مدرسه عینصاد برگزار میکند:
دوره آموزشی "معنای زندگی"
با محوریت کتاب رشد
استاد علی صفایی حائری
📆مدت دوره ۶ جلسه
_ آفلاین، آنلاین و حضوری
_ همراه با پشتیبانی کامل در طول دوره
_ ارائه تمرین برای هر جلسه
_ امکان انصراف تا ۱۴ روز پس از شروع دوره
_ شروع دوره از ۱۶ تیر
🔻جهت اطلاعات بیشتر به کانال زیر مراجعه کنید:
@register_einsad
🌱 مدرسه عینصاد
▫️راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
6.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تنها راه شکوفا شدن انسان
عبودیت تنها راهیست که آدمی را به شکوفایی توانمند خودش میرساند
یعنی هم استعدادهای او شکوفا میشود و هم این استعدادهای شکوفا شده جهت میگیرد،
در بنبست نمیماند،
به پوچی نمیرسد.
وقتی که انسان به خودش رو آورد
و اندازههای وجودی خودش، ارزش خودش را باور کرد، استمرار خودش را باور کرد، ارتباطهای خودش را با عوالمی فهمید یا احتمال داد.
اگر نه به سوی معبودی دیگر رب دیگری
لااقل برای برنامه ریزی جدیدی خودش را آماده میکند ...
♦️ ثبتنام ترم تابستان آغاز شد.👇
@register_einsad
▪️مدرسه عینصاد
راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
🔻به جهت شلوغ نشدن کانال اصلی مدرسه،
دو کانال مجزا ایجاد شده و مطالب مربوط به دورهها در آنها بارگذاری میشود.
🔸 کانال ویژه ثبتنام (اطلاعات کامل از دورهها و شرایط آن)👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3501064940Cb78d89a2a0
🔹 کانال بازخورد شرکت کنندگان دوره ها👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4126212750C9484455118
🔷🔹 ثبت نامهای دورههای آموزشی در مدرسه عین صاد در ابتدای هر فصل انجام می گردد، و بعد از اتمام بازه ثبتنام تا انتهای فصل ثبتنام نخواهیم داشت.
الان در بازه ثبتنام ترم تابستان هستیم، لذا اگر تصمیم به شرکت در دوره های آموزشی دارید، سریعتر اقدام کنید.
#به_روایت_کلمات
از پوچی تا عجز
«انسان عظيم، در راه دنيا به بن بست مىرسد و در راه خدا به عجز. و عظمت مذهب در همين است كه پوچى و عبث انسان را به عجز تبديل مىكند.»(صراط/۱۲۴)
همه داستان در همین یک خط نهفته است.
چطور انسانی که در مواجهه با هستی رنگارنگ، احساس پوچی و بیمعنایی میکند، به جایی میرسد که تمام داراییهای خود را هم خرج میکند و باز آنچه دارد را در برابر طول مسافت، هیچ میانگارد؟!
ما وقتی به تنوع جلوهها، تجربهها و رنگهای این جهان نگاه میکنیم، شگفتزده میپرسیم:
چطور ممکن است! چقدر آن دستی که این عظمت را طراحی کرده است، هنرمند بوده است!
اما وقتی پا در زندگی میگذاریم و بعضی از این همه را تجربه میکنیم، آن شوق رنگ میبازد و آن همه تنوع به یکباره پوچ میشود.
هستی با تمام داراییهایش، در کنار اشتهای انسان بیشتر از لقمهای ندارد.
تا جایی تجربه میکنیم و امیدوار، لقمههای بیشتری را گاز میزنیم.
اما از جایی به بعد، این همه تکرار، اشتها را کور میکند و آن همه تجلی، به تدریج، رنگ میبازد.
انسان معاصر، با خودآگاهی تاریخی خاصی که دارد، خیلی زود به این دلزدگی و پوچی رسید. ادبیات، فلسفه و هنر در یک قرن گذشته، نمایشی از اعتراض انسان به این بیهودگی است.
استاد علی صفایی حائری، با قضاوت انسان مدرن بسیار همدل است. به باور او، هستی در نظرگاه نخست، بسیار پوچ است و هیچ شعلهای نمیتواند انسان را از سرمای این پوچی گرم کند. استاد صفایی به کسانی که در اعتراض به این پوچی خودکشی و انتحار را راه چاره میبینند، حق میداد. پوچی و سبکی هستی، در برابر هیچ واکنشی از انسان کوتاه نمیآيد.
اما داستان زندگی در اندیشه استاد صفایی در همین نقطه تمام نمیشود.
به باور او، این پوچی نه زاییده ذات هستی که فرزند نگاه ما به هستی است.
وقتی ما سقف هستی را به این زندگی هفتاد ساله محدود میکنیم، بهانهای برای ادامه دادن باقی نمیماند. اما آنجا که استمرار خود و هستی را تا مقصدی بینهایت میيابیم، آنجا که حضور حق را در لحظه لحظه زندگی خود شهود میکنیم، همه چیز تغییر میکند.
دل آدمی بیقرار است و در صحنه هستی به دنبال ظرفیتی میگردد تا قراری به او ببخشد!
آنجا که دائما هزینه کرد و تجربه ساخت و در نهایت با تنگنای محبوبها و خواستنیهایش مواجه شد، با پوچی دست به گریبان میشود.
اما آنجا که محبوبی واقعی یافت که برای تمام او ظرفیت و برنامه دارد، زمینه سرد زندگیاش، گرمایی میگیرد و پاهایش بیتاب رفتن میشوند.
در مسیر آن مقصد بیانتها، انسان با تمام داراییهایش کم است.
در کنار بینهایت، هر عددی صفر است و اینجاست که شوق وصال و انبان تهی و جان فرسودهی انسان، ناله عجز او را به آسمان میرسانند. میان آن پوچی تا این عجز، فاصلهای است به اندازه تغییر نگرش انسان به هستی و مدیریت محبوبهایش.
«مدرسه عین صاد» در دو دوره «معنای زندگی» و «گامهای زندگی»، در صدد است تا این مسیر، از پوچی تا عجز را گام به گام، ترسیم کند.
اینجا جایی است که میتوانیم به نقاط مرزی زندگی انسانی خود نزدیک شویم و داستان زندگی خود را بنویسیم.
ثبتنام ترم تابستان شروع شده👇👇
@register_einsad
مدرسه عین صاد
راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
@einsadschool
3.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖 كسانى كه شغل ثابتى براى خود دارند، نمىتوانند دستورهاى تغيير دهنده را بپذيرند.
بايد با نقش ثابت و بدون هيچ گونه پيش جستن و شغل ثابت گرفتن، آمادهى دستور بود و مهمترها را مشخص كرد
تا بتوان ولايت را پذيرفت.
صراط، ص ۵۶
🔻ثبتنام ترم تابستان مدرسه عین صاد شروع شد👇👇
@register_einsad
5.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چه علامتی را بر خودت می زنی؟
"بسم الله"
اسم یعنی نشانهای را بگذاری،
می خواهی مارکی به خودت بزنی، می خواهی خودت را معرفی کنی
به چه چیزی؟!
چه علامتی را بر خودت میزنی؟!
"بسم الله" علامت خدا را
چرا؟ [چون] رحمان است، دهنده است.
دیگران همه اخاذند.
او رحمان است می بخشد
دیگران میگیرند
تنها رحمان اوست که می بخشد ...
♦️ ثبتنام ترم تابستان آغاز شد.👇
@register_einsad
▪️مدرسه عینصاد
راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
📜 انسانى كه خودش را گم كرده، دنبال خدا نمىرود؛
و اگر خدايى هم داشته باشد، اين خدا محكوم اوست و يا دكور زندگى اوست، نه درمتن و نه حاكم در وجود او و هستى او.
📝 استاد علی صفایی حائری
📖 وقتی از خودت میسوزی | ص ۲۰
🌱 مدرسه عینصاد
راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
@einsadschool
📝ذبح، عامل حیات برتر
🔹 ما خواه ناخواه مردهاى مىشويم و گند مىگيريم.
مردهى زمين و مردار زمان،
مگر هنگامى كه ريشههايى را داشته باشيم و ركودها را پشت سر گذاشته باشيم.
اين مسأله، قطعى است.
🔹 بخواهيم يا نخواهيم حركتها و گذشت زمانه از ما مىكاهد و زمين ما را به گند مىرساند، مگر اينكه خودمان را قبل از اينكه زمان بگيرد، قبل از اينكه زمين بگنداند، ذبح كنيم.
ما قطعاً در اين هستى، مردار هستيم.
🔹 آنهايى كه گوسفندهايى دارند و اين گوسفندها در معرض خطرى قرار مىگيرند، زود كاردها را تيز مىكنند تا آنها را ذبح كنند، تا از مرگ آنها و ضايع شدن و از دست رفتن آنها جلوگيرى كنند.
🔹 ما در اين هستى، خواه ناخواه مرداريم،
مگر اينكه كاردى را به گلوها بگذاريم و ذبح كنيم. مهم اين است كه ذبيح چه كسى باشيم و مذبوح در راه چه كسى؟
و با چه چيزى خودمان را ذبح كنيم و رو به چه قبلهاى؟
🔹 مرگ، قطعى است. از دست رفتن، قطعى است. روزها كه مىگذرند، مثل موشهايى هستند كه طناب عمر ما را مىجوند. خواه ناخواه سرنگون مىشويم و در چاههايى مىافتيم و مىگنديم.
گذشت زمانه، ما را به خاك بر مىگرداند، مگر اينكه قبلاً خودمان را بقايى داده باشيم و ذبح كرده باشيم.
🔹 آنهايى كه ذبيح نيستند، مذبوح نيستند،
مردار هستند.
مرده هستند.
ارزش ندارند.
از دست رفته هستند.
🔹حالا كه بنا شده ذبح كنيم؛ بنا شده قبل از اينكه زمانه ما را بگيرد ما از خودمان بهره بگيريم، به اين بايد فكر كرد كه :
در راه چه كسى خودمان را ذبح كنيم و با چه حربهاى و با چه نيتى؟
🔹 ... ذبح شرعى يك چيز، هنگامى صورت مىگيرد كه از مردهى چيزى بخواهيم بهرهبردارى كنيم.
بخواهيم زندگى او را با بهرههاى بعدى مرتبط كنيم. از مردار شدن او جلوگيرى كنيم.
🔹 ذبح نَفس، از بين بردن و هدر كردن نفس نيست.
ذبح نفس، معنىاش اين نيست كه انسان خودش را ول كند. تن را رها كند و بهرهها را رها كند.
نه، مهم اين است كه بهرهها را تزكيه كند، پاك كند.
و اين پاكى و تزكيه، هنگامى تحقق پيدا مىكند كه ذبيح رو به قبله باشد و حربهى ذبح آهن باشد و تمام رگها قطع شده باشد. ذابح مسلم باشد و اين قطع شدنها با ياد حق باشد.
استاد علی صفایی حائری
📚حقیقت حج،ص ۱۱۵ تا ۱۱۷
▪️ مدرسه عین صاد
راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
4.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سرگرم شدهایم!
کسانی لعب و سرگرمی آنها را مشغول نمیکند که در رفتن، حتی به راه مشغول نباشند، مقصد را فراموش نکرده باشند.
اما اگر "یلعبون" بازیگر شد،
این آدم فرو میرود،
حالا اگر قرآن بخواند در قرآن فرو میرود،
فقه بخواند در فقه فرو میرود،
نماز بخواند در نمازش فرو میرود.
لاعب است.
"قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ"
اینها فرورفتن چون بازیگرند: "يَلْعَبُونَ" بازی میکنند.
اینها از بازیگری صرف نظر نکردند، بازیچه هایشان متفاوت شده است.
شکل و شمایل بازیهایشان فرق کرده است.
هر روز به یک چیزی سرگرم میکنند.
در حالی که او میخواهد حرکت بدهد
او میخواهد "فوز" ما را تامین کند
ما فرو رفتیم!
جهت ثبتنام ترم تابستان 👇
@register_einsad
▪️مدرسه عینصاد
راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
هدایت شده از قرار
📝 نظر یکی از شرکتکنندگان ترم گذشته
(دوره معنای زندگی، بانوان)
تبلیغ مدرسه عین صاد رو داخل پیام رسانی دیدم
از قبل با استاد صفایی آشنایی داشتم و بعضی از کتاب هاشون رو خونده بودم
وقتی دیدم دوره هایی رو برگزار می کنند با نام ایشون با خودم گفتم این هم مثل تمام دوره های دیگه
آخه من سال هاست دنبال یک مطلبی میگردم که به سوالاتم جواب بده
دنبال یک منبع و مسیری که بتونه قانعم کنه و جواب باشه برام
دوره های زیادی شرکت کردم و از صحبت های چند استاد بهره بردم
اما اون جوابی که می خواستم، اون چیزی که آرومم کنه، اون چیزی که بدونم اینو باید بگیرم و تا ته اون برم، اینجا جواب منه، نبود
وقتی تبلیغ دوره های مدرسه رو دیدم گفتم اینم مثل اونای دیگه
با این وجود عضو کانال شدم و پیگیر اطلاعیه ها بودم،چندبار پیام دادم اما ثبت نام نکردم
تااینکه در آخرین روز گفتم بزار شرکت کنم و این رو هم امتحان کنم
چالش بعدی نوع شرکت در دوره بود
واقعیت وقتی تفاوت قیمت دوره با پشتیبان و بدون پشتیبان رو دیدم با خودم گفتم یک پشتیبان در حد جواب به سوالات سطحی گذاشتند برای دریافت هزینه اضافه (البته این هم با تجربه ی دوره های قبل بود که شرکت کرده بودم)
اما بازهم در لحظه آخر که قصد ثبت نام داشتم چون گفته بودند اگر تا دوهفته ناراضی بودید می تونید نوع دوره رو تغییر بدید، دوره با پشتیبان رو انتخاب کردم
(در اینجا قبل از بیان شرایط بعد از شرکت در دوره، قصد دارم از تمام بزرگواران مدرسه ی عین صاد در خواست کنم به سبب این گمان های ناعادلانه بنده رو حلال بفرمایند)
واقعیت با شروع دوره و گوش دادن به جلسه اول دیدم این من هستم که با خودِ سردرگمم در تمام این سال ها مواجه شدم
دیدم یک نفر داره از شرایطی صحبت می کنه که تمام آن ها منم و میگه دلیل بودن در این شرایط چی هست
و بعد از هرجلسه تمرینی ارائه میشه که تورو کاملا به صورت کاربردی درگیر مطالب ارائه شده می کنه و مجبورت میکنه که به دورن خودت سفر کنی و خودت رو کاوش کنی
هرجایی که متوجه نشدی، هر سوال و ابهامی که برات پیش میاد در بارهی مطالب تدریس شده،تمارین، کتاب و... می تونی با استاد پشتیبانی مطرح کنی که برخلاف تصور اولیه ی بنده خودشان از اساتید ارائه دهنده ی دوره هستند و کاملا مسلط بر مطالب و می تونم به جرات بگم هر پاسخی که به سوالات و ابهامات،توضیحات تمارین دادند خودش یک کلاس درس بود.
(باوجود اینکه پیش از این یکی از دوره هایی که شرکت کردم توضیح کتاب رشد استاد صفایی بود که واقعیت فقط ۱۰ دقیقه از جلسه اول رو تونستم گوش بدم)
حالا دیگه شرایط برام عوض شده بود و این من بودم که در تمام طول دوره مشتاقانه منتظر شنبه ها بودم برای شنیدن صوت جدید کلاس، برای دیدن تمرین جدید که منو با خودم بیشتر آشنا کنه، دائم مطالعه مجدد مطالب ارائه شده و... همه ی این ها بدون هیچ نگرانی از اینکه نفهمی و بعد دسترسی به استاد برای فهم مطلب نداری چون استاد محترم پشتیبان کاملا پاسخگوی تو خواهند بود
توی این دوره می فهمی که چرا سال ها دویدی برای فهمیدن، رسیدن ولی نفهمیدی و نرسیدی
مسیر رو اشتباه میری و به جای پرداختن به ریشه داخل شاخ و برگ ها گیر کردی
و چقدر خوندن و درکی که از کتاب های استاد صفایی خواهی داشت قبل از گوش دادن به راویان اندیشه ی ایشان با قبل از آن متفاوت خواهد بود.
درسته که هر لحظه ی زندگی در حال انتخاب هستیم اما در اخر به طور ویژه پیشنهاد میکنم، تمام بزرگوارانی که هنوز در سال های اول جوانی اند و هنوز به مرحله ی انتخاب های مهم و اساسی زندگی نرسیده اند، انتخاب همسر،شغل،رشته تحصیلی و... حتما و حتما دوره را شرکت کنند، شاید اگر بعد از این انتخاب ها از این مطالب بهره ببرند، افسوس هایی برایشان به همراه داشته باشد.
روح استاد صفایی قرین رحمت الهی و
خداقوت به تمام راویان اندیشه استاد صفایی حائری
▪️برای دیدن دیگر بازخوردهای شرکت کنندگان به کانال زیر مراجعه فرمایید:
🆔 @feedback_school
هدایت شده از مدرسه عین صاد
مدرسه عینصاد برگزار میکند:
دوره آموزشی "معنای زندگی"
با محوریت کتاب رشد
استاد علی صفایی حائری
📆مدت دوره ۶ جلسه
_ آفلاین، آنلاین و حضوری
_ همراه با پشتیبانی کامل در طول دوره
_ ارائه تمرین برای هر جلسه
_ امکان انصراف تا ۱۴ روز پس از شروع دوره
_ شروع دوره از ۱۶ تیر
🔻جهت اطلاعات بیشتر به کانال زیر مراجعه کنید:
@register_einsad
🌱 مدرسه عینصاد
▫️راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054