eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 ذکر بدون فکر ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ ‌ ☑️ |روبیکا||اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🌐سایت انتشارات لیله القدر ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰ذکر بدون فکر 🔸مادام كه وازدگى، از درون انسان مايه نگيرد و هماهنگ با علاقه‏ى انسان نباشد، اين محروميت جز عطش بيشتر و اشتياق زيادتر، دنباله‏اى نخواهد داشت. 🔸و اين است كه بلاء و ضربه پس از مرحله‏ى عشق و ايمان است. هركس عاشق‏تر است، جام بلايش سرشارتر. 🔸 كسى كه سلامت را نمى‏خواهد، دواء را تحمل نمى‏كند و بلا را نمى‏فهمد. ماشينى كه راه را نمى‏خواهد و حركتى را نمى‏طلبد، به جاذبه‏اى نيازش نيست و فشارى و محركى لازم ندارد. 🔸اين است كه رياضت‏ها را از بالا اندازه مى‏گيرند. و همين است كه رياضت‏هاى خود ساخته و ورزش‏هاى محروميت، گرچه مؤثر باشد، مفيد نيست. 🔸آن اثر و قدرتى كه از اين رياضت بدست مى‏آيد، خود، هدف مرتاض مى‏شود و بت او و در نتيجه قتلگاه دلش. مادام كه شناخت و عشق در دل خانه نگيرد، اين تلقين‏ها و رياضت‏ها جز مسخ و نفى انسان و جز خستگى و بت پرستى او، بهره‏اى نخواهند داشت. 🔸 عرفانى كه با ذكر بدون فكر و با تلقين بدون شناخت و با رياضت بدون عشق و ايمان بدست مى‏رسد، خود نردبان قدرت و تسخير است و دستاويز بت سازى و بت پرستى. 🔸آنجا كه فكر و شناخت و عشق در انسان مايه گرفت. ديگر ضربه‏ها و بلاها از بالا حواله مى‏شوند و اين آيه؛ لنبلونكم بشى‏ء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات، رياضت‏هايى را وعده مى‏دهد كه سازنده است و مفيد. بت شكن است و راهساز. اين رياضت‏هاى آسمانى است كه كمال را بهره مى‏دهد و انسان را نگه مى‏دارد. ❛❛ عین‌صاد 📚 روش نقد مکاتب(آرمان، آگاهی، عرفان)| ص ۸۸ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰انسان، با انتخابش زنده است! ✅ما با پيوند با بزرگ‏ترها، بزرگ‏تر مى شويم و در تنهايى خويش از دست مى ‏رويم. ✅ ما ناچار با چيزى قاطى مى‏ شويم و لو با خويش. ما كه خود را با هيچ ‏ها قاطى كرده ‏ايم، چگونه از حق فرار مى ‏كنيم و يا در برابرش سنگر مى‏ بنديم؟! ✅ شخصيت ما، در انتخاب ما متبلور مى ‏شود و شكل مى ‏گيرد. ✅ انسان با انتخابش زنده است. ✅كسى كه كمترها را انتخاب كرده و يا خويشتن را انتخاب كرده و يا انتخاب نكرده است، شخصيتش در همان سطحى است كه انتخاب كرده است. ✅ انتخاب نكردن هم خود نوعى انتخاب است.كسانى كه يافته ‏اند در كنار بيشترها و بزرگ‏ترها، بزرگ‏تر مى‏ شوند و قطره ‏هايى كه فهميده‏ اند در كنار دريا، دريا خواهند بود، ديگر تكروى نخواهند داشت. ✅كسانى كه يافته ‏اند شخصيت انسان در انتخاب اوست و انسان هم ناچار از انتخاب است، ناچار بزرگ‏ترها را انتخاب مى ‏كنند و حق را مى‏ طلبند و با اين انتخاب شخصيت خود را نشان مى ‏دهند. ✅شخصيت انسان هنگامى مى‏ شكند كه انتخاب نداشته باشد؛ به او تحميل و تزريق و تهديد كرده باشند. ❛❛ عین‌صاد 📚 مسئوليت و سازندگى | ص ۲۴۲ ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سرگرمی ها و سرمايه ها 🎮 سرگرمى‏ ها براى بيكاره‏ هاست. بازى‏ ها براى آواره‏ هاست. 🎮 آنها كه جايى دارند و آنها كه كارى دارند و آنها كه به مهمانى دعوت شده‏ اند و لباس ضيافت پوشيده‏ اند، ديگر با توپ‏ ها و با بازيچه‏ ها كارى ندارند. 🎮 اينها نه بازيگرند و نه بازيچه و نه تماشاچى. اينها رهرو هستند و به تحرك‏ ها رسيده‏اند و از تنوع‏ ها گذشته‏ اند. 🎮 اينها راه را مى‏ بينند و وقت كم را مى‏ بينند و اين است كه شب و روز مى‏ كوشند و آرام ندارند. 🎮 اين است كه همه خوردن و خوابيدن و حركت‏ هاى بى‏ حاصل‏ شان بايد حاصلخيز بشود و بار بياورد. 🎮 هيچ ديده‏ ايد كه كسى خانه‏ اى بزرگ ساخته باشد و در قرضش مانده باشد، چگونه روز و شب مى‏ دود و چگونه حتى در مهمانى‏ هايش در جست‏ و جوى كار خويش است؟ 🎮 انسان، بى‏ نهايت سرمايه دارد و بى‏ نهايت راه دارد و فقط هفتاد سال وقت براى تجارت، آن هم، نصفش خوراك و پوشاك و مسكن و نصفش مقدمات اينها. 🎮 واى به روزى كه بقيه‏ اش هم بشود صرف نمايش دادن اينها! كه ديگر سرمايه‏ ها از دست رفته‏ اند يا راكد مانده‏ اند و احتكار شده‏ اند و يا از دست رفته‏ اند و زيان شده‏ اند. ❛❛ عین‌صاد 📚 رشد | ص ۳۴ ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰 من و نسل جدید 🌱آن آموخته‏ هاى ديروز من شايد جواب اين نسل را ندهد. 🌱من بايد بياموزم كه تحصيل من و تبليغ من، تكليف امروز من است. 🌱ممكن است من تا ديروز با آنچه آموخته بودم جواب خيلى از مسائل را مى‏ دادم، ولى امروز در برابر كسانى هستم كه با مشكلات جديدترى آشنا شده‏اند. 🌱اصلًا مسأله آنها ديگر اثبات خدا نيست؛ ضرورت خداست. ضرورت دين است. 🌱اگر خدا يا دين به عنوان يك ضرورت مطرح نشود، قطعاً اساس القسمه و اساس تقسيم بندى‏ هاى ديگر من هم نخواهد بود. 🌱چيزى كه به راحتى تساهل مى‏ شود، به راحتى مى‏ توان كنار گذاشت. 🌱در حالى كه تو در همين مراحل، از منافعت، از خط گازت و از چه و چه‏ات نمى‏ توانى بگذرى و با منافع خودت به هيچ وجه سودا نمى‏ كنى! 🌱حال چه كثرت سياسى را بپذيرى، چه كثرت اخلاقى را و چه كثرت دينى را، اما به هر حال اين منافع را مبتلا به كثرت‏ ها نمى‏ كنى، چون اين اصل و اساس توست و ضرورتى است كه تو به آن رسيده‏ اى. 🌱مسأله اين نسل، فهم جديدى است كه بايد برايش شكل بگيرد و امكان جديدى است كه بايد برايش فراهم شود و تشكّل جديدى برایش پيدا كند. 🌱از اين جهت بايد بياموزد كه تحصيل او، تبليغ او، كار جديدى است كه بايد به آن رو بياورد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۳۱ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮
📜 |🔰 اثر یک لبخند 🔸آنها كه به حقيقت مى‏رسند و راه را طى مى‏كنند، آنها مجبورند كه تمام حركت‏ها و حالت‏ها را، با نظام عالى هستى همگام و هماهنگ كنند. و اين است كه در اين سطح، با شرع هماهنگ مى‏شوند. هر كس كه پخته‏تر شده و دور بيشتر گرفته، دقت بيشتر خواهد داشت. 🔸حتى در رفت و آمد و آميزش و غذا خوردن و تطهير كردنش، حتى در ناخن گرفتن و عقيق به دست كردنش. در اين سطح ديگر تقليد و تحميل نيست، كه فهم و ديد است. در اين سطح تعادلى كه از شعاع عقيق و اثرى كه در فلان لحظه از زمان و فلان مرحله از نور خورشيد و ماه، بر سلول‏ها و اتم‏هاى وجود انسان مى‏افتد، مشهود است و نمودار و پيدا. امروز كه بى‏اعتنايى به اينها و ارتكاب سياهى‏ها ما را سياه نمى‏كند، لباسمان لباسى آلوده است. و لباس آلوده كثافت را مى‏بلعد و نشان نمى‏دهد. 🔸آنها كه به لطافت و طهارت مى‏رسند، آنها اثر يك لبخند و يك نگاه و سياهى، يك تخيل را، حتى بر خويش مشاهده مى‏كنند. و اينها با اين ديد، بار سنگين تكاليف را به دوش مى‏كشند. در هستى قانونمند، نمى‏توان بى‏قانون راه رفت و بى‏حساب زندگى كرد. چگونه مى‏توان از قانون‏ها مستغنى شد. و چگونه مى‏توان از شرع گذشت. انسان، پس از گذشت‏ها به شرع مى‏رسد. و با اين ديدها به شرع رو مى‏آورد. 📚  | ص ۱۰۲ #⃣ ╭✤ @Einsad ✤╮