eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.6هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🏪 فروشگاه اینترنتی لیلة 🌙القدر 🔺تمامی آثار استاد علی صفایی حائری با ۱۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود. 🔻ارسال سفارشات بالای صد و پنجاه هزار تومان رایگان می‌باشد. 🛒 روش خرید: 🤳🏼 « » را به آی دی زیر ارسال نمایید : 👇🏻👇🏻👇🏻 👤:@einsadshop_ad یا 💻 از طریق لینک زیر مستقیم خریداری نمایید: 👇🏻 🌐: www.einsad.ir |اینستاگرام| |ایتا| |تلگرام| ╭✤ @EinSadShop ✤╮
🔰فاطمه، کوثر را می خواهد! 🕯آدمى به خاطر حبّ به نفس و علاقه‏ اى كه به خود دارد نمى‏ تواند بدى‏ هايش را احساس كند و برايش آشكار نمى‏ شود. 🕯 ولى وقتی همين بدي ها در ديگران بدون اين محبّتى كه حائل و حاجب است، جلوه مى‏ كنند، آدم زشتى‏ اش را احساس مى‏ كند و در آيينه‏ ى سياهِ دل ديگران، متوجّه زشتى‏ هاى خودش مى‏ شود و به ذكر و بيدارى مى‏ رسد. 🕯 وقتى تو مى‏ بينى ديگران با اين همه آيات و عناياتى كه در حقّشان شده، غافلند و بى‏توجّه، مى‏ توانى به خاطر نبودن حبّ به نفس و نبودن اين حائل و حجاب، آگاه و بيدار باشى. 🕯 و اين، همان كوثر است؛ يعنى تو در هر موقعيّتى كه هستى و در هر محيطى كه قرار گرفتى، بتوانى بهترين موضع‏ گيرى و برخورد را داشته باشى. 🕯و فاطمه كوثر را مى‏خواهد! 🕯از خدا مى‏ خواهد كه اگر آدمى در محيط غفلت و بى‏ توجّهى قرار گرفت، نه رو به فساد و تجاوز بگذارد و نه در همان حدّ از حماقت و غفلت بماند تا باعث بهره‏ مندى و استعمار ديگران شود. بلكه از آن همه، به ذكر و بيدارى و توجّه دست يازد. ❛❛ عین‌صاد 📚 شرحى بر دعاهاى روزانه حضرت زهرا(س) | ص ۷۷ ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰ساختن و سوختن! 💠هنگامى كه نماز، همراه امر نباشد و تكليف تو كار ديگرى باشد، اين عبادت ارزشى ندارد و عبوديت نيست. 💠 عبادتى، عبوديت است كه با اطاعت اللَّه همراه باشد و از امر او الهام گرفته باشد. 💠و اين صراط مستقيم و راه نزديك است كه تو را پيش مى‏برد، نه فقه و نه اصول و نه حكمت و عرفان و نه رياضت و شهادت. 💠آنجا كه تكليف دارم تا جلوگير دشمن‏ها باشم، اگر به كارى ديگر روى بياوريم خريدار ندارد. 💠آنجا كه آدم‏ها دارند مى‏ پوسند و از درون پوك مى‏ شوند، اگر به خلوتى و كنجى پناهنده شده باشم، اين ارزشى ندارد و حتى من در همان خلوتم محاصره مى‏شوم و در خانه‏ام از پاى مى‏افتم. 💠 اگر براى درگيرى آماده نشوى، ضربه مى‏ بينى. آنها كه نيازهاشان را تأمين نكرده‏ اند، مجبورند كه امتياز بدهند. 💠 و اين است تكليف تو، كه زمينه‏ها را فراهم كنى و از خلوت فارغت بيرون بيايى و مهره‏ هايت را بسازى. 💠 آنجا كه تكليف تو ساختن و سوختن است، ساختن مهره‏ هايى و سوختن دشمن‏ هايى، اگر به تظاهر بپردازى و شعار دهى و يا سينه‏ ات را جلوى گلوله بگيرى، خريدارى ندارى. ❛❛ عین‌صاد 📚 صراط | ص ۱۵۲ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 مادام که کشش عرفانی، انتخاب انسان نباشد... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |روبیکا| |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰مادام که کشش عرفانی، انتخاب انسان نباشد... 🔹انسان در حالى كه از جبرهاى گوناگون مايه مى‏ گيرد، انسان در حالى كه مجبور است، محكوم نيست؛ چون تضاد جبرها، او را به آزادى مى‏ رساند و جبرهاى گوناگون، زمينه ساز انتخاب او مى‏ شوند. 🔹انسان اگر از يك جبر برخوردار بود، محكوم مى‏ شد و توجيه برمى‏داشت، اما پس از توجه به جبرها، انسان آزاد است كه چگونه انتخاب كند. 🔹اين كه مى‏ گويند هر كس در اين زمينه قرار مى‏ گرفت اين گونه مى‏ شد و اين گونه انتخاب مى‏ كرد، مغالطه‏ اى همراه دارد؛ چون بايد گفت هركس در اين زمينه قرار مى‏ گرفت مى‏ توانست اين گونه باشد و مى‏ توانست اين گونه انتخاب كند. اين توانايى و اختيار انسان را نمى‏ توان نديده گرفت. 🔹مادام كه كشش عرفانى، انتخاب انسان نباشد، چيزى جز مسخ، جز تنوع بدست نخواهد آمد. و اين چنين عرفانى، اصالتى نخواهد داشت. 