eitaa logo
الی الحبیب
2.9هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
30 فایل
👇 «إلی‌الحبیب» 💠 اخبار 💠 بایدها و نبایدهای مداحی 💠 آداب و سلوکِ ستایشگری‌اهلبیت 🔻 خادم کانال: @setayeshgary
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 "واکنش شعرا و ستایشگران به حملات طوفان الاقصی" 💠 حاج 👈🏻 «ما گرفتیم از، کربلا درسی/ که نداریم از، دشمنان ترسی» 💠حاج 👈🏻 «به پرواز پرستوهای سبحان الذی اسری/ به آواز قناری‌های سرخ مسجدالاقصی» 💠حاج 👈🏻 «دنیا بدان این داغ، یک داغ کوچک نیست/ خوابند وجدان‌ها، در این سخن شک نیست» 💠 حاج 👈🏻 «نَضرِبُ مَن قَد ضَرَبا _ وَ لانَخافُ الرُّقَبا.. هرکس ما را بزند، او را میزنیم؛ از هیچ حریفی نمی‌ترسیم!» 💠حاج 👈🏻«ای موی خاکی آشفته غنچه تازه شکفته/ چقدر حرف، تو چشماته..» 💠آقای 👈🏻 «اینجا امر امام عشق یک امت است/ قلب دلدادگان سرشار از جرأت است» 💠 حجت‌الاسلام 👈🏻«خمینی گفت: اکنون قدس در دستِ شیاطین است/ هلا اسلامِ ما را پاره تن، این فلسطین است» 💠آقای 👈🏻»برای این همه مظلوم، تو غزه پناهی نیست/ برای زنده موندن هیچ راهی نیست» 💠آقای 👈🏻«مثلاً جنگ نیست، صورت عروسکت زیر پای سنگ نیست/ مثلاً درد نیست، مثلاً دشمن‌مون این همه نامرد نیست..» 💠 آقای 👈🏻غزه تنهاست...! غزه مظلوم است! فرق نامرد و مرد، معلوم است..» ⚠️ توجه: ❇️ جهت مشاهده کامل و جزئیات تصاویر را باز کنید. | | 🆔 @elalhabib_ir
📝مجلس اول «۱» 💎کاشِفَ الکَربِ ولی 🔖لَقَد كُنتُ أنظُرُ إلَيها فَتَنكَشِفُ عَنّي الهُمُومُ وَ الأَحزانُ 💠امیرالمومنین(ع) در بیان معاشرتش با فاطمه زهرا(س)می‌فرماید: به خدا قسم هیچ‌گاه او را خشمگین نکرده و او را وادار به انجام کاری نکردم تا اینکه خداوند عزوجل او را به سوی خود قبض روح فرمود، و او نیز مرا خشمگین نکرد و از هیچ سخنی از من سرپیچی نکرد، و هرگاه به او نگاه می‌کردم تمام غم و ناراحتی هایم برطرف می‌شد. 🔸امیرالمومنین(ع) کاشف الکرب رسول الله(ص) بود، ابن‌عباس می‌گوید: أنَّه أخُوهُ وَ ابنُ عَمِّهِ وَ زَوجُ الطّاهِرَةِ- ابنَتُهُ وَ أبُو‌سِبطَيهِ وَ مَدِينَةُ عِلمِهِ وَ كَشّافُ الكُرَبِ عَن وَجهِهِ . 🍃علی(ع)، برادر رسول خدا(ص)، پسر عموی او، همسر دختر او، پدر دو پسرش، شهر علم او و برطرف کننده غم و اندوه از رسول خداست. فاطمه(س) هم کاشف الکرب علی(ع)بود. امیرالمومنین(ع) هر گاه فاطمه(س) را می دید، غمها و ناراحتی هایش برطرف می شد. 🔹در روزگار غربت بعد از ماجرای غصب خلافت نیز تمام دلخوشی امیرالمومنین(ع) به این بود که فاطمه(س) را دارد، اما با فاطمه(س) چه کردند؟ 🥀از خود حضرت زهر(ش) بپرسیم چه کردند؟ دیلمی در ارشاد القلوب و خصیبی در الهدایه الکبری (که منابع مورد اعتمادی به ترتیب از شیعه و سنی هستند) ماجرا را از خود حضرت بیان نموده اند که فقط قسمتی از آن را می آوریم: فَسَقَطْتُ لِوَجْهِي وَ النَّارُ تَسَعَّرُ، وَ صَفَقَ وَجْهِي بِيَدِهِ حَتَّى انْتَثَرَ قُرْطِي مِنْ أُذُنِي ‏ 🏴در سوخته را با لگد زد و طرف من برگرداند و من که باردار بودم با صورت روی زمین افتادم در حالی که آتش زبانه می‌کشید و صورتم را داغ می کرد(تسفع: یعنی داغ کند و اثر سوختگی بگذارد و رنگ صورت تغییر کند. به لغت نامه ها رجوع کنید)، بعد مرا با دستش به گونه ای زد که گوشواره ام از گوشم پرت شد. 🚩حال با این وضعیت نمی دانم بعد از آن ماجرا امیرالمومنین(ع) وقتی به فاطمه(س) نگاه می کرد غمهایش برطرف می شد یا به غمهایش افزوده می شد؟ و بی جا نیست گفته شود فاطمه‌ای(س) که می‌داند اگر علی(ع) او را با این حالت ببیند، ناراحتی و غربتش بیشتر می شود، روی خود را از علی(ع) پنهان نماید.. 📿 اما کربلا هم یک کاشف‌الکرب برای سیدالشهدا(ع) داشت که در زمان های پر تلاطم و در میان مصائب روز عاشورا، غمها را از چهره حسین(ع) برطرف می کرد و او علمدار کربلا و سقای لب تشنگان، حضرت قمر بنی هاشم(ع) است. 📝فاطمه‌زهرا(س) کاشف الکربِ ولی الله زمانش بود.. | | 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰همخوانی 🔸 دانش‌آموزان در دیدار امروز با حضرت آقا راه عزت برگزیده ✌️ خورشید غیرت از بامش دمیده ☀️ دوران کمپ دیویدش گذشته 〽️ فصل طوفان الاقصایش رسیده ✊ 🆔 @elalhabib_ir
لبیک‌یاامام پنجمین نشست صمیمی جمعی از ستایشگران جوان استان‌ 🔸جمعه|۱۲آبان| 🔹اهواز|دانشگاه‌شهیدچمران| 📲 ارتباط با خادمان @H_asakereh 🆔 @elalhabib_ir
💠حاج 🔖ماجرای پاکت ماجرای امروزی نیست! 🔸ماجرای پاکت و صله تبرکی ماجرای امروزی نیست! برمی‌گردد به زمان ائمه‌معصومین(ع) که گاهی و به می‌دادند. ⬅️خب این یک طرف قضیه است که قطعاً ارزش کار خواندن برای اهل‌بیت(ع) ارزش بالایی است و قابل سنجیدن به معیارهای دنیایی نیست. ❇️اما ببینید؛ دو نوع می‌شود به این قصه نگاه کرد؛ من خودم اعتقادم این است هدیه‌ای که بانی جلسه به روضه‌خوان امام حسین(ع) می‌دهد، شاید پاک‌ترین، زلال‌ترین، درست‌ترین و بابرکت‌ترین باشد، چون ما با این قصه داریم زندگی می‌کنیم.. 💢 شغلمان نیست اما واقعاً همه چیزمان از این است. ⬅️ این طرفش را گفتم، الآن کلام نورانی امام رضا(ع) را هم عرض می‌کنم؛ امام رضا(ع) که امام رئوف‌اند یعنی به مهربانی معروفند، حدیثی دارند که می‌فرمایند: خاندان محمد (ص) را وسیله امرار خود نسازید که وسیله ارتزاق قرار دادن ایشان، کفر است. 💯ببینید چقدر حرف واضح است! یعنی کسی که با ما کاسبی کند؛ اگر کسی دُکّانی درست بکند و شأن اهل‌بیت(ع) را با طی کردن و با چانه‌زدن و این فضاها رعایت نکند (که اصلاً گفتنش هم درست نیست)، قطعاً به خودش آسیب زده و کار اشتباهی است و هیچ کس از آن دفاع نمی‌کند. ⚠️ولی این که کلاً بعضی‌ها منکر این قصه می‌شوند، این هم درست نیست! 💎واقعا اگر این نوکری را توفیقی برای خود ببینیم و صله را نمک و برکت زندگی ببینیم،قطعاً همیشه این اتفاق، خوشایند است ولی اگر برخلافش باشد، امام رضا(ع) مذمت کرده است. 📚منبع: 📖بحارالانوار ج ۴ ص ۳۷۴ 🆔 @elalhab
🔰 💠مصائب حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) 🏴بوسه‌ای از زیر گلو.. 🔖خاطره: مادر شهید «مهدی منصوب» آخرین دیدار خود را با جگرگوشه‌اش این‌گونه روایت می‌کند: 🔹«برای بدرقه مهدی در آخرین اعزامش به راه‌آهن رفته بودیم. نمی‌دانم چه شد که در هنگام وداع، ناخواسته به یاد این وصیت حضرت زهرا(س) خطاب به حضرت زینب(س) افتادم که فرموده بودند: در روز عاشورا که من نیستم، از طرف من زیر گلوی حسین(ع) را ببوس. 🥀این صحبت که از ذهنم گذشت، به آقا مهدی گفتم: مادر بیا تا زیر گلویت را ببوسم و به تأسّی از عقیله بنی‌هاشم(س) بوسه‌ای بر گلوی او زدم. وقتی پیکر مطهرش را آوردند دیدم جای بوسه آخر ترکش خورده بود.» بر دل این مادر چه گذشت؟ فقط خدا می‌داند. ♨️روضه و گریز: اما عالمی به فدای غربت عزیز فاطمه(س)؛ آن لحظه‌ای که داشت به میدان می‌رفت، یک‌دفعه از پشت‌سر صدای آشنایی شنید که می‌گفت: «مَهلاً مَهلاً یَابنَ‌الزَهراء». خواهرش زینب(س) بود که می‌خواست به وصیت مادر زیر گلویش را ببوسد. 🌀 لا یَوْمَ‏ کَیَوْمِکَ یَا اَبا عَبْدِاللهِ کاری کردند با حسین فاطمه(س) که وقتی زینب(س) به کنار پیکر برادرش آمد با تعجب صدا زد: «أ أنتَ أخِی؟! أ أنتَ ابنُ اُمِّی؟!؛ آیاتو همان برادر من هستی؟ آِیا تو پسر مادر من هستی؟» 🚩ای مصحف ورق ورق! ای روح پیکرم! آیا تویی برادر من؟ نیست باورم 🚩با آن‌که در جوار تو یک عمر بوده‌ام نشناسمت کنون، که تو هستی برادرم «استاد انسانی» | | 📚منابع: 📖مقتل شهدای دفاع مقدس_محمدباقر نادم 📖تذکرةالشهداء 📖موسوعةالامام‌الحسین(ع) 🆔 @elalhabib_ir
💠مداح، پشت بیسیم📞 چه خواند که حاج از هوش رفت⁉️ 🔰شهید به علیه علاقه‌ی وافری داشتند و در غالب مداحی‌هایشان از مصائب ایشان می‌خواندند. همچنین وصیت نمود که بروی سنگ قبرش بنویسند: ...  🔰 او به نماز اول وقت اهمیت فراوانی می‌داد و قران کریم را بسیار تلاوت می‌نمودند. همیشه دو ساعت قبل از نماز صبح به راز و نیاز می پرداختند. 🌷خط مقدم کارها گره خورده بود خیلی از بچه ها پرپر شده بودند، خیلی شده بودند. حاجی بی قرار بود، اما به رو نمی آورد! خیلی ها داشتند باور می کردند اینجا ! یه وضعی شده بود عجیب! تو این گیر و دار حاجی اومد بیسیم چی📞 را صدا زد، حاجی گفت: هرجور شده با بیسیم را پیدا کن! 🌷( شهید تورجی زاده فرمانده گردان یازهرا) بااخلاص و از بچه های لشکر بود. خلاصه محمدرضا رو پیدا کردند، حاجی بیسیم را گرفت با حالت بغض و گریه😢 از پشت بیسیم گفت: محمدرضا چند خط (س) برام بخون. 🌷محمدرضا فقط زمزمه کرد که دیدم حاجی از هوش رفت! خدا میدونه نفهمیدیم چی شد وقتی به خودمون اومدیم دیدیم بچه ها دارند تکبیر میگند خط را و عراقی‌ها را تارومار کردند... محمدرضاتورجی زاده خوانده بود: 🔸در بین آن دیوار و 🔸زهرا صدا می زد پدر 🔹دنبال می دوید 🔹از پهلویش خون می چکید 🔰جراحتی که موجب شهادت ایشان شد همچون بود: جراحاتی بر پهلو و بازو و ترکش هایی مانند تازیانه بر کمر ایشان اصابت کرد . | | | 🆔 @elalhabib_ir
لَا یَوْمَ‏ کَیَوْمِکَ یَا اَبا عَبْدِاللهِ 🌷انتشار بمناسبت اولین سالگرد شهادت سید روح الله اثر استاد حسن روح الامین 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺إِنْ کُنْتَ بَاکِیاً لِشَیْ‏ءٍ فَابْکِ لِلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ 🔰در سیره علما و مراجع، جلسات روضه در اکثر اوقات سال به صورت منظم تداوم دارد. 🔸این موضوع در مصائب دنیوی و در غم از دست دادن عزیزانشان نیز سابقه فراوان دارد که با برگزاری جلسات سیدالشهداء و با حضور ستایشگران در روضه‌های خانگی غمشان را تسلی می‌دهند. ☑️ در این قطعه تصویری خوانی حاج در منزل آیت‌الله استادی که در هفته گذشته که فرزندشان به رحمت خدا رفتند را ملاحظه می‌نمایید. 🆔 @elalhabib_ir
🔴🔴🔴 هم اکنون شبکه خبر 🎙شروع سخنرانی سید حسن نصرالله ✨ پخش زنده شبکه خبر https://telewebion.com/live/irinn 🆔 @elalhabib_ir
🔰هم‌اکنون 🔸الی‌الحبیب خوزستان با حضور ستایشگران استان 🔹حاج : ▫️از توصیف در مداحی استفاده کنید... ▫️از رنگ کلمات استفاده کنید... و... 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حجت‌الاسلام (۳) 🔖صدیقه طاهره(س) دو جا طلب مرگ کردند.. 🥀لفَقدِ النَّبی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله 🥀لظُلمِ الوَصی صلوات‌الله‌علیه | | 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭 صبر در مقابل مادران سرزمین غزه شرمنده است . لحظه ای که پدر از داغ خردسالش بی تاب است و همسرش او را دلداری می دهد . 🆔 @elalhabib_ir
40.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 🎗فریضه قطعی و فوری 💠 حاج : 🔖برای هنر منحصر به‌فرد، یک تلاش منحصر به‌فرد نیز لازم است! 🔸هیأت و بحث مدح اهل‌بیت(ع) جای آن دارد که تمامی تلاش سالانه خود را بر این امر متمرکز کنیم! 🔹آنچه رسانه‌های دنیا می‌توانند روی اذهان بشر تأثیر بگذارند، ما با هیأت می‌توانیم با این مقوله مقابله کنیم، بدون دست و پا زدن در زمین و بستر دشمن. | | 🆔 @elalhabib_ir
46.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مداحی سردار سعید قاسمی در محل عروج روح‌الله 🆔 @elalhabib_ir ▪️
📝 «۲» علیهاالسلام 🔹بی‌وفایی یثرب🔹 ماهی که یک ستاره به هفت آسمان نداشت جز هاله‌ای کبود از او کس نشان نداشت گفتن همان و عالمی آتش زدن همان خورشید بود و جز دل خود هم‌زبان نداشت تا در شنید قصّه‌اش، آتش گرفت و سوخت در، چوب بود و طاقت آتشفشان نداشت از گل لطیف‌تر هوس باغ کرده بود مجذوب بود و حوصلۀ این و آن نداشت این چند روز هم به لبش جان رسیده بود می‌خواست تا علی‌ست بماند، توان نداشت ممکن نبود حرف علی را زمین نهد حیدر توان این که بگوید بمان، نداشت دستاس هم که بود علی دست بسته بود زهرا که رفت سفره نمک داشت، نان نداشت مجبور شد علی که حمایل به تن کند دریای بی‌وفایی یثرب کران نداشت 📝 🆔 @elalhabib_ir
الی الحبیب
📝 #تحلیل_شعر «۲» #فاطمیه #حضرت_فاطمه علیهاالسلام #غزل 🔹بی‌وفایی یثرب🔹 ماهی که یک ستاره به هفت آسم
💠 استدلال‌آفرینی شاعرانه 🔹با آن‌که شعر، عرصه بیان عواطف است نه افکار؛ اما می‌تواند با هنرنمایی‌های شاعر، به فضایی تبدیل شود برای مواجهه با مخالفان و منکران یک حقیقت؛ آن‌گاه که شاعر با استدلال‌های هنری احتجاج کند و با بیان حسی و تأثیرگذارش مخاطب یا منکر را اقناع نماید. این نوع اشعار که عموماً استدلال‌محور (بر پایه بیان مضمون‌محور) است طبق شرایطی سروده می‌شود: ۱. استدلال‌های ارائه شده باید با محوریت عکس‌العمل‌های عاطفی شاعر همراه باشد. ۲. نحوه بیان شعر اگر هم شاعرانه نیست، حتماً باید غیرمستقیم باشد، تا به نظم و شعار کشیده نشود. ۳. اقتضائات و شرایط بلاغت کلام در آن رعایت شود. برای ارائه استدلال‌های شاعرانه چند راه جذاب و کلنجارآفرین وجود دارد: ـ بهره‌گیری و الهام از آیات و روایات ـ اقتباس از باورهای مردمی و ارائه به شیوه تمثیل یا اسلوب معادله ـ حُسن تعلیل (دلیل‌تراشی شاعرانه) 🔸ببینید حافظ در مواجهه با فردی که گناهکارش خوانده چه عکس‌العمل عاطفی اما شاعرانه‌ای نشان داده است؛ تا مخالف او به‌خوبی مجاب شود و دیگر چنین سخنی نگوید: عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه‌سرشت که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت! من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را کوش(باش) هر کسی آن دِرَوَد عاقبت کار که کشت! ظاهراً این دو بیت برگرفته از این آیه قرآن است: «مَن عَمِلَ صالِحاً فَلِنَفسِهِ وَ مَن أَساءَ فَعَلَيها». (سوره جاثیه، آیه۱۵) شاعر با اتکا بر مفهوم آیه قرآن و با نگرشی شاعرانه درباره یک رفتار سوء، واکنش عاطفی خود را نشان داده است. از ظاهر بیت می‌فهمیم شاعر دارد به رفتار فردی پاسخ می‌گوید: در کار من دخالت نکن! (من اگر نیکم اگر بد تو برو خود را باش) این نوع کلام، به‌جز این‌که عکس‌العمل عاطفی شاعر را نشان می‌دهد محتوایی را نیز انتقال می‌دهد. به دلیل محتوایی او دقت کنید: گناه دگری بر تو نخواهند نوشت! در این ابیات می‌بینیم حافظ بدون آن‌که نصیحت کند یا به‌طور مستقیم پیامی ارائه دهد، به نوعی عکس‌العمل عاطفی مردمی را در شعر خود بازسازی و در عین حال، استدلال منطقی و قانع کننده‌ای نیز ارائه می‌کند. شاعر واقعی برای انتقال افکار خود، به‌جای شعار دادن و صریح حرف زدن، استدلال‌ها و مواضع فکری خود را، در قالب عکس‌العمل‌های عاطفی و با بیانی شاعرانه مطرح می‌کند؛ راز شاعرانگی حافظ و مریدان او جز این نیست. 🔹در برخی ابیات این غزل نیز، ردپای استدلال‌تراشی شاعر را با بهره‌گیری از شگرد «حُسن تعلیل»، به‌وضوح می‌بینیم که سعی دارد در لابه‌لای واکنش‌های عاطفی آن را شاعرانه جلوه دهد: دلیل شعله‌ور شدن چوب در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام: تا در شنید قصّه‌اش، آتش گرفت و سوخت در، چوب بود و طاقت آتشفشان نداشت دلیل طلب مرگ: از گل لطیف‌تر هوس باغ کرده بود مجذوب بود و حوصلۀ این و آن نداشت شیوه دیگر استدلال‌آفرینی، تحلیل‌های مبتنی بر تاریخ است که بر پایه بیان مضمون‌محور ارائه می‌شود: ممکن نبود حرف علی را زمین نهد حیدر توان این‌که بگوید بمان، نداشت دستاس هم که بود علی دست بسته بود زهرا که رفت سفره نمک داشت، نان نداشت مجبور شد علی که حمایل به تن کند دریای بی‌وفایی یثرب کران نداشت 🔸نکات مهم در پردازش استدلال: ۱. استدلال‌آفرینی و استدلال‌تراشی هر دو بر اساس بیان غیرمستقیم ارائه می‌شود؛ بنابراین استدلال‌هایی که به شکل منظوم به خورد مخاطب داده می‌شود ارزش ادبی ندارد. ۲. «استدلال‌آفرینی» بر اساس بیان «مضمون‌محور» آفریده می‌شود و عنصر خیال در آن چندان نقش ندارد اما «استدلال‌تراشی» یا همان «حُسن تعلیل» بر اساس «تخیل» شاعر شکل می‌گیرد و ارزش ادبی والایی دارد. ۳. پردازش استدلال در شعر، از ادراک شاعر و فوران شعور و احساس او خبر می‌دهد. اگر یکی از دو عنصر «ادراک» و «احساس» نادیده گرفته شود، شعر به ورطه نظم خواهد افتاد. 📗 (دفتر سوم، ص۷۷) 🆔 @elalhabib_ir
🔰 🔸حاج : امروز جمع گسترده مداحان جوان باید تبدیل به جماعت شوند. 🆔 @elalhabib_ir
الی الحبیب
💠 پیرو مأموریت مهمی که در سال‌های اخیر از طرف رهبر انقلاب برای جامعه ستایشگران اهل‌بیت(علیهم‌السلام) تعریف شده است، تحلیلی را حجت‌الاسلام ، دکتری کلام امامیه، استاد حوزه و‌ دانشگاه، ارائه کرده‌اند که تقدیم حضورتان می‌گردد: 🔖چه چیزی باید تبیین شود؟ 🔸چه حقیقتی باید تبیین شود؟ ما معتقدیم حقیقتی که باید تبیین بشود آن چیزی است که موجب احیای امر اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌شود. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «اِتَّقُوا اللّهَ، و كونوا إخوَةً بَرَرَةً، مُتَحابّينَ فِي اللّه ِمُتَواصِلينَ مُتَراحِمينَ، تَزاوَروا و تَلاقَوا و تَذاكَروا أمرَنا و أحيوهُ»؛ 🍃 حضرت فرمودند که با یکدیگر متصل باشید، اخوت داشته باشید. به چند امر که در عرض همدیگر هستند و به یک حقیقت متصل باشند، اخوت می‌گویند. فرمودند: «أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّةِ» ما پدر و مادر شما هستیم؛ لذا تمام امت با یکدیگر متصل می‌شویم. 🔹یا به عبارت دیگر به خاطر آن ولایت طولی اهل‌بیت علیهم‌السلام، با یکدیگر ولایت عرضی پیدا می‌کنیم! 🍃«رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا» خدا رحم کند به کسی که امر ما را زنده می‌کند. [قال الرّاوی:] قُلْتُ له كَيْفَ يُحْيِي أَمْرَكُمْ؟ راوی می‌گوید» امر شما چگونه زنده می‌شود؟ قَالَ:« يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا اَلنَّاسَ» یعنی علوم ما را به مردم یاد بدهد. 📝اگر به مردم علوم را یاد بدهیم هم می‌توانند اطلاعات کسب کنند هم می‌توانند اهل‌بیت علیهم‌السلام را یاری کنند. « فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا» اگر مردم زیبایی کلام ما را به دست بیاورند از ما اطاعت می‌کنند و ما را یاری می‌دهند. 🌀هنگامی که سخن از جهاد تبیین به میان می‌آید، هیأت به عنوان کانون آن مطرح می‌شود. اولاً چرا می‌گوییم جهاد؟ رهبر عزیزمان فرمودند قوام هیأت به جهاد است و امروز محور جهاد، تبیین است، جهاد در تبیین و گسترش آرمان‌ها. 🚩معتقدم خطبه فدکیه به شدت آموزش جهاد تبیین است. 🔗حضرت زینب سلام‌الله‌علیها [در عبارتی] فرم ظاهری مادرش را برای ورود به عرصه جهاد تبیین در قالب خطبه فدک، به تصویر می‌کشد؛ [پس] برای جهاد تبیین باید پوشش، ظاهر و شکل خاص داشت وگرنه تبیین نمی‌تواند صورت بگیرد؛ 💢از شکل و پوشش مجلس هیأت و پوشش افرادی که دست اندرکار هیأت هستند گرفته تا پوشش قاص(قصه‌گو) هیأت یعنی تبیین کننده معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام، پوشش مرثیه سرا یعنی اهل‌بیت علیهم‌السلام و حتی مخاطبین که آنجا نشسته‌اند. 📚منابع: 📖فصلنامه علمی تخصصی مطالعات آیینی(ع)4 📖اصول کافی، ج2،ص175 📖البرهان فی تفسیرالقرآن،ج2،ص77 📖میزان‌الحکمة،ج8،ح13797 📖الاحتجاج علی اهل‌اللجاج، طبرسی،ج1،ص98 🆔 @elalhabib_ir