب می یابد!
2️⃣ بنا به گفته جناب آقای دبیر رئیس فدراسیون کشتی، برای مدال آوران عرصه ورزشِ المپیگ گاه تا پنجاه میلیارد تومان هدایای مختلف از طرف دولتمردان و سایر حامیان پرداخت می شود؛ شورای شهرها و حتی امامان محترم جمعه دست به کار شده و آپارتمان هایی به نام آنان به ثبت می رسانند! اما برای مدال آوران عرصه علم و فن آوری جز چند امتیاز معنوی همچون عبور از سد کنکور، هیچ گزارشی از تشویق های مادی و هدایای کذایی و ... به گوش نمی رسد!
گاهی گله آنان به گوش می رسد که فلان مسؤول تنها با یک تابلوی ناقابل به دیدار آنان رفته است!!
⭐️راستی، برای کشوری مثل ایران با تاریخ پر رنگ و رونق آن که از علم و فرهنگ و فن آوری آکنده و آمیخته است، سزاوار است که در آن این چنین دست و بازو بر فکر و اندیشه برتری داده شود؟!
با کدام معیار و میزان، زور بازو و قدرت کمر و پا بر تراوش فکر، طراوت اندیشه و قدرت خلاقیت انسان برتری داده می شود؟!
آیا همه کشورهای متمدن و رشد یافته دنیا هزینه های بسیار گزاف از بیت المال برای مراحل مختلف حضور و برگزاری ورزش در عرصه جهانی و دادن هدایا و مبالغ هنگفت برای مدال آوران خود را در نظر می گیرند؟!
ابداً چنین نیست!....
چنین رفتار و رویه ای نه مورد پسند اولیای دین است و نه قابل دفاع از سوی خیرخواهان کشور!
کسی این رنجنامه را به حساب بی ارزش شمردن ورزش و ورزشکاران نگذارد!
صبح صادق روز یکشنبه
هیجدهم شهریور ماه 1403
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فيلترينگ؛ پرسشها و پاسخها.pdf
1.06M
💥انتشار برای اولین بار💥
📚 نسخه PDF
⁉️ پاسخ به شبهات داغ فيلترنگ
✍کتاب الکترونیک | به قلم کارشناسان فضای مجازی
✔️ پاسخ مستند به سوالات جنجالی فیلترینگ (اينستاگرام و واتساپ) 🔻
1⃣ آیا واقعا فيلترينگ، روشي نادرست، ناکارآمد و منسوخ است یا در کشورهای مهم دنیا جریان دارد؟
2⃣ آیا مفاسد گوناگون فضاي مجازي صرفاً با فرهنگسازی و اطلاعرسانی مهار میشود یا نیاز به فيلترينگ هم دارد؟
3⃣ آیا فيلتر کردن، در تضاد با آزادي خدادادي و دينداري آگاهانه است یا خیر؟
4⃣ آیا واقعا فيلترينگ، موجب عقبماندگي کشور و محروميت از فوايد بيشمار فضاي مجازي ميشود؟
6⃣ با وجود رشد تکنولوژي و ساخت فیلترشکنها، فيلترينگ چگونه امکانپذير است؟
7⃣ آیا فيلترينگ، عملا موجب استفاده از فيلترشکن است و مفاسد بیشتر میشود یا خیر؟
8⃣ آیا مخالفت با فضای مجازی با مخالفت با آزادي ماهواره در ايران قابل مقایسه است یا خیر؟
9⃣ چگونه فیلترینگ با کسب و کار ميليونها نفر قابل جمع است؟
👈 و پاسخ سوالات مهم دیگر را در این کتاب الکترونیک بخوانید.
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🍃 همچون یک شهروند عادی
🔺او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، یک رأی به صندوق انداخته و سپس نظارهگر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است.
📨 او رأی مردم را محترم دانسته است و در منطق حکمرانی، دخالت مستقیم و جدّی داده است.
➕ حتّی آنگاه که گزینههای زاویهدار با او به قدرت رسیدهاند، منطق مردمسالاری را کنار ننهاده و انتخابات را ابطال نکرده است.
◽️ او در برابر این گزینهها، کارشکنی و سنگاندازی نکرده و جهتگیریهای شخصیاش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس اخلاق و در چهارچوب قانون بوده است.
🎙 #مهدی_جمشیدی
📖 برای مطالعه متن کامل کلیک کنید...
#رهبری
#عکس_نگاشت
🆔 @iictchannel
✍️کلاس: دوره علمی آموزش کلام اسلامی
🔸مدرس: استاد علی اصغر مظاهری
🗓 پنج شنبه ها
⏱ساعت: 8:30 الی 10صبح
🏢مکان: میدان پروانه ها، مجتمع آدینه، طبقه دوم، موسسه کلامی احیاء
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b