*برخورد با ارباب رجوع از هر گروه و صنفی که باشد و با هر روحیه ای اعم از ناراحت، عصبانی،خوشحال و ... زمانی که وارد دفتر کارمان می شود تابع شرایط خاصی است که تحت عنوان”آداب برخورد با ارباب رجوع“به تشریح آن می پردازیم.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
@ejtemaemodiranvakarkonan
1. شرط اول برخورد کارکنان با ارباب رجوع آنست که با رویی گشاده با او برخورد نماییم، حتی در سلام کردن از مراجعین سبقت بگیریم و با چهره ای بشاش از آنان احوالپرسی کنیم چرا که اینگونه برخوردها باعث می شود ارباب رجوع حتی اگر کارش انجام نشدنی و یا بدون جواب باشد از این که مورد احترام واقع شده است، با رضایت کامل اتاقمان را ترک کند. در واقع یک تبسم کافی است تا احساس محبت و صمیمیت را در مراجعین به وجود آورد و اصولاً برخورد خوب با هر ارباب رجوعی همیشه خاطره خوبی در ذهن آنان باقی می گذارد.
2. صبر وحوصله شرط دوم برخورد با ارباب رجوع است.
بدین معنی که باید به حرف های آنان دقیقاً گوش سپرده و با اشاراتی که حاکی از میل و رغبت باشد به آنان اجازه داد تا تمام حرفهای خود را بزنند و بعد از آن با ملایمت جواب مناسب وسنجیده ای به آنان داده شود. به همین منظور کارمندان در مواجه با مراجعین باید شکیبا و بردبار باشند زیرا ارباب رجوع صرف نظر از هر طبقه و صنفی که باشد با روحیات متمایزی اعم از ناراحت، خوشحال، عصبانی و ...به ما مراجعه می نماید و ضمن آنکه تمامی ناراحتی ها، عصبانی ها و ناکامی ها و ...بیرون را با خود به مؤسسه آورده، در برخورد با کارکنان آن را منعکس می کنند و انتظار دارند تا خواسته هایشان با سرعت و دقت انجام پذیرد. بنابراین برآورده کردن خواسته های مراجعین با صبر و شکیبایی اهمیت بسیار دارد.
3. امروزه جامعه شناسان بر این باورند که برای نفوذ در مردم باید از راه زبان آنان وارد شد و به عبارتی دیگر به زبان عامه سخن گفت . بنابراین در برخورد با ارباب رجوع باید به گونه ای سخن گفت که برای آنان قابل فهم ودرک باشد و از به کار برد ن الفاظ و اصطلاحاتی که فهم آن سنگین است خودداری شود زیرا اگر با آنان با زبانی سخت و توام با فخر وتکبر و بی اعتنایی روبرو شوید هرچند خواسته آنان برآورده شود اما هرگز با رضایت دفتر کارمان را ترک نخواهند کرد.
البته این نکته فراموش نشود در برخورد با مراجعین باید به فراخور شخصیت و میزان آگاهی افراد با آ نان برخورد نمود و از روش های سازنده و معقول استفاده کرد.
4. اهمیت یک سازمان امروزه به میزان اعتمادی است که مردم به آن دارند، داشتن ساختمان های بزرگ و مجلل و امکانات گسترده به هیچ وجه بر این اعتماد نمی افزاید و این مهم تحقق نمی یابد مگر با جلب رضایت مراجعین که از طریق برخوردهای صمیمی و سازنده هر دستگاه با ارباب رجوع ممکن می شود.
بنابراین کارمندان هر دستگاه باید تمام سعی و کوشش خود را در جهت تاٌمین خواسته های مراجعین به کار گیرند و اگر خود توان آن را ندارند از دیگر همکاران و افراد مافوق استمداد جویند تا در نهایت پاسخی پخته و منطقی به آنان داده شود و به طور حتم اگر خودسرانه و عجولانه پاسخی داده شود در انجام وظیفه سستی شده است.
@ejtemaemodiranvakarkonan
*كاركنان اگر ويژگيهاي ذيل را داشته باشند در زمره كاركنان مشتريمدار قرار خواهند گرفت :
• وظيه خود را با مهر و علاقه و اشتياق انجام ميدهد.
• درهمه حال خود را به جاي مشتري قرار ميدهد.
• شنونده خوبي است.
• با ميل و رغبت پاسخگواست.
• مردم را دوست دارد.
• هميشه حق را به مشتري ميدهد.
• خدمات بدون منت ارائه ميكند.
• خدمت به مشتري و ارباب رجوع رانعمت خدا تلقي ميكند.
• منظم و آراسته است.
• انگيزه و روحيه بالايي دارد.
• مهارتهاي ارتباطي متعالي دارد.
• همواره انرژيهاي مثبت انتقال ميدهد.
• انرژي منفي دريافت شده را به ديگران منتقل نميكند.
• خوش برخورد، خوش رفتار و خوش گفتاراست.
• به ارزشهاي متفاوت مشتريان احترام قائل است.
• مثبت انديشند و تبسم همواره درچهرهشان نمايان است.
• همواره در دسترس مشتري و ارباب است.
• با همه به صورت عادلانه رفتار دارد و در ارائه خدمات تبعيض انجام نميدهد.
• هيچ وقت با مشتريان مجادله و تندي نميكند.
• انتقاد مشتري را به حساب پيشنهاد آنها ميگذارد.
• مشكلات زندگي خود را بر سر مشتري خالي نميكند.
• با مشتريان صادق و راستگو است...
