❌ مقدمهای برای یک #انتقاد_آموزشی 👇
آموزش مجازی در کنار مزایای زیادی که دارد، با چالشها و مشکلاتی نیز همراه است. در زیر به برخی از اساسیترین مشکلات آموزش مجازی اشاره میشود:
1. قطعی و عدم ثبات اینترنت:
یکی از بزرگترین مشکلات، قطع شدن اینترنت و عدم دسترسی پایدار به شبکه است که موجب اختلال در برگزاری کلاسها میشود.
2. کمبود تعامل اجتماعی:
کمبود ارتباطات غیرکلامی و تعامل حضوری با اساتید و همکلاسیها میتواند باعث کاهش احساس ارتباط و همبستگی اجتماعی شود.
3. حواسپرتی بیشتر:
در محیط مجازی، احتمال حواسپرتی بیشتر است؛ بهخصوص زمانی که دانشجویان در خانه و در کنار وسایل سرگرمکننده قرار دارند.
4. نقش فناوری:
نیاز به تجهیزات مناسب و نرمافزارهای خاص برای شرکت در کلاسها، میتواند برای بسیاری از دانشجویان مشکلساز باشد، بهخصوص برای کسانی که به تکنولوژی دسترسی ندارند.
5. عدم توانایی در یادگیری عمیق:
بعضی از دانشجویان احساس میکنند که در یادگیری مفاهیم عمیق و پیچیده در فضای مجازی سختتر است و نمیتوانند به خوبی با مطالب ارتباط برقرار کنند.
6. استرس و اضطراب:
فشار ناشی از قطع و وصل شدن کلاسها و عدم اطمینان از کیفیت آموزش، میتواند به ایجاد استرس و اضطراب در میان دانشجویان منجر شود.
7. مشکلات فنی:
زمانهایی که برنامههای ارتباطی دچار مشکل میشوند یا کیفیت صدا و تصویر پایین میآید، میتواند به یادگیری دانشجویان آسیب بزند.
8. تنوع در سبک یادگیری:
همه دانشجویان به یک سبک یادگیری پاسخ نمیدهند و برخی ممکن است در محیطهای مجازی به خوبی یاد نکنند.
9. کمبود منابع یادگیری:
بعضی از دانشجویان ممکن است به منابع و تجهیزات آموزشی کافی دسترسی نداشته باشند و این عدم دسترسی میتواند به یادگیری آنها آسیب بزند.
10. ارزیابی و سنجش:
ارزیابی و سنجش تواناییهای دانشجویان در فضای مجازی میتواند با چالشهایی همراه باشد و صحت و اعتبار نتایج به دست آمده زیر سوال رود.
این مشکلات میتواند تأثیر بسزایی بر کیفیت یادگیری و تجربه آموزشی دانشجویان داشته باشد.
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
❌ مقدمهای برای یک #انتقاد_آموزشی 👇 آموزش مجازی در کنار مزایای زیادی که دارد، با چالشها و مشکلاتی
#انتقاد_آمورشی
"هوا سرده، کلاسا مجازی! آخ جون! 🤩
مدتی است که مسئولین محترم، به علت یک دلیل بسیار علمی که هنوز روی آن تحقیق نشده، تصمیم گرفتند کلاسهای دانشگاه را به شکل مجازی برگزار کنند. گویا این تصمیم بر اساس یک نظریه عجیب و غریب با عنوان "سرما ممکن است خستگی بیاورد" اتخاذ شده است! انگار تو این مملکت، فقط راه حل مشکلات، بستن همه چیزه! 🙄
حالا از مسئولین محترم که با علم به این دلایل علمی بینظیر تصمیم به مجازی کردن کلاسها گرفتهاند، یک سوال داریم:
آیا آنها هیچوقت در فضای مجازی گشت و گذار نکردهاند و از چالشها و مشکلات آن بیخبرند؟
مشکلات اینترنت، قطعی برق، آنتنهای پرندهی موبایل رو یادشون رفته؟ آیا خبر ندارند که برق و اینترنت خودشان هم برخی اوقات دعوت به شام میکنند و میروند؟ 🤗😉
روح و روان دانشجویان هم که به نظر میرسد برایشان مثل یک بازی کامپیوتری است که میشود هر وقت خواست پاکش کرد. آن همه اضطراب و استرس ناشی از هر بار قطع شدن اینترنت و قالب شدن در حالت "چشمها به صفحهنمایش دوخته" برایشان اهمیتی ندارد؟😇
آیا این مسئولین عزیز یادشان رفته سه سال پیش (ایام کرونا) چه بر سر دانشجویان آمد؟ در آن ایام چقدر سطح علمی دانشجویان بالا رفت که حالا دوباره این روش را امتحان میکنند؟ معلوم نبود در آن ایام چه بلایی سر علم و دانش دانشجویان آمد؟☹
گویا فراموش کردند که کیفیت آموزش حضوری، با یک کلاس مجازی که هر لحظه ممکن است قطع شود، زمین تا آسمان است!
حالا یک سوال دیگر: چرا بهجای تعطیلی دانشگاه، یک کمپین "لباس گرم بپوشیم و گاز کم مصرف کنیم" راه نینداختند؟ با این کمپین هم فرهنگسازی میشد، هم گاز ذخیره میشد، هم دانشجوها از این وضعیت پر استرس نجات پیدا میکردند!
خوش به حال مسئولین محترمی که هیچ نظرسنجی نمیکنند! نه یک سؤال ساده از دانشجویان میپرسند که آیا صدای استاد حین تدریس هنوز هم عین صدای موشکهای جنگی به گوششان میرسد یا نه؟ 😌
خوشبختانه چند نفر از دانشجویان هم هستند که از آموزش مجازی راضیاند، احتمالا آنها یا فرزند دارند، یا شاغل هستند و یا عاشق خوابیدن در کلاس آنلاین! 🤪
با این حال، بیشتر دانشجویان از این وضعیت دلخورند و امیدوارند حداقل در مسائل آموزشی مرتبط با دانشجو، یک نظرسنجی ساده از آنها بگیرند. امیدواریم که روزی برسد که مسئولین از ما سوال کنند: "آیا هنوز هم در فضای مجازی حس میکنید که در حال یادگیری هستید یا بیشتر نیازمند چای و قهوهاید؟" 🤭
با این اوصاف، یک عده از مسئولین و اساتید زحمت کشیدند و درک کردند مشکلات دانشجویان را. درود بر شرفشان! از زحمات و تلاشهای این اساتید و مسئولین قدردانی میکنیم.🥰
#طنز_تلخ
💠 «سلسله نشستهای علمی - تبیینی در راستای همایش بین المللی اندیشههای قرآنی حضرت آیت الله العظمی امام خامنهای(دام ظله)»
💠 نشست ششم: تبیین و بررسی کتاب «حماسه ی ۹ دی»
🗓 چهارشنبه ۱۲ دیماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵ تا ۱۷، سالن اندیشه کتابخانه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم (علیهماالسلام)
🌐 ثبتنام اینترنتی برای حضور در نشست، از طریق لینک زیر در سایت حرم مطهر:
eform.shahecheragh.ir/andisheh
@SHAHECHERAGH
دعاهای قرآنی.pdf
461K
💫 مجموعهای از دعاهای قرآنی بهصورت موضوعی و نموداری
❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
@elmi_shiraz
اهمیت تحقیق و پژوهش.mp3
2.18M
#اندیشه_علماء
ثواب پژوهش بيش از ثواب گريه است...
انسان يك ساعت گريه، پنج ساعت فهم، شش ساعت تحقيق، ده ساعت پژوهش؛ ثواب پژوهش بيش از ثواب گريه است.
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی حفظه الله
@Pajouheshyar
pajouheshyar.com
#سفر_زیارتی
❤️السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا(ع)
✅اردوی زیارتی مشهد مقدس(ویژه دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شیراز)
💠هزینه سفر:۶۰۰ هزار تومان
✳️جهت ثبت نام تا تاریخ ۳۰ دی ماه به واحد فرهنگی دانشکده مراجعه فرمائید.
☑️تاریخ حرکت:بین دو ترم تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴
🔰با توجه به محدود بودن ظرفیت اولویت با کسانی است:
۱_ تا کنون از طرف دانشکده به سفر مشهد مقدس مشرف نشده باشند.
۲_ ترم آخر تحصیلی باشند.
#امور_فرهنگی
#دانشکده_علوم_قرآنی_شیراز
💢هوش مصنوعی های شب امتحان
🔸Typeset
صحبت کردن و چت با جزوه pdf
🔹Sider :
پاسخ به همه سوالات
🔸Quizlet :
ساخت فلش کارت و آزمون های تستی
🔹Notion Ai :
خلاصه سازی سریع مطالب برای یادگیری بهتر
🔸Perplexity Ai :
پیدا کردن اطلاعات کلیدی از مقالات در کوتاه ترین زمان
🔹Explain Everything :
امکان ایجاد ویدیو آموزشی برای مرور سریع درس ها
🔸Notegpt:
تولید جزوه از صوت یا فیلم
🔹Wolfram Alpha :
حل مسائل فیزیک شیمی ریاضی و ارائه راه حل های سریع
#هوش_مصنوعی
#دکترهمت
○┈••••✾•🍀💐☘️•✾•••┈○
کانال دکتر همت در ایتا و تلگرام
🆔 @dr_hemmatt
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
#سفر_زیارتی ❤️السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا(ع) ✅اردوی زیارتی مشهد مقدس(ویژه دانشجویان دانشکده
با سلام به اطلاع دانشجویان خواهر و برادر می رساند با توجه به برنامه ریزی برای سفر مشهد مقدس آخرین مهلت ثبت نام برای این سفر زیارتی پایان وقت اداری روز دوشنبه مورخ ۲۴ دی ماه می باشد.با تشکر
💥 چند تا نکته برای وقتی که از درس خوندن خسته میشی 👇
1. تغییر روش: اگه یه روش درس خوندن رو مدتها ادامه دادی، ممکنه خسته کننده شده باشه. یه روش جدید امتحان کن. مثلا اگه همیشه با صدای بلند میخونی، یه بار با صدای آروم بخون یا اگه همیشه یه جا میخونی، یه جا دیگه امتحان کن.
2. استراحت کوتاه و مکرر: به جای یه استراحت طولانی، چند تا استراحت کوتاه و مکرر داشته باش. مثلا هر 45 دقیقه مطالعه، 15 دقیقه استراحت.
3. تغییر محیط: محیطی که درس میخونی رو عوض کن. مثلا اگه تو اتاق خوابت درس میخونی، به اتاق نشیمن یا یه جای دیگه برو.
4. تمرکز روی بخشهای مهم: همه قسمتها رو با هم نخون. روی بخشهایی که ضعیفتر هستی یا مهمتر هستن تمرکز کن.
5. روشهای یادگیری فعال: سعی کن با روشهای فعال یاد بگیری. مثلا با خلاصه نویسی، سوال پرسیدن از خودت یا تدریس به یه نفر دیگه.
6. با یه نفر دیگه بخون: با یه دوست یا خانواده صحبت کن. شاید با هم درس بخونید و انگیزه بگیرید.
7. غذا و نوشیدنی مناسب: از غذاهای سنگین و نوشیدنیهای انرژیزا که ممکنه تمرکزت رو کم کنن، اجتناب کن.
#تکنیکهای_مطالعه
❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کدام ثروت؟!
✏️ علی خودش زیاد شد و ثروتها را به راه انداخت، قارونها ثروتهاشان زیاد شد و خود را باختند.
📄 #برشی_از_کتاب
📚 رشد
💫 میلاد امیرالمومنین علیابنطالب صلواتاللهعلیه را خدمت حضرت ولیعصر سلاماللهعلیه تبریک عرض میکنیم.
▫️ #عین_صاد
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
📹 کدام ثروت؟! ✏️ علی خودش زیاد شد و ثروتها را به راه انداخت، قارونها ثروتهاشان زیاد شد و خود را
#معرفی_کتاب
📖 روش برداشت از نهج البلاغه
✍ نویسنده: علی صفایی حائری
📜 گفتهها و برداشت استادصفایی درباره قدرت کلام امیرالمومنینسلاماللهعلیه را میتوانید در کتاب "روش برداشت از نهجالبلاغه" مطالعه نمایید. ایشان در بخشی از این کتاب، نوشته است:
💎 " هر كلمهاى را كه على (ع) ادا مىكند تنها به يك گوشه از جامعه نظر ندارد، بلكه نگاه او به تمامى هستى است.
گاهى من در جملههاى على (ع) خودم را مخاطب مىدانم و مىبينم على (ع) دارد با من حرف مىزند.
چنان ديد وسيعى در او هست كه تو هم در آن منظور هستى و اينجاست كه شما با نهجالبلاغهاى روبهرو مىشويد كه مخاطبش نمرده است و گويندهاش خاموش نشده است. كلمهها را با زبان خود على (ع) مىشنويد و آن احساس و آن شور و آن سوزى را كه در على (ع) رخنه كرده است احساس مىكنيد."
📚 کتاب "روش برداشت از نهجالبلاغه"، به همراه کتابهای" روزگار ستمگر" و "غدیر" و " امامت، طرح حکومتی شیعه" آثاری هستند که بیانگر نوع و زاویه نگاه استاد صفایی نسبت به ابعاد وجودیِ امیرالمومنینعلیهالسلام، هستند.
❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
@elmi_shiraz
#اطلاعیه📣
💠 دوره تربیت مربی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
به مدت 3 روز فشرده
🔻آشنایی با چیستی و چرایی و چگونگی
🔻اجرای آن در جامعه
🔻بررسی چالشها
🔻وبیان نو آوری
🔻وانتقال تجارب
🔰 با حضور اساتید از اندیشگاه گام دوم انقلاب اسلامی وابسطه به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتاللهالعظمی خامنه ای(مدظله العالی)
در قالب کارگاه گفتمانی و اندیشه ای
⭕ ویژه فرهنگیان استان فارس
❌ظرفیت محدود
✅ شرایط ثبت نام:
🔸حداکثر سن 40 سال
🔸موثر و کنشگر در محیط کار و آموزشی
🔸دغدغه مند و با انگیزه جهت تبیین گام دوم انقلاب اسلامی جهت نسل جوان
🔸قبولی در آزمون ورودی مورخ ۲ بهمن (منبع متن بیانیه گام دوم)
🔸قبولی در مصاحبه مورخه ۲و۳بهمن
🏆 امتیازات:
1⃣ مجوز تدریس در مرکزهای آموزشی دولتی و غیر دولتی
2⃣ جذب در مجمع مدرسین دبیرخانه معارف انقلاب اسلامی استان فارس
3⃣ به همراه ارائه گواهی تربیت مربی از اندیشگاه گام دوم انقلاب اسلامی
📆مهلت نام نویسی
۳۰ دی ماه
⏳شروع دوره
۴ بهمن ماه بمدت ۳ روز
🚨قابل توجه:
"با دقت ثبت نام بفرمایید
و امکان انصراف بدلیل اشغال ظرفیت ممکن نمی باشد."
⛔ درصورت انصراف تمام هزینه دوره برای هر نفر به عهده فرد می باشد.
ارسال مشخصات به
روابط عمومی
🆔@Vesalenoor313
🔸 اداره کل آموزش وپرورش استان فارس
🔸 دبیر خانه معارف انقلاب اسلامی استان فارس
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
╭──────
🆔 @maarefenghelabeslami
╰────────────