eitaa logo
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
450 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
377 ویدیو
273 فایل
﷽ وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا ﴿١١٤ طه﴾ 🌟 انجمــن‌ علمی‌ دانشکده‌ علوم‌ قرآنی‌ شیراز 🌟 📩 پل ارتباطی و راه تعاملی شما با ما: 🆔️ @elmi_mf
مشاهده در ایتا
دانلود
✨بافناوری دوست باشید‼️ 💠تلفن‌هاي همراه غیر از تلگرام و اینستاگرام قابلیت‌هاي دیگری هم دارند کـه بتوانید ازآن‌ها در دوران دانشجویی استفاده کنید و این دوره از زندگی را باکیفیت بهتری بگذرانید. برنامه‌هاي مسیریاب، تاکسی‌هاي اینترنتی و راهنما‌هاي سرویس حمل‌ونقل عمومی نمونه‌هایي از این برنامه‌ها هستند.👌🏻 ❇️غیر از اینها میتوانید برنامه‌ها و سایت‌هاي تخصصی مرتبط با رشته‌تان را پیدا کنید وبرای آن برنامه ریزی داشته باشید. دانشجویی 🔷@elmi_shiraz
🌖یعطف الهوی علی الهدی اذا عطفوا الهدی علی الهوی، و یعطف الرّأی علی القرآن اذا عطفوا القرآن علی الرّأی 💠 او (حضرت مهدی) خواسته ها را تابع هدایت می کند، هنگامی که مردم هدایت را تابع هوس های خویش قرار می دهند، و در حالی که (به نام تفسیر) نظریه های گوناگون خود را بر قرآن تحمیل می کنند، او نظریه ها و اندیشه را تابع قرآن می سازد.» 📘 🔷@elmi_shiraz
های _ زمان دزد اول بله گفتن به هر چیزی و کسی یا کاری وقتی به کاری بله گفتیم یعنی به اون کارهای دیگه که ممکنه مهمترین کارها و اولویت های مهم برنامه بوده نه گفتیم . بنابراین نه گفتن به غیر از برنامه هامون یه هنره البته گاهی خجول بودن باعث میشه نتونیم راحت نه بگیم. 🔷@elmi_shiraz
💠 کریم باشیم نه کِرم! 🔸 از آن لطایف بیانات جناب این است: این كِرمی كه در چوب است، وقتی كه دارد چوب را می‌ جود خیال می ‌كند که هیچ چیزی لذیذتر از این چوب نیست و هیچ جهانی هم بالاتر از این نیم سانتی متر نیست. گفت: (چو آن کِرمی که در گندم نهان است زمـین و آسـمـانِ او هـمـان اسـت) ♦️از این كرمی كه در گندم است سؤال بكن آسمانت كجاست؟ می ‌گوید نیم سانتی بالاتر است، زمینت كدام است؟ می ‌گوید نیم سانتی پایین تر است. اصلاً لذتی غیر از جویدن آن چوب ندارد، از او وقتی اقلیم و جغرافیا و كره خودش را مطرح كنیم، سقف‌ آن چوب، كفش هم چوب، بیش از یك سانت هم نیست! دین آمده گفته زندگی نكنید، به سر ببرید! ☀️ما بالاتر از ماهیم! بالاتر از آفتابیم! این شمس و قمر بساطش برچیده می ‌شود ﴿إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ﴾ ﴿وَ إِذَا النُّجُومُ انْكَدَرَتْ﴾[تکفیر/۱_۲] هست، اما ﴿یا أَیهَا اْلإِنْسانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلی رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلاقیهِ﴾[انشقاق/۶] انسان كه از بین نمی ‌رود، ما از هر آفتابی بالاتریم! از هر ماهی بالاتریم! بالأخره اینها یك سالی دارند ـ حالا یك میلیارد یا دو میلیارد ـ ما «تا» و «ابد» و «حتی» و «الی» و امثال ذلك نداریم! 🔷@elmi_shiraz
🔵🔴⚫️ (چند جمله برای ) 🔳السَّکَن: منزل 🔻این تسکن؟ کجا ساکن هستی؟ اسکن فی حَیّ المطار؟ در محله(کوی) فرودگاه 🔺و انت تسکن انت؟ تو کجا ساکنی؟ اسکن فی حیّ الجامعة: در کوی دانشگاه 🔸هل تسکن فی بیت؟ آیا توی خانه ویلایی ساکنی؟ نعم اسکن فی بیت: بله 🔹و هل تسکن فی بیتٍ؟ شما چطور؟ لا اسکنُ فی شِقةٍ: نه، من توی واحد آپارتمانی ساکنم ▪️ما رقْمُ شقتک؟ شماره واحدت چنده؟ ۵: پنج 🔹و ما رقم بیتک؟ پلاک خونه شما چنده؟ ۳۵: خمس و ثلاثون 🔹عنوان البیت: آدرس خانه(ما عنوان بیتک؟) این تسکن؟= ما عنوان بیتک؟ ما عنوان سکنک؟(خونه ات کجاست) 🔻بَلدة= شهرک 🔹الدور الارضی: طبقه همکف 🔴مثال: ما هو عنوان بیتک؟ انا اسکن فی مدینة قم- بلدة بردیسان- شارع أنديشة- مُجمَّع گلستان- شقة ٧- الدَور(الطابق) الارضی- رقم ۴ ◾️ چند واژه دیگر: 🔻مُستَوطَن: شهرک صهیونیست نشین مُستوطِن: صهیونیستی که در شهرک ساکن است. 🔹ساحه یا مَیدان: میدان، فلکه 🔸الجامِعة: دانشگاه 🔺المجتَمع: جامعه(فی المجتمع الایرانیه: در جامعه ایرانی) المُجمّعُ السکنیّة: مجتمع مسکونی المجمع التجاریة: مجتمع تجاری ▫️مفرد و جمع: سکن(اَسکان)، دار(دُور)- بیت(بیوت)- منزل(منازل)- شارع(شوارع)- زُقاق(اَزِقّة) _عربی 🔷@elmi_shiraz
📗کتاب «انتظار عامیانه، عالمانه، عارانه» نوشته استاد پناهیان، یک کتاب متفاوت در موضوع مهدویت و انتظاره. 📚 مطالعه این کتاب که به قلم بسیار روان و قابل فهم برای عموم به نگارش در آمده، حتما می تونه معرفت ما رو نسبت به امام زمانمون افزایش بده. 🛒 شما می تونید این کتاب رو در کنار سایر کتابهای استاد پناهیان با ۱۵درصد تخفیف از طریق فروشگاه طعم زندگی خریداری کنید. 💎 آی دی فروشگاه طعم زندگی: @tzendegi_ir 📌 این کتاب رو همچنین می تونید به عنوان یه هدیه ارزشمند به نوجوانها و جوانهایی که باهاشون ارتباط دارید، تقدیم کنید😍 🔷@elmi_shiraz
💠 در چه جاهایی می توانیم فعل را هم به حالت مذکر و هم به حالت مونث بیاریم، اصلا اختیار با خودمون باشه😳 🔷@elmi_shiraz
📗 📌 💠 «قالَ أَ أَقْرَرْتُمْ وَ أَخَذْتُمْ عَلى‏ ذلِكُمْ إِصْري‏‏‏» (آل عمران: 81) 🔹 «اِصر»: تعهّد محکم، پیمان قطعی. 📚 لغتنامۀ تفسیری، ص60 🔷@elmi_shiraz
⚫️🔴🔵 ( چند جمله برای ) 1⃣ ماذا تعملُ؟ چکاره ای؟ اعمل طبیبا: پزشکم اعمل مُمرّضا: پرستارم اعمل صَیدلیّا: توی داروخانه کار می کنم(داروفروشم) اعمل مُهندسا: مهندسم اعمل طَیّارا: خلبانم اعمل مُعلما(مدرسا): معلمم 2⃣ این تدرُسُ؟ کجا درس میخونی؟ ادرس فی کلیّة الطب: توی دانشکده پزشکی ادرس فی کلیة الطَیَران: توی دانشکده هوانوردی ادرس فی کلیّة الصَیدَلة: توی دانشکده داروسازی ادرس فی کلیّة التربیة: توی دانشکده تعلیم و تربیت 3⃣ ماذا ستعمل بعد الدراسة؟ بعد فراغت از تحصیل چکاره میشی؟ ساعمل طبیبا: پزشک میشم 🔷@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 کتابِ ✍ نویسنده: 📜 ناشر: 📑 ۶۱۲ صفحه ✔️ از منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1⃣ در بخش اول کتاب به این پرسش پاسخ داده شده است که آیا هیچ گونه تضاد و تناقضی میان و ما وجود ندارد یا اینکه اساساً دارای دو نوع احساس متضاد (مذهبی و ملی) می‌باشیم؟ 2⃣ بخش دوم حاوی پاسخ به این پرسش است که دین اسلام آنگاه که در چهارده قرن پیش به ایران وارد شد، چه تحولات و دگرگونی هایی در میهن ما به وجود آورد و آیا اصولا ورود اسلام به ایران برای این کشور موهبت بود یا فاجعه؟ فصل «کارنامه اسلام در ایران» در واقع ماحصل و نتیجه نهایی مباحث طرح شده در این بخش است. در این فصل رهاوردهای ارزشمند اسلام برای ایران بیان شده است. 3⃣ بخش سوم پاسخی است به اینکه ایرانیان چه نقشی در راه نشر و بسط تعالیم دین اسلام داشته‌اند و انگیزه ایرانی در این خدمات چه بوده است؟ ✅ «با مطالعه این کتاب خواننده به این نتیجه روشن دست خواهد یافت که «مسائل مشترک اسلام و ایران، هم برای اسلام افتخارآمیز است هم برای ایران؛ برای اسلام به عنوان یک دین که به حکم محتوای غنی خود ملتی باهوش و متمدن و صاحب فرهنگ را شیفته خویش ساخته است، و برای ایران به عنوان یک ملت که به حکم روح حقیقت‌خواه و بی‌تعصب و فرهنگ‌دوست خود بیش از هر ملت دیگر در برابر حقیقت خضوع کرده و در راهش فداکاری نموده است.» 🔷@elmi_shiraz
شریف بعدی در زمان جناب موبایل است و البته تکنولوژی های نزدیک به اون😉 یبار توی خیابون آگاهانه دقت کنید از آدم هایی که در مغازه ها میبینید و یا هر جا چند نفرشون سرگرم موبایل هستند حالا این میتونه فرصت باشه میتونه تهدید باشه خیلی راحت برای اینکه در بیارید که چقدر درگیر موبایل هستید در شبانه روز ،کافیه یه app نصب کنید در مورد مدیریت زمان برای اندرویدی ها quality time و یا برای گوشی های ios نرم افزار مومنت میتونه کمکتون کنه 🎯💐💐💐💐💐 اینجوری معلوم میشه موبایل چقدر روزانه ازتون وقت میدزده آگاه بودن به دزد ها کمک میکنه برای مدیریت😜 🔷@elmi_shiraz
💠انجمن علمی دانشگاه کاشان با همکاری انجمن های علمی سراسر کشور برگزار میکند: «اولین همایش سراسری نظریه های نوین پیرامون علوم قرآن و حدیث» 🔸باحضور اساتید برجسته سراسر کشور🔸 🔹فرصتی بسیار مغتنم و ویژه برای دانشجویان که مستقیم پای صحبت اساتید بنشینند و با اندیشه های نوین آشنا شوند. ⏳زمان: 🍃همزمان با ماه مبارک رمضان از پنجم فروردین ماه لغایت دوازدهم فروردین ماه ساعت ۱۱ الی ۱۲ صبح 🍃از چهاردهم فروردین ماه تا یکم اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۲:۳۰ آدرس کلاس: https://adobe.kashanu.ac.ir:443/hadis-1401 💳شرکت در این همایش "رایگان" است. صدور گواهی منوط به ثبت نام است. لطفا جهت ثبت نام و دریافت گواهی به آی دی زیر پیام دهید. @sammi_7600 "انجمن علوم قرآن و حدیث دانشگاه کاشان" @anj_QH_Kashanu 🔷@elmi_shiraz
※ دعای هنگام فرا رسیدن ماه رمضان • گاهی انتظار دیدن کسی بقدری هیجان‌انگیز و ویژه است، که آدم نگرانِ کیفیتِ زمان بودنش در کنار او می‌شود! می‌خواهد وقتی دست دور گردنش انداخته، وقتی می‌بوسدش، وقتی سر بر سینه‌اش می‌گذارد، وقتی چشم در چشمش می‌نشیند و نگاهش می‌کند، حرفی نزند، فکری از درونش عبور نکند، کاری نکند که خاطره‌ی ملاقاتشان، بوی طاهرِعشق ندهد. • شبیه علی‌بن‌الحسین علیه‌السلام که بمحض حلول رمضان، دلواپسی‌های یک عاشق را از کیفیت ورود به آغوش محبوبش در قالب این دعا، چه زیبا به تصویر می‌کشد ؛ • أللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَآلِهِ، وَجَنِّبْنَا الالْحَادَ فِي تَوْحِيدِكَ  / نگذار از مسیر توحیدت منحرف شوم، • وَالتَّقْصِيرَ فِي تَمْجِيدِكَ / و در ستایشت کوتاهی کنم، • وَالشَّكَّ فِي دِينِـكَ / و در مسیر تو شک کنم، • وَالْعَمَى عَنْ سَبِيْلِكَ  / و کور شوم و راه تو را نبینم، وَالاغْفَالَ لِحُرْمَتِكَ  / و از حفظ حریم تو غافل شوم، وَالانْخِدَاعَ لِعَدُوِّكَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ / و فریب دشمنت، شیطان رانده شده را بپذیرم. و ..... 🔷@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋 وترکیب🍃 اللّهُمَّ، یا الله: منادی مفرد معرفه، مبنی بر علامت رفع ضمه. اجْعَلْ: فعل امر. ثلاثی مجرد. همزه وصل یجعَلُ: فعل دو مفعولی صِیامی: مضاف مضاف الیه(مفعول به اول) فیه: جارمجرور اگر متعلق به اجعل بگیریم. ترجمه، خدایا قرار بده در این ماه روزه ام را روزه‌ی روزه داران. اگر متعلق به صیام که اضافه شده به یاء بگیریم ترجمه می شود. خدایا روزه ی من در این ماه را تبدیل کن به روزه روزه داران. صِیام: مفعول به دوم. مصدر جامد. الصَّآئِمینَ: مضاف الیه مجرور به یاء. اسم فاعل. جمع مذکر سالم. وَ: واو عاطفه، قِیامی فیهِ قیامَ الْقآئِمینَ: همان ترکیب جمله قبل. وَ: عاطفه نَبِّهْنی:عطف به اجعل. فعل امر از باب تفعیل. صیغه 7، فاعل انت مستتر یاء: مفعول به محلا منصوب. نون… نون وقایه. فیهِ: جارمجرور متعلق به نبه عَنْ نَوْمَةِ: جارمجرور متعلق به نبه الْغافِلینَ: اسم فاعل صیغه سوم.. مضاف الیه مجرور به یاء. وَ: عاطفه. هَبْ: فعل امر، وهب یَوهَبُ. که شده یَهَبُ. صیغه 7فاعل انت مستتر. لی: جارمجرور. جُرْمی: مضاف مضاف الیه. مفعول به. فیهِ: جارمجرور. متعلق به هب. یا: حرف ندا جانشین فعل اُنادی. الهَ الْعالَمینَ. مضاف مضاف الیه. منادی مضاف. منصوب. العالمین: مضاف الیه، مجرور به یاء. وَ: عاطفه. اعْفُ: فعل امر. همزه وصل..فاعل انت مستتر. صیغه7.عفو یعفُوُ. عَنّی: جارمجرور. متعلق به اعف. عن+نون وقایه+یاء متکلم. یا: حرف ندا. عافِیاً: منادی شبه مضاف. اسم فاعل مفعول به برای انادی عَنِ الْمُجْرِمینَ: جارمجرور. متعلق به عافیا. المجرمین: ال استغراق، مجرمین: اسم فاعل، مجرور به یاء 🔷@elmi_shiraz
📌 تفاوت و 💠 «إِلهِ النَّاسِ» (الـــنّاس: 3) ▫️[بگو پناه می برم به] معبود مردمان. 🔸«إله» کلمۀ عمومیه و به هر معبودی گفته میشه. 🔹ولی «الله» نام خاصّ خداوند متعاله😊 🔻و به هیچ معبود دیگه ای گفته نمیشه. تفسیری، ص۶۰۴ 🔷@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وترکیب🍃 اللّهُمّ: منادی. قَرِّبْني: فعل امر باب تفعیل، قرب، صیغه۷،انت فاعل مستتریاء، مفعول به فیهِ: جارمجرور متعلق به قربنی إلی مَرْضاتِكَ: جار مجرور متعلق به قربنی مرضاة: مفرد، مجرور به حرف جر. ک: مضاف الیه.ضمیر متصل مجروری. وَ: عاطفه. جَنِّبْني، فیهِ(مانند بالا) مِنْ سَخَطِكَ: جار مجرور متعلق به جنبنی. وَ: عاطفه نَقِماتِكَ: عطف به سخطک وَ : عاطفه. وَفِّقْني: عطف به قربنی فعل امر، صیغه۷ فیهِ: جار مجرور متعلق به وفقنی. لِقِرآئَةِ: جار مجرور متعلق به وفقنی، مصدر، اضافه لفظی به آیات. آیاتِكَ: مضاف الیه، مفعول به برای قرائه، اضافه معنوی ملکیه به ک ک: مضاف الیه بِرَحْمَتِكَ: جار مجرور، متعلق به قربنی. ک: مضاف الیه. یا: حرف ندا. أرْحَمَ الرّاحمینَ: منادی مضاف منصوب ارحم: مفعول به برای انادی، اسم تفضیل راحمین: اسم فاعل، مضاف الیه، مجرور به یاء 🔷@elmi_shiraz
2-sharayet-ziafat-elahi.pdf
199.7K
✨هر مهمانی، ادب و آدابی دارد که والدین ما از کودکی تمام سعی‌شان این بود که یادمان دهند تا کودک بی‌ادبی بنظر نیاییم. ❇️مهمانی رمضان هم ادب و آدابی دارد که شاید کمتر کسی سعی کرده یادمان دهد. ✘ راستی ادب و آداب مهمانی رمضان چیست⁉️ تخصصی رمضان 🔷@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ سلسله نشست های علمی آنلاین "درآمدی به اخلاق قرآنی" 🔴برگزارکننده: انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی و دفتر هم اندیشی استادان دانشگاه با همکاری انجمن های علمی دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، شیراز، اصفهان، الزهرا، معارف اسلامی و ادیان و مذاهب ☑️ با حضور ۸۰ استاد برجسته اخلاق پژوه و قرآن پژوه و ۴ استاد خارجی 📅زمان: ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ و ۱۶:۳۰ و ۲۱ و ۲۲:۳۰ 👈سامانه ثبت نام (رایگان): https://b2n.ir/quransbu 🔷@elmi_shiraz
وترکیب🍃 اللّٰهُمَّ یا اللهُ: منادی مفرد معرفه، مبنی بر علامت رفع ضمه. ارْزُقْني: فعل امرثلاثی مجردصیغه۷، تَرْزُقُ.رْزُقْ.اُرزُقْ+نون وقایه+ یاء متکلم مفعول به اول: فاعل انت مستتر فیهِ:جارو مجرور متعلق به ارزقنی، محلا مجرور. الذِّهْنَ: مفعول به دوم ارزق. وَ: عاطفه. التَّنْبیهَ: عطف به الذهن وَ: عاطفه. باعِدْني: عطف به ارزقنی. فعل امر باب مفاعله. صیغه۷، تُباعِدُ،باعِدْ، فاعل انت مستتر. فیهِ: جارو مجرور متعلق به باعدنی. مِنَ السَّفاهَةِ: جار مجرور متعلق به باعدنی. وَ: عاطفه. التَّمْویهِ: عطف به السفاهه. وَ.. عاطفه غیر عامل. اجْعَلْ: فعل امر عطف به ارزق. لي: جارو مجرور نَصیباً: مفعول به اجعل. مِنْ کُلِّ: جار مجرور، صفت برای نصیبا. خَیْرٍ: مضاف الیه مجرور. تُنْزِلُ: فعل مضارع، ثلاثی مزید، باب افعال، صیغه ۷ فاعل انت مستتر، جمله تنزل صفت برای خیر. فیهِ: جارو مجرور متعلق به تنزل. بِجُودِكَ: جارو مجرور متعلق به تنزل. یا: حرف ندا أجْوَدَ:منادی مضاف منصوب، مفعول به برای اُنادی. الْأَجْوَدینَ: مضاف الیه مجرور به یاء 🔷@elmi_shiraz
❇️حکمت 150 - موعظه ای کامل و جامع 💠وَ قَالَ عليه‌السلام لِرَجُلٍ سَأَلَهُ أَنْ يَعِظَهُ و درود خدا بر او، فرمود: (مردى از امام در خواست اندرز كرد.) 📃لاَ تَكُنْ مِمَّنْ يَرْجُو اَلْآخِرَةَ بِغَيْرِ عَمَلٍ وَ يُرَجِّي اَلتَّوْبَةَ بِطُولِ اَلْأَمَلِ يَقُولُ فِي اَلدُّنْيَا بِقَوْلِ اَلزَّاهِدِينَ وَ يَعْمَلُ فِيهَا بِعَمَلِ اَلرَّاغِبِينَ إِنْ أُعْطِيَ مِنْهَا لَمْ يَشْبَعْ وَ إِنْ مُنِعَ مِنْهَا لَمْ يَقْنَعْ ❇️از كسانى مباش كه بدون عمل صالح به آخرت اميدوار است، و توبه را با آرزوهاى دراز به تأخير مى‌اندازد، در دنيا چونان زاهدان، سخن مى‌گويد، اما در رفتار همانند دنيا پرستان است، اگر نعمت‌ها به او برسد سير نمى‌شود، و در محروميّت قناعت ندارد. البلاغه✨ 🔷@elmi_shiraz