eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.6هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 از امام چه بخواهیم؟ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 از امام چه بخواهیم؟ 🔷🔹 مسأله‏ ى انتظار ما از حجت مسأله‏ ى توسل را توضيح مى‏ دهد. 🔹 اين درست كه ما آن‏ها را شفيع و همراه طلب خود ساخته‏ ايم و حتى نمك طعام و رنج فرزندان مان را با آن‏ها در ميان مى‏ گذاريم 🔹 و اين درست است كه ما جز از اين‏ها نمى‏ خواهيم 🔹 ولى درست‏ ترين اين است كه از اين‏ها جز خودشان را نخواهيم و از آن‏هابراى رسيدن به بت‏ها و عروسك‏ هاى حقير و ناچيزمان استفاده نكنيم 🔹 و اين‏ها را براى رسيدن به اين آرزوهاى كوچك زير پا نگذاريم 🔷🔹 تا آن‏جا كه با اشك و سوز بگوييم مهدى جان! آقا جان! اگر جواب مرا ندهى بر مى‏ گردم ... 🔶🔸 راستى به كجا بر مى‏ گرديم؟ به سوى چه كسى و در چه دنياى بزرگ و كوچكى. 🔸ما همه‏ ى اين راه‏ها را تجربه كرده‏ ايم و از همه‏ ى بن‏ بست‏ها زخم خورده‏ ايم تا به اين‏ها روى آورديم. 🔸 حال چگونه با برآورده نشدن خواسته‏ هاى كوچك مان و مستجاب نشدن‏ دعاهاى ريزو درشتمان از اين‏ها بر مى‏ گرديم و با آن‏ها قهر مى‏ كنيم. 🔸 اگر ما به خاطر اين خواسته‏ ها از اولياء خود بريديم و حتى در دلمان بر آن‏ها خرده گرفتيم، معلوم مى‏ شود كه ما اين خواسته‏ ها را از آن‏ها ضرورى‏ تر و مهم‏تر مى‏ دانيم و در هنگام تعارض، آن‏ها را زير پا مى‏ گذاريم، و بر آن‏ها مى شوريم 🔸در حالى‏ كه آن‏ها آمده‏ اند تا به من بياموزند كه چگونه با رنج‏ها برخورد كنم و چگونه از نعمت‏ها به غرور و تكاثر نرسم و چگونه در هر موقعيت، موضع‏گيرى مناسب داشته باشم و از بدى‏ ها خوب استفاده كنم و به كوثر دست بيابم. 🔸 چون داشتن امكانات و نعمت‏ها مهم نيست، كه بهره‏ بردارى مناسب و برخورد مهم است. 🔸 زاويه‏ ى ديد و زاويه‏ ى برخورد به من ظرفيت و ظرافت و كوثر و استمرار را مى‏ بخشد. 🔸 من مى‏ خواهم كه آن‏ها براى من بت بسازند و يا بت هايم را تعمير كنند، در حالى كه آن‏ها آمده‏ اند تا مرا از بت پرستى برهانند و بت هايم را با دست خودم بشكنند. 🔸من از آن‏ها نعمت مى‏ خواهم و آن‏ها براى من غنا و خير و استغناء را در نظر گرفته‏ اند. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۴۱ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 رکود کمتر از عقب گرد نیست ‌... 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 زندگی صحنه پیکارهاست. ◾️▪️ انسان آگاه، انسانى كه هستى را شناخته و نقش انسان را شناخته و جهت حركت هستى و انسان را شناخته، به اين عقيده مى‏ رسد كه : ▪️ در اين كاروان متحرك هستى، ركود كمتر از عقب‏گرد نيست و عقب‏گرد جز «تنهايى» نيست. و «تنهايى»، در كوير هستى، جز مرگ نيست. ▪️ و به اين عقيده مى‏ رسد كه انسان بايد بارور گردد و شكل خود را انتخاب كند و جهت بگيرد و در درون او و در جامعه‏ ى او، جز حق حاكمى نماند. ▪️ به دنبال آن شناخت و اين عقيده، آن جا كه مى‏ بيند طاغوتى به سركشى برخاسته و طاغوتى خلق را به بند كشيده و استعدادها را راكد گذاشته تا از آن‏ها بهره بستاند، در آن جا آرام نمى‏ نشيند. ▪️ براى گسترش حكومت حق در درون انسان و در جامعه‏ ى او كوشش مى‏ كند و براى اين درگيرى، به نيازها مى‏ انديشد و براى تأمين آن‏ها تلاش مى‏ نمايد . ◾️▪️ حسين (ع)، انسانى آگاه، انسانى معتقد، انسانى راه رفته است. ▪️او با طاغوتى روبروست كه خلق را براى خود مى‏ خواهد و آن‏ها را پل خويش مى‏ شمارد و از آن‏ها بيشترين بهره‏ ها را طلبكار است. ▪️ و براى اين بهره‏ بردارى، آن‏ها را به رذالت كشانده، شخصيت شان را شكسته، با سرگرمى‏ ها تخديرشان كرده است. ▪️ حسين (ع)، اين انسان آگاه، اين آگاه آزاد و اين آزاد مسئول، براى اين آزادى و آن حكومت، مبارزه‏ اش را شروع مى‏ كند. 📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله) 📚 کتاب عاشورا، صفحه ۴۵ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 چگونه ما باید به مهمانی حوادث برویم؟ ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 با او مرگ‌، استمرار و فتح است. 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 با او مرگ، استمرار و فتح است. 🔷🔹 معلى بن خنيس به امام صادق عليه السلام مى‏ گويد: كاش كار به دست شما مى‏ رسيد و ما به فراخى مى‏ رسيديم. 🔹حضرت مى‏ فرمايد: در اين صورت جز رنج روز و بيدارى شب نبود و هيچ ظلمى، مظلومى را در راحت نگاه نداشته جز اين ظلم بر ما كه كار را بر ما راحت نموده است. 🔹 اين انتظار امن و رفاه و دست‏يابى به آرمان‏ها همان آفتى را به دنبال مى‏ آورد كه آن دوست رنج كشيده به آن مبتلا شده كه اگر در كنار معصوم، به آن آرمان‏ها دست نيابد، متزلزل خواهد شد و عقب خواهد كشيد، 🔹در حالى كه از ما مى‏ خواهند تا زمينه‏ ى تحول و امكان انتخاب را فراهم كنيم. وصول نتيجه مربوط به اطاعت و اقبال ديگران است. 🔹كه چه بسا روى نياورند و يا سركشى نمايند. از ولى خود ببرند و با پاى حجاج بيعت كنند تا مبادا امام زمان را نشناخته باشند و به مرگ جاهليت گرفتار شده باشند. 🔹 آن‏ها كه در تنهايى و جمع در تربيت و سلوك و اخلاق و در رابطه با اشياء و افراد و ملت‏ هاى ديگر نياز و اضطرار به خدا و رسول و حجت را احساس كرده‏ اند، مى‏ توانند از جان و مال و راحت خود بگذرند ولى نمى‏ توانند از ولى دست بشويند، كه بدون ولى زندگى محدود و كور است و با او مرگ، استمرار و فتح است. 🔹انا فتحنا لك فتحاً مبينا 📝 استاد علی صفایی حائری (رحمه الله) 📚 کتاب وارثان عاشورا،صفحه ۴۴ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 داستان خون 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 داستان خون 🔶🔸 از اين حركت مَوْتوُر، و از اين داستان خون تا به حال تحليل‏ هايى شده است. 🔸 تحليل‏ هايى نه چندان نزديك و همدم، بل در برابر و مخالف با هم. 🔸شهادت، شفاعت، امر به معروف، جلوگيرى از ظلم، انقلاب و تشكيل حكومت. 🔸 و اين تعجب ندارد؛ كه اين داستان كوتاه، اما به بزرگى تاريخ، يك بعد ندارد و يك جهت ندارد. 🔸 و اين است كه هر كس، آن را به گونه ‏اى مى‏ بيند. 🔸 اين داستان، همچون دشت نيست كه نشسته تا آخرش را بينى و كرانه‏ هايش را در آغوش نگاهت بنشانى. 🔶🔸 اين داستان، داستان كوه است، آن هم كوهى به عظمت تاريخ. 🔸 و اين است كه هر چقدر بالاتر بروى، بيشتر مى‏ بينى، 🔸در حالى كه بيش از يك بعدش را نديده‏ اى. 🔸 و آن دم كه بر قله ‏اش عروج كنى، تازه خودت را فراموش مى‏ نمايى و تحليل‏ هايت را از دست مى‏ گذارى. 🔸 مگر آن كه از دور تحليلش كنى و از سايه‏ اش اندازه‏اش را بگيرى و با فشارش، تا امروز و با ادامه‏ اش، در نسل‏ ها تقديرش كنى و از نشانه‏ ها و علامت‏ ها تخمينش بزنى. 🔸 دورهاى نزديك و بزرگ‏هاى فشرده را اين گونه مى‏ توان فهميد. 📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله) 📚 کتاب عاشورا، صفحه ۵۱ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
7.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 بلا و اندازه انسان 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 انتظار حجت 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad
🔰 انتظار حجت 🔷🔹 ما به اندازه‏ ى انتظارى كه از ولى داريم، بايد براى او آماده شويم و زمينه سازى كنيم. 🔹 اگر من ضرورت ولايت را احساس كرده‏ ام و حجت را براى تمامى زمين و تمامى آدم‏هايى مى‏ خواهم كه سر در لاك هفتاد سال رفاهشان دارند و به يك دامپرورى مدرن و فارغ فكر مى‏ كنند 🔹 ناچار بايد اين ضرورت را به همه‏ ى اين‏ها منتقل كنم و بايد براى اين رهبرى بزرگ مهره‏ هاى كار آمد را بسازم 🔹 و با حلم و ظرفيت و ظرافت و با زاويه‏ ى ديد و زاويه‏ ى برخورد به كوثر و بهره‏ بردارى و خير كثير برسانم. 🔹 هدف‏هاى بزرگ را نمى‏ شود با گشاد بازى به سامان كرد و ناچار تو كه در سياست و اخلاق و حقوق و اقتصاد، مبانى و اهداف ديگر و شكل كار و روش كار مشخص دارى، نمى‏ توانى بدون اين تربيت و اين تولد و توليد لحظه‏ اى را بگذرانى 🔹 كه بايد تمامى كارهاى پراكنده‏ ى تو به دور اين محور بچرخد و به يارگيرى و نصرت و جاسازى و جايگزينى آن‏ها منتهى شود. 🔹 چون يارانى كه در جايگاه خود ننشسته باشند كار آمد نيستند و ياران كار آمدى كه جايگزينى نداشته باشند، كمرشكن هستند 🔹 و همين است كه بايد حساب خط دوم را و صفّ دوم را از همين اول داشت و زاييد و روييد و دوباره روييد. 🔹 هر نوع رشد و توسعه‏ ى اقتصادى اجتماعى از فرهنگى برخاسته و به فرهنگى مى‏ انجامد و اين تحول فرهنگى چه در فرهنگ دينى و يا غير دينى، محتاج طرح و مديريت و مهره‏ هاى كارآمد و جايگزينى و جاسازى آن‏هاست. 🔹 و اين كار سنگين كسانى است كه انتظار حجت را دارند و آدمى را با قدر و استمرار و روابطش در نظر گرفته‏ اند و براى اين همه در اين مجموعه برنامه‏ ريزى كرده‏ اند. 📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله) 📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۴۹ 📲 آیدی کانال های ما در تلگرام، ایتا، سروش، بله: ▶️ @einsad 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir 🔲 پاسخ به سوالات کاربران : 🗨 @ad_einsad