🔹و براى تحقق انتخاب، جز ارزيابى و آموزش و ايجاد زمينه، راهى نيست، كه تلقين‏ ها مسخ انسان هستند. ❛❛ عین‌صاد 📚 روش نقد مکاتب(آرمان، آگاهی، عرفان)| ص ۱۰۶ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بودن یا چگونه بودن! 📍هر كس بايد حسابش را تسويه كند كه؛ من، هستم و من، بزرگ‏ تر يا برابر دنياى هفتاد ساله هستم و من با خودم، با ديگران، با اشياء، رابطه دارم. 📍 آیا من اين رابطه را با غريزه يا عقل يا علم يا عرفان و يا احتياط مى‏ توانم حل كنم و رهبرى كنم و يا نمى‏توانم؟ 📍در فرض ناتوانى آيا راهى ديگر دارم؟ آيا وحى و دين و يا تأملات عرفانى و شهودى كفايت مى‏ كند و يا راهگشا هست؟ 📍با اين طرح از مسأله، حتى در دوره‏ ى ارتباطات و دهكده‏ ى جهانى، ضرورت وحى براى انسانِ بزرگ‏تر از زندگى و مستمر و مرتبط با نيروهاى خود و يا اشياء و يا افراد، به گونه‏ اى مناسب مطرح مى‏ شود. 📍كاوش‏ هاى كلام جديد و مذهب، همه با اين خامى روبرو هستند كه ضرورت و نياز را با انتظار، در هم آميخته‏ اند و به تفسير و توصيف پرداخته‏ اند، در حالى كه بايد از ضرورت و عدم ضرورت شروع كرد و آنگاه از ادراكات حضورى به قدر و استمرار و ارتباط هاى متيقن و محتمل و نامحتمل انسان روى آورد. 📍چون براى انسان محدودِ غير مرتبط، نه تنها مذهب، كه عقل هم زيادى است. 📍 اما اگر «بودن» و «براى چه بودن» و «چگونه بودن آدمى» زير سؤال برود و قدر و استمرار و ارتباط مضاعف او احساس شود، اين ايمان به انسان، ايمان به غيب، ايمان به يوم الآخر، ايمان به اللَّه و ايمان به وحى را به دنبال مى‏ آورد. 📍 در اين قلمرو وسيع، غريزه و علم و عقل و عرفان با مذهب مزاحمتى ندارند. مزاحمت‏ ها آنجا شكل مى‏ گيرد كه مى‏ خواهيم يك كاسه را با رودهاى سيّال و جارى سرشار كنيم، كه زياد مى‏ آوريم و مزاحمت و درگيرى شكل مى‏ گيرد. 📍اما اينجا ديگر صحبت از برترى ايمان يا عقل يا علم نيست كه آدمى براى اين راه دراز، به تمامى اينها نياز دارد. ❛❛ عین‌صاد 📚 از وحدت تا جدایی | ص ۱۷ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 ذکر بدون فکر ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ ‌ ☑️ |روبیکا||اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🌐سایت انتشارات لیله القدر ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰ذکر بدون فکر 🔸مادام كه وازدگى، از درون انسان مايه نگيرد و هماهنگ با علاقه‏ى انسان نباشد، اين محروميت جز عطش بيشتر و اشتياق زيادتر، دنباله‏اى نخواهد داشت. 🔸و اين است كه بلاء و ضربه پس از مرحله‏ى عشق و ايمان است. هركس عاشق‏تر است، جام بلايش سرشارتر. 🔸 كسى كه سلامت را نمى‏خواهد، دواء را تحمل نمى‏كند و بلا را نمى‏فهمد. ماشينى كه راه را نمى‏خواهد و حركتى را نمى‏طلبد، به جاذبه‏اى نيازش نيست و فشارى و محركى لازم ندارد. 🔸اين است كه رياضت‏ها را از بالا اندازه مى‏گيرند. و همين است كه رياضت‏هاى خود ساخته و ورزش‏هاى محروميت، گرچه مؤثر باشد، مفيد نيست. 🔸آن اثر و قدرتى كه از اين رياضت بدست مى‏آيد، خود، هدف مرتاض مى‏شود و بت او و در نتيجه قتلگاه دلش. مادام كه شناخت و عشق در دل خانه نگيرد، اين تلقين‏ها و رياضت‏ها جز مسخ و نفى انسان و جز خستگى و بت پرستى او، بهره‏اى نخواهند داشت. 🔸 عرفانى كه با ذكر بدون فكر و با تلقين بدون شناخت و با رياضت بدون عشق و ايمان بدست مى‏رسد، خود نردبان قدرت و تسخير است و دستاويز بت سازى و بت پرستى. 🔸آنجا كه فكر و شناخت و عشق در انسان مايه گرفت. ديگر ضربه‏ها و بلاها از بالا حواله مى‏شوند و اين آيه؛ لنبلونكم بشى‏ء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات، رياضت‏هايى را وعده مى‏دهد كه سازنده است و مفيد. بت شكن است و راهساز. اين رياضت‏هاى آسمانى است كه كمال را بهره مى‏دهد و انسان را نگه مى‏دارد. ❛❛ عین‌صاد 📚 روش نقد مکاتب(آرمان، آگاهی، عرفان)| ص ۸۸ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca