🔰 ولایت ادامه ی توحید
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 ولایت ادامه ی توحید
🔷🔹 و اين ولايت، ادامه ى ولايت حق است
و دنباله ى توحيد،
آن هم توحيدى در سه بعد؛
در درون و در هستى و در جامعه؛
🔹 كه توحيد در درون انسان،
هواها و حرف ها و جلوه ها را مى شكند؛
هواهاى دل و حرف هاى خلق و جلوه هاى دنيا را.
🔹 و در جامعه طاغوت ها را كنار مى ريزد
🔹 و در هستى خدايان و بت ها را.
🔹 در اين حد، موحد، جز خدا كسى را حاكم نمى گيرد.
🔹 جز وظيفه چيزى او را حركت نمى دهد.
هيچ قدرت و ثروت و جلوه اى در روح او موجى نمى آورد و هيچ دستورى او را از جا نمى كَنَد.
جز دستور حق و امرِ اللّه،
از هر زبانى كه اين دستور برخيزد و از هر راهى كه اين امر برسد.
🔹 و هنگامى كه روحى به آزادى رسيد
و جز امر حق امرى نداشت و جز خواست او خواهشى نداشت،
اين روح به ولايت مى رسد
و به سرپرستى مى رسد
و دستور او و حتى نگاه او
در دل هاى موحد عاشق،
حركت مى آفريند.
🔹 و اين است كه رسول به ولايت رسيد و به اولويت رسيد؛ كه
النَّبىُ أَوْلى بِالمُؤمِنينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ.
🔹 و اين است كه على به ولايت مى رسد؛ كه:
مَنْ كُنْتُ مَولاه فَهذا عَلىٌّ مَولاه.
🔹 اين هم پس از آن جمله ى استفهامى و اقرارى
أَلَسْتُ أَوْلى بِكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ؟
🔹 و اين است كه پيشوايان ديگر به ولايت مى رسند؛
كه به عصمت و آزادى و آگاهى رسيده بودند.
اذهب عنهم الرجس و طهرهم تطهيرا.
و اين معناى ولايت است
📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد)
📚 کتاب غدیر، صفحه 12
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 هدف ولایت
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 هدف ولایت
🔷🔹 اين كافى نيست كه انسان هاى مرفهى بسازيم،
بلكه بايد براى آنها جهتى و راهى را در نظر بگيريم
كه آنها پس از رفاه و تكامل استعدادها در آن راه بيفتند
و آن جهت را انتخاب كنند.
🔹 اين رهبرى و سرپرستى بالاتر از امنيت و پاسدارى
و بالاتر از رفاه و پرستارى، هدف دارد.
🔹 اين رهبرى در زمينهى آزادى
و با هدف آموزگارى و شكوفا كردن استعدادهاى انسان
و با هدف تشكيل جامعه انسانى
براساس قسط همراه است
🔹كه على مى گفت:
لَيْسَ أَمْرى و أَمْرُكُمْ واحداً انّى أُريدُكُمْ للّه و أَنْتُمْ تُريدُونَنى لأَنْفُسِكُمْ.
🔹هدف من و شما يكى نيست.
من شما را نه براى خودم و نه براى
خودتان، كه براى حق مى خواهم،
در حالى كه شما مرا به خاطر خويشتن و منافع خود خواستاريد.
🔹شما مى بينيد من مثل عثمان نيستم
كه شما را بچاپم،
به اين خاطر به من روى آورديد،
🔹اما من شما را نه براى خودم مي خواهم و نه براى رفاه خودتان،
كه براى حق مى خواهم.
🔷🔹اين كافى نيست كه انسان هاى مرفهى بسازيم،
بلكه بايد براى آنها جهتى و راهى را در نظر بگيريم
كه آنها پس از رفاه و تكامل استعدادها در آن راه بيفتند
و آن جهت را انتخاب كنند.
📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد)
📚 کتاب غدیر،صفحه ۲۵
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
استاد علی صفایی حائری
🎊 20% تخفیف ویژه کلیه کتب استاد صفایی حائری ◀️ جهت استفاده از تخفیف ویژه به سایت www.zekraa.ir مرا
⌛ فردا آخرین مهلت استفاده از تخفیف ویژه دهه ولایت می باشد.
🔻جهت استفاده از تخفیف ویژه به سایت زیر مراجعه بفرمایید.
🛒 www.zekraa.ir
استاد علی صفایی حائری
🔺تجدید چاپ #کتاب_غدیر جهت خرید به سایت زیر مراجعه کنید. www.zekraa.ir 🔴 برای سفارش کتاب در تعداد ز
🔻 به دلیل استقبال شما مخاطبین گرامی تمامی ۱۰۰۰ نسخه #کتاب_غدیر در کمتر از ۳ روز به اتمام رسید.
🔳 ان شاالله بزودی کتاب تجدید چاپ شده و در سایت دردسترس قرار خواهد گرفت.
🔰 بالاتر از امنیت و رفاه و عدالت
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 بالاتر از امنیت و رفاه و عدالت
◀️ انسان يعنى همين،
يعنى در سطح وظيفه زندگى كردن،
◀️ چون اين حيوان است
كه تمام مسايلش با غرائزش حل و فصل مى شود،
حتى امنيت و رفاه و نظم و عدالت را با غريزه تأمين مى كند.
◀️ آن نظم و رفاه و عدالتى كه در كندو حاكم است
هنوز در جامعه ى انسانى در شكل هاى مختلف كمونيستى
و سرمايه داريش، حكومت نكرده و نمى كند،
مگر هنگامى كه بشر از اسارت ها از ظلمات از هواها و حرف ها و جلوه ها آزاد شود
و به عظمتى دست يابد كه اين حقارت ها او را در خود نگيرند.
و مگر هنگامى كه بشر انسان شود.
◀️ و در اين حد، عدالت كه هيچ،
حتى انفاق و ايثار هم، رخ مى نمايد و آشكار مى شود.
و اين است كه، آنهايى كه بيشتر از رفاه و بالاتر از عدالت و آزادى را مى خواهند،
بايد به غدير رو بياورند و از اين جام سيراب شوند.
📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد)
📚 کتاب غدیر،صفحه 22
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 مقام ولایت
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 مقام ولایت
🔷🔹 و اين مقام ولايت است
كه از دل آن عرب هاى خون ريز تهديست،
از دل آن مردان محدود گرفتار،
روح هايى را بيرون كشيد
كه تمام هستى را در يك گام طى كردند
و حتى به بهشت قناعت نورزيدند.
🔹 اين مقام ولايت است كه
از ابوذر كه براى هيچ زنده بود
و براى هيچ مى مرد،
ابوذرى بيرون كشيد
كه براى حق زنده بود
و براى او مىمرد و حتى تنها مى مرد.
🔹 و اين مقام ولايت است
كه از بلال، بلالى كه تا ديروز افتخارش به اربابش بود،
بلالى آفريد كه روياروى اربابش مى ايستاد
و او را پست و حقير و محدود مى ديد
و به راهنماييش همّت بسته بود
و براى مبارزه اش آماده گشته بود.
🔹 و اين مقام ولايت است
كه از سلمان،
اين كوير تشنه و اين مسافر پايدار،
دريايى ساخت،
دريايى از عظمت و آگاهى و عشق.
🔹 اين مقام ولايت است
كه استعدادهاى بشر را بيرون ريخت
و خلق كريمه و استعدادهاى خوب او را شكوفا كرد
و از بشر، انسان بيرون كشيد
و او را از ظلمات نفس،
از ظلمت خلق دنيا،
از هواها و حرف ها و جلوه هاى پوچ،
به سوى نور هستى هدايت كرد.
🔹 انسانى كه ديگر در سطح غريزه و حرف ها و محدودها زندگى نمى كرد
و با اين معيارهاى كم و كوتاه اندازه نمى گرفت.
📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد)
📚 کتاب غدیر،صفحه 21
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 غدیر یک قطعه ی تاریخی نیست ...
◀️ استاد علی صفایی حائری
#ویژه_غدیر
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 در وجودت چه کسی حکومت دارد؟
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰چه کسی در درونت حکومت دارد ؟
🔷🔹 ولايت يعنى تنها على را حاكم گرفتن
و تنها او را دوست داشتن
و اين ولايت و سرپرستى است
كه معاويه و احمد حنبل و جرج جرداق و و و
از آن بهرهاى ندارند،
كه حاكم در درون آنها و محرك در وجود آنها
امر على و دستور على نيست؛
كه هواها و حرف ها و جلوه ها در آنها حكومت دارند.
🔹 معاويه گر چه على را دوست دارد،
ولى سلطنت را بيشتر از على خواهان است
و دوستدار آن است.
🔹و احمد حنبل گر چه براى على شعر مى سرايد
اما حكومت ديگرى را به عهده دارد.
و جرج جرداق گر چه از على مى نويسد،
اما براى على نمى نويسد؛
كه محركى ديگر دارد و عاطفه اى فقط او را به چرخ انداخته است.
🔹اما مالك؟
اين مالك است كه ولايت على را به عهده دارد
و اين بار گران را به آسانى مى كشد.
🔹مالك چند سال براى نابودى معاويه رنج كشيده
و كوشش كرده است.
خويش و فاميل و قبيله اش را به خون كشيده،
شبها و روزها را بر روى لبه ى تيغ و سرِ نيزه ها گذرانده
و شمشير زده و شمشير زده
تا اين كه لشگر شام را عقب رانده و معاويه را به حركت وادار كرده
و در بيرون از خيمه آماده ى فرار نموده،
هان چيزى نمانده تا اين بت بزرگ بشكند
و اين طاغوت سركش بميرد
و يا فرارى شود و مالك به هدف نهايى،
به پيروزى محبوب دست بيابد
و در ميان قومش و در ميان تمام مردم به بزرگى معرفى شود
و بر رقيب خودش، اشعث و بر قبيلهى رقيبش، كِنده، پيروز شود.
🔹 درست در اين هنگام، در اين هنگام، على او را مي خواند،
على او را مى طلبد. على مى گويد كه برگرد.
و اين از مرگ سخت تر و اين از مرگ جانكاه تر است.
🔶🔸 مخالفت يك هوى، مخالفت يك هوس،
مخالفت با يك حرف و گذشتن از حرف هاى خلق،
مخالفت با يك جلوه از جلوه هاى دنيا ما را مى شكند،
ما را از پاى در مىآورد.
ما از راه حق با يك حرف با يك فحش با يك پشيز باز مى گرديم
🔸 و اما مالك؟ و اما مالك؟
او از تمام هواهاى چند ساله و تمام حرف هاى تمام مردها و زن هاى عرب
و از زمزمه ى خفيف زبان ها بر سر راه مردان فاتح
و از نگاه هاى شيفته ى سرداران پيروز
و از تمام جلوه هاى دنيا،
از اين همه مى گذرد و باز مى گردد
و به على اين سرپرست آگاه ملحق مىشود.
🔸 چرا؟ چون در درون مالك،
ديگر هواها و غريزه ها حرف ها و زمزمه هاى زن هاى عرب
جلوه هاى پررنگ و برق دنيا حاكم نيست،
🔸 اينها كوچكتر از اين هستند
كه در روح بزرگ مالك موجى و حركتى ايجاد كنند...
🔸 او به ولايت رسيده و از نعمت ولايت برخوردار است.
نشستن و ايستادن و آمدن و رفتن و دوست داشتن و دشمن داشتن او همه از سمت
ولىّ كنترل مىشود؛
نه از طرف هواها و حرف ها و جلوه ها.
🔸 مالك اين را يافته كه على اين مرد آزاد از غير حق و اين انسان آگاه حق،
بيش از مالك به مالك علاقه دارد
و بيش از مالك از مصالح و منافع مالك آگاهى دارد
و بيشتر از مالك به منافع او مى انديشد
و بهتر به منافع او مى انديشد؛
🔸 پس ديگر جاى درنگ نيست
و جاى سركشى نيست؛
كه سركشى ها حماقت هاى زيان آورى بيش نيستند.
جاى تسليم است و اطاعت و پيروى و تشيع و دنباله روى.
📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد)
📚 کتاب غدیر،صفحه 14
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 زیر بنای ولایت
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 زير بناى ولايت
🔻و زير بنا و سرّ آن همه فداكارى و جانبازى شيعه
در طول تاريخ همين شناخت و همين يافت برهانى و عينى است:
◾️ 1- او مى داند كه ولى بيش از او به او علاقه دارد.
◾️ 2- و بيش از او به منافع او آگاهى دارد،
لذا امر او را هر چه باشد مى پذيرد
و دستور او را هر چه باشد گردن مى نهد
و حتى به ميان آتش مى نشيند و به استقبال مرگ مى رود.
🔻و همان طور كه من وقتى مى يابم
كه فلان مكانيك آگاهى و دلسوزى دارد،
تمام اجزاء ماشين را تحت اختيار او مى گذارم
و تمام مسايل را از او مى پرسم و از او مى گيرم.
🔻 آنها كه ولايت را قبول كردند،
آنهايى هستند كه يافتند ماشين پيچيده ى وجود
آنها را امام و ولى بهتر از خود آنها رهبرى مى كند
و در اين راه شلوغ هستى كه اعمال و افكار انسان غوغايى بپا كرده،
او بهتر انسان را به مقصد مى رساند و نجات مى دهد.
🔻 و توضيح اين ولايت و سرسپردگى در همين آگاهى نهفته است.
🔺 وجود ما، جسم ما، جان ما، براى خداست و از اوست.
هر كس كه اينها را بهتر به كار بگيرد،
در اينها حق تصرف دارد.
🔻و همين است كه رسول خدا و پيشوايان اولويت دارند.
به تصرف در هستى ما، سزاوارتر از ما هستند.
◀️ و همين است كه پدر بر فرزند و بر اموال فرزند ولايت دارد و حق تصرف دارد.
◀️ و در اين هنگام و پس از آن همه توضيح مى توانم بگويم كه چرا ولايت بزرگترين نعمت هاست
و بالاترين نعمت هاست و به تعبير قرآن متمم نعمت هاست؛
◀️ چون اين مقام ولايت است
كه تمام نعمت ها را به كار مى گيرد و به جريان مى اندازد
و اين مقام ولايت است كه تمام استعداد ها را شكفته مى كند
و بارور مى نمايد،
درست مثل اينكه من يك كارخانه ى بزرگ وسيع را دارا باشم
اما از طرز كار و طرز بهره بردارى از آن بى خبر باشم.
🔻 اين كارخانه كه مى تواند در روز،
بى نهايت به من سود برساند، بر اثر نبود آگاهى و جهالت من،
يك بار سنگين مى شود كه به مرور زمان مرا از پاى در مى آورد
و خودش هم مى پوسد و هدر مى شود.
🔻 يك مهندس آگاه و مهربان متمم
اين كارخانه ى وسيع و عظيم است.
بدون او اين همه نعمت، اين همه استعداد، راكد مى ماند
و حتى به هدر مى رود و ضايع مى گردد.
📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد)
📚 کتاب غدیر،صفحه 20
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 چرا معلم شده ای ؟
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 چرا معلم شده ای؟
🔶🔸 برادر و خواهر معلم!
در حالى كه فرصت ها چون ابر مى گريزند
و زمان همچون كودكان پا برهنه در كوچه هاى شهر مى دود
و ما در كار تماشاى «خسران» خويش،
در معامله اى كه هر ثانيه، «هستى» را با «نيستى» مبادله مى كنيم،
آيا لحظه اى انديشيده اى؟
🔸و با طرح چند سؤال از خويش،
ابرهاى بارور در گذر زمان را به «باريدن» و سيراب كردن،
واداشته اى تا در بارش زلال آن به «رويش» و «فلاح» برسى؟
🔸 كه ... «كه هستى»،
«چه مى كنى»،
«براى كه كار مى كنى»،
«چرا كار مى كنى»،
«در كجا هستى»،
«به كجا مى خواهى بروى»،
«به كجا رسيده اى»
و «به كجا رسانده اى»؟!!
🔸 بگذار، صميمانه از تو بپرسم اين سؤال را كه،
راستى، «چرا معلم شده اى؟»
🔸 انگيزه و نيت تو براى انتخاب اين كار چه بوده است؟ آيا معلمى را به عنوان يك «شغل» همانند ساير شغل ها، براى كسب درآمد گزيده اى؟
🔸 آيا در طلبِ يك كار به اصطلاح بى دردسر و با چند ماه تعطيلى با مزد و مواجب، بوده اى؟
🔸 اگر چنين است،
در خويش، تجديد نظر كن
و مسئوليت خدايى و انسانى ات را به خاطر آور،
كه تو همانند يك كارمند اداره نيستى.
🔸 تو با «انسان هايى» سر و كار دارى كه بسيارى از مسائل «زندگى» شان را از تو مى آموزند،
اعمال و حركات تو را الگو قرار مى دهند.
🔸 بخش عظيمى از شخصيت شان را «حرف ها» و «رفتار» «تو» مى سازد.
🔸 اگر فاسد باشى، نسل هايى را فاسد كرده اى و اگر صالح باشى،
نسل ها را اصلاح كرده اى.
🔸 معمولا سؤال مى شود كه در كلاس چگونه بايد بود؟
در حالى كه سؤال مهم تر اين است كه اساسا، چرا بايد معلم بود؟
🔸 ما تا نقش انسان در هستى را درك نكرده باشيم،
نقش معلم در كلاس را نخواهيم فهميد.
تا چرا بودن انسان پاسخ نگيرد،
چگونه بودن او جواب نخواهد گرفت.
🔸 آيا نقش تو، تعيين كننده شغلت بوده است؟
🔸 چگونه مىتوان از يك معلم،
«صبر» و «تحمل» و «فداكارى» و «از خود گذشتگى»
انتظار داشت،
در حالى كه نداند «چرا بايد صبور و ايثار گر باشد»؟!
🔸 «وَ كَيْفَ تَصْبِرُ عَلى ما لَمْ تُحِطْ بِهِ خُبْراً »؛
و چگونه صبر مىكنى به آنچه احاطه نكردهاى به آن از راه دانش؟!
📝 استاد علی صفایی حائری (عین_صاد)
📚 کتاب تربیت کودک، صفحه 10
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 نکند ما فقط پلی باشیم برای دیگران ...
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
🔰ریا
◀️ «ثُمَّ خلِّص ذلكَ كلّهُ من رئاءِ المرَائين،
و سُمْعَة المُسمعِين،
لانشركُ فيه أحدا دونَكَ،
و لانبتغى فيه مراداً سِواكَ».
🔶🔸 خدايا! نكند كه ما فقط پلى باشيم
براى ديگران
و نورى باشيم كه ديگران را روشن كرده ايم
و شمعى كه به وسيله ما ديگران رسيده اند
و ما فقط سوخته ايم و تمام شده ايم؛
🔸بل به گونه اى باشد كه با سوختنمان ساخته باشيم؛
هم خودمان را و هم جمعى را.
🔸و تمام وجود ما به اين ختم نشده باشد
كه خودى نشان بدهيم.
به چه كسى مى خواهيم خودمان را نشان بدهيم؟
🔸درست است كه ريا در خون ما خانه دارد،
ولى ما بايد خودمان را به كسى نشان بدهيم
كه عظمت داشته باشد.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚کتاب بهار رو یش، ص ۷۹
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
امر به معروف و اولویت های آن.mp3
2.11M
🔰 امر به معروف و اولولیت های آن
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 بار سنگین معلمی
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 بار سنگین معلمی
🔲 براى تحمل بار سنگين معلمى،
زمينه هايى لازم است.
◼️ اين زمينه ها از تفكر شروع مى شود،
تفكر در انسان و در جهان و نقش او در جهان.
◾️ اين بينش و اين تفكر، اين جهان بينى،
ما را به عقيده هايى مى رساند و اين عقيده هاست
كه مى توان نظام ها و احكام را تحمل كند.
◾️ دين با تفكر شروع مى شود.
اين تفكر، استعدادهاى عظيم انسان را نمايان مى كند.
مشخص مى كند انسان چقدر سرمايه دارد
و در اين دنيا چه بايد بكند و چطور حركت كند.
هنگامى كه مقدار استعدادها مشخص شد،
معلوم مى شود انسان چقدر راه در پيش دارد.
◾️ من در تفكر خودم محكوميتم را مى يابم و حاكم را.
اين است كه به او علاقمند مى شوم،
عشق او در وجود من شعله مى كشد
و در اين حال كه من فقر محض،
عجز محض و جهل محض و گرفتارى محض خويش
را در تفكر باز مى شناسم
به او كه غنى است و همه چيز را از او دارم، بسته مى شوم
و به او گرايش پيدا مى كنم
و عشق او و علاقه او مرا به طرف هر كارى مى تواند بكشاند.
◼️ وقتى كه عشق هاى كوچكتر، معشوق هاى محدود تو را به كارهاى بزرگى كشيدند
و بيستون ها را به پا كردند،
چطور مى شود عشق او كارهاى بزرگترى به وجود نياورد
و بارهاى سنگين ترى را تحمل نكند؟
◾️ باز با تفكر در استعدادهاى خودم مشخص مى شود
كه كار من رفاه نيست، خوردن و خوابيدن و خوش بودن نيست،
لذت نيست،
▪️من براى اين كه به لذت برسم به اين همه استعداد نياز نداشتم.
من براى اين كه به رفاه دست پيدا كنم اين همه سرمايه احتياج نداشتم
و با غرايز فردى و غرايز اجتماعى مى توانستم همه اين ها را بدست بياورم.
◾️ كار من حركت است و رفتن است.
وقتى كار من حركت باشد،
دنيا مى شود راه من، و من در اين راه نبايد گردى به پا كنم
و در اين راه نبايد سنگ راهى بشوم.
◾️و باز با شناخت مقدار استعدادهاى من، طول راه من مشخص مى شود.
◾️ استعدادهاى ما ادامه ما را نشان مى دهد.
اين جهان بينى و بينش، نقش انسان را نشان مى دهد.
◾️ وقتى كه جهان اين همه گسترده است
و دنيا راه است و انسان كارش حركت است،
ناچار نقشش در اين هستى اين مى شود كه
از اين قانون هايى كه در هستى گذاشته شده
بهره بردارى كند و آن را با حركت و آن هم حركتى رشيد، هماهنگ كند.
◾️ وقتى كه انسان دنيا را وسيع ديد،
ديگر در تنگناى يك مرحله نمى ماند.
وقتى كه خودش را عظيم ديد،
به كم قانع نمى شود، وقتى كه دنيا را راه ديد،
سر راه نمى ماند.
◼️ معلمى كه بر اساس شناخت هايش،
عشق به كار يافت،
تحرك هم خواهد يافت
و بنابر اين كار اول من و تو اين مىشود كه خود را بسازيم،
زيرا ديگر سازى ممكن نيست
تا خود سوزى صورت نگرفته باشد.
خود سازى نمىشود،
◼️ مگر اين كه انسان، شهامت خود سوزى را بيابد
و با دست تواناى خويش شعله اى برافروزد،
كثافت ها و آلودگى هاى وجوديش را بسوزاند و تولدى تازه بيابد
📝 استاد علی صفایی حائری (عین صاد)
📚 کتاب تربیت کودک، صفحه ۱۱
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 سرچی دعوا دارید؟!
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 آزادی معلم
▶️ @einsad
🔻فروشگاه اینترنتی لیله القدر
(خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری) :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad