eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
473 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣مدرسه مجازی المرسلات برگزار می‌کند: ⏳دوره کوتاه مدت: ♻️ و کتاب 🎙استاد سیدمحمد هاشمی ✅اهم موضوعات: 🔹چرایی نیاز به علم منطق و ارتباط این علم با سایر علوم 🔹چگونگی حصول تفکر منطقی و ساختار کلی علم منطق 🔹چرایی بحث از مباحث الفاظ در منطق 🔹جمع بندی باب معرف، قضایا و حجت در المنطق 🔹مبادی اقیسه و نسبت آن با غرض علم منطق 🔹باب برهان و جمع بندی تمام منطق بر اساس برهان ⏰این دوره در ۶جلسه به صورت مجازی روزهای شنبه و سه شنبه از ۱۹بهمن تا ۷اسفند برگزار می‌شود. 🌐لینک ثبت نام👇👇 http://soda96.ir/doreh-mantegh/ ⌛️مهلت ثبت نام: سه‌شنبه ۱۹بهمن ❌ظرفیت محدود❌ @ehyakalam 🌷🌷🌷
AUD-20220130-WA0015.m4a
5.4M
🔈 فایل صوتی دوره تکمیلی(۱) روش شناسی پاسخ به شبهات https://eitaa.com/ehyakalam
AUD-20220130-WA0014.m4a
15.85M
🔈 فایل صوتی دوره تکمیلی(۲) روش شناسی پاسخ به شبهات https://eitaa.com/ehyakalam
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦ انسان بدون او ناتمام می ماند! ꧁ اولین فراخوان هنری ✿ محورهای اجرایی جشنواره: ۱- بخش ادبیات در شاخه‌های: • داستان کوتاه: کودک و نوجوان، بزرگسال • فیلمنامه کوتاه زیر 14 دقیقه: کودک و نوجوان، بزرگسال • شعر: کودک ونوجوان، بزرگسال ۲- بخش هنرهای تجسمی در شاخه‌های: • طراحی پوستر • نقاشی دیواری ۳- بخش موسیقی در شاخه‌های: • قطعه موسیقی باکلام(در تمامی سبک‌ها و ژانرها) • سرود ۴- بخش تولید محتوا در شاخه‌های: • محتوای شبکه‌های اجتماعی • طراحی بازی • طراحی کارگاه‌های فلسفی • سرگرمی‌های خلاقه ✿ سیر محتوایی جشنواره ۱- من کیستم؟ ۲- در زمین چه میکنم؟ ۳- هدف و مقصد نهایی من کجاست؟ ۴- مسیر من، تا رسیدن به مقصد، کدام است؟ ۵- این جاده ناشناخته را چگونه باید طی کنم؟ ✿ تقویم اجرایی جشنواره: ▫️مهلت ارسال آثار: ۱ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه ▫️ کسب اطلاعات بیشتر در وب سایت جشنواره به آدرس ↓ Ensanetamam.ir 📝 دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی " انسانِ تمام " @ostad.shojae1 @ensanetamam سایت جشنواره👇👇👇👇 EnsaneTamam.ir
برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه ایام الله دهه فجر ‌‌(((مهدویت و انقلاب اسلامی )))برگرفته از نشریه امان کاری از انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج که 28صفحه می باشد و 12سوال از نشریه مذکور طرح شده و روز 12بهمن ماه ساعت 9 و بیست و هفت دقیقه و 30ثانیه صبح در کانال بارگزاری می شود و تا 22بهمن فرصت شرکت در مسابقه می باشد. و همچنین از 12 تا 22بهمن ماه هرشب راس ساعت ده شب 12کارت شارژ در کانال بارگزاری می شود .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ افسانه گردن زدن هفتصد نفر از بنی قریظه در یک روز توسط امیرالمومنین علیه السلام کتاب الاموال ابن زنجویه، حمید بن مخلد، ص382 ماجرا را بیان می کند‌. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀 برخی از جلوه‌های عمق دینداری مردم پس از انقلاب 🖋 سید یونس فاطمی 🔢 بخش نخست 🔸 تمام چالش‌ها، رفتارها و کنشگری فردی و اجتماعی ریز و درشت امروز ما متأثر از است. دنیا بعد از همه آن شور و جنبش و تک انقلابِ آگاهانه‌ی متشکل از همه صنوف مردم، مسیرش دگرگون و سیاست‌هایش تغییر کرد حتی بلوک شرق را در مبارزه با ایران، با بلوک غرب متحد ساخت. 🔹 بی‌شک دین و مناسک مذهبی هم در سطح بالایی تحت‌الشعاع قرار گرفت؛ چنانچه ریشه این انقلاب هم دینی بود. سیاست‌های دین‌زدایی طاغوت، هدایت‌های اسلام‌شناس بزرگ خمینی کبیر و دیگر زمینه‌های انقلاب، جرقه‌های یک حرکت تمدنی را زد تا مردم برای آرمان‌ها و ارزش‌های دینی قیام کنند. ❓حال، چهل و اندی سال گذشته است و می‌خواهیم بدانیم چه شد؟ آیا دین در متن زندگی‌ها ظهور و بروز پیدا کرد؟ آیا با گذشت زمان و تغییر زمانه و آمدن نسل جدید، مردم پایبند به انقلاب دینی هستند؟ یا اینکه دینداری مردم کاهش پیدا کرده است؟! ✅ بد نیست برخی مؤلفه‌های آماری که نمودی از دینداری مردم هستند را بررسی کنیم؛ به عنوان نمونه: 1⃣ زیارت آمارهای سال ۹۶ نشان می‌دهند که سالانه ۳٠ میلیون نفر زائر حرم مطهر امام رضا(ع)، ۲٠ میلیون نفر زائر مسجد مقدس جمکران یا ۱٠ میلیون نفر زیارت‌کننده حضرت معصومه سلام الله علیها هستند و در مجموع ۴۵ میلیون زائر به بقاع متبرکه و اماکن مذهبی داشته‌ا‌یم. از این زیارت‌ها و حضور جمعی مؤمنانه نباید ساده عبور کرد. دینداری مردم و زیست معنویمان بسته به آن است. 🔻 حاتم قادری (مبلّغ بی‌دینی) در سمینار «ایران و تجربه مدرنیته» می‌گوید: «ما دچار پارادوکس هستیم. از سویی می‌خواهیم عناصر دینی را حفظ کنیم و از سوی دیگر می‌خواهیم مدرن شویم. نمی‌شود که به دنبال مدرنیته باشیم و در عین حال فقط در یک روز سه میلیون نفر از مردم کشورمان به امامزاده‌ها و جمکران بروند!» روشن است که زیارت یکی از مظاهر دینداری و عمق اعتقادی جامعه ماست. 2⃣ پرداخت زکات حتما داستان ثعلبه انصاری فقیر را که بواسطه‌ی دعای پیامبر صلوات الله علیه ثروتمند شد را شنیده‌اید. از پرداخت حقوق واجب و زکات مال به مأموران پیامبر امتناع کرد و فوراً آیه نازل شد: «بعضی از آنان با خداوند پيمان بستند، اگر خدا از كرم خود به ما مالی عنايت كند، حتماً داده، از نيكوكاران خواهيم شد، ولی همين كه از لطف خويش به ايشان عطا كرد، بخل ورزيدند و از دين خارج شدند. برای اين پيمان‌شكنی و دروغ‌گويی، نفاق در دل آنان تا روز قيامت جايگزين شد» (توبه/۷۵-۷۷) ثعلبه أقلاً با امتناع از پرداخت زکات، دینداری‌اش را خیلی کاهش داد. این یعنی در مقابل هرچه پرداخت‌های واجب مالی زیاد شوند ایمان در جامعه بیشتر می‌شود. نمونه‌ای از آمار پرداخت زکات: ❇️ در سال ۹۹ با وجود شرایط کرونا و اوضاع بد اقتصادی، پرداخت زکات نسبت به سال قبل، بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشت و به ۱۳۰۰ میلیارد تومان رسید! (تازه این فقط آمار رسمی پرداخت زکات است.) ❇️ پرداخت بیش از ۳٠٠ میلیارد تومان زکات فطره در سال ۹۵ 3⃣ گسترش وسیع فرهنگ انفاق و نیکوکاری ❇️ کمک ۲٠٠٠ میلیارد تومانی مردم به مجالس محرم ❇️ حضور پرشور مردمی در جشن عاطفه‌ها و جمع آوری ۴۶ میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان در شهریور سال ۱۳۹۸ و افزایش ۴۱ درصدی آن نسبت به سال قبل ❇️ ثبت بیش از ۶۸٠٠ موقوفه علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در سطح کشور و رشد ۱٠ برابری وقف و سهم ۲۵ درصدیِ وقف در حوزه درمان ❇️ حضور ۶٠ هزار مهندس جهادگر برای سازندگی مناطق سیل زده در سال ۱۳۹۸ ❇️ و از رسیدنِ ۴٠ گروه در سال ۷۹ به ۱۲ هزار گروه جهادی درسال ۹۸ یا انتظار ۲۲٠٠ گروه جهادی در صف خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان، همه نشان می‌دهند که مردم متدین‌تر از قبل هستند و بیشتر از قبل شاهد دینداری مردم هستیم. 📌 ادامه دارد... 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 پرونده: https://eitaa.com/ehyakalam
🌀 برخی از جلوه‌های عمق دینداری مردم پس از انقلاب 📝 نفی و کفر به طاغوت، رویِ دیگر دینداری مردم 🖋 سید یونس فاطمی 🔢 بخش دوم 🔸 به راستی مهمترین میزان بر دینداری یک جامعه، ضدیت آنها با طواغیت و مستکبران و دست و پنجه نرم کردنشان با قلدران ستمگر است. توحید یک روی سکه‌اش، نفی بندگی و عدم اطاعت از سیستم غیر توحیدی و نپذیرفتن ولایت طواغیت است. این می‌شود عبودیت که همانا فلسفه بعثت انبیا همین بوده است. ❇️ «ولَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» ﺑﺮﺍی ﻫﺮ ملتی، ﭘﻴﺎﻣﺒﺮی ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﺗﺎ ﺑﮕﻮﻳﺪ: «ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﻨﺪگی ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺎﻏﻮﺕ ﺩﻭﺭی ﻛﻨﻴﺪ.»(نحل/۳۶) 🔹 شهید مطهری کفر به طاغوت (یکفر بالطاغوت) را می‌نامید و در ادامه این کافرشدن هم زمینه تمسک به عروة الوثقی ذکر شده است. ♨️ اینکه چرا طرد طاغوتها و خدا نمایان، اصلی‌ترین ملاک قوت و ضعف دینداری می‌شود به دلیل شدتِ اثری است که بر سرنوشت انسان‌ها می‌گذارد. ❇️ آیه ۴۱ سوره قصص از ائمه‌ای می‌گوید که یَدْعُونَ اِلی النّار هستند و آیه ۲۸ سوره ابراهیم از "کسانی که نعمت پروردگار را به کفر تبدیل کردند و قوم خویش را به سرای هلاکت (جهنم) حلول دادند" خبر می‌دهد. ✅ رهبر انقلاب مستند به همین آیه، نظام‌های اجتماعی را به مثابه «تورهای بزرگ نامرئی ماهیگیری» می‌داند که مردمش را به سمت بهشت یا جهنم می‌کشاند. 🔺 پس انقلاب و سقوط شاهنشاهی و برپایی نظام جمهوری اسلامی نفی طاغوت و مبارزه با (همان کشاننده‌ی به سمت جهنم) بود که بارزترین شکل توحید و سنجش مهم دینداری است. 📌 ادامه دارد... 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 پرونده: https://eitaa.com/ehyakalam