eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
462 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
توحید عبادی _ نماز و‌ نیایش با حضور حجت‌الاسلام استاد محمدرضاترک پژوهشگر 🔹مکان: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان‌همدان(کتابخانه تپه‌مصلی) 🔹زمان: دوشنبه۱۲ دی ساعت ۹:۳۰ صبح
🔴‍ شــرط عاقبت بخیــری شیعیـان در کلام امام مهــدی 🔵 امام زمان علیه السلام می فرمایند: 🌕 وَالْعاقِبَةُ بِجَمیلِ صُنْعِ اللّهِ سُبْحانَهُ تَکُونُ حَمیدَةً لَهُمْ مَا اجْتَنَبُوا الْمَنْهِیَّ عَنْهُ مِنَ الذُّنُوبِ 🔹 با ساخت نیکوى خداوند، فرجام کار، مادامى که شیعیان از گناهان دورى گزینند، پسندیده و نیکو خواهد بود. 🔺 شرح حدیث: این حدیث، بخشى از نامه اى است که امام زمان(علیه السلام) براى شیخ مفید(رحمه الله) مرقوم داشته اند. حضرت مهدی(علیه السلام) به نکته اى مهم اشاره کرده اند که اگر شیعیان ما، عاقبت بخیرى را مى خواهند، سببش لطف و توجّه خاصّ خداوند است؛ پس باید از گناهانى که خداوند متعال از آن ها منع کرده است، اجتناب کنند؛ زیرا هر عملى، اثر مخصوص خود را دارد و نَفْس ما، مطابق کارها، سخنان و حتّى افکارى که داریم، ساخته مى شود. آن کس که از انجام دادن گناه باکى ندارد ـ حال آن گناه کم باشد یا زیاد، کوچک باشد یا بزرگ ـ بداند که حقیقت خود را تیره و تار کرده، شایستگى ورود به جایگاه نور و پاکى را ندارد. یک گناه، آتشى است که در خرمنى مى افتد. انسان سال ها تلاش مى کند و ثواب ها براى خویش فراهم مى آورد، ولى با یک گناه، حاصل عمرى را به هدر مى دهد؛ از این رو، حضرت، در این حدیث، خطر گناه را گوشزد کرده است.  📚‌ احتجاج، ج٢، ص٣٢۵ ؛ بحارالأنوار، ج۵٣، ص١٧٧، ح٨ شرح چهل حدیث از حضرت مهدى(علیه السلام)، على اصغر رضوانى 👇🌷 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هیأت اتوبوسی 🔹 هیأتی‌های شهرستان کاشمر در فاطمیه دوم امسال برنامه‌ای به راه انداختند تا روضه و عزاداری را در خانه مردم و نهادهایی ببرند که به هردلیل امکان حضور در مجالس عزاداری را ندارند. https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🟢 پانزدهمین دوره ثبت نام «مرحله اول» سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری (ندای فطرت) 🔹 شامل ۴ کتاب و به صورت مجازی، همراه با پرسش و پاسخ 🔸 آخرین مهلت ثبت نام: ۲۴ دی‌ماه شروع کلاس‌ها: ۲۵ دی‌ماه (۱۴ جلسه) 🔹 زمان کلاس‌ها: یک‌شنبه‌ها، ساعت ۱۶ 🔸 چهار کتاب این دوره: «آزادی معنوی»، «سیری در سیره نبوی»، «جاذبه و دافعه علی(ع)» و «حماسه حسینی» 🔻با ارائه گواهی پایان دوره از طرف «بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری» ⭕️ ثبت نام و اطلاعات بیشتر در: motahari.ir/nedayefetrat
✅ امام صادق علیه السلام: حسین خون قلبش را در راه خدا بخشید تا بندگان را از جهالت و گمراهی نجات دهد. 👇🌷 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b به مناسبت سالروز ملکوتی شدن سردار دل‌ها ، عکس کودکان خود را همراه با در دست داشتن عکس این شهید سرافراز به آیدی👈 @Drvarsho ارسال کرده و در مسابقه شرکت نمایید. ضمن تقدیر از آثار برگزیده، در کانال نیز قرار خواهد گرفت... 👇🌷 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
📌انسان شبیه سازی شده را نمی توان کپی اهداکننده سلول دانست؛ زیرا انسان شبیه سازی شده دارای شخصیت مستقل است. 📌 دانشمندان اقدام به خلق انسان از آن جهت که خلقت به معنای ابداع و ایجاد باشد، نکرده اند، بلکه فقط توانستند روشی جدید را در تولد انسان به وجود آورند. 👌تنها تفاوت انسان شبیه سازی شده و سایر انسان ها در نحوه تولد است و این تفاوت دلیلی بر عدم وجود روح در او نیست. با توجه به مسئله معاد و رسیدگی به اعمال که مقتضای عدل و حکمت الهی است، فرد اصلی با نسخه او، دو فرد با دو بدن و دو روح هستند و هرگز دارای شخصیت واحد نیستند؛ زیرا اگر انسان شبیه سازی شده کپی اهداکننده سلول باشد و هردو دارای یک روح باشند، پس از مرگ و در بازگشت روح به بدن لازم می آید که یک روح به دو بدن بازگردد، که این مغایر با عدالت و حکمت خداوند است. انسان شبیه سازی شده دارای روح و شخصیت مستقل است. 👇🌷 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 ابوذر یا ابوجهل؟! 🔲 مهم نيست كه دشمن چه مى ‏كند و مهم نيست كه چه موقعيتى پيش خواهد آمد. 🔲 بلکه اين نكته اهميت دارد كه تو چه بايد بكنى و در هر موقعيت چگونه موضع بگيرى. 🔲 اين مهم نيست كه دشمن چه مهره ‏اى را بر سر كار مى ‏گذارد، مذهبى و يا بى ‏مذهب را، بى ‏ريش يا با ريش ‏را، كه تو بايد بدانى در برابر هر طرح احتمالى او، چه برنامه ‏ى قطعى را دنبال كنى و چگونه موضع بگيرى. 🔲 بر فرض تو در موقعيت صفر و زير صفر قرار گرفتى و به طور كلى نيروهايت را از دست دادى چه بايد بكنى؟ 🔲 مأيوس بشوى؟ ناله سر بدهى و از حركت تُوبه كنى و شكست را دليل بى ‏كارى و بى ‏عارى بگيرى؟ 🔲 يا اين كه از شكست درس بياموزى و نقطه ‏هاى ضعف را از امروز كنترل كنى و راه نفوذ را از امروز ببندى و دوباره به طرح دعوت و صف و جبهه ‏بندى و قتال و درگيرى روى بياورى؟كه اين تكليف مستمرّ توست! 🔲 تو نمى ‏توانى يك لحظه آرام بمانى و نمى ‏توانى تكليف ‏ها را زير پا بگذارى و شكست، دليل پذيرفتن آن نيست. 🔲 در واقع كسى شكست خورده كه شكست را پذيرفته و يا اين كه فقط پيروزى عادى را هدف گرفته است. 🔲 اما كسى كه شكست را نپذيرفته و از آن درس گرفته و هدفش اين‏ نيست كه آدم ‏ها او را بپذيرند و با او باشند كه مى ‏خواهد آن‏ها امكان انتخاب را داشته باشند و در برابر دعوت باطل، دعوت حق را هم بشنوند و آخر ابوذر و يا ابوجهل شوند و از قوّه به فعليّت برسند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۵۷ #⃣ 👇🌷 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معبود من، عشق من و معشوق من، دوستت دارم. بارها تو را دیدم و حس کردم، نمی‌توانم از تو جدا بمانم. بس است، بس. مرا بپذیر، اما آنچنان که شایسته تو باشم. . . 👇🌷 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇
⁉️در کنار علم و عقل ما چه نیازی به دین برای پیشترفت، داریم؟ 📌تردیدی نیست که نتیجه‌گیری از هر شناختی در علوم تجربی، فقط با "عقل" انجام می‌پذیرد، چرا که صرف ظاهر طبیعت، نشانگر روابط معقول نمی‌باشد. ✅به عنوان مثال: اگر بر اثر علوم تجربی، شناخته شد که ویروسی در عالم وجود دارد یک شناخت علوم تجربی می‌باشد – شناخت بدن نیز علوم تجربی است – چگونگی ورود آن ویروس به بدن نیز علوم تجربی می‌باشد، اما این که "علت" سرماخوردگی، این ویروس می‌باشد و سرما خوردگی، "معلول" ورود این ویروس به بدن می‌باشد، یک استنتاج "عقلی" می‌باشد. 👌از این‌رو، خداوند متعال که انسان را به "عقل و وحی" مجهز نموده و برگزیده است، متذکر گردیده که صرف علوم تجربی، راه‌گشا نیست، بلکه باید علم، چراغ و نور عقل باشد و باید "علم" به همراه "حکمت" باشد. « هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ » (الجمعة، 2) ترجمه: و کسی است که در میان جمعیت درس نخوانده رسولی از خودشان برانگیخت که آیاتش را بر آنها می‌خوانَد و آنها را تزکیه می‌کند و به آنان کتاب (قرآن) و حکمت می‌آموزد، هر چند پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند! 🔵دقت کنیم که در این آیه می‌فرماید: رسولان را فرستاد، تا ابتدا "آیات = نشانه‌ها" را برای شما تلاوت کنند، و قطعاً این آیات (نشانه‌ها) منحصر به آیات وحی نمی‌باشند، چرا که که "کتاب" را جداگانه بیان داشته است؛ بحث از قرائت هم ندارد، بلکه فرموده: "تلاوت"، یعنی مطالعه‌ی با تدبر و تفکر – سپس می‌فرماید: شما را تزکیه کند، چرا که علم می‌تواند ابزار تخریب نیز قرار گیرد، مگر این که عالِم، فاسد نباشد – سپس فرمود که "کتاب را تعلیم دهد"، یعنی به شما نسبت به آن علم دهد و البته این علم، حتماً باید توأم با "حکمت" باشد، وگرنه هیچ فایده‌ای به جز همان فواید ابزاری ندارد. 👇🌷 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b