@ejtemaemodiranvakarkonan
20101002120042-ارباب رجوع ومديريت (وظايف متقابل )،نقش بسترها در انجام وظايف.pdf
حجم:
318.8K
*ارباب رجوع ومديريت (وظايف متقابل )،نقش بسترها در انجام وظايف👌
@ejtemaemodiranvakarkonan
4.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*امام خمینی (ره)-ارزش خدمت و تکریم ارباب رجوع
@ejtemaemodiranvakarkonan
ntsmj-v2n4p9-fa.pdf
حجم:
244.1K
*مقاله مقایسه نقش و حضور زنان در پست های مدیریتی سازمان های ورزشی و غیرورزش
@ejtemaemodiranvakarkonan
*بهبود بازده مالی سازمان
در سالهای اخیر، تمرکز برخی پژوهشگران بر ارتباط بازده مالی یک سازمان با گوناگونی جنسیتی در آن است. نمونهگیریهایی از ۲۱ هزار شرکت در ۹۱ کشور جهان داشتهاند تا ارتباط میان تنوع جنسیتی در یک سازمان را با سودآوری آن سازمان بررسی کنند. نتایج پژوهش آنان ارتباطی مستقیم بین این دو را نشان داده و پیشبینی میکند سازمانهایی که ۳۰ درصد پستهای مدیریتی یا بیشتر از آن را به زنان اختصاص دهند، میتوانند سود خالص خود را تا ۶ درصد افزایش دهند. مک کینزی در پژوهشی مشابه بهطور مشخص به ارتباط بین گوناگونی و بازده اقتصادی سازمان پرداخته و رابطهای مستقیم بین این دو یافته است. شرکتهایی با گوناگونی اندک، مشخصا عملکرد مالی ضعیفتری نسبت به همتایان خود با گوناگونی بیشتر داشتهاند.
*دنیای اقتصاد
@ejtemaemodiranvakarkonan
*قدرت تصمیمگیری
رهبران یک سازمان، استراتژیهایی بهکار میگیرند و تصمیماتی اتخاذ میکنند که بر تمام کارمندان آن سازمان تاثیر میگذارد. عدم حضور زنان بهعنوان بخشی از تیم اجرایی و تصمیم گیرنده باعث میشود زوایای گوناگون یک مساله که به هنگام تصمیمگیری در نظر گرفته میشوند، بسیار محدود شوند. به زبان ساده، قدرت، موقعیت و امتیازات یک سازمان در دست رهبران آن است و آنان از مزیتهای این جایگاه برای تعیین سیاستها و اهداف استراتژیک استفاده میکنند. اگر زنان در این تصمیمگیری حضور نداشته باشند، نقشی در هموار کردن مسیر سازمان نیز نخواهند داشت. بهعلاوه، پژوهشها نشان دادهاند که رهبریهای متشکل از هر دو جنسیت، کمتر گرفتار مسائلی چون «گروه زدگی یا گروه اندیشی۱» خواهند شد که در آن به این دلیل که تمام افراد گروه نظرات، زمینهها و تجربیات یکسانی دارند، تصمیماتی ضعیف گرفته میشود.
@ejtemaemodiranvakarkonan
*مسوولیت مشترک
در سالهای اخیر، سازمانها علاوه بر سودآوری بر «مسوولیت اجتماعی مشترک» نیز متمرکز شدهاند. سرمایهگذاریهایی در جهت تلاش برای پرورش شهروندانی با مشارکت مثبت در جامعه و ایجاد تاثیر جهانی مثبت شده است. پژوهشی که توسط مدرسه کسبوکار هاروارد انجام شده است، میگوید شرکتهایی که زنان بیشتری در پستهای مدیریتی دارند بهطرز قابل توجهی بیش از شرکتهایی که زنانی در مقامات بالادست ندارند، در فعالیتهای خیرخواهانه شرکت کردهاند. علاوه بر این، نتایج این پژوهش نشان میدهد شرکتهایی که مدیران زن بیشتری دارند، نه تنها نسبت به مسوولیتهای اجتماعی خود متعهدترند بلکه طرحهای اجتماعی را با کیفیتی بالاتر انجام میدهند.
@ejtemaemodiranvakarkonan
اگر یک مدیر هستید حتما می دانید یکی از مهم ترین تفاوت های دورکاری با کار کردن در شرکت، نحوه ارتباط گرفتن با اعضای تیم است. در واقع زمانی که بخواهید از خانه، جریان کاری تیم تان را مدیریت و هدایت کنید، طبیعی است که ابزارهای ارتباطی تان در مقایسه با مدیریت حضوری شما در شرکت، کاملا متفاوت باشد.
@ejtemaemodiranvakarkonan
* #پیام_های ارتباطی را کانال بندی کنید
شما به عنوان یک مدیر باید مشخص کنید که اعضای تیم براساس ضرورت کاری خود، باید از کدام شبکه ارتباطی استفاده کنند. در واقع همکاران شما باید بدانند پیغام خود را براساس اهمیت آن چه زمانی و در چه بستری ارسال کنند تا شما و همکاران با رگبار پیام های بی دلیل و و بدون ترتیب روبه رو نشوید. ایمیل، چت، تماس تصویری، تماس تلفنی هر یک باید در زمان دورکاری در جای خود استفاده شوند. اغلب اوقات، این موضوع را می توانیم بر اساس اهمیت یا اضطرار پیام مورد نظر تعیین کنیم. برای نمونه، یک پیام خصوصی در نرم افزار اسلک ممکن است این گونه به نظر برسد که ضروری است و باید طی یک ساعت مشخص پاسخ داده شود؛ از سوی دیگر، پیامی که در یک کانال عمومی ارسال شود ممکن است نیازی به پاسخ سریع نداشته باشد و فرستنده آن بتواند چند روزی منتظر بماند. با این شکل از مدیریت ارتباطات، همکاران شما می آموزند که به آرامش یکدیگر در زمان دورکاری احترام بگذارند.
@ejtemaemodiranvakarkonan