eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
462 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Shabani_ir
📸 | حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان در دسته عزاداری حوزه علمیه همدان به مناسبت ۲۸ صفر •┈┈••✾••┈┈• 🆔 @shabani_ir
هدایت شده از Shabani_ir
هدایت شده از Shabani_ir
هدایت شده از Shabani_ir
هدایت شده از Shabani_ir
هدایت شده از Shabani_ir
🌹 ادله ای محکم برای اثبات شهادت پیامبر اعظم(ص) [قسمت اول] ♦️یکی از شیوه هایی که دشمنان، برای خاموش کردن نور خدا به کار می گرفتند، کشتن اولیای الهی بوده است که این روش بارها درباره اهل بیت (ع) به کار گرفته شده است. ♦️روایات متضافره ای که درباره شهادت همه معصومین رسیده است، ثابت می کند همه ایشان به شهادت رسیده اند و هیچ یک با فوت طبیعی از دنیا نرفته اند و پیامبر گرامی اسلام نیز از این عموم خارج نیستند. همه علمای بزرگ شیعه بر این باورند که پیامبر اکرم(ص) به سبب سمّ به شهادت رسیده اند. هرچند بعضی از ایشان به خاطر رعایت تقیه وخفقان موجود در زمان حکومت های ظالم به این مطلب تصریح نکرده اند ولی هیچ یک از ایشان مطلبی را که دال بر این باشد که رسول خدا (ص) با فوت طبیعی از دنیا رفته اند را نقل نکرده اند. 🔰شیخ مفید رحمه الله می گوید: «ایشان در 28 صفر سال دهم هجری در سن 63 سالگی در مدینه منوّره مسموم به شهادت رسید.»(۱) 🔰شیخ طوسی رحمه الله نیز همین مطلب را در تهذیب الاحکام یادآور می شود.(۲) 🔰و مرحوم مجلسی رحمه الله نیز می نویسد: شهادت پیامبر (ص) در سال یازدهم هجری بوده است.(۳) 🔰علامه حلی رحمه الله نیز شهادت پیامبر را با سمّ تایید می کند.(۴) 🔰مرحوم محمد علی اردبیلی رحمه الله نیز می گوید: پیامبر (ص) در مدینه با سمّ به شهادت رسید.(۵) 💠علاوه بر اجماع علمای شیعه بر این مطلب که پیامبر (ص) به شهادت رسیده اند، روایاتی نیز در این باره رسیده است، که این روایات را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:  1) روایاتی که عموماً در مورد شهادت همه معصومین (ع) وارد شده است. 2) روایاتی که در خصوص شهادت پیامبر اکرم (ص) وارد شده است.  ✔دسته اول روایاتی که در مورد شهادت همه معصومین (ع) رسیده است، اگر نگوییم به حد تواتر رسیده است، حداقل می توان گفت مستفیضه هستند که به اختصار بیان خواهیم کرد. 1⃣ رسول خدا (ص) فرمودند: «ما من نبيٍّ أو وصيٍّ إلا شهیدٌ»(۶)، «هیچ نبی و یا وصی نیست مگر این که شهید می شود» 2⃣در روایت دیگری فرمود: «ما منا إلا مسمومٌ أو مقتول»(۷) «هیچ یک از ما نیست مگر این که یا مسموم یا کشته می شود».  3⃣ امام مجتبی (ع): «والله ما منّا إلا مقتول شهید»(۸) «به خدا سوگند هیچ یک از ما نیست مگر این که مقتول و شهید است». همین روایت از امام صادق و امام رضا علیهما السلام هم نقل شده است. ✅از این روایات می توان فهمید تمام اهل بیت به شهادت رسیده اند چون حرف نفی و «الا» در یک کلام افاده عموم می دهد و همه ایشان را شامل می شود مگر این که با دلیل محکم و یقینی یکی از ایشان خارج شود که چنین دلیلی موجود نیست. ✔دسته دوم روایاتی که به خصوص در مورد شهادت پیامبر (ص) رسیده اند اگر چه تعدادشان به اندازه دسته اول نیست، لکن از نظر سند صحیح و غیر قابل خدشه هستند.  1⃣سلیم بن قیس هلالی از عبدالله بن جعفر نقل می‌کند که رسول الله(ص) خطبه ای خواندند و فرمودند: 🕯«ای مردم! زمانی که من شهید شوم، علی أولی به نفس شماست(امر دنیا و آخرت شما به ید ولائی اوست و بر همه ی شما ولایت دارد)، و زمانی که علی به شهادت برسد، فرزندم حسن أولی به نفس مؤمنین است و وقتی فرزندم حسن به شهادت برسد، فرزندم حسین أولی به نفس مؤمنین است و زمانی که فرزندم حسین به شهادت برسد،فرزندم علی بن حسین أولی به نفس مؤمنین است، با وجود او امر به دست مؤمنین نیست.  ◾️سپس رو کردند به علی (ع) و فرمودند: 🕯یا علی! تو او را درک خواهی کرد پس سلام مرا به او برسان و زمانی‌که او به شهادت برسد، فرزندش محمد أولی به نفس مؤمنین است و تو یا حسین! او را به زودی درک خواهی کرد، پس سلام مرا به او برسان. 🕯سپس بعد از محمد مردانی هستند یکی بعد از دیگری و با وجود ایشان امر در اختیار مؤمنین نخواهد بود و این فرمایش را سه مرتبه تکرار کردند و فرمودند: هیچ کدام از ایشان نیست مگر این که أولی به نفس مؤمنین است، با وجود ایشان، امر در دست مؤمنین نیست، همه ایشان هدایت‌گر و هدایت شده‌اند، که ایشان؛ نُه نفر از فرزندان حسین اند. پس علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) ایستاد و در حالی‌که گریه می‌کرد، فرمود: پدر و مادرم فدایت ای پیامبر خدا! آیا کشته می‌شوی؟! 🕯حضرت فرمود: بله، به وسیله سمّ به شهادت می‌رسم و تو با شمشیر کشته می‌شوی و محاسنت از خون سرت خضاب می‌شود و فرزندم حسن نیز با سمّ کشته می‌شود! و فرزندم حسین با شمشیر کشته می‌شود، او را ظالم پسر ظالم! زنا زاده پسر زنا زاده! منافق پسر منافق می کشد»(۹) 🌹اللّهم صَلّ عَلی نُورِ مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ فی الاَنوار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ سوال 👈چرا اسلام در عربستان ظهور کرد؟ 🔹ظهور اسلام در عربستان دارای علتهای متعددی است که به برخی از آنها اشاره می کنیم: ✨ هر دین برای اثبات حقانیت خود به معجزه ای نیاز دارد، در زمان ظهور اسلام ادبیات عرب به رشد و پیشرفت قابل توجهی رسیده بود و همین امر موجب شد تا اسلام معجزه اصلی خود را قرآن و به زبان عربی قرار دهد؛ و از آنجا که مهد زبان عربی جزیرة العرب بوده باید این دین و معجزه اش در آنجا ظهور کند تا معجزه بودن آن به خوبی بر همگان آشکار گردد.  ✨هر دینی در ابتداء ظهور از نظر توانائی دفاع از خود و پیروانش در وضعیت بالائی نیست و ممکن است در مقابل طوفان حملات و لشکرشی های دشمنان توان مقابله و دفاع از خود را نداشته باشد، بنابراین لازم است تا رسیدن به توانائی مطلوب در شرایطی رشد کند که کمتر دچار آسیب ها شود، و از آنجا که منطقه حجاز به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوائی و جغرافیائی، منطقه ای بکر و دست نخورده بوده و مردم آنجا مردمی جنگ جو بودند، هیچ یک از قدرتهای موجود آن زمان، (امپراطوری های غربی و شرقی) طمع و تمایلی برای لشکرکشی به آن جا را نداشتند، به همین جهت محیط بسیار مناسبی برای این منظور بود؛ زیرا تا زمانی که این نهال نوپا بتواند ریشه های خود رامحکم کرده و بتواند شاخسار خود را به سوی دور دست ها بگستراند، در این منطقه از هر گونه گزندی در امان بود.  ✨ نبودن حکومت مرکزی قوی در منطقه حجاز، و وجود نظام قبیله ای و طایفه ای در آن منطقه موجب می شد تا از نظر سیاسی و نظامی، مانعی بر سر راه این دین نوپا وجود نداشته و امکان پیشرفت دعوت و تبلیغ در آن جا بیشتر فراهم باشد. ✨ وجود برخی خصلت ها و اخلاقیات مثبت در نژاد عرب که با ظهور اسلام به شکوفایی و اعتلاء رسید، نظیر توانایی تحمل شداید و سختی‌ها و داشتن روحیه دلاوری و شجاعت و سلحشوری و آشنایی با جنگ و درگیری و پای بندی به پیمان و قرار داد و وفاداری نسبت به آن؛ این ها خصلت هایی بود که اسلام برای تحمل سختی ها و محدودیت ها و مقابله با دشمنان خود در آینده به آنها نیاز فراوان داشت و پیامبراکرم (ص) و مسلمانان توانستند با بهره برداری از این خصلت ها، آزار و اذیت های مشرکین ومشکلات محاصره اقتصادی شعب ابی طالب و جنگ ها و ...را تحمل کرده و به پیروزی دست یابند. ✨ وقتی خداوند متعال اراده نمود که آخرین و مهم ترین رسول خود را در زمان خاصی برای هدایت مردم بفرستد، می بایست زمینه های طهارت و اصالت و قداست خانوادگی این فرد را در طول تاریخ حفظ نماید و چنین به نظر می رسد که بهترین محیط برای حفظ نژاد اصیل رسول خدا(ص)، در طول تاریخ، منطقه حجاز بوده است، زیرا اولاً دور از قدرتهای ظالم و ستمگر و انحرافات فکری آنها بوده، و مردمان طالب پاکی و طهارت می توانستند بر همان فطرت پاک انسانی خود، حرکت نمایند و وجود افراد منحرف در آن جامعه، چون طبق طبیعت آزاد خود مشی می کردند، مانع جدی در مسیر حرکت فطری و مقدس این خاندان نبوده اند، علاوه این که محیط زندگی هر قدر پر مشقت تر باشد، زمینه بهتری برای پرورش و تربیتِ روحی قوی و مستحکم و فولادین فراهم می آورد. ✨از نظر دانشمندان علوم طبیعی قدیم، هر منطقه ای که به خط استوا نزدیکتر باشد، زمینه پرورش جسم و مزاج معتدل در آنجا بیشتر است و هر چه مزاج و جسم معتدل تر باشد، قابلیت برای پذیرش روح و نفس معتدل تر در او بیشتر است. شاید به خاطر همین جهات بوده، که حضرت ابراهیم خلیل الله به دستور خداوند، حضرت اسماعیل و مادرش حضرت هاجر را از منطقه فلسطین و شامات به سوی منطقه بیابانی حجاز کوچ می دهند، و این مادر و فرزند، و جناب حضرت ابراهیم، در این مسیر مورد امتحانات متعدد الهی واقع می شوند و همه اینها در واقع، مقدمه چینی و زمینه سازی ظهور و تولد رسول گرامی اسلام(ص) در این منطقه بوده است. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
🏴﷽🏴 🔖عنوان کنفرانس: ( ) 🎙با روشنگری استاد ارجمند: حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای محمدرضا ترک 🔹مدیرگروه مطالعاتی پژوهشی کلام جدید و نقد آتئیسم 🔸متخصص فرق و مذاهب اسلامی 🔹پژوهشگر موسسه کلامی احیا 🕙 ساعت گفتگو: ۲۱ 🗓 زمان: چهارشنبه ۱۴۰۰/۷/۱۴ 🌍 مکان: ⬅️لطفا سوالات و ابهامات مربوط به موضوع کنفرانس را به آیدی مدیر گروه @HASAN_1524 ارسال فرمائید ➡️ لینک https://eitaa.com/joinchat/2128871435C7db9a13d97 لینک آرشیو کنفرانس ها @Fedayeen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گران‌ترین دزدی تاریخ دزدی که با سرقت یک گوشی، صاحب باارزش‌ترین دارایی دنیا شد.
