eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
68.9هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ از ولىّ‌ بايد كارى را خواست كه از ديگران ساخته نيست 🔶استاد علی صفایی حائری: بايد مهم را فداى مهم‌تر كرد و از آن براى رسيدن به اهميت‌ها وسيله ساخت. ولىّ‌، وسيلۀ هدايت و قرب و لقاء و رضوان است. حال اگر از ولىّ‌، كار زمين و زراعت و تجارت را بخواهى، نمى‌گويم كه بهره نمى‌گيرى، ولى بهرۀ بيشترى را از دست مى‌دهى. از ولىّ‌ بايد كارى را خواست كه از ديگران ساخته نيست؛ كارى كه از تجربه و علم و عقل و غرايز فردى و جمعى ساخته است، نياز به اين وسائل هدايت و قرب ندارد. كه استاد ما مى‌گفت: كار مرجع، ساختن مسجد و مدرسه و بيمارستان و ... نيست، اين‌ها كارهايى است كه از يك ثروتمند هم ساخته است. كار مرجع، تربيت عالمِ‌ عادلِ‌ عاقل است و اين كارى است كه از ثروتمندان و از ديگران ساخته نيست. بايد به هر كس در كارى كه براى آن ساخته شده و خلقت يافته، توسّل جست و بهره گرفت و از امكانات و نيروها، بى‌حساب و كتاب و با چشم بسته، برنداشت كه چه بسا توسّل‌ها، اهانت باشد و هتك حرمت باشد و باعث دورى و محروميّت باشد. 📚 تو مي آيي (ويرايش جديد)‌، صفحه 25 🌿 @einsad
🌿 #انتظار درست استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🎊همراهان گرامی به مناسبت عید سعید غدیر گزیده هایی از ابتدا تا انتهای کتاب استادصفایی حائری در کانال ارائه می گردد.
✅ولايت چيست‌؟ 🔶استاد علی صفایی حائری: ولايت چيست‌؟ اين ولايت،بالاتر از محبت و دوستى و عشق است؛ كه عشق على در دل دشمنان او هم خانه داشت. آنها كه شكوه و وقار كوه و زيبايى دشت و عظمت كوير و دريا و جلوه‌ى طلوع و غروب، اسيرشان مى‌كند و چشمشان را مى‌گيرد و دلشان را به بند مى‌كشد، چگونه مى‌شود شكوه و عظمت آن روح بزرگتر از كوه، زيبايى و گستردگى آن قلب وسيع‌تر از هستى و عظمت و ناپيدايى آن سينه‌ى ناپيداتر از كوير و عميق‌تر از دريا و جلوه‌ى آن طلوع بى غروب، چشم و دل و عشق و احساسشان را پر نكند. هر كس با هر مشربى و عقيده‌اى،مى‌تواند دوستدار على باشد. در على، علم و عشق، تدبير و شمشير، حريت و عبوديت، نجواى دل و آتش سخن، زمزمه‌ى شب و فرياد روز، قدرت و عزت و تواضع و ذلت، ١ نرمش و آشنايى و خشونت و پايدارى، در على اين همه هست و اين همه بخاطر حق است و براى اوست و اين است كه همه‌ى او دوست داشتنى است و حتى دشمنش در دل شيفته‌ى اوست و مخالفش در پنهان شيداى او. 📚 ، صفحه 12 🌿 @einsad
🌿 لقاء، زحمت می خواهد استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_5917892221473915091.mp3
1.3M
🌿 توجه به انگیزه اعمال در محاسبه ی نفس استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ولایت علی.... 🔶استاد علی صفایی حائری: ولايت على، نه على را دوست داشتن كه فقط‌ على را دوست داشتن است. ٢ ولايت على، على را سرپرست گرفتن و از هواها و حرف‌ها و جلوه‌ها بريدن است. و اين ولايت، ادامه‌ى ولايت حق است و دنباله‌ى توحيد، ٣ آن هم توحيدى در سه بعد؛ در درون و در هستى و در جامعه؛ كه توحيد در درون انسان، هواها و حرف‌ها و جلوه‌ها را مى‌شكند؛ هواهاى دل و حرف‌هاى خلق و جلوه‌هاى دنيا را. و در جامعه طاغوت‌ها را كنار مى‌ريزد و در هستى خدايان و بت‌ها را. در اين حد، موحد، جز خدا كسى را حاكم نمى‌گيرد. جز وظيفه چيزى او را حركت نمى‌دهد. هيچ قدرت و ثروت و جلوه‌اى در روح او موجى نمى‌آورد و هيچ دستورى او را از جا نمى‌كَنَد. جز دستور حق و امرِ اللّه، از هر زبانى كه اين دستور برخيزد و از هر راهى كه اين امر برسد. و هنگامى كه روحى به آزادى رسيد و جز امر حق امرى نداشت و جز خواست او خواهشى نداشت، اين روح به ولايت مى‌رسد و به سرپرستى مى‌رسد و دستور او و حتى نگاه او در دل‌هاى موحد عاشق، حركت مى‌آفريند. و اين است كه رسول به ولايت رسيد و به اولويت رسيد؛ كه النَّبىُ‌ أَوْلى‌ بِالمُؤمِنينَ‌ مِنْ‌ أَنْفُسِهِمْ‌. ١ و اين است كه على به ولايت مى‌رسد؛ كه: مَنْ‌ كُنْتُ‌ مَولاه فَهذا عَلىٌّ‌ مَولاه 📚 ، صفحه 13 🌿 @einsad
✅عمل به وظیفه استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅زير بناى ولايت 🔶استاد علی صفایی حائری: زير بناى ولايت زير بنا و سرّ آن همه فداكارى و جانبازى شيعه در طول تاريخ همين شناخت و همين يافت برهانى و عينى است. ١ - او مى‌داند كه ولى بيش از او به او علاقه دارد. ٢ - و بيش از او به منافع او آگاهى دارد، لذا امر او را هر چه باشد مى‌پذيرد و دستور او را هر چه باشد گردن مى‌نهد و حتى به ميان آتش مى‌نشيند و به استقبال مرگ مى‌رود. مگر نه اين است كه مى‌ميريم‌؟ پس بگذار مرگى را انتخاب كنيم كه زندگى‌هايى را بارور كند و بهره‌هايى بياورد. مگر نه اين است كه ما از كسى چيزى اطاعت مى‌كنيم، پس بگذار اطاعت از آگاهِ‌ دلسوز و مهربان باشد. شناخت آگاهى و دلسوزى، اطاعت را، تسليم را بدنبال مى‌كشيد 📚 ، صفحه 17 🌿 @einsad
✅ ولایت 🔸 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅علم گسترده ی ولیّ 🔶استاد علی صفایی حائری: انسان پس از گسترش دانش‌هايش اگر چيزى را بدست بياورد و چيزى را كشف كند، همان هايى است كه تجربه‌اش كرده و با آن روبرو بوده است و چه بسيار عوالمى كه هنوز به آن نرسيده‌ايم و تجربه‌اش نكرده‌ايم و چه بسيار مراحلى كه هنوز از آن بى‌خبريم و غافليم. و بخاطر اين محدوديت در ديد و اين وسعت در ديدگاه هستى است كه انسان،به سوى خدا مى‌شتابد و از او مى‌پرسد و از او مى‌پذيرد. او كه به تمام هستى آگاه است؛ از تمام نفع‌ها و ضررها و از تمام اثرها؛ اثر يك غذا بر تمام سلول‌ها، آن هم نه در يك سال و دو سال و هفتاد سال و در اين محدوده‌ى هستى و در اين عالم؛ كه در تمام طول راه، تا بينهايت. 📚 ، صفحه 18 🌿 @einsad
✅جریان این اسلام بدون سعی نیست. 🔶استاد علی صفایی حائری: جريان اين اسلام، چه در فرد، چه اسلام ابراهيم و چه اسلام هاجر و چه اسلام اسماعيل،بدون سعى نيست. و مى‌بينيم كه هاجر وقتى اين سلم و سَلَم را پذيرفته و آمده و خود و فرزند خردسالش در بيابان مانده‌اند و هيچ كس را ندارند و ابراهيم همه‌ى اينها را اينجا رها كرده و اَسْلَمْتُ‌ را گفته و رفته. ١ و ارزش هاجر وقتى روشنتر مى‌شود و عظمت اسلام او وقتى بيشتر در چشم‌ها مى‌نشيند كه با ديگران مقايسه شود كه در اوج رفاه حتّى آنجا كه تو آنها را در قصر بگذارى و دنبال تكليفت بروى، جز نق و ناله و گلايه، كار ديگرى ندارند. و اين هاجر با وجود اين اسلام و تسليمى كه دارد،به خاطر وثوق به امر حق و اطمينانى كه به خود حق دارد با اينكه در منطقه‌اى قرار گرفته كه هيچ گمان آب و آبادانى نيست،به دنبال آب سعى مى‌كند و حدود ٤ كيلومتر آن هم بين دو كوه صفا و مروه در رفت و آمد است و هرگز از هدفش رو بر نمى‌گرداند و دائم به هدف و كعبه توجه دارد. ٢ و مهم‌تر اين كه در اين سعيش هرگز جفا نكرده و از مروّت هم خارج نشده و حدود را فراموش نكرده است. و اين نبوده كه براى رسيدن به هدف به هر كارى دست بزند؛ كه سعيش منطبق بر سنت است و از سنت و حدود الهى تجاوز نكرده است. 📚 حقیقت حج، صفحه 15 🌿 @einsad