eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
467 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عید قربان و عید عبودت محبوب با نماز و نیاز به درگاه بی نیازش،با عبادت و ذکر و دعایش با قربانى و صدقات و احسانش بستر و جویباری است براى جارى ساختن مفهوم زلال عبودیت و اتصال به دریای بندگی معبود این عید خجسته بندگی بر شما مبارک 🌺🌹🌸🌹 🌷🌹🌸
☑️ قربانی در سنت زرتشتی و ایران باستانی هر سال به عید قربان که می‌رسیم عده‌ای می‌گویند: «شما مسلمانان چرا خون حیوانات را می‌ریزید؟ چرا قربانی می‌کنید؟ ما آریایی‌ها در دوران باستان به جای کشتن حیوانات، درخت می‌کاشتیم!» در پاسخ باید بگوییم: ۱. ما مسلمانان در عید اضحی (عید قربان) برای زنده نگه داشتن راه ابراهیم (ع) که پدر موحدین همه عالم است، و به شکرانه سرفرازی او در امتحان الهی، گوسفند قربانی می‌کنیم و گوشت آن را به فقرا و نیازمندان می‌دهیم، این یعنی انسانیت. ۲. کسانی که مدعی هستند نباید خون حیوانات را ریخت، آیا خودشان تابحال گوشت نخوردند؟ همبرگر و سوسیس چه؟! ای کاش برخی افراد قبل از اینکه حرفی بزنند یک نگاهی به خودشان بیاندازند. ۳. ما مسلمانان درخت هم می‌کاریم، منتها همین آریایی‌های روشنفکرنما، در کریسمس، به تقلید از اروپایی‌ها، درخت‌ها را قطع می‌کنند و به آن لامپ آویزان می‌کنند. ۴. قربانی کردن گوسفند،بز، اسب و گاو در فرهنگ هخامنشی و ایضاً در سنت زرتشتی همواره وجود داشته، آنان خیلی خیلی بیشتر از مسلمانان حیوانات را قربانی می‌کردند (حتی در مواردی مرسوم بوده که حیوان را قبل از قربانی شکنجه می‌کردند). برای مشاهده کامل اسناد نگاه کنید به: https://b2n.ir/d62114 لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید. ایتا 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام 🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam واتساپ 🌷👇 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d اینستاگرام 👇🌷 https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1001 fazilat.pdf
7.97M
✅کتاب ۱۰۰۱ فضلیت از امیرالمؤمنین علیه السلام در کتب اهل سنت ✅مبلغ غدیر باشیم. ✅بزرگترین عید شیعه به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺*اثبات ولایت و خلافت امیر المؤمنين علی(علیه السلام) در منابع اهل سنت* 🔰 *ابن کثیر دمشقی از علمای برجسته اهلم سنت و از پیروان ابن تیمیه و متعصب مذهبی در تفسیر خود می نویسد:* ♦️ *عنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، أَنَّ عَلِيًّا كَانَ يَقُولُ فِي حَيَاةِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وسلّم أَفَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى أَعْقابِكُمْ وَاللَّهِ لَا نَنْقَلِبُ عَلَى أَعْقَابِنَا بَعْدَ إِذْ هَدَانَا اللَّهُ، وَاللَّهُ لَئِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ لأقتلن عَلَى مَا قَاتَلَ عَلَيْهِ حَتَّى أَمُوتَ، وَاللَّهِ إِنِّي لَأَخُوهُ وَوَلِيُّهُ وَابْنُ عَمِّهِ وَوَارِثُهُ، فَمَنْ أحق به مني؟* 📝 ترجمه: *از ابن عبّاس عليها السّلام نقل است كه حضرت علىّ‌ عليه السّلام در زمان حيات رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله مى‌گفت: ...من برادر و پسر عمو و وارث او هستم، و كيست كه نزديكتر و اولى باشد به آن حضرت از من .* 📚 منبع: تفسیر القرآن العظیم / ابن کثیر دمشقی / ج 2 / ص 112 به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صدا ۰۲۸.m4a
1.96M
💠 برهان افضلیت(۴) 🔊حجت الاسلام علینقی به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💻تخریب اسلام در بازی‌های رایانه‌ای 💿 عملیات روانی بر روی اذهان کودکان شوخی نیست 🔷 باور ندارید کلیپ فوق را نگاه کنید به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 پاسخ :👇👇👇 ◀️1. "لا اکراه فی الدین" در آیه ۲۵۵ سوره بقره ، اشاره به قلبی بودن و اجبار ناپذیر بودن دین دارد و آیه‌ با زبان نفی سخن گفته، نه نهی؛ یعنی نمی توان کسی را به زور معتقد و مومن کرد . ◀️2. انسان در انتخاب نیک و بد اختیار دارد و در هیچ یک اجبار نیست، اما خدا فقط نیکی را می پذیرد . آزاد بودن انسان‌ در پذیرش دین ، یعنی اختیار داشتن در انتخاب بین حق و باطل . ◀️3. اگرچه انسان قادر به انتخاب است و اجبار ندارد اما حکم و راهنمایی خدا این است که راه حق را برگزیند و از باطل دوری کند .‌ ◀️4. حق بودن ادیان و شریعت‏ها اختصاص به زمان خودشان دارد و پیروان آن‏ها، پس از ظهور شریعت کامل‏تر باید به آن بگروند ؛ البته تا ظهور اسلام که کامل ترین و آخرین دین است . ◀️5. پیروان ادیان الهی ، هم به حکم کتاب خودشان که در آن به آمدن پیامبر اسلام اشاره شده و هم به حکم عقل که باید به آخرین پیام الهی گوش فرا دهند، باید دین اسلام را بپذیرند. لذا آنان که از عقل و وحی استفاده نکرده اند مستوجب بازخواست هستند . ◀️6. بنابر این بین این دو آیه هیچ تعارضی وجود ندارد؛ زیرا عدم اجبار بر پذیرش دین خاصی ، دلیل بر حق بودن تمام ادیان و مسلک‏ها نیست ، بلکه دلیل بر احترام به آزادی انسان در انتخاب دین است و ثمربخش نبودن اجبار در گرایش به دین خاص. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام آقا جان صبح را با نفس گرم تو آغاز کنم... که جهان بی نفس گرم تو یخبندان است... 🌿السلام علیک یا اباصالح المهدی 🌿 💜اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