▪️شهادت امام رضا(علیه السلام) را خدمت اعضای محترم تسلیت عرض می کنیم. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ پاسخ اجمالی به روایتی که در این روزها به غلط مشهور شده است و نشر داده میشود:: حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) فرمودند هر کس پایان صفر را مژده دهد بهشت بر او واجب است. 〰〰〰〰〰▪️🔹🔹 ⚠️این حدیث در هیچ یک از کتب حدیثی شیعه وارد نشده است و از بیخ و بن جعلی می باشد و جالب است که حتی علمای نیز تصریح به جعلی و موضوع بودن این روایت کرده اند؛ ❌من بشرني بخروج صفر بشرته بالجنة قال القاري في الموضعات تبعا للصغاني لا أصل له. 📘📒كشف الخفاء، ج 2، ص 309 👈👈قال الصغاني وكذا قال العراقي. 📓📔الفوائد المجموعة في الأحاديث الموضوعة، ج 1، ص 438 ================ 🔻اما انچه که در روایات وارد شده است و متاسفانه اشتباه تفسیر شده به این شکل میباشد:: ⬇️ ابن عباس می گوید: روزی رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) در مسجد قبا نشسته بودند و گروهی از اصحاب نیز نزدشان بودند. حضرت فرمودند: اولین کسی که الان بر شما وارد می شود اهل بهشت است! اصحاب که این سخن را شنیدند گروهی از آنها برخاسته و از مسجد خارج شدند و هر کدامشان دوست داشتند که نفر اولی باشند که بر می گردند تا اهل بهشت حساب شوند! حضرت که متوجه این حرکت آنها شد به بقیه اصحاب فرمودند: الان گروهی بر شما وارد می شوند درحالیکه از یکدیکر در ورود به مسجد سبقت می گیرند، 👈از میان آنان آنکه من را به بشارت دهد اهل بهشت است. 👉جمعیت برگشته و داخل شدند درحالیکه ابوذر نیز در میان آنان بود. حضرت سوال کردند در کدامین ماه از ماههای رومی هستیم؟ ابوذر گفت: آذار به پایان رسیده است ای رسول خدا. پس حضرت فرمودند: ای اباذر، این را می دانستم ولی دوست داشتم که اصحاب من هم بدانند که تو اهل بهشتی 📚نام کتاب : معاني الأخبار نویسنده : الشيخ الصدوق جلد : 1 صفحه : 205 _______ ⁉️❓‼️اما ماه آذار چه زمانی هست و از چه نوع ماه هایی است؟ محقق کتاب معانی الاخبار استاد غفاری ذیل حدیث می گوید آذار وأذار : شهر بعد شباط وقبل نيسان ، عدد أيامه ٣١ وهو الثالث من السنة الشمسية. آذار از ماههای رومی؛ همان ماه مارس میلادی؛ و تقریبا از10 اسفند تا 10 فروردین می باشد. 📘📗 معاني الأخبار، ابن بابويه، محمد بن على‏، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، ص204 http://lib.eshia.ir/15257/1/204 ============== 💯 نتیجه گیری:: ☑️☑️ همان طور که مشاهده نمودید اولا : انچه که در باب وعده بهشت بیان شده مربوط به خروج از ماه آذار است و ماه آذار هم یک ماه رومی است و نه عربی؛ و ثانیا روز آن ثابت بوده همان طور که محقق شیعه تصریح نموده و مربوط به یک زمان خاص است از اسفند تا بهار و اصولا ربطی به ماه صفر هم ندارد. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا