eitaa logo
آموزش مجازی آدینه
624 دنبال‌کننده
18 عکس
71 ویدیو
45 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نمرات شرکت کنندگان در آزمون دوره خبرنگاری فارس -تیرماه1400.pdf
326.6K
🔷 فعالین رسانه ای شبکه امامت جمعه؛ سلام علیکم، 🔷 ضمن عرض خسته نباشید و تشکر از همراهی و حضور شما عزیزان در دوره آموزشی «خبرنگاری» خبرگزاری فارس که از سوی مرکز ارتباطات و رسانه نهاد نماز جمعه برگزار گردید؛ به اطلاع می رساند، به پیوست جدول نمرات شرکت کنندگانی که در این دوره آموزشی شرکت فرمودند، جهت اطلاع ارسال می گردد. 🌟 قابل ذکر است که این نمرات منطبق با برنامه و شرایط آزمون است که هر یک از شرکت کنندگان در آن شرکت کرده و از سوی اساتید دوره ارزیابی و ارائه شده است. بنابراین عدم دریافت نمره کامل از سوی برخی شرکت کنندگان به دلیل عدم ارائه کار کارگاهی و یا عدم شرکت در آزمون و یا عدم کسب نمره کافیِ مدنظر اساتید بوده است. 🔹برای عزیزانی که حدنصاب نمره مدنظر را دریافت کرده اند، گواهی پایان دوره معتبر از سوی خبرگزاری فارس، طی حدوداً یک ماه آینده صادر و برای ایشان ارسال خواهد شد. همچنین سعی مرکز بر این است که به یاری خداوند دوره های آموزشی دیگر و نیز دوره های تکمیلی برای این دوره را در صورت امکان برگزار نماید. ✳ امید است که این دوره آموزشی برای شرکت کنندگان عزیز مفید بوده و بتوانند از این آموزه ها در راستای خدمت به فریضه الهی «نماز جمعه» و ترویج معارف الهی و قرآنی به عموم جامعه مسلمین، بهره مند گردیده و در زمره اقامه کنندگان حقیقی آن در پیشگاه الهی قرار گیرند. با تشکر از همراهی شما عزیزان و سروران گرامی 🔷 مرکز ارتباطات و رسانه نهاد نماز جمعه
دانلود نرم افزار متن نگار جهت امورات گرافیکی در گوشی تلفن همراه 👇👇👇👇👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ma.textgraphy نرم افزار اینشات جهت امورات تدوین ویدئو در گوشی 👇👇👇👇👇 https://www.dl.farsroid.com/ap/InShot-Video-Editor-No-Crop.Music.Cut-1.737.1326-AOSP(www.farsroid.com).apk دانلود نرم افزار KineMaster جهت تدوین ویدئو 👇👇👇👇👇 https://www.dl.farsroid.com/ap/KineMaster-Video-Editor-Pro-5.0.8.21442.GP(www.FarsRoid.com).apk
نمرات.pdf
132.9K
رابطین محترم رسانه دفاتر نمایندگی شورا و فعالان محترم رسانه‌ای دفاتر ائمه جمعه کشور سلام و عرض ادب و احترام 📌 لیست نهایی افراد واجد شرایط برای دریافت گواهینامه پایان دوره خبرنگاری به شرح فایل پیوست میباشد؛ لطفا ملاحظه بفرمائید و در صورتی که اطلاعات شما مغایرت دارد؛ اطلاعات دقیق خود را برای شماره 09393244871 آقای پاکدل در واتس آپ ارسال کنید. 📌توجه داشته باشید که فقط افرادی که اطلاعات آنان ناقص و یا دارای مغایرت است. ❌به دلیل حجم بالای پیام های دریافتی لطفا از ارسال موارد نامربوط به شماره فوق جدا خودداری کنید.❌
-قدرتمند-در-تولید-محتوا-1-nsufvi.pdf
255.5K
فایل PDF شامل بیش از 460 واژه قدرتمند برای استفاده در تیتر محتواهای تولیدی تقدیم به اعضای محترم ستادهای ائمه جمعه کشور
پست اسلایدی.pdf
24.9K
فرم لازم برای پیش تولید محتوای اسلایدی تقدیم به اعضای محترم ستادهای ائمه جمعه کشور
ارزش‌های خبری: از میان صدها و هزاران پیام که به تحریریه یک رسانه می‌رسد، کدام را باید برگزید؟ کدام‌ها را با چه حجم و چه تاکیدی باید استفاده کرد؟ کدام‌ها دور ریختنی، آرشیوی و بی اهمیت تشخیص داده می‌شوند؟ ◀️ اگر چه برخی از پژوهش ها به این نتیجه منتهی شده‌اند که سلیقه، خلق و خو و نظر ویراستار (درست یا نادرست) در این گزینش شرط اول به شمار می‌آید. اما واقعیت این است که ویراستار بایستی سلیقه و نظر خود را با معیارهایی نیز همراه کند. این معیارها را ارزش‌های خبری نام گذاشته‌اند. 🔵 ارزش‌های خبری متعدد و گوناگون هستند. اما مهم‌ترین ارزش‌های خبری عبارت هستند از: ⭕️ دربرگیری ✍ ارزش دربرگیری وقتی در میان است که خبر، گروه‌های قابل ملاحظه‌ای از مردم را از نظر علایق، منافع، توجه و ... در بر گیرد. این دربرگیری ممکن است در جهت منافع (مثبت) یا در جهت ضرر (منفی) گروه‌های مردم باشد. ⭕️ شهرت ✍ اشخاص و چهره‌های معروف خبرساز هستند و اخبار مربوط به آنان دارای ارزش خبری است. اما این ارزش برای همه شخصیت‌ها یکسان نیست. ⭕️ برخورد (اختلاف- تضاد) ✍ این ارزش شامل تمامی خبرهایی است که معمولا در گروه حوادث جای می‌گیرند و طرف توجه قشرهای جامعه در انواع سطح‌ها هستند. ⭕️ استثناها (شگفتی‌ها) ✍ این دسته رویدادهای غیرعادی، استثنایی، عجیب و نادر راشامل می‌شوند که در حوادث عادی و غیرعادی هستند. منتهی از یک یا چند نظر شگفتی آفرین تلقی می‌شوند. ⭕️ بزرگی و عظمت ✍ گروهی از حوادث و رویدادها از نظر عظمت و بزرگی برجسته می‌شوند و ارزش خبری خاص می‌یابند. هر چه این بزرگی و عظمت آشکارتر باشد، ارزش خبری بیشتر است. ⭕️ مجاورت ✍ همه رویدادها، در همه جا، برای همه مردم جذاب نیستند. این ارزش به نزدیکی علاقه‌های مخاطبان با مفهوم پیام ارتباط می‌یابد. این مجاورت، گاه جغرافیایی است و گاه معنوی. به هر دو صورت، اصل مجاورت عنصر با اهمیتی است. ⭕️ تازگی و طراوت ✍ زمان وقوع خبر و نزدیکی آن به لحظه انتشار، در جذابیت و ارزش خبر تاثیر مهمی می‌گذارد. 🔴 منبع: ویراستاری و مدیریت اخبار/ علی اکبر قاضی‌زاده
ویژگی‌های 9گانه تیترنویسی در وب 1- خلاصه‌نویسی 2- کوتاه‌نویسی 3- جذابیت 4- خلاقیت 5- ماجرانویسی 6- اطلاعات حاشیه‌ای 7- اطلاعات تکمیلی 8- پیش‌بینی و آینده‌نگری 9- اطلاعات مخاطب 🔴 منبع: تیترنویسی در وب/ دکتر مجید رضائیان
ویژگی‌های تیتر: ◀️ تکرار کلمه در تیتر جایز نیست؛ مگر در مورد استثناء که عمدی در تکرار باشد. 🔵 مثال: در جنگ مصرف‌کننده و دلال، مصرف‌کننده می‌بازد. ❇️ تکرار ترکیب «مصرف‌کننده» از زیبایی تیتر می‌کاهد. می‌شود نوشت: مصرف‌کننده در جنگ با دلال، بازنده است. 🔴 منبع: ویراستاری و مدیریت اخبار/ دکتر علی‌اکبر قاضی‌زاده
ویژگی‌های تیتر ◀️ بهتر است تیتر دارای فعل باشد: به ویژه باید از فعل‌های معلوم استفاده کرد، نه از فعل‌های مجهول. 🔵 از میان این دو تیتر: ⭕️ فستیوال و مشکل سینمای شرق ⭕️ فستیوال با سینمای شرق مشکل دارد تیتر دوم اندکی طولانی‌تر، اما رساتر و روشن‌تر است. ❇️ اما گاهی تیتر بدون فعل زیباتر است: همه سرمایه، در صندوق عقب پیکان (تیتر گزارشی مربوط به خانمی که در خیابان‌ها ترشی می‌فروشد) 🔴 منبع: ویراستاری و مدیریت اخبار/ دکتر علی‌اکبر قاضی‌زاده
تعریف و اهمیت لید ◀️ لید مهم‌ترین قسمت خبر یا خلاصه مهم‌ترین بخش خبر است که در ابتدای سبک «هرم وارونه» و «سبک تاریخی همراه با لید» آورده می‌شود. لید در جذب مخاطب و توجه او نقش بسیار مهمی دارد، زیرا در روزنامه‌ها بعد از تیتر، اندازه و رنگ روزنامه و در خبرهای رادیو و تلویزیونی، معمولا بعد از تیتراژ و عناوین یا خلاصه خبر، ارتباط مخاطب با خبر از طریق لید برقرار می‌شود. اگر لید با کلماتی جذاب، کوتاه و در عین حال پرمعنا و اثرگذار نوشته شده باشد، مخاطبان را جذب و آنها را به خواندن خبر ترغیب و تشویق می‌کند و در غیر این صورت، به دفع مخاطب منجر می‌شود. 🔵 تفاوت لید با مقدمه ✍ مقدمه شامل واژه‌هایی مبهم و کلی است که معمولا در ابتدای خبرهایی که به شیوه تاریخی تنظیم شده باشند، می‌آید. این واژه‌ها فاقد عناصر ارزش‌های خبری هستند یا عناصر و ارزش‌های خبری در آنها خیلی کم به کار می‌رود. به طور کلی، مقدمه اطلاعات اساسی و مهمی به مخاطب نمی‌دهد و فقط بهانه‌ای برای شروع خبر محسوب می‌شود، اما همان طور که گفته شد لید مهم‌ترین قسمت خبر و دارای عناصر و ارزش‌های خبری لازم است و اگر مخاطب از دنبال کردن خبر منصرف شود، با خواندن لید، مطلب مهم خبر را می‌فهمد. ✳️ نمونه 1: مقدمه: مجلس شورای اسلامی امروز تشکیل جلسه داد. ✳️ نمونه 2: مقدمه: رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، سیاست‌های ایران را تشریح کرد. ⭕️ دو نمونه فوق، فاقد اطلاعات اساسی و مهم هستند و به سوالات مخاطب در مورد اینکه مجلس چه مصوبه مفید یا مضری را برای مردم تصویب کرد یا در مجلس چه اتفاقی افتاد و همچنین این سوال که سیاست جدید ایران چیست، پاسخ نمی‌گوید. حال به نمونه زیر که حاوی اطلاعات اساسی و مورد نیاز است، توجه کنید: ✳️ نمونه 3: لید: بر اساس مصوبه امروز مجلس، دانش‌آموزان بدون شرکت در کنکور، وارد دانشگاه‌ها می‌شوند. ✳️ نمونه 4: لید: رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، برقراری رابطه با آمریکا را به عذرخواهی از اشتباهات گذشته و آزاد‌کردن دارایی‌های بلوکه‌شده ایران مشروط کرد. 🔵 ملاحظه می‌کنید که در نمونه‌های 3 و 4، حتی اگر مخاطب خبر را دنبال نکند، مطلب مهم خبری را از دست نمی‌دهد، چون مهم‌ترین بخش خبر در لید ارائه شده است، اما در نمونه شماره 1، تشکیل جلسه امری عادی است و اگر مجلس به دلایل مختلف تشکیل جلسه ندهد، یا اینکه بعد از مدت‌ها تعطیلی آغاز به کار کند، خبر تشکیل جلسه مهم است و باید در لید بیاید. 🔴 منبع: اصول خبرنویسی/ دکتر اکبر نصرالهی