eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
69هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 زير بناى ولايت‏ 🔻و زير بنا و سرّ آن همه فداكارى و جانبازى شيعه در طول تاريخ همين شناخت و همين يافت برهانى و عينى است: ◾️ 1- او مى‏ داند كه ولى بيش از او به او علاقه دارد. ◾️ 2- و بيش از او به منافع او آگاهى دارد، لذا امر او را هر چه باشد مى ‏پذيرد و دستور او را هر چه باشد گردن مى‏ نهد و حتى به ميان آتش مى‏ نشيند و به استقبال مرگ مى ‏رود. 🔻و همان طور كه من وقتى مى‏ يابم كه فلان مكانيك آگاهى و دلسوزى دارد، تمام اجزاء ماشين را تحت اختيار او مى ‏گذارم و تمام مسايل را از او مى ‏پرسم و از او مى ‏گيرم. 🔻 آنها كه ولايت را قبول كردند، آنهايى هستند كه يافتند ماشين پيچيده‏ ى وجود آنها را امام و ولى بهتر از خود آنها رهبرى مى ‏كند و در اين راه شلوغ هستى كه اعمال و افكار انسان غوغايى بپا كرده، او بهتر انسان را به مقصد مى ‏رساند و نجات مى ‏دهد. 🔻 و توضيح اين ولايت و سرسپردگى در همين آگاهى نهفته است. 🔺 وجود ما، جسم ما، جان ما، براى خداست و از اوست. هر كس كه اينها را بهتر به كار بگيرد، در اينها حق تصرف دارد. 🔻و همين است كه رسول خدا و پيشوايان اولويت دارند. به تصرف در هستى ما، سزاوارتر از ما هستند. ◀️ و همين است كه پدر بر فرزند و بر اموال فرزند ولايت دارد و حق تصرف دارد. ◀️ و در اين هنگام و پس از آن همه توضيح مى‏ توانم بگويم كه چرا ولايت بزرگترين نعمت‏ هاست و بالاترين نعمت‏ هاست و به تعبير قرآن متمم نعمت‏ هاست؛ ◀️ چون اين مقام ولايت است كه تمام نعمت ‏ها را به كار مى ‏گيرد و به جريان مى ‏اندازد و اين مقام ولايت است كه تمام استعداد ها را شكفته مى ‏كند و بارور مى‏ نمايد، درست مثل اينكه من يك كارخانه ‏ى‏ بزرگ وسيع را دارا باشم اما از طرز كار و طرز بهره‏ بردارى از آن بى‏ خبر باشم. 🔻 اين كارخانه كه مى‏ تواند در روز، بى نهايت به من سود برساند، بر اثر نبود آگاهى و جهالت من، يك بار سنگين مى‏ شود كه به مرور زمان مرا از پاى در مى ‏آورد و خودش هم مى‏ پوسد و هدر مى‏ شود. 🔻 يك مهندس آگاه و مهربان متمم اين كارخانه‏ ى وسيع و عظيم است. بدون او اين همه نعمت، اين همه استعداد، راكد مى ‏ماند و حتى به هدر مى‏ رود و ضايع مى ‏گردد. 📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) 📚 کتاب غدیر،صفحه 20 ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 چرا معلم شده ای ؟ ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 چرا معلم شده ای؟ 🔶🔸 برادر و خواهر معلم! در حالى كه فرصت‏ ها چون ابر مى‏ گريزند و زمان همچون كودكان پا برهنه در كوچه ‏هاى شهر مى‏ دود و ما در كار تماشاى «خسران» خويش، در معامله ‏اى كه هر ثانيه، «هستى» را با «نيستى» مبادله مى‏ كنيم، آيا لحظه‏ اى انديشيده ‏اى؟ 🔸و با طرح چند سؤال از خويش، ابرهاى بارور در گذر زمان را به «باريدن» و سيراب كردن، واداشته‏ اى تا در بارش زلال آن به «رويش» و «فلاح» برسى؟ 🔸 كه ... «كه هستى»، «چه مى‏ كنى»، «براى كه كار مى ‏كنى»، «چرا كار مى‏ كنى»، «در كجا هستى»، «به كجا مى ‏خواهى بروى»، «به كجا رسيده‏ اى» و «به كجا رسانده‏ اى»؟!! 🔸 بگذار، صميمانه از تو بپرسم اين سؤال را كه، راستى، «چرا معلم شده ‏اى؟» 🔸 انگيزه و نيت تو براى انتخاب اين كار چه بوده است؟ آيا معلمى را به عنوان يك «شغل» همانند ساير شغل‏ ها، براى كسب درآمد گزيده ‏اى؟ 🔸 آيا در طلبِ يك كار به اصطلاح بى ‏دردسر و با چند ماه تعطيلى با مزد و مواجب، بوده‏ اى؟ 🔸 اگر چنين است، در خويش، تجديد نظر كن و مسئوليت خدايى و انسانى‏ ات را به خاطر آور، كه تو همانند يك كارمند اداره نيستى. 🔸 تو با «انسان ‏هايى» سر و كار دارى كه بسيارى از مسائل «زندگى» شان را از تو مى‏ آموزند، اعمال و حركات تو را الگو قرار مى‏ دهند. 🔸 بخش عظيمى از شخصيت‏ شان را «حرف ‏ها» و «رفتار» «تو» مى‏ سازد. 🔸 اگر فاسد باشى، نسل‏ هايى را فاسد كرده‏ اى و اگر صالح باشى، نسل‏ ها را اصلاح كرده ‏اى. 🔸 معمولا سؤال مى ‏شود كه در كلاس چگونه بايد بود؟ در حالى كه سؤال مهم‏ تر اين است كه اساسا، چرا بايد معلم بود؟ 🔸 ما تا نقش انسان در هستى را درك نكرده باشيم، نقش معلم در كلاس را نخواهيم فهميد. تا چرا بودن انسان پاسخ نگيرد، چگونه بودن او جواب نخواهد گرفت. 🔸 آيا نقش تو، تعيين كننده شغلت بوده است؟ 🔸 چگونه مى‏توان از يك معلم، «صبر» و «تحمل» و «فداكارى» و «از خود گذشتگى» انتظار داشت، در حالى كه نداند «چرا بايد صبور و ايثار گر باشد»؟! 🔸 «وَ كَيْفَ تَصْبِرُ عَلى ما لَمْ تُحِطْ بِهِ خُبْراً »؛ و چگونه صبر مى‏كنى به آنچه احاطه نكرده‏اى به آن از راه دانش؟! 📝 استاد علی صفایی حائری (عین_صاد) 📚 کتاب تربیت کودک، صفحه 10 ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 نکند ما فقط پلی باشیم برای دیگران ... ▶️ @einsad 🛒 www.zekraa.ir ▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
🔰ریا ◀️ «ثُمَّ خلِّص ذلكَ كلّهُ من رئاءِ المرَائين، و سُمْعَة المُسمعِين، لانشركُ فيه أحدا دونَكَ، و لانبتغى فيه مراداً سِواكَ». 🔶🔸 خدايا! نكند كه ما فقط پلى باشيم براى ديگران و نورى باشيم كه ديگران را روشن كرده ‏ايم و شمعى كه به وسيله ما ديگران رسيده ‏اند و ما فقط سوخته ‏ايم و تمام شده‏ ايم؛ 🔸بل به گونه‏ اى باشد كه با سوختنمان ساخته باشيم؛ هم خودمان را و هم جمعى را. 🔸و تمام وجود ما به اين ختم نشده باشد كه خودى نشان بدهيم. به چه كسى مى‏ خواهيم خودمان را نشان بدهيم؟ 🔸درست است كه ريا در خون ما خانه دارد، ولى ما بايد خودمان را به كسى نشان بدهيم كه عظمت داشته باشد. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚کتاب بهار رو یش، ص ۷۹ ▶️ @einsad 🛒 www.zekraa.ir ▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
امر به معروف و اولویت های آن.mp3
2.11M
🔰 امر به معروف و اولولیت های آن ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 بار سنگین معلمی ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 بار سنگین معلمی 🔲 براى تحمل بار سنگين معلمى، زمينه ‏هايى لازم است. ◼️ اين‏ زمينه ‏ها از تفكر شروع مى ‏شود، تفكر در انسان و در جهان و نقش او در جهان. ◾️ اين بينش و اين تفكر، اين جهان بينى، ما را به عقيده هايى مى ‏رساند و اين عقيده ‏هاست كه مى‏ توان نظام ‏ها و احكام را تحمل كند. ◾️ دين با تفكر شروع مى ‏شود. اين تفكر، استعدادهاى عظيم انسان را نمايان مى‏ كند. مشخص مى‏ كند انسان چقدر سرمايه دارد و در اين دنيا چه بايد بكند و چطور حركت كند. هنگامى كه مقدار استعدادها مشخص شد، معلوم مى‏ شود انسان چقدر راه در پيش دارد. ◾️ من در تفكر خودم محكوميتم را مى‏ يابم و حاكم را. اين است كه به او علاقمند مى‏ شوم، عشق او در وجود من شعله مى ‏كشد و در اين حال كه من فقر محض، عجز محض و جهل محض و گرفتارى محض خويش را در تفكر باز مى ‏شناسم به او كه غنى است و همه چيز را از او دارم، بسته مى‏ شوم و به او گرايش پيدا مى‏ كنم و عشق او و علاقه او مرا به طرف هر كارى مى‏ تواند بكشاند. ◼️ وقتى كه عشق‏ هاى كوچكتر، معشوق‏ هاى محدود تو را به كارهاى بزرگى كشيدند و بيستون‏ ها را به پا كردند، چطور مى‏ شود عشق او كارهاى بزرگترى به وجود نياورد و بارهاى سنگين‏ ترى را تحمل نكند؟ ◾️ باز با تفكر در استعدادهاى خودم مشخص مى ‏شود كه كار من رفاه نيست، خوردن و خوابيدن و خوش بودن نيست، لذت نيست، ▪️من براى اين كه به لذت برسم به اين همه استعداد نياز نداشتم. من براى اين كه به رفاه‏ دست پيدا كنم اين همه سرمايه احتياج نداشتم و با غرايز فردى و غرايز اجتماعى مى ‏توانستم همه اين‏ ها را بدست بياورم. ◾️ كار من حركت است و رفتن است. وقتى كار من حركت باشد، دنيا مى‏ شود راه من، و من در اين راه نبايد گردى به پا كنم و در اين راه نبايد سنگ راهى بشوم. ◾️و باز با شناخت مقدار استعدادهاى من، طول راه من مشخص مى‏ شود. ◾️ استعدادهاى ما ادامه ما را نشان مى ‏دهد. اين جهان بينى و بينش، نقش انسان را نشان مى ‏دهد. ◾️ وقتى كه جهان اين همه گسترده است و دنيا راه است و انسان كارش حركت است، ناچار نقشش در اين هستى اين مى ‏شود كه از اين قانون‏ هايى كه در هستى گذاشته شده بهره بردارى كند و آن را با حركت و آن هم حركتى رشيد، هماهنگ كند. ◾️ وقتى كه انسان دنيا را وسيع ديد، ديگر در تنگناى يك مرحله نمى‏ ماند. وقتى كه خودش را عظيم ديد، به كم قانع نمى ‏شود، وقتى كه دنيا را راه ديد، سر راه نمى ‏ماند. ◼️ معلمى كه بر اساس شناخت‏ هايش، عشق به كار يافت، تحرك هم خواهد يافت و بنابر اين كار اول من و تو اين مى‏شود كه خود را بسازيم، زيرا ديگر سازى ممكن نيست تا خود سوزى صورت نگرفته باشد. خود سازى نمى‏شود، ◼️ مگر اين كه انسان، شهامت خود سوزى را بيابد و با دست‏ تواناى خويش شعله ‏اى برافروزد، كثافت‏ ها و آلودگى‏ هاى وجوديش را بسوزاند و تولدى تازه بيابد 📝 استاد علی صفایی حائری (عین صاد) 📚 کتاب تربیت کودک، صفحه ۱۱ ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 سرچی دعوا دارید؟! ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 آزادی معلم ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 آزادی معلم 🔷🔹 افسوس كه ما، پيش از آن كه از آلودگى‏ ها پاك شده باشيم بر خويش عطر پاشيده‏ ايم و خويشتن را جز آن كه هستيم به ديگران معرفى كرده ‏ايم. 🔹 ما به جاى آن كه رنگ خدا را گرفته باشيم، به خدا رنگ زده‏ ايم. 🔹 چگونه مى‏ خواهيم ديگران را بسازيم و از اسارت‏ ها رها سازيم، در حالى كه هنوز خويش را نساخته‏ ايم؟ ما كه خود اسيريم، چگونه سخن از آزاد كردن ديگران مى‏ گوييم؟! 🔹 نمى‏ توان بار رسالت اللَّه را بر دوش داشت تا زمانى كه بنده غير اوييم. 🔹 پس بايد از حاكميت غير او آزاد شد. اين است كه معلم قبل از هر چيز بايد حُرّ شود و به آزادى برسد؛ آزادى از خويش، آزادى از غير و حتى آزادى از آزادى. و در اين مرحله است كه به عبوديت مى ‏رسد. 🔹 (حريت عبوديت رسالت) پس بايد ابتدا مراحل خود سازى را طى كنيم: - خودشناسى (توجه به خود) - خود سوزى (پاكسازى- تزكيه) - كشف نقاط ضعف و تسلط بر آنها - كشف استعدادها و نقاط قوت و تقويت آنها - انقلاب درونى (انفجار درونى) 🔹 بله، ممكن است كه يك معلم در كلاس سخنان خيلى خوب و جالبى بگويد، ولى مسأله اين است كه پيش از حرف ‏ها، اين رفتار و عمل ماست كه روى ديگران تاثير مى‏ گذارد. 🔹معلم بايد اعمال خود را كنترل كند و توجه داشته باشد كه طرز راه رفتن او، خنديدن، لباس پوشيدن، نوع آرايش و شكل تفريحات و حتى طرز نگاه كردن او، در شاگرد تأثير مى‏ گذارد. 🔹 اين كافى نيست كه حرف ‏هاى خوب بزنيم. وقتى تو، دارى از يك زندگى ساده و بى‏ تجملات و رفت و آمدهاى مؤمنانه بى ‏تشريفات سخن مى‏ گويى، شاگرد كنجكاو است كه بداند خانه تو چگونه است؟ 🔹 فرش‏ هايت، لوازمت، حتى عكس ‏هايى كه به ديوار خانه ‏ات آويخته‏ اى، نشان دهنده شخصيت واقعى توست؛ چون شخصيت انسان را مى ‏توان از روى انتخابش درك كرد. 📝 استاد علی صفایی حائری(عین.صاد) 📚 کتاب تربیت کودک، صفحه ۱۳ ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad