🔷🔹بازگشت به خویش
🔹مرحوم علی صفایی حائری در ابتدای کتاب صراط، از مشتاقهایی میگوید که میسوزند و نشان از «او» میگیرند. جانهایی بیقرار که در طلب سرچشمه میسوزند و به دنبال منبعی میگردند که عشق به حق را به جان تشنهشان میبخشد.
🔹 مخاطبان واقعی کتاب صراط همین چشمهای مشتاق به دیدار حقاند. کسانی که چراغی به دست گرفتهاند و کویر پیرامون خود را در طلب آب حیات جستجو میکنند.
🔹 اما پاسخ استاد صفایی بر خلاف جهتی است که ایشان میروند. او میگوید برای یافتن حق نیازی به جستجوی اطراف جهان نیست! باید به خویش بازگشت و باید به تماشای درون خود نشست. آن چراغ روشنایی بخش در درون ما میسوزد و این ما هستیم که از آن چشم پوشیدیم و در ویرانهها رهایش کردهایم.
🔹در درون ما انسانها مخزن عشقی میسوزد که خاموشی ندارد. این همه فعالیت و کاری که در طول روز و شب انجام میدهیم، بر اساس کشش و عشقی است که در پراکندگی وجود ما گم میشود.
🔹 برای یافتن این ظرفیت و حس کردن این عشق، باید به تماشای خود بنشینیم. باید لحظه به لحظه روزهایمان را تعقیب کنیم تا ببینیم که در هر لحظه چگونه برای دهها محبوب و مطلوب در تلاشیم.
🔹اما این ملاقات با خویش، دشوار است. پذیرش آشفتگی درون، آسان نیست. معمولا به محض مواجهه با این خانه درهم و شلوغ، در را میبندیم و از آن فرار میکنیم. باز به همان مشغولیتها و سرگرمیهای قبل بازمیگردیم و تلاش میکنیم در میان رنگارنگشان خودمان را فراموش کنیم.
🔹اما گاهی نمیشود. هر چه پیشتر میروی، هستی خاکستریتر و جهان بیرنگتر از پیش میشود. دیگر هیچ چیز حالت را خوب نمیکند.
باید این زمینه را درک کرد. لازم است که این برهوت طی شود و این سرگردانی چشیده شود تا انسان برای پذیرش خودش و ضعفهایش مهیّا شود. آنجا که جهان از رنگ میافتد و برای لحظهای احساس میکنی هیچ چیز خوشحالت نمیکند، همان نقطهای است که میتوانی به خودت بازگردی. آنجا که تمام راهها به دوزخ ختم میشود، شاید بتوان مسیر رفته را بازگشت و به تماشای خود نشست.
🔹همین نقطه است که انسان به ظرفیت عظیم خود پی میبرد و درمیيابد که تا چه اندازه از انرژی و توانش را مصروف چالههایی کرده است که عبور از آنها به سادگی برداشتن یک قدم بلند است.
🔹به باور مرحوم علی صفایی حائری، این نقطه آرامش و تماشاگری، این لحظه خلوت و دروننگری، نقطه آغاز هر سلوک سالمی است.
◀️ در مدرسه عین صاد، فرصتی را ساختیم تا به گفتگو از این راه ضروری و در عین حال دشوار بپردازیم. اگر تو هم پا روی این مرز گذاشتهای، به جمع ما بپیوند.
🌱مدرسه عینصاد
▫️راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
🆔 @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰کوشش برای هیچ
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰هدف حکومت دینی
هدف حکومت تنها نیست که
عدالت یا قسط در جامعه تحقق پیدا کند
هدف آن است که آدم ها
دانه دانه آنها
به قسط قائم بشوند
[هدف]این است که تو بر پا بشوی
و این قیام تو قیام به قسط باشد.
این لیقوم الناس بالقسط
غیر این است که
در جامعه عدالت تحقق پیدا کند یا نه
توسعه تحقق پیدا کند یا نه
از توسعه به عدالت باید برسیم یا
از عدالت به توسعه برسیم
اینها به جای خود
با یک تامل به این نتیجه می توان رسید که تمامی اهداف امنیتی رفاهی اجتماعی انسانی تربیتی
همه اینها مقدمه ی این مرحله است
که آدمی برپا بایستد
اگر بخواهد انتخاب کند
تا یا با بینه به هلاکت یا با بینه به زندگی برسد .
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مومن کسی است که...
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مشغولیم...
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
🔰چرا عین صاد بخوانیم؟
🔹 ما آدمها تشنهایم. این تشنگی را میتوان از حجم وابستگیمان به گوشیهای هوشمند دریافت. هر روز، چند ساعت به بالا و پایین کردن صفحات مختلف در رسانههای جمعی وقت میگذاریم تا شاید کمی از حرارت این عطش را کم کنیم. ما تشنهایم و در میان این همه سقّا، انگار که هیچ کوزهای نمیتواند عطش ما را فرونشاند.
🔹 ما از حرارت این عطش میسوزیم و برای سیراب کردنش به هر سرابی امیدوار میشویم. مثل گرسنهای که ضعف، به هر غذای بیارزشی قانعش میکند. حاصل یکی است: معدههای متورم و جانهایی خسته و اشتهایی که هنوز طعم سیری را نچشیده و بدنی که بهرهای از آن همه خوردنی برنمیدارد.
🔹 خواندن آثار استاد علی صفایی حائری، برای چنین نسل تشنه و باد کردهای، میتواند درمانگر باشد. او متفکری بود که به این تشنگی و این تورم و امتلاء آگاه بود. او میدانست این همه جست و خیز ما نه برای یافتن چشمهها که برای فراموش کردن تشنگی است. و به یاد ما میآورد که تشنگی را تنها میتوان با نوشیدن آب زلال پاسخ گفت و چشمهای که میتواند چنین مرهمی را پیشکش کند، در درون خود انسان است. تنها از طریق درونکاوی میتوان به خنکای این چشمه دست یافت.
🔹 استاد صفایی از جمله متفکرانی بود که به زخمها و دردهای انسان میاندیشید. و در برابر این زخمها، نه بیتفاوت بود و نه بیتفاوتی و فرار را تجویز میکرد. به باور او انسان هیچ وقت نمیتواند به زخمهایش بیاعتنا باشد. حتی اگر امروز فرار کنی و خودت را به مشغولیتهای مختلف سرگرم کنی، بالاخره پرسشها، دردها و نیازهای تو، جایی گریبانت را خواهند گرفت. هیچ سلوک سالمی از کنار نیازهای انسان بیتفاوت عبور نمیکند.
🔹 صفایی ما را به خود دعوت میکند و از ما میخواهد که با نیازها و پرسشهای عمیق خود چشم در چشم شویم و ادامه زندگی را در مسیر پاسخ به این نیازها گام برداریم. او وحی را به زبان میآورد تا به زخمهای انسان مرهمی بگذارد و نیازهای عمیق او را پاسخ بگوید. اندیشه صفایی در این مسافت شکل میگیرد؛ فاصلهای که میان نیازها و پرسشهای انسان است تا منبعی که پاسخی درخور به این همه ببخشند.
🔹 از این جهت حرفهای استاد علی صفایی حائری، نه نوعی دانش و اطلاعات، که از جنس حکمتهایی برای زیستن است. او برای ما از چرایی زیستن و آداب چگونه زیستن سخن میگوید. تمام آنچه او در پی یافتنش میرود، از انسان آغاز میشود و به انسان ختم میشود. از این جهت با خواندن آثار صفایی، از نو با خودمان ملاقات میکنیم. در آینهی بیزنگارِ اندیشه او میتوان تصویری از انسان با تمام نیازهایش، دردها و چالشهایش یافت. همچنین، در همان آینه میتوان ادامه انسان و مسیری که تا رشد در پیش دارد را به تماشا نشست.
🔷کاش به جای این همه چرخ زدن در صفحات رسانههای جمعی و یا سرگرم شدن به انواع مشغولیتهایی که هر لحظه من را بیشتر از خودم جدا میکنند، به جستجوی حکمت اهتمام کنیم. با خواندن آراء متفکرانی که عمر خود را در جستجوی مرهمهایی برای زخمهای انسان صرف کردند، به کمی التیام، به کمی روشنایی برسیم. استاد علی صفایی حائری، میتواند نقطه آغازی برای این جستجو باشد.
🌱مدرسه عین صاد
◽راوی اندیشه استاد صفایی حائری◽
🆔 @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰دلداری دیگر...
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سلوک تو از لحظه ای توسعه پیدا میکند که...
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تنها تولد کافی نیست...
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰از خدا طلبکاریم!
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰دخترم!
میدانی ریشه آدم چیست؟
بخشی از نامه ی استاد که برای برای دختر خود نوشتند.
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰به بهشت قانع نشو!
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
🔰سه تصویر از زندگی انسان
🔹میتوانید از خودتان یک تصویر کلی بکشید که تمام زندگیتان را توضیح بدهد؟ تصویری که تمام ساحات وجودی، تمام اعمال و تأثیرات شما در زندگی را روایت کند.
علی صفایی حائری در کتاب رشد تلاش کرده تا سه تصویر از زندگی انسان ترسیم کند. هر سه تصویر بر اساس مفهومی از خسارت است که سوره عصر پیش روی انسان میگذارد. ما آدمها در طول زندگی درگیر با چالش خسارت و زیان خواهیم بود.
🔹جهان، صحنه برپایی بازارهایی است که در آن انسان خرید و فروش میشود. تو در هر لحظه از عمرت درگیر یکی از این بازارها خواهی بود. گاهی برای لذتی میدوی، گاهی برای درآمد و دارایی نقشه میکشی و گاهی برای یافتن شاهنشین نگاه دیگران خودت را به زحمت میاندازی. در هر کدام از این لحظهها، تو خودت را میدهی تا چیزی به دست بیاوری؛ لذت، دارایی، حیثیت اجتماعی.
🔹میتوانی با این لحظهها، در مسیر حق هم گام برداری. آنجا هم تو را میخرد و بازار لحظههای بودن تو است.
دنیا، نفس، خلق و شیطانی که گرداننده این بازارهاست، تو را میخواهند و تو باید ببینی در برابر چه به دست میآوری؟ و بعد باید ببینی که آیا بازار دیگری هم تو را میخرد یا نه؟!
🔹تو در این جهان رهرو، و عرصه هستی راهی است که تو را به خود میخواند. در این راه به کدام سو گام برمیداری؟ آیا به پیش میروی؟ یا به عقب برمیگردی؟ یا در جا میزنی و راکد میشوی.
🔹 این جهان، زمین است که زندگی تو در آن چنان بذری کاشته میشود. گاه، این زندگی مسیر سبز شدن و رویش را پیش میگیرد، گاه بیحاصل و بیرویش در نقطهای میماند و گاه خشک میشود و بر زمین میافتد. تفاوت این رنگارنگ به هدفی که تو برای زندگی انتخاب میکنی، طرحی که درمیاندازی و رفتارت بستگی دارد.
🔹در کتاب «رشد» مرحوم صفایی به این سه تصویر و تطبیق آن بر زندگی انسان میپردازند. عواملی که سود، پیشرفت و رویش تو را در هر تصویر ضمانت میکند و تو را به رشد میرساند و زمینههایی که میتواند به رکود و یا انحطاط و زرد شدن تو منجر شود، در این کتاب بررسی میشوند.
ما در دوره معنای زندگی به این اثر و طرح مرحوم صفایی از زندگی انسان پرداختیم.
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
همراهی با ولی.mp3
478.4K
◀️ همراهی با ولی(ع)
🔻من اگر در زندگی خود طرحی ندارم و زندگیام پر شده از صداهایی که هر کدام من را به سمتی میکشانند،
آیا در این زندگی مجالی برای حضور امام(ع) باقی میماند؟
🔻منی که در طرح زندگی خود، اهداف امامم(ع) را در نظر ندارم،
چگونه انتظار دارم معیت و همراهی او نصیبم گردد؟
🌱مدرسه عین صاد
راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
▫️@einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تنبلی یعنی...
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
شیطنت ها و توجیهات نفس.mp3
7.44M
🔰سلسله پادکست های
#استاد_و_درس (۱):
شیطنت ها و توجیهات نفس
📝اگر به عهد و پیمانی نرسیم،
احتمالا دچارش نمیشویم.
اما به محض آنکه تصمیمی میگیریم و در پی تغییری عزم خود را جزم میکنیم، شروع میشود.
انواع عذرها و بهانهها که در کسری از ثانیه میدان ذهن انسان را پر میکنند
و میان او و پیمانهایش، فاصله میاندازند.
انگار به محض رسیدن به تصمیمی تازه و عزمی برای عبور از محدودیتهای همیشگی،
یک ترمز اضطراری در ذهن انسان کشیده میشود
و اجازه برداشتن قدم از قدم نمیدهد.
🌱گوشه خلوتی پیدا کنید
و این دقایق را با صدای گرم استاد علی صفایی حائری همراه شوید.
🔹روایت او از این لحظههای دشوار عبور از بهانهها و شکستن دیوارهای سستی و بهانهجویی، یادآور تمام موقعیتهای مشابهی است که خودمان از سر گذراندیم و اسیر این سستیها شدیم.
همچنین سرمشقی است برای آینده پیش روی ما تا بتوانیم پیمانهای خود را از سقوط در این دره بهانهجویی نجات دهیم.
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
مدرسه عین صاد
🔰سلسله پادکست های #استاد_و_درس (۱): شیطنت ها و توجیهات نفس 📝اگر به عهد و پیمانی نرسیم، احتمالا دچا
◀️ انتشار برای اولین بار
خاطره ای ناب از زبان استاد علی صفایی حائری
🔘مدرسه عین صاد از آبان ماه امسال با رسالت آموزش اندیشه نو و کارآمد مرحوم استاد صفایی حائری به اقشار مختلف جامعه شکل گرفت.
🔻 از آغاز برپایی مدرسه تاکنون برنامه های مختلفی را برگزار نموده :دوره های آموزشی، نشست علمی، حلقه کتابخوانی ...
و با اینکه دوستان شما در مدرسه تمام تلاش خود را برای برگزاری بی نقص برنامه ها داشتند، ولی طبعا بدون ضعف و کاستی نبوده .
لذا پیشنهادات و انتقادات شما برای بهبود روند آموزشی و برنامه ها می تواند بسیار راهگشا باشد.
🔻خواهشمندیم برای ما بگویید :
_چه انتظاری از مدرسه عین صاد دارید ؟
_جای چه برنامهای در مدرسه خالی ست؟
_چه نقاط ضعفی در عملکرد مدرسه میبینید؟
❇️اگر فکر میکنید می توانید در هر زمینه ای ما را در این مسیر یاری نمایید از طریق همین لینک مطرح کنید.
🔻لطفا جهت بیان پیشنهادات و انتقادات خود وارد لینک زیر شوید:
▶️ https://survey.porsline.ir/s/CTLRZs4w
▫️@einsadschool
مدرسه عین صاد
🔘مدرسه عین صاد از آبان ماه امسال با رسالت آموزش اندیشه نو و کارآمد مرحوم استاد صفایی حائری به اقشار
🔴 عده ای از مخاطبین عزیز از زمان ثبتنام دوره بعد سوال کردند؛
ثبت نام مجدد دوره های آموزشی ان شا الله در فروردین ماه صورت میگیرد .
📨 تجربه شرکت کنندگان دوره های آموزشی
مدرسه عینصاد
سلام علیکم
حقیر دوره های زیادی رو تاحالا گذروندم
از جمله دوره های انسان شناسی-تربیت کودک-طرح ولایت و...
ولی مدرسه عین صاد برام از همه جالبتر بوده و بیشتر از همه منو قانع کرده و تونسته گره های ذهنی منو باز کنه
اصلا دوست ندارم یه روزی از این مجموعه جدا بشم و امیدوارم همچنان دوره ها ادامه داشته باشه و محدود در دو یا سه دوره نشه
تشکر فراوان از زحمات شما و استاد عزیز
التماس دعا
غفوری،
شرکت کننده دوره مجازی گام های زندگی، آقایان
🔻برای دیدن بازخوردهای بیشتر
به کانال زیر مراجعه فرمایید:
@feedback_school
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰بلا، خوبها را از بدها جدا میکند.
همه در هم آمیختهایم
و این خاصیت طبیعی یک حرکت آزاد است که
همه از یک حدی مساوی آغاز میکنیم
امکانات متفاوت یا مساوی فرقی نمیکند
چون عمل یا سرمایه را به حساب نمیآورند
سعی را محاسبه می کنند.
آدمی از پایینترین مدارجش، همه با هم آمیختهاند.
دعوتی از رسول بلند شده، کسانی رو آوردهاند، اینها ممتاز نیستند.
کی چقدر توانایی داره؟
چقدر مایه میگذارد؟
با چه نیت هایی آمدهاند؟
چه اهدافی را در سر میپرورند؟
و چقدر برای آنچه که فهمیدند شاکر هستند؟
اینها مشخص نیست.
آنچه که اینها را مشخص میکند:
وجود فتنه و بلاست
آنچه که اینها را از هم تمییز میدهد و تفکیک می کند این چنین شرایطی است.
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰نابود میشویم...
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
🔰درنگی در آنچه میخواهیم...
🔹باور کنید یا نه! مفاهیم و تصوراتی که در طول سالیان زندگی به مخزن ذهن ما راه یافتهاند، بسیار اهمیت دارند. زندگی ما انسانها بر مدار همین باورها، همین مفاهیمی که جایی خواندیم، شنیدیم یا حتی به ارث بردهایم میگردد.
🔸اما مسئله اینجاست که معمولا مواجهه ما با این مفاهیم به شکلی غیرمستقیم و سطحی رخ میدهد و ما آنچنان تصور واضحی از آنها نداریم. خوشبختی، سعادت، زندگی معنیدار، هدف و... مفاهیمی از این دستاند که در جایی از زندگی آنها را به زبان گرفتیم و به شکلهای مختلف در تعامل با خودمان و دیگران به کار میبریم. وقتی کسی از ما میپرسد، خواستهات در زندگی چیست؟ به فراخور محیطی که در آن تربیت شدیم و یا فضایی که در آن نفس میکشیم، چیزی در پاسخ زمزمه میکنیم: سعادت، موفقیت، کمال.
🔹حالا اگر یک کودک سمج به جانمان بیفتد که سعادت یعنی چه؟ موفقیت به چه معنی است؟ کمال در چه اموری و تا چه اندازهای مطلوب تو است؟ احتمالا در حد یکی دو جملهی کلیشهای، پاسخی میدهیم و بعد به شکلی دست به سرش میکنیم که به پرسشش بازنگردد. خودمان را هم مشغول به حواسپرتیها میکنیم تا به یاد آن پرسش و دشواریهایش نیفتیم.
🔸اما این پایان ماجرا نیست. این تصاویر مبهم و این تصورات سطحی، رهایمان میکنند و بر چشمانداز ما از زندگی، برنامهریزی و انتخابهای ما اثر میگذارند. این منظر مبهم و این قاب غبارآلوده اجازه نمیدهد ما طرحی شفاف و گامهایی مطمئن داشته باشیم.
🔹خیلی از ما در پی یافتن اهدافی شایسته برای زندگی خود بوده و هستیم. بعضی دیگر در پی داشتن سلوکی پر از معنی و زیستی پر از رستگاری، راههای زیادی را آزمودیم و در نهایت، سرخورده، به گوشهای خزیدیم و اجازه میدهیم موش زمان طناب عمرمان را بجود.
🔸میگوییم نمیشود! راهی نیست! تلاش بیفایده است. و حتی گاهی از در انکار وارد میشویم یکسره همه چیز را نفی میکنیم و با یک سری شعار به لحظهها میچسبیم و خیال میکنیم با بیخیالی و لذتطلبی، میتوانیم چیزی از زندگی شکار کنیم.
🔹اما شاید مشکل جای دیگری است. مشکل در همان مفاهیمی است که جایی از دست و دهان دیگران برداشتیم و بدون درنگ به ذهن سپردیم و در سایه ابهامش، چنان کوری، به راههای متعدد زدیم و هر بار دستِ خالیتر بازگشتیم.
🔸این مهم است که جایی باشد تا از نو با مفاهیم کلیدی زندگی ملاقات کنیم. یک بار به خودمان مجال دهیم تا در آنچه به دنبالش شب و روزمان را به هم میدوزیم درنگی کنیم و در روشنایی همه ابعادش را بررسی کنیم.
هدف، سعادت، موفقیت، رستگاری، خوبی و زندگی معنادار از آن دست مفاهیم کلان زندگی ما به شمار میروند و هیچ وقت به پرسش از چیستیشان ننشستیم.
🔹ما در مدرسه عین صاد، فرصتی فراهم کردیم تا با هم به مهمترین مفاهیم و پیشفرضهای ذهنی انسان معاصر بپردازیم. اینجا چراغی روشن است تا در پرتوی آن، بهتر زندگی را بشناسیم.
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
28.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰من یک گربه بیشتر نیستم!
_چه تفاوتی بین زندگی انسان با موجودات دیگر است؟
_سیر حرکتی انسان چگونه است؟
_آیا برای حرکت های زندگی کنونی من، به بیش از غرایز و عاداتم نیاز دارم؟
_آیا انسان غیر از این غرائز از نیروی دیگری هم برخوردار است؟
◀️ همراه با مرحوم استاد صفایی حائری، حقیقت خود را مرور کنیم.
🌱مدرسه عین صاد
▫️راوی اندیشه استاد صفایی حائری▫️
🆔 @einsadschool
بازخورد دوره معنای زندگی.mp3
86.2K
📨 تجربه شرکت کنندگان دوره های آموزشی
مدرسه عینصاد
شرکت کننده دوره مجازی گام های زندگی، آقایان
🔻برای دیدن بازخوردهای بیشتر
به کانال زیر مراجعه فرمایید:
https://eitaa.com/feedback_school