eitaa logo
معاونت علمی پژوهشی سپاه کاشان
135 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
210 ویدیو
18 فایل
" تحصیل علم و خود علم وتاثیرآن درآینده کشور، یک نقطه ی برجسته واساسی برای نظام جمهوری اسلامی است ." مقام معظم رهبری ۱۳۸۵/۰۶/۲۵ گزارشات علمی خود را به آیدی زیر ارسال کنید: @shabkolahi_math
مشاهده در ایتا
دانلود
✅به همت گروه علمی پژوهشی پایگاه فاطمیه حوزه خدیجه( س) ✅برگزاری کلاسهای تقویتی ریاضی ✅پایه(چهارم-پنجم-هفتم) 👇 👇 👇 http://stnews.ir/ http://esfahan.stnews.ir/ http://www.belmi-esf.ir 🇮🇷کانال 👇 🆔 eitaa.com‌/shabake_elmi_esfahan http://eitaa.com/elmi_kashan
🇮🇷 هفته عقیدتی ، سیاسی گرامی باد 🇮🇷 "بهترین مشوق برای گسترش علم، تکریم دارنده‌ی علم است." مقام معظم رهبری ۳ ۱۳۸۷/۰۷/۰ 📸 گزارش تصویری 🔷 برگزاری کلاس تقویتی ریاضی 🔶 ویژه پایه ی چهارم 🔷 سه شنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۱۲ 🔶 ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ عصر 🔷 حلقه شهید آرمان علی وردی 🔶 حسینیه امام حسن عسکری علیه السلام @paygah_nourolhoda 🆔 eitaa.com/elmi_kashan
🇮🇷هفته عقیدتی، سیاسی گرامی باد🇮🇷 علم برای ملت ، مهم ترین ابزار آبرو وپیشرفت اقتدار است . مقام معظم رهبری ۱۳۹۴/۸/۲۰ 📸 گزارش تصویری 🔷 برگزاری کلاس تقویتی ریاضی 🔶 ویژه پایه ی پنجم 🔷 سه شنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ 🔶 ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ شب 🔷 حلقه شهید آرمان علی وردی 🔶 حسینیه امام حسن عسکری علیه السلام @paygah_nourolhoda 🆔 eitaa.com/elmi_kashan
سختی ها و فشارها، وسیله ای است برای تکمیل و تهذیب بیشتر نفس و خالص شدن گوهر انسان ۰۰۰ ( استاد شهید مطهری ) ┄┄┅✿❀🌺❀✿┅┄┄ ★ برپایی نمایشگاه کتاب و آثار شهید مطهری با همت خواهران بسیجی پایگاه به مناسبت بزرگداشت روز معلم ★ ● روز دوشنبه ۱۱ اریبهشت ماه ● پایگاه ریحانه النبی (س) 👇 👇 👇 http://stnews.ir/ http://esfahan.stnews.ir/ http://www.belmi-esf.ir 🇮🇷کانال 👇 👇 🆔sapp.ir/shabake_elmi_esfahan 🆔 eitaa.com/shabake_elmi_esfahan
📸گزارش تصویری به مناسبت روز معلم و بزرگداشت مقام معلم، جمعی از شورای پایگاه بسیج خواهران در مدرسه حیدری برای عرض تبریک حضور یافتند. 🔸تبریک روز معلم به مدیر محترم و کادر مدرسه، شیرینی برای کادر مدرسه 🔸اجرای دکلمه یکی از اعضای شورای پایگاه به مناسبت روز معلم در جشن دانش آموزان 🔸اجرای مسابقه دارت بین معلمین و کادر مدرسه و اهدای جایزه به نفر برتر 🔸هدیه به معلمین وابسته به خانواده شهدا 🔹۱۲/اردیبهشت/۱۴۰۲ 🔹مدرسه حیدری @basijesamane @hozeh1kh
📣📣📣توجه توجه توجه📣📣📣 اطلاعیه کلاسهای تقویتی 📝👩‍🎓👩‍🏫 پایگاه نرجس خاتون برگزار میکند👇👇👇 ✅ کلاس های تقویتیِ ریاضی [از ابتدایی تا ۱۲ام] ✅ کلاس های تقویتی زبان انگلیسی و عربی [از پایه هفتم تا دوازدهم] 🕌 مکان برگزاری: مسجد حجه بن الحسن (عج) در صورت تمایل به شرکت، لطفا اسم و فامیل_کد ملی_پایه تحصیلی خود را تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲،به آیدی زیر ارسال بفرمایید. @N_shamolla با تشکر🌹
✅نانوربات پزشک این ربات پزشک با ابعاد دیده نشدنی اش قادر است بیماری های پزشکی را تشخیص دهد و درمان کند!! او می تواند با دوربین هایش در رگ های خونی در گردش باشد و از بافت های بدن نمونه برداری کند، این فناوری به واسطه بررسی های اتمی در حیطه صنعت پزشکی به ثمر نشسته است. 🍃🍃🍃 ۱۴۰۲/۲/۱۳ الزمان عج (س) 👇 👇 👇 http://stnews.ir/ http://esfahan.stnews.ir/ http://www.belmi-esf.ir 🇮🇷کانال 👇 👇 🆔sapp.ir/shabake_elmi_esfahan 🆔 eitaa.com/shabake_elmi_esfahan
🕌 معرفی کتاب سیری_در_سیره_نبوی ✏مولف : علامه شهید_مطهری 📖 ناشر: صدرا 🔖تعداد صفحات : 269 💐کتاب حاضر دارای سه بخش است. 1⃣بخش اول که «دیباچه» نام گرفته است شامل دو مقاله تحت عنوان های «دعوت های سه بعدی» و «موج اسلامی» به قلم متفکر شهید استاد مرتضی مطهری است. این دو مقاله در اصل مقدمه های جلدهای اول و دوم کتاب «محمد خاتم پیامبران» که مجموعه مقالاتی از چند تن از نویسندگان اسلامی است و در سال 1346 هجری شمسی برابر با 1400 هجری قمری منتشر گردید. 2⃣بخش دوم که قسمت اصلی کتاب می باشد مشتمل بر هشت سخنرانی استاد شهید تحت عنوان «سیره نبوی» است که در ایام فاطمیه سال 1396 هجری قمری مطابق با فروردین 1354 هجری شمسی در مسجد جامع بازار تهران ایراد شده است. عنوان اولیه این بحث «منابع شناخت از نظر اسلام» بوده است. که استاد پس از برشمردن چند منبع، سیره اولیاء دین را نیز به عنوان یکی از منابع شناخت از نظر اسلام معرفی نموده و از آنجا وارد بحث «سیره نبوی» می شوند. قبل از ورود به این بحث، استاد شهید بحث کوتاهی پیرامون این فکر انحرافی که «ما قادر به پیروی از اولیاء دین نیستیم» می نمایند. این بحث، مقدمه آن هشت جلسه سخنرانی قرار گرفته است. 👈بدیهی است بحث «سیره نبوی» بحثی بسیار گسترده است و اگر کسی بخواهد کتابی در این باب بنگارد چند مجلد قطور خواهد شد، چنانکه استاد در همین کتاب می فرمایند: «چند سال پیش من فکر کردم که در زمینه سیره پیغمبر اکرم کتابی بنویسم به همین سبکی که عرض خواهم کرد. مقدار زیادی یادداشت تهیه کردم ولی هر چه جلوتر رفتم دیدم مثل این است که دارم وارد دریایی می شوم که به تدریج عمیق تر می شود. البته صرف نظر نکردم و می دانم که من نمی توانم ادعا کنم که می توانم سیره پیغمبر را بنویسم ولی ما لا یدرک کله لا یترک کله بالاخره تصمیم دارم به حول و قوه الهی روزی چیزی در این زمینه بنویسم تا بعد دیگران بیایند بهترش را بنویسند». 3⃣بخش سوم این کتاب که «ضمیمه» نام دارد، متشکل از یک سخنرانی و ترجمه صد سخن از پیامبر اسلام (ص) می باشد. سخنرانی مذکور، تاریخچه ای است از زندگی رسول اکرم (ص) و نیز تحلیل سخنانی چند از آن بزرگوار که در هفدهم ربیع الاول مصادف با زاد روز پیامبر (ص) و امام صادق (ع) و در حدود سال 1348 هجری شمسی در حسینیه ارشاد ایراد شده است، و آن صد سخن توضیحی دارد که در همین کتاب ذکر شده http://eitaa.com/elmi_kashan
🕋 معنای وحدت_اسلامی چیست؟ 🔹معتقدین به اندیشه وحدت اسلامی می‌گویند هیچ ضرورتی ایجاب نمی‌کند که مسلمین به خاطر اتحاد اسلامی، صلح و مصالحه و گذشتی در مورد اصول یا فروع مذهبی خود بنمایند، همچنانکه ایجاب نمی‌کند که مسلمین درباره اصول و فروع اختلافی فیمابین بحث و استدلال نکنند و کتاب ننویسند. 🔵 تنها چیزی که وحدت اسلامی، از این نظر، ایجاب می‌کند، این است که مسلمین - برای اینکه احساسات کینه‏توزی در میانشان پیدا نشود یا شعله‏ور نگردد - متانت را حفظ کنند، یکدیگر را سبّ و شتم ننمایند، به یکدیگر تهمت نزنند و دروغ نبندند، منطق یکدیگر را مسخره نکنند و بالاخره عواطف یکدیگر را مجروح نسازند و از حدود منطق و استدلال خارج نشوند و در حقیقت - لااقل- حدودی را که اسلام در دعوت غیرمسلمان به اسلام لازم دانسته است، درباره خودشان رعایت کنند: ادْعُ الی‏ سَبیلِ رَبِّک بِالْحِکمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی هِی احْسَنُ‏. (نحل/۱۲۵) 📌 نتیجه آنکه منظور علمای روشنفکر اسلامی از وحدت اسلامی، حصر مذاهب به یک مذهب و یا اخذ مشترکات مذاهب و طرد مفترقات آنها و ایجاد مذهبی جدید  که نه معقول و منطقی است و نه مطلوب و عملی، نیست؛ منظور از وحدت اسلامی متشکل شدن مسلمین است در یک صف در برابر دشمنان مشترکشان .                                            برشی از کتاب ، مقاله الغدیر و وحدت اسلامی، ص۳ و ۴ http://eitaa.com/elmi_kashan
📌اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه شهید مطهری: 🔖پرورش نیروی تفکر 🔖پرورش حس مسئولیت اجتماعی 🔖پرورش نیروي ایمان و تعبد 🔖پرورش نیروي اراده و اختیار 🔖پرورش جسمی 📌اصول تعلیم و تربیت بر مبنای دیدگاه شهید مطهری : ▫️هماهنگی با فطرت ▪️اعتدال ▫️جامعیت ▪️نیازآفرینی ▫️توازن ▪️هدایت‌خواهی ▫️حکمت‌جویی ▪️بهره‌گیري از اراده ▫️تلازم علم و عقل ▪️تناسب علم و عقل ▫️انسانیت دوستی ▪️تقابل عقل و جهل ▫️ جاذبه و دافعه 📌ارکان تعلیم تربیت از دیدگاه استاد شهید مرتضی مطهری : 📎اهتمام به پرورش فکر و اندیشه انسان 📎پرورش استعدادهای نهفته در وجود آدمی 📎متمکن شدن فضایل اخلاقی و ملکات نفسانی در وجود آدمی و عادت کردن روح انسان به در اثر آموزش صحیح http://eitaa.com/elmi_kashan
✅به همت گروه علمی پژوهشی پایگاه فاطمیه حوزه خدیجه (س) ✅برگزاری مسابقه کتابخوانی(اندیشه های مطهر) ✅برگزیده ای از سخنان شهید(استاد مطهری) 👇 👇 👇 http://stnews.ir/ http://esfahan.stnews.ir/ http://www.belmi-esf.ir 🇮🇷کانال 👇 🆔 eitaa.com‌/shabake_elmi_esfahan http://eitaa.com/elmi_kashan
📚📚📚📚 به مناسبت هفته ی عقیدتی و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری پایگاه زینب کبری (س) به برپایی نمایشگاه آثار این شهید بزرگوار و ارائه ی کتاب ها به صورت امانی و فروشی اقدام کرد.