رهبر معظم انقلاب:
🔸کار دشمن دلهره افکندن است. دلهره بیندازد، بترساند، ناامید کند.
[طبق سوره آل عمران آیه ۱۷۵ خداوند خطاب به مومنین میفرماید:] شما که مؤمن هستید از قدرت هایی که قدرت های شیطانی(دشمنان) هستند، نترسید. از من(خدا) بترسید، از انحراف از صراط مستقیم بترسید. اگر درست عمل کنید، به یاری پروردگار حتماً پیروز خواهید شد.
🔸 تلقی من از آینده تلقی خوشبینانه است؛ نهاینکه #گرانی و مشکلات را ندانم، چرا، خبرها به من میرسد، بیشتر از افراد دیگر هم میرسد، اما ملت ایران امروز مثل یک #قهرمان، مثل یک شخصیت برتر در مقابل یک دشمن خبیث حیلهگر ایستاده و میداند دنبال چیست. آرمانها و هدفها روشن است. ملت ایران با همهی قدرت، پشت انقلاب ایستاده است.
🔸 یک جاهایی گلهمندی هم هست، اما اینها باعث نشده که ملت ایران از سرافرازی و عزت رویگردان شود. تصویر من از ملت این است.
🔸در سایهی توکل، احساس مسئولیت و عمل مردم و مسئولان به وظایف خود، پروردگار با لطف و عنایت خویش، راه را برای ملت ایران باز خواهد کرد.
@elalla
✅ متن را بادقت بخوانيد و نشر دهيد
✍راهپیمائی ۲۲ بهمن
باید نمایش #اقتدار و #وحدت ملی باشد !
۲۲ بهمن👇
روز دفاع جانانه از امام انقلاب است !
اینجا محل👇
شعار بر علیه دولت و مسئولین نظام نیست# !
دشمن 👇
برای این روز بزرگ #نقشه دارد !
می خواهد 👇
حماسه ۲۲ بهمن را در حد
یک #اعتراض به وضع موجود تقلیل دهد !
شاید 👇
فتنه از همینجا سر برآورد# !
مبادا 👇
فریب این #بازی کثیف دشمن را بخوریم# !
اینجا👇
دولت و مجلس و قوه قضائیه و همه دولتمردان
با همه انتقاداتی که به آنها داریم در #کنار مردم هستند !
از اینجا👇
نباید پیام #تفرقه به دنیا مخابره شود !
#اعتراض مردم👇
به وضع موجود در جای خودش محفوظ است !
اما ۲۲ بهمن👇
جای این حرفها نیست !
ممکن است 👇
دوستانی بر من خرده بگیرند !
اما باور کنید👇
شعارهای تفرقه انگیز و اعتراضی
گرای دقیق به #دشمن برای وارد کردن ضربه ای خطرناک است !
#شعار👇
بر علیه دولت
و مسئولین در ۲۲ بهمن درنهایت
به ضرر کشور و ملت تمام می شود !
مبادا👇
در این #تله_خبیثانه دشمن گرفتار شویم !
در ۲۲ بهمن 👇
فقط یک صدا از #تمامیت_انقلاب دفاع می کنیم !
۲۲ بهمن👇
روز اعلام انزجار يكپارچه ملت ايران از #استكبار جهانيست
۲۲ بهمن👇
روز دفاع جانانه از امام انقلاب است !
#ايرانى بيدار باش
#دانشجو بيدار باش
#معلم بيدار باش
#محصل بيدار باش
#بازارى بيدار باش
#راننده بيدار باش
#نيروى_نظامى بيدار باش
#كارمند بيدار باش
@elalla
خبر از کشف و شهودی در شب
«حجه الاسلام یعسوبی» می فرمایند: «از حالات حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی قدس سره چیزی از «آیت الله اراکی قدس سره » شنیدم که: یک کسی در قم بود از شاگردان مرحوم حائری به نام «سید مهدی».
قبرش هم در صحن بزرگ است در یکی از مقبره ها. مرحوم سید مهدی کشفی، جوان و مورد عنایت «حاج شیخ عبدالکریم می رفت منبر و تا آقا سید مهدی کشفی نمی آمد درس را شروع نمی کرد. این حکایت را آقای اراکی ظاهراً این عنوان کشف ایشان، روی همین جریانی است که می خواهم نقل کنم.»
آقای اراکی می فرمودند: یک شب مرحوم سید مهدی کشفی از خواب بیدارمی شود، از اتاق بیرون می آید تا برای نماز شب وضو بگیرد و بقیه ماجرا را خود آقای کشفی چنین نقل می کند: آمدم توی حیاط آفتابه را بردارم، دیدم کل ساختمان و حیاط ما که پنجاه، شصت متر بیشتر نبود، خیلی بزرگ است و به صورت کاروان سرای بسیار بزرگی است که حجره های فراوانی دارد.
ناگاه دیدم از یکی از حجره ها صدای ناله ی دل خراشی می آید، به طرف این ناله رفتم دیدم یک حجره ای است و در این حجره یک نفر خوابیده و یک سنگی به اندازه ی طاق روی سینه اش است.
یک نفر هم بالای سنگ خوابیده و یک میله ی آهنی را فشار می دهد توی گلوی این شخص که زیر سنگ خوابیده است. ما هرچه فشار دادیم در حجره باز نشد تا ما کمک این بنده خدا برویم، خیلی ناراحت بودم هرچه در را فشار دادم موفق نشدم آن را باز کنم.
آن شخص را می شناختم. یکی از تجار تهران بود. بازگشتم با کمال یأس خوابیدم، اما پس از مدتی دوباره بیدار شدم، آمدم داخل حیاط، دیدم حیاط همان حیاط سابق است. همان وقت وضویی گرفته و دویدم منزل حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی. زنگ زدم، ایشان داشتند نماز شب می خواندند. آمدند در را باز کردند، گفتم:«آقا، یک چنین چیزی برای ما اتفاق افتاده است. من نمی فهمم خواب بودم یا بیدار؟!»
مرحوم حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی فرمودند: «یک کشفی بوده برای شما، یک شهودی بوده، خواب نبوده است. آن کسی هم که دیدی فوت کرده و آن سنگ آسیاب هم تعلق به دنیایش است و آنی را هم که دیده ای بالای سر او ایستاده بود و با سیخ در گلویش فشار می داده ملک الموت بوده است و این در حالت جان کندن بوده که شما دیده بودید. چیزی نیست.»
من برگشتم و ساعت و شب آن واقعه را یادداشت کردم. درآن وقت هم وسایل ارتباطی مثل امروز قوی نبود، بعد از چند روز خبر رسید که این شخص تاجر در همان شب، حالت احتضار و مرگش بوده است!» (ناگفته های عارفان، ص52)
🕋 @elalla
🌸 قلب جای غیر خدا نیست! 🌸
مرحوم آیتالله مجتهدی تهرانی(ره):
روزی گنجشک نری نزد حضرت سلیمان علیه السلام آمد و عرض کرد: این گنجشک ماده به من توجهی نمیکند، هر چه من به او محبت دارم در عوض او به من بی محبتی میکند. حضرت از گنجشک ماده بازخواست کرد، گنجشک ماده گفت: دروغ میگوید که به من محبت دارد، یکی دیگر را هم زیر سر دارد و دوست میدارد! حضرت سلیمان زار زار گریه کرد. میدانی چرا؟ یعنی: خدایا نکند در قلب ما هم، غیر تو جای گرفته باشد.
@elalla
✍از عاشقانه های امیرالمؤمنین(ع)
در فراق فاطمه اش
حزن و اندوه من هميشگیست شبهايم بدون فاطمه(س) به بيدارى بسر میرود و اندوه فراقش.نه اندوهیست كه از دلم بيرون رود
زخم دلم زخمى عميق و اندوهم اندوهیست شدّت يافته.چقدر زود بين من و فاطمه(س) فاصله افتاد...
إِنَّما أَشْكُوا بَثّي وَحُزْني إِلَى اللّه...
📚بحار الانوار ج ۴۳ص۱۸۳ روايت۲۱
✨
@elalla
ضمانت بهشت از سوی پیامبر
در مقابل انجام شش عمل :
🍃شش توصیه را از من قبول کنید تا من هم بهشت را برای شما ضمانت کنم:
🍃هرگاه سخن گفتید دروغ نگویید
هرگاه وعدهای دادید برخلاف آن عمل نکنید . هرگاه امانتی به شما سپرده شد خیانت نکنید
🍃چشمان خود را [از حرام] فرو بندید
پاکدا من باشید دست و زبان خود را [از حرام] نگه دارید.
📚خصال شیخ صدوق، ج۱،ص۳۲۱
@elalla
🔹این که بدانیم در عالَم خدایی هست (خدا دانی) ، کارساز نیست ، "خدا داشتن" کارساز است . عدّهٔ زیادی میدانند خدا هست امّا خدا برای آنها هیچ ظهور و نوری ندارد .
🔹در این دنیا مشغولیاتی داریم که آفاتِ بیخداییمان را پنهان میکند ؛ همین که بدنِ جنسِ این دنیا را داریم ، آنقدر مشغولِ آن هستیم که عمقِ مشکلِ بیخداییمان را احساس نمیکنیم .
🔹از مشغولیّتِ به ناخنهامان بگیر تا چیزهای دیگر ؛ اینها نمیگذارند فشارِ بیخدایی را احساس کنیم . به همین جهت فشار و رنجِ بی خدایی ، جانمان را به آن معنی که در برزخ و قیامت ظاهر میشود ، اذیّت نمیکند .
ّ
🔹انسان ، "بی نهایت" را میخواهد ؛ از هر چیز ، مطلقِ آن را میخواهد ، و چون جنسِ دنیا محدودیّت است ، گرایش به دنیا بدونِ غصّه و غم نمی شود ؛.
🔹غم یعنی اسیرِ محدودیّتها شدن . هر وقت غمی در جانتان نشست ، اگر دقّت کنید میفهمید میدانِ وسعت یافتنِ روح از شما گرفته شده است .
🔹گاهی به چیزهایی دل میبندیم که عاملِ وسعتِ جان نیست ولی ما تصوّر کردهایم از طریقِ آنها جوابِ بیکرانگیِ روحِ خود را میدهیم ؛ این یک نوع بد انتخاب کردن است ؛ مصداقِ طلبِ خود را اشتباه انتخاب کردهایم ؛ خوب را میخواهیم ولی بد را انتخاب میکنیم .
🔹پس ، ریشهٔ غم عبارت است از محدود کردنِ روح به مقصدهای محدود و بی جواب گذاردنِ جنبهٔ بینهایت طلبیِ آن ؛ و لذا عاملِ رفعِ غم ، برگشتن به "نامحدود" است ؛ و "دعا" ، چنین کاری بر عهده دارد . با دعا ، غمِ خود را با جهت دادنِ به سوی "خدا" ، میگشایی .
📚["#کتاب_سلوکمعنوی" ؛ جلد اوّل ؛ چاپ دوم ؛ صفحه ۴۱و۴۲]
@elalla