eitaa logo
مدرسه راهبری علم و عمل
391 دنبال‌کننده
286 عکس
43 ویدیو
11 فایل
مدرسه راهبری علم و عمل خانه‌ای برای راهبران دینی جوان http://elmvaamal.ir @Leadership_school
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 حجت‌الاسلام قرقچی، دبیر گردهمایی نهال قدکشیده: 🔶 «حوزه علمیه تهران یک زیست‌ و ساختار متفاوت از حوزه علمیه قم را می‌طلبد؛ به همین جهت نمی‌توان این دو حوزه به اصطلاح با یک چوب زد! بلکه حوزه علمیه تهران نیاز دارد برای پیشرفت خود از حوزه علمیه قم مستقل شود.» 👉 https://eitaa.com/elmoaamal98
🔰 حجت‌الاسلام محمودخانی، نماینده مرکز راهبری برهان: 🔶 «مرکز راهبری برهان در سال ۹۹ با هدف پیشرفت دادن عقلانیت حوزوی در فرایند تحقق احکام دین تاسیس شد و تلاش می‌کند تبدیل به حلقه واسطی بین حوزه و حاکمیت باشد.» 👉 https://eitaa.com/elmoaamal98
به‌نام خدا 🔸مطروحه‌ای در دیدار با 🔴 نسبت با در فرآیند (۱) بنده چند جمله است که ادامه‌ی سخن، توضیحِ این جملات خواهد بود: اگر درست مطالعه شود؛ است. اگر خوب فهمیده شود؛ است. اگر خوب دیده شود؛ پایگاه ، و در جمهوری اسلامی است. اگر به درستی ملاحظه شود؛ زمین مستعد سترگ است. ، اگر بازخوانی شود، حلقه‌ی مفقوده‌ی حرکت بالنده به سمت و سوی است. این جملات را می‌گوید که سال‌ها را نیز درک کرده است ولی نهایتاً را برای سربازی در راه انقلاب اسلامی انتخاب نموده است. این جملات راهبردی را از شروع می‌کنم. از نقطه‌ای که به نظرم نقطه‌ی شروع مؤثر در دهه‌ی پیش رو خواهد بود. در فرآیند تولید ، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. این ، که فرنگی‌ها به آن می گویند، همان است که را دریافت کرده و و تمدنی تولید می‌کند. - علی‌رغم همه‌ی کج‌روی‌های ناشی از غرب‌پذیری - هنوز تمامی تولید دانش و اندیشه را دارست؛ از مؤلفه‌های فرهنگی مثل سبک زندگیِ پژوهش‌گر و دانشمند گرفته تا مؤلفه‌های علمی مانند ، و . اما چرا با این سرمایه، امروز، باز هم نمی‌توانیم دانش تولید کنیم؟ نکته‌ی مهم در این است که وقتی توسط یک و یک عقلانیت خاص به تبدیل شد، دستگاه فکری دیگر توان آن مسئله را نداشته و بهتر بگویم، چه‌بسا توان آن مسئله را نیز نخواهد داشت. به بیان ؛ هر کارخانه‌ای با مواد اولیه‌ای کار می‌کند که برایش تعریف شده است. هر ماده‌ی اولیه‌ای را نمی‌توان به هر کارخانه‌ای داد و محصول یکسان خواست. امروز، مسئله‌ی مهم در کارخانه‌ی تولید نرم‌افزارهای تمدن اسلامی، یعنی - که از مایه می‌گیرد و تا امتداد می‌یابد - این است که خودش مستقیماً به متصل نیست. ؛ مشکل ، و سپس است. مسئله‌ای که به زبان زیست‌بوم دانش حوزوی تولید شده باشد. هذا . و اما ؛ تبدیل نیاز به مسئله در دستگاه تولید دانش دینی و تولید پاسخ برای مسئله‌ها نیازمند است: این پیوستار، هستند؛ متخصصانی که دست آن‌ها در کار است و علاوه بر این، را نیز به خوبی می‌فهمند؛ حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان، از این منظر، برای حوزه_تهران اهمیتی دوچندان خواهد داشت. ، هستند که با جامعه آشنایی علمی و تخصصی دارند؛ این بخش از پیوستار، با متخصصین عرصه‌های مورد نیاز نهضت هستند و نزدیک دارند. ظرفیت عظیم طلاب ورودی از دانشگاه‌ها گنجینه‌ی ارزشمند این بخش از پیوستار است و با این هویت جدید، سرگردانی‌های زیادی از این پدیده‌ی عظیم نیز رفع خواهد شد. ، هستند که آن‌ها ویژگی مهم آنهاست. این فضلای ارزشمند که در همه‌ی حوزه‌های مبارکه - اعم از قم و مشهد و تهران و اصفهان و نجف و در اقصی نقاط بلاد - در همین زمان حضور دارند، سرمایه‌ی عظیم اسلامی در جهان امروز ما هستند. و ، حوزه‌های علمیه است که مبتنی بر تراث ارزشمند اسلامی عمیقاً تفقّه می‌کنند ... ✍ مصطفی جلالی 👉 https://eitaa.com/elmoaamal98
🔰خانم اسفندیاری، معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران: 🔶 «نزدیک به ۴۵ انجمن زن و خانواده در مدارس علمیه خواهران استان تهران مدت یک‌سال است که در زمینه‌های تربیت، دوره‌های مددکاری خانواده، دوره‌های شیوه کاهش طلاق و تعارضات خانوادگی تشکیل و در حال کنشگری اجتماعی است.» 👉 https://eitaa.com/elmoaamal98
🔰 آقای عباسقلی، نماینده تشکل طلبگی مدرسه حضرت عبدالعظیم (ع): 🔶 «یکی از مشکلات در حوزه تهران، فعالیت جزیره‌ای و پراکنده تشکل های مختلف طلبگی است. معمولا ما به عنوان تشکل‌های حوزه تهران، عملیات مشترکی با هم تعریف نمی کنیم!» 👉 https://eitaa.com/elmoaamal98
🔸 مطروحه‌ای در دیدار با 🔴 نسبت با در فرآیند (۲) ... و اما ! جایی است که از به عهده‌ی او و اوست: : متخصّصینی که هویت طلبگی یافته‌اند و : طلبه‌هایی که زبان تخصص‌های متصدی رفع نیاز عینی نهضت را به خوبی می‌فهمند. این مأموریت، سازنده‌ی ای برای است. با این علمی می‌تواند در حوزه‌های علمیه باشد. آنچه امروز را رقم می‌زند اولاً تغییر مکرر برنامه‌ها و کتب درسی نیست، از است که آن هم ناشی از برای است. این مدخلی است برای وحدت حوزه و دانشگاه و ذوب این دو نهاد علمی سترگ در یکدیگر. این هویت، روح تحقق است. هویتی که نقطه‌ی پیوند حوزه و دانشگاه را نه حضور پرتعداد و صرفاً آموزشی روحانیون در دانشگاه؛ یا دانشگاهی شدن هویت حوزویان؛ که میان حوزه و دانشگاه می‌داند. بدیهی است این هویت پرثمر به سرعت خواهد توانست به نقش‌ها و اثر‌گذاری‌های تربیتی حوزویان در جامعه‌ی نخبگانی دانشگاهی نیز ارتقاء یابد. ما عمیقاً معتقدیم در میانه‌ی اسلامی رقم می‌خورد و بزرگ شدن بیرون از دایره‌ی را تورم شخصیتی می‌دانیم نه رشد. با این هویت جدید می‌تواند باشد. تقویت حوزه‌ی انقلابی و انقلابی شدن حوزه به است نه با برگزاری همایش‌های کم‌مایه و سخنرانی‌های تکراری و شعاری. حوزه‌ای انقلابی است که همچون پدری دلسوز از انقلاب به مثابه‌ی فرزند خود در عرصه‌های مورد نیازش پشتیبانی کند. پاسخ؛ است؛ حوزه‌ای که در این هویت علمی جدید، مربی نسلی است که نیازهای عینی جامعه را بصورت علمی درک می‌کنند؛ آن‌ها را به مسئله‌هصای علمی حوزوی تبدیل می‌کنند، به اشتراک می‌گذارند، ‌توسعه می‌دهند و به پاسخ‌های اولیه می‌رسانند، و در تعامل سازنده و هم‌دلانه با سایر مراکز حوزوی پاسخ‌های نهایی را تولید می‌کنند. این،‌ در نگاه ما، نقطه‌ی شروع أثرگذار تحول در همه‌ی حوزه‌های علمیه است. ✍ مصطفی جلالی 👉 https://eitaa.com/elmoaamal98
🔰 آقای فلاح، نماینده طلاب مدرسه دارالحکمة: «از علل عدم توفیق طرح‌های تحولی در برخی مدارس، به کارگیری مسئولین محافظه‌کار و ناآشنا با تحول است؛ که همین امر موجب سردشدن انگیزه طلاب در طول زمان هم‌ می‌شود.» 👉 https://eitaa.com/elmoaamal98
🔰 حجت‌الاسلام والمسلمین سهرابی، معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی: 🔶 «نزدیک‌ترین راه در زمینه رسیدن به حوزه مطلوب نقد منصفانه و تبادل تجربیات است. باید در فضایی قرار بگیریم که اهمیت باهم بودن و اضطرار نیاز به یکدیگر را درک کنیم تا بتوانیم در مقام عمل، اقدامات جمعی مؤثری را رقم بزنیم.» 👉 https://eitaa.com/elmoaamal98
🔰مرکز نیمه تخصصی مصباح الهدی(ع) 🔹ویژه طلاب پایه‌های سوم به بالای 🔸با اشراف اساتید برجسته‌حوزه‌تهران‌و‌قم 🔸دوره مقدماتی استاد : حجة الاسلام والمسلمین یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۸ 🔸 شهید صدر استاد : حجة الاسلام والمسلمین دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۸ 🔸 کاربردی کردن علوم زیرساختی اجتهاد استاد : حجة الاسلام والمسلمین سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۸ 🔹 و انتخاب تخصصی (آشنایی با گرایش های مختلف حوزوی و استعدادیابی توسط مشاورین ارشد قم) 🔹دیدار با علماء (ملاقات با اساتید برجسته حوزه و استفاده از درسی و فردی اساتید با سابقه) 🔹فراهم بودن شرایط تدریس، تبلیغ، مربیگری، و شرکت در و دوره‌های تربیت مربی و مبلغ فرهنگی 🔰جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی، پایه تحصیلی و حوزه‌ای که در آن تحصیل میکنید را به آیدی @admin_mesbaholhoda1 ارسال نمایید. ✅مهلت ثبت نام : ۱۵ مهر ماه 🔸مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (مجموعه فرهنگی سرچشمه) کانال مرکز نیمه تخصصی مصباح الهدی‌(ع) https://eitaa.com/joinchat/3150381251Cf9b1f99eaa
✅ مدرسه راهبری برگزار می‌کند: 🔶 فصل سوم درس‌گفتار 👈 با موضوع: «مبانی فقهی و حقوقی ولایت فقیه» 🔷 توسط: حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی ✔️ ویژه طلاب سطح ۳ و ۴ 🔰 مزایای شرکت در دوره: 🔸اعطای گواهی پایان دوره 🔸معرفی به عنوان پژوهشگر فقه سیاسی به مراکز پژوهشی مرتبط 🔸حمایت از شرکت کنندگان و تقریرنویسان دوره ❗علاقه‌مندان جهت می‌توانند با شماره 09103136066 تماس حاصل فرمایند.
آن اسلحه که تو را چنین پَرپَر کرد از موج دروغ ها مسلح شده بود... 🏴 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا