💠 متن بیانات #آقای_بیگی مسئول بسیج #مدرسه_صدر در دومین هماندیشی #نهال_قدکشیده
بسم الله الرحمن الرحیم
🔸 نکات بسیاری از دیدار #ششم_شهریور_نود_و_شش قابل استخراج است. اما بی مقدمه به نظر میرسد آنچه نقطه مرکزی این بیانات ارزشمند می باشد، یک جمله تکراری اما بسیار عمیق است. جمله ای که از سال های ابتدایی طلبگی به گوشمان خورده و کم و بیش فهمیده و نفهمیده تکرارش کرده ایم:
«مجموعه روحانیت، کارش ادامه کار انبیاء است؛ با این دید باید کار روحانیت را نگاه کرد.» تمام حرف در همین دو جمله موجود است.
🔸 پیامبر، «طبیب دوار بطبه» میباشد. طبیعتا این طبابت لوازمی دارد. از جمله اتصال به وحی به لحاظ علمی و به لحاظ روحی. پیامبر، نیاز به شناخت بیماری های مردم دارد. پس باید مردم جامعه اش را بشناسد و درد آنها را بفهمد. دلش برای مریض شدن آنها بسوزد.
پیامبر، باید جامعه را به سمت توحید حرکت دهد. باید طرح توحیدی اداره جامعه را داشته باشد و در اجرای آن مجاهده نماید. حرکت دادن جامعه به سمت توحید کار هر کسی نیست. از میان غیر معصومین، امثال خمینی هایی باید باشند تا این حرکت گسترده و رفیع را سرعت ببخشند. در زمان امام هم کسانی بودند که میخواستند تاثیری بگذارند اما «اینها نتوانستند تاثیر قابل توجهی در پیشرفت این مبارزه یا در ایجاد این حرکت عظیم بگذارند. آن کسی توانست که -مثل امام- در حد نصاب کامل بود.»
🔸 شناخت جایگاه نبوت، نقشه راه وارثان ایشان یعنی علماء و روحانیون را مشخص خواهد کرد.
🔸 کار تشکیلاتی هم که مورد اشاره رهبر معظم انقلاب در دیدار ۶ شهریور بوده است، در همین منظومه قابل فهم می باشد. تشکیلات، تجمیع اندیشه ها و نیروها به سمت اهداف است. این تجمیع برای هر تشکیلاتی قدرتی افزون تر از کار یک فرد به همراه دارد. تحریک جامعه به سمت توحید در زمانه ما قطعا نیاز به تجمیع و جهت دهی نیروها و اندیشه ها دارد.
🔸 فارق از ضرورت تشکیلات، آنچه مهم است، آموزش کار تشکیلاتی است. این آموزش صرفا از طریق کلاس درس و مشورت و ... حاصل نمی شود. لازم است تا طلابی که ضرورت کار تشکیلاتی را متوجه شده اند، ورود های عملیاتی به این عرصه داشته باشند. زیرساخت اینگونه فعالیت ها را به نظر باید حوزه¬هایی که سطح یک را دارند فراهم نمایند.
این آموزش ها که باید به جهت کسب تجربه طلاب در عرصه ی تشکیلاتی بدون جهتگیرهای جدی به سمت خروجی های عملیاتی صورت بگیرد، بسیاری از موانع جدی پیش روی تشکلهای بزرگتر را کاهش خواهد داد.
🔸 بسیج حوزه علمیه مشکوه (صدر) در بهمن ماه سال ۹۶، ضمن توجه به اهمیت و نقشی که بسیج طلبگی در ساختن تشکل های طلبگی می تواند ایفا کند، با هدف گذاری کلان «تجمیع تمام نیروها بر سر تکالیف» آغاز به کار کرده است.
🔸 این تشکل وظیفه اصلی خود را بیش از ارائه خروجی عملیاتی، زمینه سازی برای افزایش تجربیات تشکیلاتی می داند.
🔸 اما واضح است که کسب تجربه، بدون خروجی مشخص، امکان پذیر نمی باشد. به علاوه خروجی ها باید هدفمند و جهت دار باشد. لذا با توجه به مشورت هایی که صورت گرفت، موضوع «عدالت اجتماعی» به عنوان محور عملیاتی و مطالعاتی بسیج انتخاب شد و اکثر فعالیت های بسیج، با جهت گیری به سمت «عدالت اجتماعی» دنبال گردید.
🔸 از جمله فعالیتها می توان به برگزاری دوره مطالعاتی «عدالت اجتماعی»، برگزاری جلساتی با حضور کارشناسان اقتصادی و اجتماعی در موضوع عدالت، تشکیل کارگروه جهادی حوزه و برگزاری اردوی جهادی در مناطق زلزله زده کرمانشاه و دو عملیات جهادی داخل تهران اشاره کرد.
🔸 در ادامه ی محور «عدالت اجتماعی» و با توجه به نیازهای جامعه در فضای اقتصادی، چند طرح که مربوط به فعالیت داخل مساجد بود کلید خورد و هنوز درحال پیگیری است.
🔸 همچنین طرح هایی در عرصه ی فعال کردن مطالبات مردمی و جهت دهی به آنها در دست بررسی است. به علاوه طرحی ناظر به توانمندسازی طلاب در عرصه های تربیتی و کسب تجربیات تربیتی، تحت عنوان حوزه دانش آموزی مصباح اندیشه موجود است که توضیح هر کدام از این فعالیت ها خارج از مجال این متن است.
🔸 به هر حال روحانیت امروز باید به عرصه ی مشکلات واقعی جامعه ورود کند و پیش از ورود آنها را بشناسد. این ورود واقعی بدون متشکل شدن امکان پذیر نیست. و کارتشکیلاتی بدون آموزش دیدن نیروها، بسیار دشوار خواهد بود. مشکلات حوزه نیز صرفا با فریاد زدن و مطالبه از مسئولین حوزه حل نخواهد شد بلکه اگر طلاب با برنامه¬ریزی درست، کارهای درستی را تعریف کنند و در جهت عملیاتی کردن آنها مجاهده کنند، حوزه خود به خود متحول خواهد شد. چه برخی بزرگترها بخواهند چه نخواهند. لذا به نظر می¬رسد باید ریشه بسیاری از مشکلات را در برخی عدم مجاهده¬ها یا تلاش های بی هدف دانست.
#ششم_شهریور_نود_و_شش
#دومین_هماندیشی_نهال_قدکشیده
@khanehtollabtehran
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
.
دو نقطه ضعف در مجالس عزادارى!
❗️يكى از نقاط ضعف اين است كه معمولًا، هم صاحبان مجالس و هم مستمعين آن چيزى را كه مىخواهند ازدحام جمعيت است. اگر جمعيت ازدحام بكند راضى است، اگر جمعيت ازدحام نكند راضى نيست. اين، نقطه ضعف است. اين جلسات كه براى اين نيست كه جمعيت ازدحام بكند يا نه! مگر ما مىخواهيم سان بدهیم؟ مگر ما مىخواهيم رژه برويم؟
هدف چيز ديگرى است. هدف آشنا شدن با حقايق و مبارزه كردن با تحريفات است.
🔷 گوينده در مقابل اين نقطه ضعف قرار مىگيرد، چه بكند؟
اگر بخواهد با اين نقطه ضعف مبارزه كند، حقايق را به مردم بگويد، با تحريفات مبارزه كند، با هدف صاحب مجلس و هدف مستمعين كه از جمع شدن دور يكديگر و از شلوغ شدن و از اينكه خودشان را با هم زياد ببينند خوششان مىآيد، جور درنمىآيد. و اما اگر بخواهد از اين نقطه ضعف استفاده كند، فقط در اين فكر است كه ما چه كار بكنيم كه جمعيت بيشتر جمع بشود. اينجاست كه يك عالم سر دوراهى قرار مىگيرد: از اين نقطه ضعف استفاده كنم، بهرهبردارى كنم، به عبارت ديگر روى دوش اين جمعيت سوار بشوم، حالا كه اينها اين قدر احمق و نادان هستند و چنين نقطه ضعفى دارند، من هم از همين نقطه ضعف استفاده كنم؟ يا علىرغم اين نقطه ضعف، من با آن مبارزه كنم، بروم دنبال حقيقت، چه كار دارم به اينكه اجتماع مىشود يا اجتماع نمىشود .
❗️نقطه ضعف دوم عوام الناس در مجالس عزادارى اين مسأله شور و واويلا بپا شدن است. بايد منبرى حتماً در آخر ذكر مصيبت كند و در اين ذكر مصيبت هم نه تنها مردم اشك بريزند، اشك بريزند قبول نيست، بايد مجلس از جا كنده بشود، بايد شور و واويلا بپا بشود! من نمىگويم مجلس از جا كنده نشود، من مىگويم اين نبايد هدف باشد.
✅ من مىگويم اگر كسى در آن مسير صحيح با بيان حقايق و واقعيات بدون آنكه يك روضه دروغى بخواند، بدون اينكه جعلى بكند، بدون اينكه تحريفى بكند، بدون اينكه براى امام حسين اصحابى بسازد كه در تاريخ نبوده و خود امام حسين آنها را نمىشناسد چون وجود نداشتهاند، بدون آنكه براى امام حسين فرزندانى ذكر كند كه چنين فرزندانى در دنيا وجود نداشتهاند، بدون اينكه براى امام حسين دشمنانى در كربلا با نام و نشان بسازد، كه اصلًا چنين كسانى وجود نداشتهاند، اگر اشكى از روى صداقت و حقيقت ريخت، شور و واويلا هم بپاشد، مجلس هم كربلا شد، بسيار خوب؛ ولى وقتى كه نبود، آن وقت ما بايد با امام حسين بجنگيم، دشمنى كنيم؟ دروغ ببنديم؟ دروغ بگوييم؟!
📚 استاد شهید مطهری، حماسه حسینی، ج 1 ص 115 (با تلخیص)
@motahari_ir
💠 متن بیانات #آقای_تقیپور نماینده قرارگاه جهادی #مدرسه_خاتمالأوصیاء دررابطه با دومین هماندیشی #نهال_قدکشیده
🔸 ️چهل سال است که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد. و آن نهال کوچک دیروز تبدیل به درختی قوی و تنومند شده که طوفان های زیادی را پشت سر گذاشته و از حوادث وابتلائات گوناگونی سربلند بیرون آمده.
🔸 اصلی ترین قاعده انقلاب اسلامی حوزه علمیه است، که انقلاب در مهد آن پرورش یافت و بزرگ شد. اما هرچه جلو رفتیم واین درخت تنومند تر می شد، و بیشتر شاهد میوه های آن بودیم، حوزه، این هویت ۱۳۰ ساله برای حل مساله هایش، تعمیق و تحکیم ریشه هایش، توسعه روح آن و رشد ایده هایش، برای نشر آرمان ها و عملی کردن وعده هایش اگرچه مانند جانی در جسم بود اما شاید بتوان گفت نتوانست پا به پای آن رشد کند و با آن بخوبی بیامیزد. به همین جهت این پیکر ۴۰ ساله را دچار نارسایی ها و کمبودهایی می بینیم که با درمان های مقطعی بهبود نمی یابد و ز آستین طبیبانش هزار ... .
🔸۲۹ سال گذشت. سال ۱۳۹۶ امید تازه ای به فضای #طلاب_جوان دمیده شد، این بار مخاطب سخنان آقا بزرگان و مسئولین حوزه نیستند بلکه طلاب جوان، همان نهال های قد کشیده بوستان امامت و ولایت هستند آن هم پیرامون مسألة مهم و حیاتی ایجاد حوزه مطلوب.
🔸 این بار آقا فرمودند: *حوزه را اراده شما میسازد،*
*اراده_ شما_ طلاب جوان*
سوال: چگونه حوزه مطلوبمان را بسازیم،
*شما سرمایه هایی دارید، انگیزه، میل، وضوح غایت ومطلوب *
اما با این ها چگونه میشود حوزه را ساخت آن هم حوزه مطلوب و ایده آل را،
پاسخ: *مبارزه، باید مبارزه کنید.*
⭕️
🔸 تا اینجا که سخنان آقا را خواندم برایم سوال شد که برخی بسی مبارزه کردند و شعار تحول دادند و.... چه شد؟ هیچ.
تا اینکه در ادامه به این جمله رسیدم: *مبارزه یعنی تلاش، مجاهدت. هم فکری کردن و متشکل شدن. *
آری راه را اشتباه رفته ایم.
در نهایت وقتی به صدر و ذیل جملات آقا توجه کردم به یک فرمول دست یافتم:
حوزه مطلوب با اراده ما ساخته میشود و ظرف جمع شدن این اراده ها تشکیلات است.
🔸 اما اهمیت و ضرورت کار تشکیلاتی، همه ما میدانیم که کار جمعی خوب است. سفارش شده، باعث تسهیل در رسیدن به هدف میشود و... اما چرا کار جمعی نمیکنیم؟!؟!؟ مشکل چیست؟
🔸 به نظرم اگرچه در مورد کار تشکیلاتی مطالعه نداشته ایم و این خود کافی است که آنرا نشناسیم و به آن تن ندهیم اما علاوه بر آن قرائت های متفاوتی هم از آن ارائه می دهیم و حاضر هم نیستیم روی آن همفکری کنیم. این یکی از اسباب جمع نشدن ما است.
🔸 یک سبب دیگر این است که جمع شدن افراد دور هم، آن هم در حوزه که همه روحیه فردی دارند - یا به اصطلاح من روحیه اجتهادی دارند- کار بسیار مشکلی است. ما باید یاد بگیریم، در کنار هم و با هم بودن را. پس فردگرایی را باید کنار گذاشته و مرز انزوا و اجتماع را دوباره تعریف کنیم.
🔸 به نظرم یکی از مهمترین اسباب متشکل نشدن ما، ندانستن فواید آن و غایاتی است که با آن بدست می آیند و طبیعتا اگر ندانیم به چه دردی میخورد پس از اندکی رهایش می کنیم.
🔸 اما از همه اینها شاید مهمتر لمس و وجدان نکردن ضرورت کار تشکیلاتی در عینیت زیست طلبگیمان و در مقام عمل باشد که آن هم بواسطه دیوارهایی است که گاه از سر ترس و گاه از سر وسواس و گاه تکبر، به دور خودمان کشیده ایم.
#یادبود_ششم_شهریور_نود_و_شش
#دومین_هماندیشی_نهال_قدکشیده
@khanehtollabtehran
مدرسه راهبری علم و عمل
💠 متن بیانات #آقای_تقیپور نماینده قرارگاه جهادی #مدرسه_خاتمالأوصیاء دررابطه با دومین هماندیشی #نه
... ادامه:
🔸 اما پیرامون گروه جهادی حوزه علمیه خاتم الاوصیاء عجل الله تعالی فرجه الشریف:
گروه ما بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ تشکیل شد. آن جا بود که متوجه شدیم و لمس کردیم که کار بدون تشکیلات پیش نمی رود که داستان مفصلی دارد. بعد از آن بود که خواستیم تا متشکل شویم، اما با چه موضوعی؟ برای چه مسائلی؟ با چه هدفی؟
🔸 تصمیم گرفتیم تمام سخنان آقا را با طلاب مطالعه کنیم، تا میدان مبارزه خودمان را بهتر بشناسیم که نتیجه اش کلاسی با اسم "بازخوانی اندیشه مقام معظم رهبری درباره حوزه و روحانیت" شد.
🔸در این مدت هم دست روی دست نگذاشتیم، چارتی کشیدیم و تقسیم وظایفی انجام دادیم و نقشه کلی ترسیم کردیم. و دو میدان برای شروع فعالیت انتخاب نمودیم البته با رعایت این سیاست کلی که کار تشکیلاتی نباید با درس خواندن که رسالت اصلی ما است متزاحم باشد بلکه باید ایندو را بصورت هم افزا داشته باشیم:
۱. نقش آفرینی درونی
در این بخش مسائل درون حوزه خودمان را مطرح میکردیم و دنبال راه حل بودیم که بیشتر در سه عرصه فرهنگی، علمی و سیاسی خلاصه می شد. از تلاش برای تقویت و توسعه فعالیت دراستی و علمی خودمان و حوزه گرفته تا فعال کردن برد مدرسه، پخش مستند، آسیب شناسی های مختلف و... . و الان هم ایده ها و برنامه هایی که پاسخی به نیازهای واقعی حوزه خودمان باشد را در دستور کار داریم.
۲. نقش آفرینی بیرونی
در این بخش سعی شد فعالیت هایی بیرون از حوزه و در نسبت با مردم انجام بدهیم که علاوه بر انجام وظایفمان در این زمینه بتوانیم واقعیت های جامعه را لمس کرده و حال مردم را از نزدیک درک کنیم. از بازدید از آسایشگاه جانبازان گرفته، تا دیدا از خانواده شهدا و جانبازان و... . و در حال حاضر هم به دنبال گسترش آنها در دیگر قالب ها و فضاها هستیم البته با رعایت زمان.
اکنون در حال تدوین اساسنامه و دیگر کارهای ساختاری هستیم. کاستی ها و نقایص کار ما زیاد است که انشاالله با عنایت حضرت صاحب العصر عجل الله تعالی فرجه و یاری دوستان، به دنبال تدارک آنها هستیم.
@khanehtollabtehran
5.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید: #پشت_پرده واردات خودرو، شرکتها و خانوادههای واردکننده خودرو، سهامداری آستان حضرت عبدالعظیم حسنی در شرکت پرشینخودرو و...
http://aparat.com/v/fMdhk
🔰دیدار حجتالاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با مراجع
➖➖
🔻آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
🔹فرهنگ غربی و سکولار از کتابهای دانشگاهی حذف شود
http://hawzahnews.com/detail/News/462208
🔻آیت الله العظمی نوری همدانی:
🔹دشمن میخواهد حوزهودانشگاه را از هم جدا کند
🔹نباید اساتید غیرانقلابی در دانشگاهها تدریس کنند
http://hawzahnews.com/detail/News/462203
🔻رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها:
🔹هزارو ۸۰۰طلبه در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پرونده تبلیغی دارند
http://hawzahnews.com/detail/News/462209
📸 تصاویر:
http://hawzahnews.com/detail/Photo/462201
@HawzahNews| خبرگزاریحوزه
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔸هو البصیر
✅ عرفان و سیاست شیعی
🔷عرفان، هرگاه در بستر فقهی تشیع قرار گرفته، جریان های سیاسی فعالی را به دنبال آورده است.
حرکت سیاسی سربداران و هم چنین فعالیت سیاسی پیروان شیخ صفی الدین اردبیلی، طی نزدیک به دو سده که به تکوین دولت صفوی منجر شد .... نقطه اوج و قله وحدت #نگرش_عرفانی در #شهادت_عاشقانه حسین بن علی علیه السلام و اصحاب او تجسم یافته است... #انقلاب_اسلامی ایران یکی از محصولات آن بوستان است .... امام خمینی #سلوک_عرفانی خود را در عمل سیاسی و اجتماعی خود می جست ...
📚 عرفان و سیاست، حمید #پارسانیا، ص ۱۱۹
@fvtt_ir
🔴 آغاز هفته دفاع مقدس از امروز ۳۱ شهریور
✨ سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید #روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به #دم_شهادت و #مرکب_خون نوشتهاند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شبچراغ ساختهاند.
✨ افتخار و آفرین بر #شهدای_حوزه_و_روحانیت که در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بریدند و عقال تمنیات دنیا را از پای حقیقت علم برگرفتند و سبکبالان به میهمانی عرشیان رفتند و در مجمع ملکوتیان شعر حضور سرودهاند.
✨ سلام بر آنان که تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاختند و برای قوم و ملت خود منذران صادقی شدند که بندبند حدیث صداقتشان را قطرات خون و قطعات پارهپاره پیکرشان گواهی کرده است و حقاً از روحانیت راستین اسلام و تشیع جز این انتظاری نمیرود که در دعوت به حق و راه خونین مبارزه مردم خود، اولین قربانیها را بدهد و مهر ختام دفترش #شهادت باشد.
✨ آنان که حلقه ذکر عارفان و دعای سحر مناجاتیان حوزهها و روحانیت را درک کردهاند در خلسه حضورشان آرزویی جز شهادت ندیدهاند و آنان از عطایای حضرت حق در میهمانی خلوص و تقرب جز عطیه شهادت نخواستهاند.
✨ البته همه مشتاقان و طالبان هم به مراد شهادت نرسیدهاند. یکی چون من عمری در ظلمات حصارها و حجابها مانده است و در خانه عمل و زندگی جز ورق و کتاب منیت نمییابد و دیگری در اول شب یلدای زندگی سینه سیاه هوسها را دریده است و با سپیده سحر عشق عقد وصال و شهادت بسته است. و حال من غافل که هنوز از کتم عدمها به وجود نیامدهام، چگونه از وصف قافله سالاران وجود وصفی کنم؟ من و امثال من از این قافله فقط بانگ جرسی میشنویم، بگذارم و بگذرم.
(منشور روحانیت/ امام خمینی رحمةاللهعلیه)
#هفته_دفاع_مقدس
#شهدای_حوزه_و_روحانیت
@khanehtollabtehran
هدایت شده از ربّیّون: انّا الی الله راغبون
امروز روز اول مهر است
روز آفرینش فرماندهان و افسران و سربازان جنود عقل برای مبارزه و جهاد آخرالزمانی با جنود جهل
روز آفرینش سعادت اندیشانی برای بشریت
روز آفرینش امت اولو العزم
روز آفرینش امت که امامت دیگر امم را به ارث برده است
روز آفرینش امتی که در نبرد تمدنی با امت ابلیس اکبر خستگی نمی شناسند سستی نمی شناسد
روز آفرینش امتی که بنا دارد تمام دنیای مشرکانه و کافرانه را یک تنه به چالش بکشد
روز آفرینش امتی که عزم مهندسی دنیا بر اساس دین دارد
روز آفرینش امتی که شهداء علی الناس و گواه بر جهانیان شدن را در ناصیه خود می بیند
روز آفرینش امتی که دروازه های عصر توحیدی انبیاء علیهم السلام را میخواهد بگشاید
روز آفرینش امتی که عزم طغیان بر تمام زشنی ها و پلشتی ها و امور ناپسند دارد
روز آفرینش امتی که اراده عصیان بر تمام طواغیت و مرفین بی درد و ظالمین و مستکبران عالم دارد
روز آفرینش امتی که آینده تاریخ خود را در سروقامتی و آزادگی و مقاومت می بیند
روز آفرینش امتی که خود را آفریدگار پایان تاریخ بر مدار حیات طیبه ترسیم و تصویر می کند
روز آفرینش #انتم_الاعلون...
امروز رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش ما به مدرسه می رود و زنگی مینوازد؛ کاش که این زنگ نهیبی باشد بر دلهای زنگار گرفته و فکرهای زنگ زده ما
نهیبی باشد بر اندیشه های فسیل شده، بر نظام آموزشی زنگار گرفته، بر غفلت های تاریخی ما
فریادی باشد بر سر تمام آن کسانی که کوته فکری خود را بر سر فرزندان این مرز و بوم آوار می کنند
فریاد اعتراضی باشد بر سر دولتی که سیاستهایش کوته اندیشانه است، وزرایش خسته و رنجورند و مهم تر از همه عزمی برای خلق و آفرینش ندارد.
امروز بیش از ده میلیون انسانی را روانه مدارسی می کنیم که نمیدانیم چه بر سرشان خواهد آمد
مدارسی که به جای آنکه به استخراج اندیشه های طلایی و نقره ای(1) از معادن شخصیت های فرزندان این مرز و بوم بپردازند در فکر خوراندن افکار قی کرده غربی ها به فرزندان ما هستند
مدارسی که به جای آنکه به باغبانی شخصیت و هویت فرهنگی و علمی سرداران فردای جبهه مقاومت مشغول شوند همچون رباتهای بی روح در فکر باز و بسته کردن پیچ و مهره های شخصیت های فرزندان ما هستند
مدارسی که به جای آنکه آرمان و عشق و حماسه را جرعه جرعه به پای نهال سروقامتان فردای امت مقاومت برزند و بالندگی ایشان را رقم بزنند در پی آنند که شهروندی بی آرمان و قانون پذیر(!!!) تربیت کنند.
مدارسی که به جای آنکه دفینه های عقلانیت و خرد را از نهان خانه فطرت آدمی به فوران و جوشش در بیاورند، بیش از پیش گنجینه های عقلانیت و خرد را مدفون می سازند.
مدارسی که به جای آنکه امتی امامت مآبانه تربیت سازند قیّم مآبانه رعیّتی گله وار بار می آورند.
این است رهاورد چهل سال سیطره تفکر توسعه مآبانه غربی که انسانیت انسان را نادیده گرفته و در پی پرورش موجوداتی است که صرفا غرایز حیوانی شان جدی بگیرند.
این است رهاورد فکر و اندیشه ای که توسعه غربی و تربیت شهروندِ قانون پذیر و یک مشت معانی بی تاریخ و بی هویت را برای مردمان تمدن ساز این مرز و بوم در گودال متعفن ذهن خود پرورانده است.
این است رهاورد
کجایند شرافتمندانی که کمر همت ببندند و غل و زنجیر از نظام آموزشی ما بگسلند؟!
کجایند آزادگانی که آزادی حقیقی را به فرزندان این مرز و بوم هدیه سازند؟!
کجایند حقیقت پرستانی که حقیقت جویی را به پای نهالهای امت مقاومت جاری سازند؟!
کجایند سعادت اندیشانی که متعالی اندیشیدن را به سرداران فکر و اندیشه فردای این سرزمین بیاموزند؟!
کجایند انسان هایی که همه انسانیت انسان را بر مدار فطرت الهی به فرزندان این مرز و بوم تقدیم کنند؟!
ای معلمان زحمت کش! ای مدیران توانمند! این والدین دلسوز! بیایید، بیاییم بیش از آنکه مسلوب الاراده فرزندان خود را به چنگال نظام آموزشی زنگار گرفته موجود بسپاریم از تمام عقلانیت خود استفاده کرده و کمر همت ببندیم تا آفرینشی دیگر برای سرزمینمان رقم بزنیم.
از همین جا از همه آنها که با مهجوریت و مظلومتی وصف ناشدنی با ایده مسجد - مدرسه قیام و مجاهدتی به نام نامی انسانیت برپا ساختند تعظیم می کنم.
سید مصطفی مدرس - 1 / 7 / 97
1. امام صادق علیه السلام: اَلّناسُ معادِنُ كَمَعادِنِ الَّذهَبِ وَ الْفِضَّةِ - مردم مانند معادن طلا و نقره هستند.
#انتم_الاعلون
#اول_مهر
.
🔴 آشنایی با «گروه ویژه اقدام مالی» یا همان #FATF و سرنوشت آن در #ایران
◀️ در سال ۱۹۸۹ در پاریس و توسط سران گروه هشت #G8 (هشت کشور اقتصاد برتر) و با مأموریت یکسانسازی مقررات بانکی و مبارزه با #پولشویی تأسیس شد.
◀️ پس از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، «مبارزه با تأمین مالی #تروریسم » و پس از طرح پرونده هستهای ایران در ۲۰۰۸، «مبارزه با تأمین مالی #گسترش_سلاحهای_کشتار_جمعی »، به مأموریت فوق(مبارزه با پولشویی) اضافه شد.
◀️ بنابراین رسالت أصلی #FATF را میتوان «نظارت بر عملکرد شبکهی بانکی در جهان» دانست، با تأکید بر دو مقوله:
1⃣ تولید اطلاعات صحیح و دقیق از شبکهی بانکها و مؤسسات مالی و شبکهی پولی و ارزی کشور
2⃣ انتشار و به اشتراکگذاری این اطلاعات به گروه اقدام ویژه مالی
◀️ اما #FATF برای إجرائی شدن دو مقولهی فوق، #چهل_توصیه تهیه نموده که باید توسط کشورها إجرایی شود.
↩️ برای هر توصیه، یادداشتهای تفسیری، روششناسی مربوط(خواستههای عینی و ملموس) و نظام ارزیابی ویژه دارد.
◀️ اما #FATF از فوریه ۲۰۰۹، ایران را در #لیست_سیاه خود قرار داد، یعنی خطر بالای پولشویی، تأمین مالی تروریسم و سلاحهای کشتار جمعی در نظام پولی و بانکی آن قرار دارد.
◀️ از أواخر سال ۹۴، آقای طیبنیا وزیر أمور اقتصادی و دارایی وقت، بهصورت غیرقانونی و بدون اطلاع و اجازهی مجلس شورای اسلامی، «برنامه اقدام» پیشنهادی #FATF را با تعهد سطح بالای سیاسی پذیرفت.
↩️ برهمین اساس، #FATF در اوایل تیرماه ۹۵ با صدور بیانیهای، ایران را به مدت ۱۲ ماه از لیست سیاه تعلیق و در لیست خاکستری (کشورهای غیرهمکار) قرار داد و پس از سه بار تمدید، تا اوایل بهمن۹۶ به ایران برای اجرای کامل برنامهها مهلت داد.
◀️ چهار درخواست مشخص #FATF از ایران که نیاز به بستر قانونی و تصویب مجلس دارد، عبارت است از:
1⃣ الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمانیافتهی فراملی (پالِرمو)
2⃣ الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (#CFT)
3⃣ إصلاح قوانین داخلی در راستای مبارزه با تأمین مالی تروریسم
4⃣ إصلاح قوانین داخلی در راستای مبارزه با پولشویی
◀️ دولت لوایح هر یک را به مجلس ارسال کرده و خواستار تصویب زودهنگام آن شد.
↩️ با تصویب لایحهی پالِرمو در اوایل بهمن ماه ۹۶ در مجلس، #FATF مهلتی چهارماهه به ایران برای انجام اقدامات باقی مانده داد.
↩️ #شورای_نگهبان در أواخر اسفندماه ۹۶، لایحهی پالِرمو را رد نمود و برای إصلاح به مجلس بازگرداند.
↩️ لایحهی «إصلاح قوانین داخلی در راستای مبارزه با پولشویی» تصویب، اما توسط شورای نگهبان به مجلس بازگشت داده شد.
↩️ لایحهی «إصلاح قوانین داخلی در راستای مبارزه با تأمین مالی تروریسم» تصویب شده است.
↩️ لایحهی «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم ( #CFT ) »، به دلیل اعتراضات مردم، در جلسه ۲۰ خرداد ۹۷ مجلس برای دوماه مسکوت ماند.
↩️ همچنین در أواخر تیر ۹۷، #مجمع_تشخیص_مصلحت_نظام نظر مخالف خود دربارهی لایحهی الحاق به کنوانسیون پالِرمو را اعلام کرد. (موارد اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان پس از چندبار رفتوبرگشت، به مجمع ارجاع داده میشود)
ℹ️ دولت و نمایندگان حامی آن، عدم تصویب لوایح مرتبت با #FATF را از عوامل أصلی بحران مالی در کشور و نوعی #خود_تحریمی میدانند و بهشدت پیگیر تصویب این لوایح میباشند.
@khanehtollabtehran