eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 ما عاشق آفریده شده ایم. ▶️ @einsad 🛒 www.zekraa.ir ▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
🔰 ما عاشق آفریده شده ایم. 🔶🔸 مشتاق‌هايى هستند كه مى‌سوزند و با صميميت و درد و رنج مى‌پرسند : 🔸 چه كنيم كه براى خدا باشيم...؟ چگونه در خودمان عشق و ايمان بسازيم...؟ از كجا و با چه وسيله‌اى مى‌توانيم حركت‌ها را و محرك‌ها را كنترل كنيم...؟ و از راه نزديك به مقصد برسيم...؟ 🔸 اينها خيال مى‌كنند كه بايد در خودشان عشقى بسازند و يا حركتى ايجاد كنند، غافل از اينكه اين همه را دارند. تمامى وجودشان سوز و شور است. تمامى وجودشان حركت است. مگر از صبح تا شام بيكار هستند؟ و مگر اين همه رنج و كار، بدون عشق و نيرويى جوشنده امكان دارد...؟ 🔸 ما عاشق آفريده شده‌ايم و نه تنها عشق، كه حركت را، كه فعاليت را با خود داريم. 🔸 ما عاشق آفريده شده‌ايم. عشق را داريم ولى معشوق‌هامان را انتخاب مى‌كنيم. 🔸 عشق هميشه هست، آنچه كه جابه جامى‌شود معشوق‌ها و محبوب‌ها هستند. 🔸 در فاصله تولد تا مرگ، عشق هميشه جارى است و حركت هميشه برپاست. ما نمى‌توانيم از آنها جدا شويم كه اينها در ساخت ما، در تركيب ما حضور دارند. 🔸 ما تنها مى‌توانيم خودمان را با معشوق‌هامان مقايسه كنيم و ما مى‌توانيم معشوق‌هامان را با يكديگر مقايسه كنيم و با اين دو مقايسه عشق‌هامان را رهبرى كنيم و معشوق‌هامان را انتخاب نماييم. 🔸 ما گذشته از عشق و سوزمان، با فكر و شعور و با سنجش و مقايسه هم همراه هستيم تا هنگامى كه فقط از همان عشق و همان حركتمان استفاده مى‌كنيم و تسليم عشق و شورمان هستيم و دنبال هوسمان مى‌گرديم، ناچار به بحران‌ها و درگيرى‌هاى درونى مبتلا مى‌شويم. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب صراط صفحه ۹ ▶️ @einsad 🛒 www.zekraa.ir ▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
🔰 آزادی معلم ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰معلم موحد ◾️▪️ شايد گام اول توحيد، اين باشد كه انسان به توحيدِ با خويش برسد، ظاهر و باطنش را يكى كند. واقعيت موجود خويش را با حقيقت متعالى انسان، يگانه كند. ◾️ حرف‏هاى زيبا تأثيرى ندارد وقتى ما، حتى با خويش، يگانه نيستيم و خويشتن را از ياد برده‏ ايم. ◾️ما از خويش بيگانه ‏ايم و در وطن غريبيم؛ ◾️«أتأمرون الناس بالبر و تنسون انفسكم؟»؛ آيا امر مى ‏كنيد مردم را به خوبى، ولى خودتان را فراموش مى ‏كنيد؟ ◾️▪️ معلم موحّد را لازم نيست كه بخشنامه ‏ها و مدير مدرسه و ... كنترل كنند، ◾️ بلكه او يك سره، خدا را ناظر بر خويش مى‏داند؛ «ان اللَّه بما تعملون بصير»؛ خداوند به آنچه انجام مى‏دهيد بيناست؛ «ان ربك لبالمرصاد»، به درستى كه خداوند تو را مى‏پايد. ◾️ و بنابر اين، براى كنترل اعمالش، به نيروى خارجى نياز نيست، زيرا به تقوى رسيده است و خود نگهدار است. 🔲 ساختن جامعه توحيدى، ممكن نيست مگر اين كه افراد آن جامعه، موحد باشند و به توحيد رسيده باشند. 🔳 و توحيد واقعى زمانى است كه كارهاى ما محركى جز اللَّه، نداشته باشد. بايد از خويش پرسيد، به راستى محرك ما، براى تمام كارهايمان، خداست؟ عامل‏ هاى شرك، مشوق كارهاى ما نبوده ‏اند و نيستند؟ ◀️ و عوامل شرك عبارتند از: - هوس‏هاى خودمان (نفس) - حرف‏ها و هوس‏هاى مردم (خلق) - جلوه‏هاى دنيا (دنيا) - وسوسه‏هاى دشمن و طاغوت‏ها و شيطان (شيطان) 📝 استاد علی صفایی حائری (عین صاد) 📚 کتاب تربیت کودک، صفحه 15 ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 وظیفه مربی ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 وظیفه مربی 🔷🔹 ما مسئوليم؛ چون داراييم. مسئوليت بر اساس توانايى است نه آگاهى؛ «لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً الّا وُسْعَها.» 🔹و نوع مسئوليت ما، وابسته به اهميت كارها و ضرورت نيازها و استعداد و توان ماست. 🔹 در اين قرن وحشى، شديدترين نيازها، نياز جهت دادن و شكل دادن و كشف كردن استعدادهاست. نياز رهبرى كردن و تربيت نمودن و بارور ساختن است. 🔹 تربيتى كه مسخ انسان نباشد و نفى او نباشد، داغ كردن، شاخ و برگ دادن و به آغوش كشيدن نباشد، بلكه روشنى دادن باشد و ريشه دادن و زمينه فراهم آوردن. 🔷🔹 آن مربى و رهبرى كه فقط يك راه پيش پاى افرادش مى‏ گذارد، هر چند اين راه، راه خوبى ‏ها باشد، به آنها ستم كرده است، كه بايد دو راه را نشان داد و بايد زمينه انتخاب را فراهم نمود؛ «وَ هَدَيْناهُ النَّجْدَيْنِ». 🔹 آنگاه با آنهايى كه راه را انتخاب كرده‏ اند در برابر آنها كه سنگ راه شده ‏اند، ايستاد. 🔹 براى شروع به هر كار، به طرح ريزى نياز است تا از خرابكارى و كند كارى و دوباره كارى سالم بمانيم. 🔹طرح بر اساس هدف شروع مى ‏شود و با تحليل هدف، نيازها و مراحل مشخص مى ‏شوند و مسائل در هر مرحله، روشن مى‏ شود و وظايف در برابر هر مسأله به دست مى ‏آيد. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب تربیت کودک، صفحه ۱۸ ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔳 زندگی میدان مبارزه هاست ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آنان که با حسین نرفتند تا امروز به خدا قسم نماندند... ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ السلام علی الحسین ♦️ و علی علی بن الحسین ♦️ و علی اولاد الحسین ♦️ و علی اصحاب الحسین ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔳 مسلم بن عقیل ▶️ @einsad 🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر (خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad