eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
467 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خنده را بر لب نشان تا رنگ پیری گم شود خلق را مسرور گردان تا جدایی کم شود هر تبسم غنچه ای آرد به رخسار شما چهره گر خندان شود نامهربانی کم شود❤️ سلامی گرم در طلوعی زیبا تقدیم شما مهربانان صبحتون سرشار از آرامش روزتون زیبا و دلنشین لحظه هاتون لبریز از لبخند😊 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
TARGOL_20.mp3
8M
🦋 🔴 درسگفتار اثبات عقلی و روانشناسیِ 🔵 دلیل بیستم" جلسه آخر" 🔵 🎙👤 ________ ‼️ در انتشار مطالب کوشا باشیم‼️ 🆔@daneshnameh1399
. ♦️♦️ آغاز ثبت نام دوره جامع:منطق فلسفه کلام 👈 بخش 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 دوستدار علم😍 سلام ✋ اگر قصد شرکت در دوره آموزش کتاب میــــزان الحکمة (فلسفه با رویـکرد مــنطقی) رو دارید لطفاً کلمه میـــزان رو به آیدی ذیل ارسال بفرمایید. @mizanehekmat جهت اطلاعات بیشتر از دوره مذکور به کانال ذیل رجوع کنید https://eitaa.com/joinchat/1317798080C393ae80527 🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕
مانع ظهور بر اساس روایتی از امام صادق علیه‌السلام؛ کسانی که برای ظهور امام مهدی علیه السلام تعیین وقت کرده و یا حتی محدوده زمانی برای آن مشخص می کنند، آنان مانع ظهور هستند، زیرا خداوند چنین اراده کرده است که با وقتى كه وقت‌گذاران تعيين می كنند مخالفت كند. «اَبَی اللَّهُ اِلَّا اَنْ یُخَالِفَ وَقْتَ الْمُوَقِّتِینَ» امام صادق علیه‌السلام فرمود: خداوند نخواهد جز آنكه با وقتى كه وقت‌گذاران تعيين كنند مخالفت كند. 📜الکافي ج ۱، ص ۳۶۸. ‌♻️معارف اعتقاری را یا لینک زیر منتشر فرمایید.👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🌗 100 درس از سبک زندگی پیامبر (ص) ✍️ موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت(ع) 1. هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه مي رفت. 2. در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد. 3. نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود. 4. هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت. 5. وقتي با کسي دست مي داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمي کشيد. 6. با مردم چنان معاشرت مي کرد که هرکس گمان مي کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است. 7. هرگاه به کسي مي نگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمي کرد. 8. هرگز به روي مردم چشم نمي دوخت و خيره نگاه نمي کرد. 9. چون اشاره مي کرد با دست اشاره مي کرد نه با چشم و ابرو. 10. سکوتي طولاني داشت و تا نياز نمي شد لب به سخن نمي گشود. 11. هرگاه با کسي، هم صحبت مي شد به سخنان او خوب گوش فرا مي داد. 12. چون با کسي سخن مي گفت کاملا برمي گشت و رو به او مي نشست. 13. با هرکه مي نشست تا او اراده برخاستن نمي کرد آن حضرت برنمي خاست. 14. در مجلسي نمي نشست و برنمي خاست مگر با ياد خدا. 15. هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن. 16. در مجلس جاي خاصي را به خود اختصاص نمي داد و از آن نهي مي کرد. 17. هرگز در حضور مردم تکيه نمي زد. 18. اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. 19. اگر در محضر او چيزي رخ مي داد که ناپسند وي بود ناديده مي گرفت. 20. اگر از کسي خطايي صادر مي گشت آن را نقل نمي کرد. 21. کسي را بر لغزش و خطاي در سخن مواخذه نمي کرد. 22. هرگز با کسي جدل و منازعه نمي کرد. 23. هرگز سخن کسي را قطع نمي کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد. 24. پاسخ به سوالي را چند مرتبه تکرار مي کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. 25. چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نمي فرمودـ« چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود « بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟» 26. با فقرا زياد نشست و برخاست مي کرد و با آنان هم غذا مي شد. 27. دعوت بندگان و غلامان را مي پذيرفت. 28. هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود. 29. بيش از همه صله رحم به جا مي آورد. 30. به خويشاوندان خود احسان مي کرد بي آنکه آنان را بر ديگران برتري دهد. 31. کار نيک را تحسين و تشويق مي فرمود و کار بد را تقبيح مي نمود و از آن نهي مي کرد. 32. آنچه موجب صلاح دين و دنياي مردم بود به آنان مي فرمود و مکرر مي‌گفت هرآنچه حاضران از من مي شنوند به غايبان برسانند. 33. هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد. 34. هرگز کسي را حقير نمي شمرد. 35. هرگز کسي را دشنام نداد و يا به لقب هاي بد نخواند. 36. هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد. 37. هرگز عيب مردم را جستجو نمي کرد. 38. از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمي گرفت و با همه خوشخو بود. 39. هرگز مذمت مردم را نمي کرد و بسيار مدح آنان نمي گفت. 40. بر جسارت ديگران صبر مي فرمود و بدي را به نيکي جزا مي داد. 41. از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود. 42. سراغ اصحاب خود را مي گرفت و همواره جوياي حال آنان مي شد. 43. اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا مي زد. 44. با اصحابش در کارها بسيار مشورت مي کرد و بر آن تاکيد مي فرمود. 45. در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است. 46. ميان يارانش انس و الفت برقرار مي کرد. 47. وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود. 48. هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نمي کرد. 49. اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد. 50. اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد.
51. عزيزترين افراد نزد او کسي بود که خيرش بيشتر به ديگران مي رسيد. 52. احدي از محضر او نا اميد نبود و مي فرمود « برسانيد به من حاجت کسي را که نمي تواند حاجتش را به من برساند.» 53. هرگاه کسي از او حاجتي مي خواست اگر مقدور بود روا مي فرمود و گرنه با سخني خوش و با وعده اي نيکو او را راضي مي کرد. 54. هرگز جواب رد به درخواست کسي نداد مگر آنکه براي معصيت باشد. 55. پيران را بسيار اکرام مي کرد و با کودکان بسيار مهربان بود. 56. غريبان را خيلي مراعات مي کرد. 57. با نيکي به شروران، دل آنان را به دست مي آورد و مجذوب خود مي کرد. 58. همواره متبسم بود و در عين حال خوف زيادي از خدا بردل داشت . 59. چون شاد مي شد چشم ها را بر هم مي گذاشت و خيلي اظهار فرح نمي کرد. 60. اکثر خنديدن آن حضرت تبسم بود و صدايش به خنده بلند نمي شد. 61. مزاح مي کرد اما به بهانه مزاح و خنداندن، حرف لغو و باطل نمي زد. 62. نام بد را تغيير مي داد و به جاي آن نام نيک مي گذاشت. 63. بردباري اش همواره بر خشم او سبقت مي گرفت. 64. از براي فوت دنيا ناراحت نمي شد و يا به خشم نمي آمد. 65. از براي خدا آنچنان به خشم مي آمد که ديگر کسي او را نمي شناخت 66. هرگز براي خودش انتقام نگرفت مگر آنکه حريم حق شکسته شود. 67. هيچ خصلتي نزد آن حضرت منفورتر از دروغگويي نبود. 68. در حال خشنودي و نا خشنودي جز ياد حق بر زبان نداشت. 69. هرگز درهم و ديناري نزد خود پس انداز نکرد . 70. در خوراک و پوشاک چيزي زيادتر از خدمتکارانش نداشت. 71. روي خاک مي نشست و روي خاک غذا مي خورد. 72. روي زمين مي خوابيد. 73. کفش و لباس را خودش وصله مي کرد. 74. با دست خودش شير مي دوشيد و پاي شتر ش را خودش مي بست. 75. هر مرکبي برايش مهيا بود سوار مي شد و برايش فرقي نمي کرد. 76. هرجا مي رفت عبايي که داشت به عنوان زير انداز خود استفاده مي کرد. 77. اکثر جامه هاي آن حضرت سفيد بود. 78. چون جامه نو مي پوشيد جامه قبلي خود را به فقيري مي بخشيد. 79. جامه فاخري که داشت مخصوص روز جمعه بود. 80. در هنگام کفش و لباس پوشيدن هميشه از سمت راست آغاز مي کرد. 81. ژوليده مو بودن را کراهت مي دانست. 82. هميشه خوشبو بود و بيشترين مخارج آن حضرت براي خريدن عطر بود. 83. هميشه با وضو بود و هنگام وضو گرفتن مسواک مي زد. 84. نور چشم او در نماز بود و آسايش و آرامش خود را در نماز مي يافت. 85. ايام سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم هرماه را روزه مي داشت. 86. هرگز نعمتي را مذمت نکرد. 87. اندک نعمت خداوند را بزرگ مي شمرد. 88. هرگز از غذايي تعريف نکرد يا از غذايي بد نگفت. 89. موقع غذا هرچه حاضر مي کردند ميل مي فرمود. 90. در سر سفره از جلوي خود غذا تناول مي فرمود. 91. بر سر غذا از همه زودتر حاضر مي شد و از همه ديرتر دست مي کشيد. 92. تا گرسنه نمي شد غذا ميل نمي کرد و قبل از سير شدن منصرف مي شد. 93. معده اش هيچ گاه دو غذا را در خود جمع نکرد. 94. در غذا هرگز آروغ نزد. 95. تا آنجا که امکان داشت تنها غذا نمي خورد. 96. بعد از غذا دستها را مي شست و روي خود مي کشيد. 97. وقت آشاميدن سه جرعه آب مي نوشيد؛ اول آنها بسم الله و آخر آنها الحمدلله. 98. از دوشيزگان پرده نشين با حياتر بود. 99. چون مي خواست به منزل وارد شود سه بار اجازه مي خواست. 100. اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسيم مي کرد: بخشي براي خدا، بخشي براي خانواده و بخشي براي خودش بود و وقت خودش را نيز با مردم قسمت مي کرد. https://eitaa.om/maarefmags_ir https://eitaa.com/jonchat
1a1b1a8ecf0de3b7c1ffee8795ac62bf.mp3
5.6M
صل الله علی محمد صل الله علیه وآله ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🎙 صلے‌الله‌علیڪ‌یا‌اباعبدللھ الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلفــَرَج بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍسلام‌الله‌علیها‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شکر خدا که عمریه حیدری ام✨ ذکر علیِ نقش انگشتری ام✨ عنایت حضرت مادر بوده که✨ اهل ولا و شیعه ی جعفری ام✨ 🌕یا کَهفَ المُومنین، زَعیم الصّالحین،عَمید الصادقین، سیدالمسلمین ، سلطان العارفین لسان الناطقین، امام صادق علیه السلام 🎊ولادت با سعادت ششمین امام برحق حجت خداوند رییس مذهب شیعه امام صادق علیه السلام تبریک و تهنیت باد🌹 ‌♻️معارف اعتقاری را یا لینک زیر منتشر فرمایید.👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴منظور از وحدت 🎙مقام معظم رهبری: 🔰مراد ما از ، یکی شدن عقاید و مذاهب اسلامی نیست... مراد ما از ، عدم تنازع است: «ولاتنازعوا فتفشلوا». 👇🌷 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🟢 معنای وحدت اسلامی چیست؟ 🔹معتقدین به اندیشه وحدت اسلامی می‌گویند هیچ ضرورتی ایجاب نمی‌کند که مسلمین به خاطر اتحاد اسلامی، صلح و مصالحه و گذشتی در مورد اصول یا فروع مذهبی خود بنمایند، همچنانکه ایجاب نمی‌کند که مسلمین درباره اصول و فروع اختلافی فیمابین بحث و استدلال نکنند و کتاب ننویسند. 🔸 تنها چیزی که وحدت اسلامی، از این نظر، ایجاب می‌کند، این است که مسلمین - برای اینکه احساسات کینه‏توزی در میانشان پیدا نشود یا شعله‏ور نگردد - متانت را حفظ کنند، یکدیگر را سبّ و شتم ننمایند، به یکدیگر تهمت نزنند و دروغ نبندند، منطق یکدیگر را مسخره نکنند و بالاخره عواطف یکدیگر را مجروح نسازند و از حدود منطق و استدلال خارج نشوند و در حقیقت - لااقل- حدودی را که اسلام در دعوت غیرمسلمان به اسلام لازم دانسته است، درباره خودشان رعایت کنند: ادْعُ الی‏ سَبیلِ رَبِّک بِالْحِکمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی هِی احْسَنُ‏. (نحل/۱۲۵) 🔹 نتیجه آنکه منظور علمای روشنفکر اسلامی از وحدت اسلامی، حصر مذاهب به یک مذهب و یا اخذ مشترکات مذاهب و طرد مفترقات آنها و ایجاد مذهبی جدید که نه معقول و منطقی است و نه مطلوب و عملی، نیست؛ منظور از وحدت اسلامی متشکل شدن مسلمین است در یک صف در برابر دشمنان مشترکشان. 📒 استاد مطهری، شش مقاله، مقاله الغدیر و وحدت 👇🌷 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰🖼 عکس نوشته/ مجموعه عکس نوشته درباره سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) #میلاد_پیامبر_اکرم #معارف_اعتقادی👇🌷 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🔰🖼 استوری/ مجموعه استوری درباره ی باز خوانی چیستی معنای وحدت در نگاه رهبر انقلاب. #معارف_اعتقادی👇🌷 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جان به قربان محمد 🔹نماهنگ جان به قربان محمد (ص) با زبان بلوچی در سواحل زیبای روستای گردشگری دَرک زرآباد در سیستان و بلوچستان اجرا شد. @Farsna - Link https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
. ♻️ کابوس اولاد و نوادگان یزید و معاویه برخلاف برخی رسانه‌های و چهره‌های تجدیدنظر طلب که از این فرصت برای عقده گشایی از شهید سلیمانی بهره می‌برند، یک کاربر عرب ضمن انتشار تصویر تندیس ژنرال سلیمانی در ورزشگاه اصفهان نوشت: کابوس اولاد و نوادگان یزید و معاویه 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1