eitaa logo
محمود عیسوی
363 دنبال‌کننده
783 عکس
1.8هزار ویدیو
128 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
5.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ آیت الله العظمی جوادی آملی: دردناک ترین جمله در خطبه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🏴🏴🏴🏴🏴 🆔 eitaa.com/eisavim
7.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ چرا حضرت فاطمه زهرا(س) با چنان مقام قدسی برای بازپس‌گیری فدک اقدام کردند؟ (از اندک فیلم‌های باقی‌مانده از شهید مطهری) 🏴🏴🏴🏴🏴 🆔 eitaa.com/eisavim ♦️البته به گمانم مطلب بالاتر از این حرفهاست. اساسا مطالبه فدک بهانه بود برای محاکمه سران فتنه و دفاع از حق مغصوب ولایت و خلافت مولی امیرالمومنین علی علیه السلام.
4.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 من خادم نعلین فاطمه ام... ♦️ دفاع جانانه متفکر اهل سنت دکتر عدنان ابراهیم از حضرت فاطمه علیهاالسلام در مقابل شیخ وهابی عثمان الخمیس 🏴🏴🏴🏴🏴 🆔 eitaa.com/eisavim
8.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 واکنش جالب کاربر عراقی به ناوشکن جدید ایران سُعاد القيسي نوشت: «ایران ناوشکن می‌سازد و عربستان با سگ ها و رقصنده‌ها جشن میگیرد». 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🆔 eitaa.com/eisavim
11.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سیدنا القائد هو امام جبهه المقاومه 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 تحلیلی بر موضع اخیر رهبر انقلاب: برادران و نابرادران 🖊 مهدی جمشیدی ♦️۱. اختلاف‌های اجتماعی در جامعۀ اسلامی بر دو نوع هستند: «اختلاف‌های عقیده‌ای» و «اختلاف‌های سلیقه‌ای». رهبر انقلاب بر این باور است که اختلاف‌های مبتنی بر «عقیده»، همچنان حجّت و اعتبار دارند و نباید تصوّر کرد که زمانۀ داوری بر اساس عقاید به سر آمده و دیگر نباید ارزش‌ها را معیار و محک انگاشت. برخی گفته‌اند که باید دامنۀ مرزبندی‌ها را به فراتر از ارزش‌ها گستراند و از جمله باید ملّیّت (به معنای تجدّدی و مستقل از دین) را مبنا انگاشت، اما بیان اخیر رهبر انقلاب نشان می‌دهد که باید خودی و غیرخودی و دوست و دشمن و بومی و بیگانه را از دریچۀ «ارزش‌های دینی» تعریف کرد و به سوی معیارهای سکولار نچرخید. این ارزش‌ها که وصل و فصل اجتماعی، برآمده از آنهاست عبارتند از «اسلام» و «انقلاب» و «ولایت فقیه». آنان که این ارزش‌های بنیادی را باور دارند و هویت خود را ذیل آنها تعریف می‌کنند، برادر ما هستند. پس ملاک برادری و نابرادری، «ارزش‌ها» هستند و نظر رهبر انقلاب این نیست که باید ایدئولوژی و لایه‌بندی‌های ایدئولوژیک را کنار نهاد و شهروندی و ایرانیّت، ملاک است. آری، خدمات اجتماعی و عمومی، از آنِ همه هستند و شکاف‌های ارزشی در آنها دخالتی ندارند، اما پیوندها و اتصال‌ها و اتحادها و ولایت‌های اجتماعی، باید «ماهیّت ارزشی» داشته باشند. جامعۀ اسلامی، خنثی و بی‌جهت و بی‌هویّت نیست، بلکه حتی در درون خود، حامل ولاء‌های ایمانیِ مثبت و منفی است و همبستگی‌هایش بر ارزش‌ها تکیه دارد. این وضع، خواه‌ناخواه، نوعی لایه‌بندی اجتماعی ایجاد می‌کند که البته حالت حداکثری و گسترده ندارد. ♦️۲. اما دربارۀ «اختلاف‌های سلیقه‌ای» باید گفت که حضورشان در زندگی اجتماعی، طبیعی است و این قبیل تنوّع‌ها و تکثّرها، قابل زدودن نیستند. در این قلمرو باید تحمل و سعۀ صدر داشت و برتابید و همدلی کرد و حس غیریّت و دیگری نداشت. سلایق، در گسترۀ درون ارزش‌ها تعریف می‌شوند و برخاسته از خصوصیّت «پیوستاری» و «طیفیِ» زندگی اجتماعی هستند. معتقدان به اسلام و انقلاب و ولایت فقیه، همگی در یک «سطح» نیستند، بلکه برخی اعتقاد راسخ دارند و عاملیّت عالی، و برخی فروتر هستند و دچار ضعف و کاستی. جامعۀ اسلامی به این اعتبار، جامعۀ یک‌دست نیست که در آن، همه همانند یکدیگر باشند و اثری از «درجات» و «مراتب» در آن به چشم نخورد. «مسائل بی‌خود» که در سخن رهبر انقلاب، نسبت به جبهه‌بندی و غیریّت‌سازی پیرامون‌شان اعتراض شد، از همین اختلاف‌های سلیقه‌ای حکایت می‌کنند. باید در مقابل این اختلاف‌ها، با دیدۀ اغماض نگریست و برآشفته نشد و طرد و حذف نکرد. از این جمله، می‌توان به این واقعیت اشاره کرد که هر چند برترین و بهترین پوشش در منطق فرهنگیِ انقلاب، چادر است، اما این ارزش‌گذاری به آن معنی نیست که پوشش‌های دیگری که می‌توانند بخش عمدۀ کارکرد چادر را برآورده سازند، ضدّارزش هستند و کسانی که در این جریان و جبهه قرار می‌گیرند، دیگری‌های فرهنگیِ ما هستند. ♦️۳. نکتۀ مهم دیگر این است که «معنا» و «مقوّمات» و «مرزها»ی اسلام و انقلاب و ولایت فقیه، دلخواهانه نیستند و این‌گونه نیست که کسی بتواند ادعا کند به اسلام اعتقاد دارد اما خواهان حاکمیّت ارزش‌های اسلامی بر جامعه نیست، یا انقلابی است اما نمی‌خواهد میان جهان فرهنگیِ انقلاب و جهان فرهنگیِ غرب، فاصله و حائل قرار بدهد، یا به ولایت فقیه باور دارد اما آن را زمینی و دوره‌ای و وکالتی می‌انگارد. اعتقاد به این بنیان‌ها به معنی اعتقاد به معنایی است که امام خمینی از آنها ارائه کرده است، نه هر «تفسیر رقیق» و «برداشت فروکاهیده‌شده»‌ای که مرزبندی را موهوم و سیّال می‌سازد. کسی که می‌گوید به اسلام اعتقاد دارد اما نسبت به کشف حجاب، دل‌نگران نیست و معتقد است باید الزام را کنار نهاد و حجاب را به انتخاب‌های شخصی وانهاد، جامعۀ اسلامی را به سوی ولنگاری سوق می‌دهد و از این جهت، اعتقاد راستین و مؤمنانه به اسلام ندارد. همچنین کسانی که می‌گویند باید آرمان‌های انقلابی را کنار گذاشت و در نئولیبرالیسم جهانی، هضم شد و جهان را همچون یک خانواده انگاشت و از جمله باید فضای مجازیِ غربی را پذیرفت، به آموزۀ بنیادین استقلال فرهنگی و هویّتی که جوهرۀ انقلاب را تشکیل می‌دهد، باور ندارند. به هر اندازه که اعتقاد واقعیِ دیگران به این ارزش‌های بنیادین، بیشتر باشد، حس برادرانۀ ما به آنها نیز بیشتر خواهد شد و هرچه این اعتقاد، کمتر باشد، این حس نیز کمتر خواهد شد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 تورم در نیمه دولت سیزدهم ♦️د. جبرائیلی : آقای رئیسی عزیز ما باید از خود سوال کنند که در ۲۷ ماه گذشته، دولت سیزدهم در سیطره کدام تفکر و کدام جریان فکری بوده که این نتیجه حاصل شده است؟ بايد به‌خود جرأت‌ داد كه‌ اين‌ نوع‌ جنگيدن‌ به‌درد نمي‌خورد و لازم‌ است‌ كه ‌استراتژي‌ اين‌ جنگ‌ عوض‌ شود... 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 سایت دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شد ♦️این سایت قسمت های جذاب مختلفی دارد از جمله: 1️⃣ معرفی دستاوردهای نظام (در قالب فیلم و انیمیشن) 2️⃣فیلم های کم یاب از اعترافات مقامات پهلوی در مورد ناکارآمدی رژیم پهلوی 3️⃣اذعان ضد انقلاب و کارشناسان خارجی راجع به پیشرفت های خیره کننده نظام 4️⃣ فیلم های مربوط به وضعیت نابسامان کشورهای غربی 5️⃣ مکتب حاج قاسم سلیمانی 6️⃣ پاسخ به برخی شبهات معروف ♦️نشانی این سایت: 👇👇 🌐 www.eftekhar1357.ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🆔 eitaa.com/eisavim
8.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 رمز_ریال ! ♦️محمد هادی مذهب جعفری، عضو هیات علمی اندیشکده یقین: انجمن بهایی‌ها به ما توصیه کرده از رمز_ریال استفاده کنیم! در رمز ریال بانک مرکزی، پول مردم در اختیار مردم و بانک مرکزی نیست و همه چیز در اختیار بانک جهانی و سازمان‌های بین المللی قرار می‌گیرد! و شما دیگر مالکیتی از خودتان ندارید! 🆔 eitaa.com/eisavim
1.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سخنان امام خمینی در باره دلیل تغییر نظرشان در مورد حضور روحانیت در مسولیتهای اجرایی 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 دولتی که می خواهد روشنفکر باشد ♦️‏با تحریم هوشمند دشمن، منابع ارزی محدود می‌شود. اما دولت با ژست روشنفکری (پرهیز از اقتصاد دستوری) در بازار ارز ورود نمی‌کند و نرخ ارز بالا می‌رود. بخش خصوصی هم از این شرایط سوءاستفاده می‌کند در نتیجه قیمت دارایی ها بالا می‌رود و تولیدکنندگان از فرصت سوءاستفاده می کنند با این پیش فرض‌، قیمت‌ محصولات تولید داخل بالا می‌رود. ولی ‏دولت پول ندارد حقوق کارکنان و بازنشستگان را بالا ببرد ولی برخی شرکت‌ها دارند و بالا می برند. 🔹تبعیض در حقوق‌ها همراه با تبعیض در درآمد و ثروت افزایش می‌یابد غرولندهای زیر لب، کم کم به عرصه می‌آیند و در خیابان‌ها جولان می‌دهند . دشمن به هدفش می‌رسد. چون دولت می‌خواست روشنفکر مآب باشد. ♦️‏در شرایطی که درآمدها با نرخ کوچکتری از نرخ تورم در حال رشد هستند، بودجه خانوار شکننده تر می‌شود و احتمال نکول بدهیها بخصوص برای خانوارهایی که دارایی ندارند، بیشتر می‌شود. 🔹افزایش بدهی ها در این شرایط، هم از حیث اقتصاد خرد و هم از جنبه اقتصاد کلان نگران کننده است. https://eitaa.com/DrRezaGholami 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 گوشه ای از خدمات دولت سیزدهم 🆔 eitaa.com/eisavim