امام على عليه السلام:
قُلوبُ العِبادِ الطّاهِرَةُ مَواضِعُ نَظَرِ اللّهِ سبحانَهُ، فمَن طَهَّرَ قَلبَهُ نَظَرَ إلَيهِ
دل هاى پاكِ بندگان، نظرگاه خداى سبحان است. پس هر كه دل خويش را پاك گرداند خداوند به آن نظر افكند
غررالحكم حدیث6777
@elmikowsar
221002-1416editelow.mp3
35.76M
#کارگاه
«اصول طرحنامهنویسی»
دکتر محمدعلی وطندوست؛
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد مقدّس
📒پژوهش مدرسه علمیه سلیمانیه
مشهد مقدّس
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار
@elmikowsar
📬 خلاصه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟
🔖 خلاصه نویسی یا خلاصه برداری – چنان که از نامش پیداست – یعنی کوتاه کردن یک متن. اما هر نوع کوتاه کردنی رو نمیشه مصداق خلاصه نویسی دانست. 🤔😤
🔖 در خلاصه نویسی حرفهای، باید پیام اصلی متن حفظ شود و از دست نرود.
اما قبل از اینکه نحوه ی خلاصه نویسی رو بیان کنیم، باید بگم: معمولاً خلاصه نویسی با یکی از اهداف زیر انجام میشود:
➊ تکلیف درسی
🔖 بسیاری از اساتید و معلمان از شاگردان خود میخواهند که متنها، مقالات و کتابهای مهم حوزهٔ کاریشان را خلاصه کنند. دانشجو یا طلبه، به خلاصه نویسی ملزم می شود و با این کار به استاد خود نشان میدهد که برای مطالعهٔ آن منبع، وقت گذاشته و نکات کلیدی آن را استخراج کرده است. احتمالاً شما هم در دوران تحصیل خود، خلاصه کتاب زیست، خلاصه کتاب شیمی، کتاب ادبیات و مانند اینها را تهیه و ارائه کردهاید. در دانشگاهها و حوزه ها هم، تهیه و تنظیم خلاصهٔ کتب (خصوصاً اگر کلاسیک یا حجیم باشند) یک تکلیف کاملاً رایج و اغلب همیشگی است.
🔖 لذا یکی از اهداف خلاصه نویسی اجبار و الزام اساتید به این امر هست!
📬 ادامه دارد..
@elmikowsar
هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
#خبر_مرکز
#خبر_استان
🔺 نقش پژوهش های تحصیلی در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت
🔸خانم بهرامی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان #گلستان، در چهارمین اجلاس مدیران و معاونان استانی حوزه های علمیه خواهران در #کرمان، به تشریح نقش پژوهش های تحصیلی در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت پرداخت.
🔹وی با بیان اینکه توسعه اندیشه پژوهشگری در طلاب و اساتید و آموزش و نهادینهسازی روش تدریس پژوهشمحور و طراحی کتب درسی با رویکرد پژوهشی و حل مسئله در دانش اندوزی و ژرفاندیشی طلاب، می تواند نتایج شگرفی در عرصه تعلیم و تربیت رقم زند، نقش پژوهشهای تحصیلی در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت را با ۲ موضوع کلی ذیل تبیین کرد:
۱. کارکرد پژوهشهای تحصیلی در تعمیق آموختههای نظری و دانشی
۲. کارآمدی پژوهشهای تحصیلی در توسعه، ترویج و نظریهپردازی در عرصه علوم اسلامی و انسانی
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
🌐 news.whc.ir
هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
#خبر_مرکز
#خبر_استان
🔺نظامات جامع علمی، پژوهشی و فرهنگی در هندسهای دقیق میتوانند نویدبخش افقی متعالی در حوزه خواهران باشند
🔸خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران در چهارمین اجلاس مدیران و معاونان استانی حوزه های علمیه خواهران در #کرمان، اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت، نظام جامع پژوهش، نظام جامع فرهنگی ـ تبلیغی از جمله نظامات محتوایی است که در یک هندسه ارتباطی و تعاملی دقیق می توانند نویدبخش افقی متعالی در حوزه علمیه خواهران باشند.
🔹وی افزود: بی تردید مرجعیت علمی در فضای سهگانه ترویج، توسعه و تولید علم متناسب با فضاهای علمی استاندارد جهت راهبری دقیق و کنشگری مؤثر محقق نخواهد شد مگر آنکه عناصر مطالعاتی و پژوهشی از بازه زمانی قبل از پذیرش طلاب عزیز و حضور در همه فضاهای آموزشی، تربیتی و فرهنگی حضور جدی و مؤثر داشته باشند.
متن کامل:
https://news.whc.ir/news/131374
#معاونت_پژوهش
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
🌐 news.whc.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از هوش مصنوعی خواستیم حرم حضرت فاطمه رو برامون بسازه
@elmikowsar
کوثر علمی پژوهشی
📬 خلاصه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟ 🔖 خلاصه نویسی یا خلاصه برداری – چنان که از نامش پیداست – یع
📬 در 👈 این پست گفتیم یکی از اهداف خلاصه نویسی ممکن است تکلیف درسی باشد.
🔖 گاهی هم خلاصه نویسی به خاطر
➋ اطمینان از یادگیری ماست.
🔖 خلاصه نویسی ما را وادار میکند یک متن را دقیقتر بخوانیم و بررسی کنیم. همین باعث میشود متن را بهتر درک کنیم. ضمن این که هنگام نوشتن خلاصهٔ متن، راحتتر میفهمیم کدام بخشها را بهتر درک کردهایم و در کدام بخشها ابهام داریم. خصوصاً اگر خلاصه نویسی را از زبان نویسنده انجام ندهیم و بخواهیم متن را از زبان خودمان بنویسیم.
🔖 افراد بسیاری به تجربه آموختهاند و این گزاره را تأیید میکنند که خواندن، برای به خاطر سپردن و درک مطلب، کافی نیست! 🚷 و بازنویسی و خلاصه نویسی است که میتواند فرایند یادگیری را تکمیل کند. 👌
🔖 در ضمن خلاصه نویسی، چون یک مرحله پردازش ذهنی هم به رونویسی اضافه میکند، قاعدتاً اثر عمیقتر و ماندگارتری دارد. 👀💪
📬 ادامه دارد...
#پژوهش
#روش_مطالعه
#خلاصه_برداری (۳)
#یادداشت_برداری
#اطلاعات_پژوهش
بازنشراز کانال مهارت پژوهشگری
@pajohesh_esfahan
✨✨
@elmikowsar
هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
🌷بسم رب الشهدا🌷
حلقوم ها را میتوان برید اما فریادها را هرگز، فریادی که از حلقوم بریده برمیآید، جاودانه میماند. شهید سید مرتضی آوینی
🔻مراسم گرامیداشت شهید مهدی فلاحت پور و خبرنگاران شهید غزه که توسط جنایتکاران صهیونیست به شهادت رسیدند
با حضور تشکل های مردمی ، رسانه های داخلی و خارجی
همزمان با بزرگداشت سالروز شهادت راوی فتح شهید طالبی و عملیات طریق القدس
🔻شنبه چهارم آذر ماه ساعات ۱۵ الی ۱۷
🔻تهران خیابان طالقانی لانه جاسوسی
🔻#من_هم_رسانه_غزه_هستم
🔻همه ، رسانه مقاومت باشیم
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
🌐 news.whc.ir
✨پیشبینی چگالی خنثی در طوفان ژئومغناطیسی با روشی جدید/انتشار مقاله استاد ایرانی در نشریه «نیچر»
✨عضو هیات علمی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران بر اساس تلفیق دادههای ماهوارهای با یک مدل تجربی ترموسفری و با استفاده از روش «کالمن فیلتر» گروهی، توانست چگالی خنثای ترموسفر را در شرایط طوفان ژئومغناطیسی پیشبینی کند.
@elmikowsar
💢جایزه ملی پژوهشهای برتر روابط فرهنگی بینالمللی اوایل آبان فراخوان خود را منتشر کرده است. با فرارسیدن آذرماه، فرصت ۳۰ روزه پیش روی پژوهشگران کشور در حوزه فرهنگ و بینالملل برای ارسال آثار قرار دارد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین دوره جایزه ملی پژوهشهای برتر روابط فرهنگی بینالمللی در زمینههای تالیف و ترجمه کتاب، تالیف مقاله، پایان نامه، تحصیلات تکمیلی و گزارش سیاستی آثار را ارزیابی خواهد کرد.
شناسایی آثار علمی تولیدشده مرتبط با روابط فرهنگی بینالمللی جمهوری اسلامی ایران و بهرهگیری از نتایج پژوهشی و مطالعاتی در حوزه سیاستپژوهی دیپلماسی فرهنگی کشور و نیز معرفی آثار برتر، از اهداف برگزاری نخستین جایزه ملی «پژوهشهای برتر روابط فرهنگی بینالمللی» است.
@elmikowsar