☑️ اکنون که مرگ حتمی است، بگذار مرگی را انتخاب کنیم که آبستن زندگی باشد و سازندگیهایی بیاورد و آگاهیهایی متولد کند و روحهایی را حرکت دهد.
🔸 استاد علی صفایی حائری
#حاج_قاسم_سلیمانی
#مهندس_ابوالمهدی
🌿 @einsad
۱۳ دی ۱۳۹۸
هدایت شده از مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
اكنون كه مرگ حتمى است،
بگذار مرگى را انتخاب كنيم كه آبستن زندگى باشد و سازندگی هايى بياورد و آگاهیهايى متولد كند و روحهايى را حركت دهد.
بايد مرگى را انتخاب كنيم كه زندگى را بارور كند.
⬛️ @EinSadTehran
۱۳ دی ۱۳۹۸
هدایت شده از مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
5.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سردار شهید سلیمانی: تا کسی شهید نبود شهید نمیشود...
شهید محمد صفایی حائری خطاب به پدر (استاد علی صفایی): همیشه سخن شما در گوشم طنین افکنده که میگفتید: اول باید شهید شد بعد به جبهه رفت، نه اینکه به جبهه برویم تا شهید شویم.
⬛️ @EinSadTehran
۱۴ دی ۱۳۹۸
هدایت شده از مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
🖼 #عکسنوشت
آن ضرورتى كه از طرح انسان در هستى برمىخاست، #امامت را مطرح مىكند.
و همين ضرورت، عطش و نياز به امام را در تو شكل مىدهد؛ و اين عطشِ شكل گرفته و اين عشق مبدل، تو را به تهيه زمينههاى آن حكومت، در آن وسعت و با هدف بزرگِ بالاتر از آزادى و عدالت و رفاه و تكامل، وامىدارد.
اينجاست كه قلب مالك كه از عشق على سرشار شده، او را به جدايى از على كه از جانش بيشتر احساسش مىكند، دستور مىدهد.
مالك مىرود؛ ولى در اين جدايى با على جمع است و هماهنگ است.
خنك آنها كه در جدايىشان با هم بودند؛
بيچاره ما كه در جمعمان ناهماهنگيم.
استاد #علی_صفایی
تو مىآيى، ص ۹۰
⬛️ @EinSadTehran
۱۴ دی ۱۳۹۸
این را تصادفی ندانیم.doc
47.1K
✅ متن ارسالی از طرف حاج آقای فلسفیان(شاگرد استاد صفایی) در مورد شهادت #سردار_سلیمانی
@einsad
۱۶ دی ۱۳۹۸
✅ مادامی که من احساس نیاز به دین نداشته باشم...
🔶استاد #علی_صفایی_حائری:
آن چه من را به حركت وادار مىكند، علم به چيزى نيست، اضطرار به آن است. احتياج به آن است. مادامى كه من، دين را حتى اگر قبول كردم، خدا را حتى اگر باور كردم كه هست، اگر به آن نياز نداشته باشم و بگويم بدون دين مىتوانم راهم را بروم و مىتوانم بدون دين زندگى كنم، طبيعتاً دين يا در متن نمىآيد ،بر كنار مىشود، يا اگر هم مىآيد متن بىبديلى نيست، مىتواند نسخه بَدَل داشته باشد.
اينجاست كه تو از دين مىتوانى كنار بكشى. ثبات تو در رابطه با دين ممكن است متغير باشد. يك روز باشى يك روز نباشى. اين ديگر مربوط است به شرايطى كه تو دارى. دين متن تو نيست. يك روز آن را دارى، يك روز ندارى.
حاشيهى زندگى توست.
اما اگر آدمى باور كرد كه دين براى من ضرورت است، چرا؟ چون علم من در حوزهى هفتاد سال مىتواند كارگشا باشد، فلسفهى من هم در حوزهى علم من مىتواند روشنگر باشد و عرفان من هم و قلب من هم و مجموعه مسائل و نقطههاى آسيب و آفتى كه در دل من هست با مجموعهى راهى كه در پيش دارم و اهدافى كه دارم جمعبندى و شناسايى مىشود، آن موقع اگر من اين مجموعه را فهميدم،به وحى روى مىآورم، اين نياز را مىفهمم. اينجاست كه در خدا جدال نمىكنم.
📚 #روابط_متکامل زن و مرد ص۶۴
🌿 @einsad
۲۴ دی ۱۳۹۸
4_6012368990746182016.mp3
725.1K
🔸آیا آدم هستم؟ ...
🔻هرچقدر به عادتها و غرایز برگردی، خود را خوار کرده ای...
#استاد_علی_صفایی_حائری
#کلام
🌿 @einsad
۲۴ دی ۱۳۹۸
۲۴ دی ۱۳۹۸
📚 #معرفی_کتاب #روزهای_فاطمه ؛ شرحی بر خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها
مؤلف: استاد علی صفایی حائری
🔸روزهای فاطمه دست نوشته ای است مختصر از مرحوم استاد و در آن به دو شکل حمايت فاطمه(س) از ولیّ خدا و احقاق حق علی(ع) به صورت مختصر و مفيد توضيحی آمده است. در قسمت دوم اين کتاب به شرحی از خطبه حضرت زهرا(س) در مسجد مدينه(خطبه فدک)، پرداخته شده است. در اين قسمت، از زيبايی و قدرت و پيام و ارتباط و انسجام اين خطبه، نمونه هايی آورده شده و نشان داده شده که تفاوت اين خطبه با خطبه هايی که از فصحاء و بلغای عرب مثل صهبان وائل و غيره، نقل می کنند، چقدر زياد است و مقايسه ها، مع الفارق.
البته اين قسمت از مجموعه نوارهای ايشان در دهه محرم سال 1378، بعد از پياده کردن و تحقيق کامل، تهيه و تنظيم و به صورت نوشتاری درآمده.
🔹در اين کتاب اين عناوين به چشم می خورد:
روزهای فاطمه،
تربيت رسول،
وضعيت عرب قبل از بعثت،
تحولات بعد از رحلت رسول، فقه فاطمه(س)،
عوامل اعراض از رسول،
انصار در نگاه فاطمه(س)،
جايگاه گفت و گوی تمدن ها،
فدک از اموال فاطمه(س)
و...
✅ سفارش وخرید کتاب:
☎️ تلفن: 02537712328
📱 همراه: 09127461022
🌿 @einsad
۹ بهمن ۱۳۹۸
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
☑️ فاطمه سلام الله علیها به حکومتی دل بسته که نه تنها پرستار، که آموزگار باشد...
🔶 استاد علی صفایی حائری
🌿 @einsad
۹ بهمن ۱۳۹۸
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅ #فاطمه سلام الله علیها الگوی چه کسانی است؟
🔶 استاد علی صفایی حائری
#فاطمه، الگوى كسانى است كه بيشتر از خودشان هستند و بيشتر از رفاه و عدالت و تكامل را مى خواهند؛ كه انسان، با رسيدن به تكامل و شكوفايى استعدادهايش، جهتى عالى تر مى خواهد تا رشد داشته باشد؛ وگرنه خسر و خسارت، او را مى ربايد.
تمامى دعا و تمامى آرزوى من، اين است كه تو را #فاطمه ى رسول و همسر على و مادر زينب، به چشم عنايت بپذيرد.
تمام خواسته ى من، اين است كه شما همه، نور چشم اولياء خدا و سرور قلب آنها باشيد؛ نه سنگى در راه خدا و خارى بر دامان رسول و استخوانى در گلوى على و ضربه اى بر گونه ى #فاطمه.
عزيزم! ...
آنطور زندگى كن كه «مرگ»، مزاحم «زندگى» تو نباشد!
و آنگونه بمير، كه زندگى ساز باشى!
شايد بتوانى، در كنار #فاطمه باشى!
الهى ثَبِّتنا عَلى دينِكَ وَ اسْتَعْمِلْنا بِطاعَتِكَ وَ لَيِّن قُلُوبَنا لِوَلىِّ امْرِكَ وَ عافِنا مما امْتَحَنْتَ بِهِ خَلْقَكَ
📚 #نامه_های_بلوغ ، ص: 135
🌿 @einsad
۹ بهمن ۱۳۹۸
✅ #تفسیر
🔶استاد #علی_صفایی_حائری:
مَنْ يَتَّقِ اللّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجَاً وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ وَ مَنْ يَتَوكَّلْ عَلَى اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ انَّ اللّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللّهُ لِكُلِّ شَىءٍ قَدْراً. (۲و۳طلاق)
⁉️چه رابطهاى بين تقوا و رهايى از بنبستهاست؟ چرا مسألهى رزق مطرح مىشود؟ و چرا اين رزق بايد حساب نشده، مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ باشد؟ چه پيوندى ميان تقوا و توكل است؟ و چه رابطهاى بين توكل و كفايت است؟ و چه مفهومى براى توضيح قَدْ جَعَلَ اللّهُ لِكُلِّ شَىءٍ قَدْراً ؛ خدا براى هر چيز اندازهاى گذاشته،باقى مىماند؟
✅با طرح اين سؤالها به مرحلهى تلاش فكرى مىرسيم، كه تقوا چيست؟ تقوا، اطاعت حق و عمل به وظيفه است. و اين اطاعت نتيجهى ايمان و عشق به حق است و كسى كه از آن عشق برخوردار شد و در كلاس اطاعت نشست، ديگر جز عمل به وظيفهاش برايش مسألهاى نيست. فقط مىخواهد كه بر روى مرز حركت كند و آنطور كه دستور دارد پيش بيايد.
🌀اين چنين كسى ديگر بنبست ندارد و گير نمىكند، چون او با شروعش به نتيجه رسيده و از آغازش بهره گرفته و حق خويش را بدست آورده است. آخر مهم رسيدن نيست، مهم در راه بودن است و كسى كه در راه است و در روى مرز است ديگر بن بستى ندارد.بودن و نبودن، ماندن و رفتن،برايش يكسان است. نه ترسى دارد از آينده و نه حزنى از گذشته و نه تزلزلى در حال.
📚 #روش_برداشت_ازقرآن ص۱۰۸
🌿 @einsad
۱۶ بهمن ۱۳۹۸